Reilun puolen vuoden volkkarilla ajelun jälkeen vois olla taas halua hypätä mersun rattiin. Edellinen mese oli C 220D. Laiskuus ja classic mallin alustan löysyys vain häiritsivät. Nyt on tullut ruotsin puolelta katseltua 250 turbo dieseleitä.
Olikos se nyt vuonna 97 kun vaihtui C-mallissakin ovien sauma liimat samaksi paskaksi kuin väyrysissä. Onko tuossa 250 mallissa jotain heikkoja paikkoja / tyyppivikoja mitä kannattaa ostaessa tutkia? Tietenkin ovien ja luukkujen saumat. Alapallo nivelien nopea kuluminenhan on ilmeisesti tyyppivika, mutta nehän eivät ole hullun kalliita.
Millainen kulutus tuollaisessa on? 220 söi n7litraa meikäläisen ajolla.
Tuossa olis ehkä yksi yksilö jota vois käydä katsomassa:
http://www.blocket.se/vi/9975940.htm?ca=1_14_s
C 250 TD
Omassa ex c250td facelift -97 Ei ollut tekniikan kanssa mitään ongelmaa vaikka 5v automaatti ja ml.305000 kun sen myin pois. Alapallonivelet ja raidetanko piti vaihtaa. Kulutus oli kaupungissa n.10l ja matka-ajossa n.7l 120-130km/h. Ruostetta alkoi ilmaantumaan hyvin nopeasti viimeisen vuoden aikana, vaikka saksassa ollut vuoteen 2003 saakka. Takaluukku, ovien alareunat, sekä lokasuojien sisäreunat alkoivat omassa ruostumaan. Muuten oli huolettomia kilometrejä. Itse vaihdoin merkkiä juuri noiden mersujen ruosteongelmien takia.
C250TD -97
Hyvä peli! Alapallot maksaa Motonetissa jotain 25 ekee ja on helppo vaihtaa. Keskikulutus mulla oli n. 7,5-8 mutta kyllä sitten kulkeekin. Ruostetta oli pienenpieni läntti rekkarikilven valon vieressä. Sporttialusta ei ole vielä mikään kova vaan mukava. Kannattaa laitaa uus iohjelma Ecuun (digituning), eron kyllä huomaa persiissä. 5v automaatti vaihtaa hienosti. Ilmastoinnin kennot näissä menee mutta ei maksa paljoa tarvikkeena.
Ikävä on vaikka nyt alle 5000km ajettu auto alla.
Ikävä on vaikka nyt alle 5000km ajettu auto alla.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)
Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55
www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Väri tuossa linkin autossa ainakin on perseestä.
Mahtaisko sitten olla yleinen arvaus että tuollainen sport varusteinen on saanut kenkää uudesta lähtien ja käy huonommin kaupaksi.
Toinen vaihtoehto olis tämän vuosituhannen alun passat. Niistä vain menee jo paljon reilummin veroa. Kulutus olis kyllä taas toisaalta paljon pienempi. Eikä tarvis ruosteen kanssa saikata heti.

Mahtaisko sitten olla yleinen arvaus että tuollainen sport varusteinen on saanut kenkää uudesta lähtien ja käy huonommin kaupaksi.
Toinen vaihtoehto olis tämän vuosituhannen alun passat. Niistä vain menee jo paljon reilummin veroa. Kulutus olis kyllä taas toisaalta paljon pienempi. Eikä tarvis ruosteen kanssa saikata heti.
Passattihan se tuli tammikuussa ostettua, mutta taas on alkanut ilmaantua jotain ihmeellistä mielenkiintoa wanhoihin mersuihin.
Tänään kävin koe ajamassa erästä 2.5TD:tä. Mallivuotta 98 oli kyseinen kampe. Ilmeisestikkin sähkö ohjatulla vaihteistolla kepin ympäristöstä päätellen (en mistään mitään tiä mutta erilainen oli kuin kaverin 94:sessa).
Tuossahan on ainakin ilmoituksen mukaan pelkkä luistonesto eikös nuissa ole yleensä ajonvakautuskin? Oli kaikki tiet jo sulana niin ei päässyt sitä testaamaan. Keskikonsolista löytyi ASR off nappi jolla saa ilmeisestikkin luistoneston pois. Mites sitten yksilöissä joissa on ajonvakautuskin. Saako sitä pois päältä katkaisijasta?
e: Nuita ilmoituksia kun katselee niin osassa on pelkkä luistonesto, toisissa luistonesto+ajonvakautus ja joissaki ei kumpaakaan. Onkohan tuo tosi vai myyjät rustailleet mitä sattuu?

Tänään kävin koe ajamassa erästä 2.5TD:tä. Mallivuotta 98 oli kyseinen kampe. Ilmeisestikkin sähkö ohjatulla vaihteistolla kepin ympäristöstä päätellen (en mistään mitään tiä mutta erilainen oli kuin kaverin 94:sessa).

Tuossahan on ainakin ilmoituksen mukaan pelkkä luistonesto eikös nuissa ole yleensä ajonvakautuskin? Oli kaikki tiet jo sulana niin ei päässyt sitä testaamaan. Keskikonsolista löytyi ASR off nappi jolla saa ilmeisestikkin luistoneston pois. Mites sitten yksilöissä joissa on ajonvakautuskin. Saako sitä pois päältä katkaisijasta?
e: Nuita ilmoituksia kun katselee niin osassa on pelkkä luistonesto, toisissa luistonesto+ajonvakautus ja joissaki ei kumpaakaan. Onkohan tuo tosi vai myyjät rustailleet mitä sattuu?