Mistä johduu 2,5 dieselin ajottainen käynnin epätasaisuus. Välillä käy pitkiä aikoja niinkuin kuuluu, mutta toisinaan tyhjäkäynti käväsee korkeammalla. Kierroslukumittarista ei vaeltelua huomaa, mutta samanlaisen äänen saa kun hiukan painaa kaasua.
Voiko liika ohivuoto aiheuttaa moista? Ennen kansiremonttia vakio vehkeillä oli välillä samaa ongelmaa. Kansirempassa koneistaja käytti esikammiot irki, ja sano että yks oli hiukan vuotanu. Esikammiovuodosta aiheutuvaa "pulputusta" en kuule. Vesitestiä esikammioille en ole vielä tehnyt.
Kone siis 2,5 turbo mynäpumpulla ja muilla asiaan kuuluvilla systeemeillä.
W201 ST:n epätasainen käynti
W201 ST:n epätasainen käynti
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Mulla on välillä laskenu tyhjäkäynti todella alas nii et koko auto heiluu koneen tahdissa eli todella raskaasti javascript:emoticon(':shock:').Saatta toimia yhen päivän ajan näin ja sitte taas kuukausia moitteettomasti. Ei oo kyl ihtellä mitään tietoo ko en oo löytäny vikaa ja se korjantuu mystisesti auton seistessä yön yli ja aamulla starttaa nii kone raksuttaa niinkö pitääkijavascript:emoticon(':roll:').
Kaarat..
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
Legacy 200
124 / 92 500E
190 / 88 2.5td
190 / 87 om 605.... - (ex2.9tdi) - (ex 2.3 16v)
190E osina
Toyta celica 2.0 gti vm91
pari välikoppa eskoa
Pyörät
suzuki gsx-r 750 92
HONDA xr600r88, xr600xl83 ja suzuki 125RM97ja87
- janneyliranta
- Vakiokalustoa
Toi on orginaali turbo, eli maintsemasi boksi löytynee. Tarkistan asian. Mistä muuten ELR järjestelmä haistelee koneen lämpötilaa ja mitä se oikeasti pumpusta säätää?
Vika voi mulla johtua myös laturin toimimattomuudesta tyhjäkäynnillä. Aina kun kierrokset itekseen vähä nousee, niin kojelaudan kaikki valot himmenee. Kun kierrokset taas palaa normaaliksi, niin valotkin kirkastuu. Eli kun laturi lopettaa lataamisen -> kierrokset vähä nousee -> kierrosten nousun myötä laturi alkaa taas lataamaan -> kierrokset laskee.. Täytyy asentaa latausjännitemittari, niin saan varmuuden asiasta.
Vastaan itse itselleni: Mynä ei tee muutoksia säätimeen, koska säädin on pumpun ketjupyörässä. Samassa pyörässä on alipainepumpun vuoristorata. Ketjupyörä oli koneessa paikallaan, sillon ku pumppu oli maailmalla.
Vika voi mulla johtua myös laturin toimimattomuudesta tyhjäkäynnillä. Aina kun kierrokset itekseen vähä nousee, niin kojelaudan kaikki valot himmenee. Kun kierrokset taas palaa normaaliksi, niin valotkin kirkastuu. Eli kun laturi lopettaa lataamisen -> kierrokset vähä nousee -> kierrosten nousun myötä laturi alkaa taas lataamaan -> kierrokset laskee.. Täytyy asentaa latausjännitemittari, niin saan varmuuden asiasta.
Vastaan itse itselleni: Mynä ei tee muutoksia säätimeen, koska säädin on pumpun ketjupyörässä. Samassa pyörässä on alipainepumpun vuoristorata. Ketjupyörä oli koneessa paikallaan, sillon ku pumppu oli maailmalla.
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "