w124 bensakone 3.0 turbotus
- MeMyselfAndMB
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
- Paikkakunta: kerava
w124 bensakone 3.0 turbotus
heippa kaikille!
tulin hankkineeksi w124 300 bensa mallin.
huomasin laitteen olevan ilm. jakapumppu systeemillä.
mites tuollaisen laitteen turbotus onnistuu?
onko tuossa samantapaiset syöttö säädöt kuin dieseleissä???
kiitoksia avusta!
tulin hankkineeksi w124 300 bensa mallin.
huomasin laitteen olevan ilm. jakapumppu systeemillä.
mites tuollaisen laitteen turbotus onnistuu?
onko tuossa samantapaiset syöttö säädöt kuin dieseleissä???
kiitoksia avusta!
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]
[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
- MeMyselfAndMB
- Vakiokalustoa
- Viestit: 63
- Liittynyt: Pe 06.10.2006 09:40
- Paikkakunta: kerava
jep!
pro-mon jyrki on tuttu kun samassa tilassa pitstopilla olen töissä 
uutta moottorinohjausta (aem) suositteli pekka.
nykymallin elektronista ruikua kilkkeineen on kaavailtu.
kaiketi paras ratkaisu taitanee olla.
siitä nyt lähdetään liikkeelle.
tuota sen omaa systeemiä on ilmeisesti aika hankala modailla mihinkään suuntaan. k-jettihän se tosiaan on.
mutta katsotaan mitä saadaan aemilla aikaiseksi.
etuvauhtipyörä pitäisi hampailla saada sytkää varten.
onko kukaan sellaisia noihin laitellut?
tai yleensäkään muuttanut k-jettiä pois tuosta?

uutta moottorinohjausta (aem) suositteli pekka.
nykymallin elektronista ruikua kilkkeineen on kaavailtu.
kaiketi paras ratkaisu taitanee olla.
siitä nyt lähdetään liikkeelle.
tuota sen omaa systeemiä on ilmeisesti aika hankala modailla mihinkään suuntaan. k-jettihän se tosiaan on.
mutta katsotaan mitä saadaan aemilla aikaiseksi.
etuvauhtipyörä pitäisi hampailla saada sytkää varten.
onko kukaan sellaisia noihin laitellut?
tai yleensäkään muuttanut k-jettiä pois tuosta?
[volvo s60 t5 + MB w124 300e]
[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
[MB W124 300e] + 100HP NOS system
ex Chevy astro starcraft -91
ex [MB W201 200d amglook]
ex [Volvo 440 1.7 Turbo 1.5bar :)]
ex [BMW E3 2500]
ex [BMW E32 730]
ex [BMW E34 520]
ex [MB w201 200e]
Tossa on mun imusarjani se on proturbon tekemä!
http://img168.imageshack.us/img168/889/ ... 035db9.jpg
http://img451.imageshack.us/img451/1866 ... 061xq1.jpg
Tommonen siitä nyt tuli.
Tässä vielä kuva ennen muutosta niin näkee mitä on tehty:
http://img165.imageshack.us/img165/9739 ... 010ad6.jpg
http://img168.imageshack.us/img168/889/ ... 035db9.jpg
http://img451.imageshack.us/img451/1866 ... 061xq1.jpg
Tommonen siitä nyt tuli.
Tässä vielä kuva ennen muutosta niin näkee mitä on tehty:
http://img165.imageshack.us/img165/9739 ... 010ad6.jpg
W 124 230 - 86
Paineistus
Suosittelen ohjaukseen esim. MegaSquirttia...
Itse teen parhaillaan MB 500 SL:ää Eatonin M112 ahtimella ja ruiskun ohjaukseen tulee MS.
Setti on valmis vm. 2004 Mustang Cobran paketti läppärunkoineen 39 lbs:n suuttimineen ja sen hankin EBaysta.
Demec on aikaisemmin tehnyt kompressor-version 500 SL:ään alkup. KE-Jetroniccia käyttäen, mutta oli kuulemma hankalaa ja kallista (14000 € Ride In / Ride Out palveluna).
Eihän se huono ollut ---> 420 hv ja meni kovalla työllä muutoskatsastuksen (auton vm. 1992) päästöistäkin läpi, mutta on helpompaa saada säätöihin jollain fiksulla ohjauksella...
Tässä autossa kun on tuollainen katalysaattoreiden lämmittämis-optio kylmänä, jolloin automaatti heittää isompaa vasta korkeammilla kierroksilla. Me päästään vaikuttamaan päästöihin säätämällä sytkä-ennakkoa tai sitten M119 koneen solenoidi-käyttöisillä imu-nokan 20-asteen muuttuvalla ajoituksella, joiden ohjauksen voi hoitaa Mega pyörimisnopeuden / laajakaistalambdan suhteen...
Suuttimet saa holkitettua vanhoihin jetronicin suutinpesiin ja muutenkin työ ei ole aivan valtaisa...
Itse panostan aikaa hyvien antureiden valintaan, koska esim. imuilman lämpötila-anturi, joka sijaitsee ahtimen alla olevassa plenumissa, ei saa saada vääränlaista infoa lämmönjohtumisesta johtuen. Muuten tulee "laihoja" startteja koneen ollessa kuuma...
Myös laadun parantamista tulevaisuudessa täytyy miettiä, joten
triggeröinti tulee dampperista 36-1 hammastuksella ja Hall-anturilla, jos vaikka haluaa myöhemmin asentaa EDIS-8 suorasytkän...
Pekka Salmi
Itse teen parhaillaan MB 500 SL:ää Eatonin M112 ahtimella ja ruiskun ohjaukseen tulee MS.
Setti on valmis vm. 2004 Mustang Cobran paketti läppärunkoineen 39 lbs:n suuttimineen ja sen hankin EBaysta.
Demec on aikaisemmin tehnyt kompressor-version 500 SL:ään alkup. KE-Jetroniccia käyttäen, mutta oli kuulemma hankalaa ja kallista (14000 € Ride In / Ride Out palveluna).
Eihän se huono ollut ---> 420 hv ja meni kovalla työllä muutoskatsastuksen (auton vm. 1992) päästöistäkin läpi, mutta on helpompaa saada säätöihin jollain fiksulla ohjauksella...
Tässä autossa kun on tuollainen katalysaattoreiden lämmittämis-optio kylmänä, jolloin automaatti heittää isompaa vasta korkeammilla kierroksilla. Me päästään vaikuttamaan päästöihin säätämällä sytkä-ennakkoa tai sitten M119 koneen solenoidi-käyttöisillä imu-nokan 20-asteen muuttuvalla ajoituksella, joiden ohjauksen voi hoitaa Mega pyörimisnopeuden / laajakaistalambdan suhteen...
Suuttimet saa holkitettua vanhoihin jetronicin suutinpesiin ja muutenkin työ ei ole aivan valtaisa...
Itse panostan aikaa hyvien antureiden valintaan, koska esim. imuilman lämpötila-anturi, joka sijaitsee ahtimen alla olevassa plenumissa, ei saa saada vääränlaista infoa lämmönjohtumisesta johtuen. Muuten tulee "laihoja" startteja koneen ollessa kuuma...
Myös laadun parantamista tulevaisuudessa täytyy miettiä, joten
triggeröinti tulee dampperista 36-1 hammastuksella ja Hall-anturilla, jos vaikka haluaa myöhemmin asentaa EDIS-8 suorasytkän...
Pekka Salmi