C 250 TD

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

C 250 TD

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Reilun puolen vuoden volkkarilla ajelun jälkeen vois olla taas halua hypätä mersun rattiin. Edellinen mese oli C 220D. Laiskuus ja classic mallin alustan löysyys vain häiritsivät. Nyt on tullut ruotsin puolelta katseltua 250 turbo dieseleitä.

Olikos se nyt vuonna 97 kun vaihtui C-mallissakin ovien sauma liimat samaksi paskaksi kuin väyrysissä. Onko tuossa 250 mallissa jotain heikkoja paikkoja / tyyppivikoja mitä kannattaa ostaessa tutkia? Tietenkin ovien ja luukkujen saumat. Alapallo nivelien nopea kuluminenhan on ilmeisesti tyyppivika, mutta nehän eivät ole hullun kalliita.

Millainen kulutus tuollaisessa on? 220 söi n7litraa meikäläisen ajolla.

Tuossa olis ehkä yksi yksilö jota vois käydä katsomassa:
http://www.blocket.se/vi/9975940.htm?ca=1_14_s
Michi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 23.02.2005 10:33

Viesti Kirjoittaja Michi »

Omassa ex c250td facelift -97 Ei ollut tekniikan kanssa mitään ongelmaa vaikka 5v automaatti ja ml.305000 kun sen myin pois. Alapallonivelet ja raidetanko piti vaihtaa. Kulutus oli kaupungissa n.10l ja matka-ajossa n.7l 120-130km/h. Ruostetta alkoi ilmaantumaan hyvin nopeasti viimeisen vuoden aikana, vaikka saksassa ollut vuoteen 2003 saakka. Takaluukku, ovien alareunat, sekä lokasuojien sisäreunat alkoivat omassa ruostumaan. Muuten oli huolettomia kilometrejä. Itse vaihdoin merkkiä juuri noiden mersujen ruosteongelmien takia.
C250TD -97
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Hyvä peli! Alapallot maksaa Motonetissa jotain 25 ekee ja on helppo vaihtaa. Keskikulutus mulla oli n. 7,5-8 mutta kyllä sitten kulkeekin. Ruostetta oli pienenpieni läntti rekkarikilven valon vieressä. Sporttialusta ei ole vielä mikään kova vaan mukava. Kannattaa laitaa uus iohjelma Ecuun (digituning), eron kyllä huomaa persiissä. 5v automaatti vaihtaa hienosti. Ilmastoinnin kennot näissä menee mutta ei maksa paljoa tarvikkeena.
Ikävä on vaikka nyt alle 5000km ajettu auto alla.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Itekki kattellu jonkin aikaa samanlaista pirssiä. Tuo linkin auto on ollut jo aika kauan myytävänä. Tiiä sitten miksi ei ole kelvannu.
"Kerrotko ampujan epävirallisesti, Mersumiesten kesken?"
-Komisario Eero Jansson-
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Väri tuossa linkin autossa ainakin on perseestä. :roll:

Mahtaisko sitten olla yleinen arvaus että tuollainen sport varusteinen on saanut kenkää uudesta lähtien ja käy huonommin kaupaksi.

Toinen vaihtoehto olis tämän vuosituhannen alun passat. Niistä vain menee jo paljon reilummin veroa. Kulutus olis kyllä taas toisaalta paljon pienempi. Eikä tarvis ruosteen kanssa saikata heti.
Pekka-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 20.11.2006 15:55
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pekka- »

OT: Masaman katoppa ku laitoin mieki mersun ;D

http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=44892
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Passattihan se tuli tammikuussa ostettua, mutta taas on alkanut ilmaantua jotain ihmeellistä mielenkiintoa wanhoihin mersuihin. :lol:

Tänään kävin koe ajamassa erästä 2.5TD:tä. Mallivuotta 98 oli kyseinen kampe. Ilmeisestikkin sähkö ohjatulla vaihteistolla kepin ympäristöstä päätellen (en mistään mitään tiä mutta erilainen oli kuin kaverin 94:sessa). :lol:

Tuossahan on ainakin ilmoituksen mukaan pelkkä luistonesto eikös nuissa ole yleensä ajonvakautuskin? Oli kaikki tiet jo sulana niin ei päässyt sitä testaamaan. Keskikonsolista löytyi ASR off nappi jolla saa ilmeisestikkin luistoneston pois. Mites sitten yksilöissä joissa on ajonvakautuskin. Saako sitä pois päältä katkaisijasta?

e: Nuita ilmoituksia kun katselee niin osassa on pelkkä luistonesto, toisissa luistonesto+ajonvakautus ja joissaki ei kumpaakaan. Onkohan tuo tosi vai myyjät rustailleet mitä sattuu?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Asr on luistonesto. Se jarruttaa sutivaa pyörää ja vähentää tehoa tarvittaessa. Osaa painaa moottorijarrutuksessa myös lisää kierroksia koneeseen ja estää käytännön ajossa sladit.
Vastaa Viestiin