W124, 200:n kaasariongelmako?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

W124, 200:n kaasariongelmako?

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Taas olis tilanne päällä. Kyseinen auto, vuosimallia -88, on lähinnä talviauto. Kesäsin on kuljettu ässällä. Ässä laitettiin talviteloille ja pienempi liikenteeseen. Autoa ei oltu ajettu eikä starttailtu muutamaan kuukauteen. Akku oli jäännyt kiinni ja oli käyttökelvottomassa kunnossa. Uutta akkua kehiin ja kovaa ajoa, tai näin oli ainakin tarkoitus. Ei onnistunut. Starttaamisestakin oli tullut vaikeeta, aikasemmin ei tarvinnut kun avainta näyttää. Starttikaasulla lähti käymään. Kyläseppä epäili kaasarin kalvon kuivuneen. Kalvo vaihdettiin mutta vika jäi. Seuraavaksi oltiin mitattu kaasarin piuhoja, ja virta ei kuulemma tule perille. Epäilevät ohjausyksikköä.
Onko tämmönen skenaario faktaa vai fiktiota, autohan kuitenkin kulki kunhan sen sai käyntiin?
Jos häikkää löytyy sähköpuolelta, olisikohan netissä ko. auton sähkökaaviota löydettävissä?
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Kerro nyt edes mikä auto on kyseesä, kun tuolla vuosimallilla ei oikein tyyppi selviä..
Avatar
mw124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 05.12.2006 00:07

Viesti Kirjoittaja mw124 »

nyky bensakin vanhenee sekin vois auttaa jos tankkiin mahtuu uutta juomaa
MB 308d 91

Projekti:
MB 200 D W123 -81

Exät:
MB 240 D W115 -75
MB 240 D W123 3 kpl
MB 200 W124 -88
MB 200 D W124 -85
MB 200 D W124 -88
Avatar
Sami J. E.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 653
Liittynyt: Pe 04.04.2003 17:38
Paikkakunta: Belgia

Viesti Kirjoittaja Sami J. E. »

Auto on -88 200.
"Das Beste oder Nichts."-Gottlieb Daimler 1834-1900
S211 280CDI Avantgarde Sport -09
280E -76 W114
280SE-79
Exät:
W211: E220 CDI -01 Avantgarde
W124: E200 -95
W123: 230, 250
W114/115: 3x200, 230.6
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Itselläni kanssa -88 200 koneella ja ilmeisesti sinullakin tuo pierburgin kaasutin? Tuosta kaasuttimen ohjausyksiköstä, nin itselläni se oli rikki. Auto kuitenkin "toimi". Tai siis tyhjäkäynti heitteli jne... mutta hyvin se eteenpäin kulki. Päästöistä en sitten tiedä. Mutta siis itse asiaan niin tuo kaasarin ohjausyksikkö on kyllä harvinaisen kallis peli. Eli kannattaa etsiä/poissulkea kaikki muut mahdolliset viat. Itse kävin veholla huollattamassa auton, niin tuo pelkkä ohjausyksikkö 545€. Edellinen omistaja oli ilmeisesti laittanut 16A sulakkeen 8A:n tilalle. Menny ilmeisesti kärähtämään. (autoilu on hienoa kun 20sentin osalla saa yli 500€:n osan särki) Joutuivat pirulaiset uuden saksasta asti tilaamaan. Tietysti jos jostain löydät esim. käytetyn tai saisit lainattua esim. kaverilta kokeilun ajaksi niin suosittelen. Kannattaa tietysti kysellä että saako sitä muualta (kuin veholta) yhtään halvemmalla.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Vastaa Viestiin