Kulmien tarkastuksessa ilmeni, että oikealla takana heittoa jonkun verran. No vot, vaihdettiin kaikki tukivarret, mutta kulma ei mainittavasti muuttunut.
Jätettiin uudet varret kuitenkin paikalleen. Vika uusiutui seuraavana kesänä, kun ostohetkellä kesärenkaina olleet Fuldat (en muuten ikinä erehdy ostamaan omalla rahalla senmerkkisiä renkaita; menivät yhdessä kesässä laittomiksi...) kuluivat loppuun. Sama ongelma, sisäreunalta oikealta takaa sileäksi. Kulmien heittoa en kuitenkaan enää alkanut selvittelemään, ajattelin, että jos vielä ilmenee, niin sitten tehdään asialle jotain.
Sen koommin ei kuitenkaan ole sitä tehnyt. Ilmeisesti rengas menee sileäksi vasta siinä vaiheessa, kun renkaat alkavat olla muutenkin sakkorajoilla.
No nyt sitten aikojen kuluttua eräs tuttavani kertoi seuraavanlaisen tarinan:
Tehtaalla olisi tarkoituksella laitettu oikealta takaa kulmiin heittoa sen vuoksi, että mikäli nukahtaa rattiin, auto menee oikealle hatelikkoon, eikä vasemmalle vastaantulijan syliin.
Pitääkö paikkansa???
Kertomusta tukisi mielestäni se, että ainakin minun kärryllä suoraan ajettaessa auto hieman puoltaa oikealle koko ajan, eli jos päästää ratista molemmat jalat irti, niin oikeanpuoleinen oja alkaa kutsua. Ei kuitenkaan aiheuta minkäänlaista renkaiden kulumista (poislukien em. tapauksissa) ja edessä oli kulmat kunnossa.
Miten lie, tietääkö kukaan tämän urbaanilegendan paikkansa pitävyyttä?
