Kokemuksia 280se AUT w126: sta?
Kokemuksia 280se AUT w126: sta?
No niin, onko kokemuksia forumilaisilla 280se AUT w126sta? Mulla on ajettu 200 000 ruuvaamatta mittaria, ja ekat 130000 on huollettu viimisen päälle leimojen kanssa. Kuinka pitkäksi aikaa on autoa? Ruostetta ei ole nimeksikään!
Automaattikin skulaa moitteetta. Katsastuksessa oli ongelmaa vaan rikkinäisen pakoputken kanssa! kulutusvinkkejä? ja tykkääkö kone pahaa 95sta?
Entisten ja nykyisten omistajien mielipiteitä 280se:sta moottorista tai 126sta ylipäänsä? Ja mitä eroa s ja se mallilla on muuta kuin moottori?
Automaattikin skulaa moitteetta. Katsastuksessa oli ongelmaa vaan rikkinäisen pakoputken kanssa! kulutusvinkkejä? ja tykkääkö kone pahaa 95sta?
Entisten ja nykyisten omistajien mielipiteitä 280se:sta moottorista tai 126sta ylipäänsä? Ja mitä eroa s ja se mallilla on muuta kuin moottori?
S- ja SE-malleilla ei ole mitään muuta eroa kuin moottori. Tuosta 95/98-erosta löydät väittelyä hakutoiminnolla... itse kyllä käyttäisin 98:a.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
itellä on w126 280se. tällä hetkellä konerempassa... kone otti ja kilahti. ja samalla teen siihen täydellisen peltiremontinkin.. auto ollut joskus aikojen alussa etelässä suolap..kan seassa... jotren hitsattavaa on ollut aikalailla...
hyvä auto kun pitää kunnossa. alustasta kannattaa tarkistaa takaa alatukivarsien puslat... vaikuttaa ajettavuuteen huomattavasti.. ja edestä tieten kaikki nivelet.. edessä saattaa kolahtelua aiheuttaa pitkittäis tukivarren väljät päät...

Re: Kokemuksia 280se AUT w126: sta?
No mulla on tuommoinen SE -83 mallinen. Tosin ei noin hirveästi ajettu vaan ainoastaan 125000. se E on Einsprizung eli Ruiskukone. Muilta osin kone on sama kuin ilman.Kerkko kirjoitti:No niin, onko kokemuksia forumilaisilla 280se AUT w126sta? Mulla on ajettu 200 000 ruuvaamatta mittaria, ja ekat 130000 on huollettu viimisen päälle leimojen kanssa. Kuinka pitkäksi aikaa on autoa? Ruostetta ei ole nimeksikään!
Automaattikin skulaa moitteetta. Katsastuksessa oli ongelmaa vaan rikkinäisen pakoputken kanssa! kulutusvinkkejä? ja tykkääkö kone pahaa 95sta?
Entisten ja nykyisten omistajien mielipiteitä 280se:sta moottorista tai 126sta ylipäänsä? Ja mitä eroa s ja se mallilla on muuta kuin moottori?
Oktaanivaatimus on 98 ja sen lisäksi se vielä haluaa suoja-ainetta venttiileille eli sitä pitää sitten aina ostaa pieni pullo joka tankkauksen yhteydessä.Tuo M110 moottori nyt ei ole mikään talousihme, maantiellä menee kyllä alle 10 satasella mutta talvella ja taajamassa niin mennään jossain 14 nurkilla.
Ihan hyvin se on palvellut. Tosin niin nokat ja venttiilit taitavat olla tuon M110 moottorin huonoja puolia. Se syö niitä nokkia ihan järjestelmällisesti.
Jos vaihtaa öljyt säännöllisesti ja pesee säännöllisesti niin kyllä sillä pitkälle pääsee.
terv. Tero
Omalla 280se:llä vuodelta 1982 ajettu 375 000 ja kone vielä timmissä kunnossa. Puristukset hyvät ja kaikki kuusi pytty puolen kilon sisällä.
Kesällä oli täysi ruoste remppa plus ympärimaalaus. Näillä näkymin ei ole tarkoitus luopua vaan kilometrejä koneeseen.
98:lla ajelen minäkin plus venttiilien suoja-ainetta lisäks. Mikään talousihme toi 280 ei tosiaankaan ole. Taitaa olla kaikkein epätaloudellisin satakakskutonen kun suhteutetaan koneen kokoon
Kyllähän noi heppa määrät ruiskukoneessa riittää kohtalaisesti mutta vääntöä soisi lisää. Joutuisat ohitukset vaatii usein automaatilla pienempiä pykäliä. Kolmonen onkin mukavan pitkä. Suurimmalla vaihteella en ohittele jos ei ole vauhtia sata tai enemmän.
Ajaton klassikko w126 koppa on minun mielestä. Harvaa mersua tai muutakan automallia on tehty kolmella eri vuosikymmenellä. Nykyään varsinkin tahti kokoajan kiivastuu kuinka usein pitäisi tulla uusi korimalli markkinoille.
Kesällä oli täysi ruoste remppa plus ympärimaalaus. Näillä näkymin ei ole tarkoitus luopua vaan kilometrejä koneeseen.
98:lla ajelen minäkin plus venttiilien suoja-ainetta lisäks. Mikään talousihme toi 280 ei tosiaankaan ole. Taitaa olla kaikkein epätaloudellisin satakakskutonen kun suhteutetaan koneen kokoon
Kyllähän noi heppa määrät ruiskukoneessa riittää kohtalaisesti mutta vääntöä soisi lisää. Joutuisat ohitukset vaatii usein automaatilla pienempiä pykäliä. Kolmonen onkin mukavan pitkä. Suurimmalla vaihteella en ohittele jos ei ole vauhtia sata tai enemmän.
Ajaton klassikko w126 koppa on minun mielestä. Harvaa mersua tai muutakan automallia on tehty kolmella eri vuosikymmenellä. Nykyään varsinkin tahti kokoajan kiivastuu kuinka usein pitäisi tulla uusi korimalli markkinoille.
Helmut
on nähnyt tietä 259 000 km, ruosteita ei ole juuri nimeksikään. Automaattiremppa tulee jossain vaiheessa eteen,
2/3 - täyskaasuulla kiihdytettäessä kakkoselta kolmoselle vaihto luistaa. Tästä onkin jo puhuttu Jarkko S. kanssa, ei ole mahdoton rasti.
Pidän M110 räyhäkkyydestä
, kulutuskin on auton kokoon ja moottorikonstruktion ikään nähden siedettävä, kesällä maantiellä 10-11 ja taajama-ajo talvella 13-15 litraa. Alavääntöä saisi tosiaan olla lisää, varsinkin kylmänä.
Ergonomia ja ajettavuus ovat pirssissä kohdallaan, korin ajaton kauneus on W126:n vakiovaruste


Pidän M110 räyhäkkyydestä

Ergonomia ja ajettavuus ovat pirssissä kohdallaan, korin ajaton kauneus on W126:n vakiovaruste

Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
Sulla pitäisi olla perävälitys 3,46 joka tekee... pattirallaa 3050rpm/100km/hmiksu.80 kirjoitti:asiasta seittemänteen... paljos teillä 280se:n omistajilla on kierroksia nelosella 100km/h? mulla 3200rpm.... kuullostaa aika suurelta.. olen ajatellu harvempaa perää... nelosella menee heittämällä toisen auton edelle....
380SE perä on 3,27 ... 2820rpm /100km/h
500SE on 2,82 ... 2425rpm/100km/h
Ei noi harvemmat perät vielä 100km/h vauhdissa suurta eroa tee.
terv. Tero
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Mulla 500SE:ssä 100km/h:ssa alle 2000 rpm, eli taitaa olla ns. aavikkoperä ( n.2,24 tms).
Todella mukava ajaa matka-ajoa, ja 8-kone kiihtyy tarpeen mukaan melko hyvin.
Todella mukava ajaa matka-ajoa, ja 8-kone kiihtyy tarpeen mukaan melko hyvin.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
MB 280 SE
Talla hetkella on 280 SE -85 aut. Mittarissa 259 tkm.
Aikaisemmin oli 280 SE -83, jonka mittarissa oli ostettaessa 575 tkm. Myytaessa 650 tkm. Vaihdoin koneen siihen 610 tkm kohdalla. Edellisen omistajan mukaan kone oli alkuperainen, oli ajanut itse silla melkein 0,5 milj. km. Vaihtokone, jonka laitatin tilalle oli kulkenut 250 tkm. 610 tkn ajetu kone kulutti oljya n. 1,5 litraa/1000km, mutta kavi tasaisesti. Tehoja ei ollut kuitenkaan niin paljon kuin siina vahemman ajetussa koneessa. Automaattilaatikkoa sen sijaan oli rempattu useamman kerran.
Taitaa sulla olla viela kilometreja jokunen jaljella silla autolla.
Kun vertaan naita kahta autoa, niin kyytit olivat suunnillen samanlaiset. Enemman ajetussa ohjaus oli hieman tarkempi.
Muuta eroa ei juuri voi sanoa.
Aikaisemmin oli 280 SE -83, jonka mittarissa oli ostettaessa 575 tkm. Myytaessa 650 tkm. Vaihdoin koneen siihen 610 tkm kohdalla. Edellisen omistajan mukaan kone oli alkuperainen, oli ajanut itse silla melkein 0,5 milj. km. Vaihtokone, jonka laitatin tilalle oli kulkenut 250 tkm. 610 tkn ajetu kone kulutti oljya n. 1,5 litraa/1000km, mutta kavi tasaisesti. Tehoja ei ollut kuitenkaan niin paljon kuin siina vahemman ajetussa koneessa. Automaattilaatikkoa sen sijaan oli rempattu useamman kerran.
Taitaa sulla olla viela kilometreja jokunen jaljella silla autolla.
Kun vertaan naita kahta autoa, niin kyytit olivat suunnillen samanlaiset. Enemman ajetussa ohjaus oli hieman tarkempi.
Muuta eroa ei juuri voi sanoa.
1600rpm viittaisi jo about 1,85 perään jota rohkenen epäillä.miksu.80 kirjoitti:juu mulla perävälitys on tuo 3.46:1. automaatti loovaki on... mites se on ku kaverilla 500sec kiertää vain noin 1500-1600 rpm tasasessa satasen vauhissa...
Ei noi nopeusmittarit eivätkä kiepparit välttämättä ole niin tarkkoja. Jompi kumpi tai molemmat voivat heittää.
terv. Tero
Mutta jos muistaa että mersuissa usein nelonen on suora vaihde, ja vitonen selvä ylivaihde...tero kirjoitti:1600rpm viittaisi jo about 1,85 perään jota rohkenen epäillä.miksu.80 kirjoitti:juu mulla perävälitys on tuo 3.46:1. automaatti loovaki on... mites se on ku kaverilla 500sec kiertää vain noin 1500-1600 rpm tasasessa satasen vauhissa...
Ei noi nopeusmittarit eivätkä kiepparit välttämättä ole niin tarkkoja. Jompi kumpi tai molemmat voivat heittää.
terv. Tero
Mulla 420:ssa speksien mukaan 2,47 ja olen samaa mieltä matka-ajosta: mukavaa menoa!adenauer300 kirjoitti:Mulla 500SE:ssä 100km/h:ssa alle 2000 rpm, eli taitaa olla ns. aavikkoperä ( n.2,24 tms).
Todella mukava ajaa matka-ajoa, ja 8-kone kiihtyy tarpeen mukaan melko hyvin.
Mistä ihmeestä tuo termi 'aavikkoperä' tulee? Olen kuullut joskus aiemminkin

- Tomi L.
W126 420 SE -86
W126 420 SE -86
Koska teoreettiset eli laskennallliset huippunopeudet lähentelevät vähintään kolmeasataa, niin moisten nopeuksien kelaamisen tarvitaan kohtalaisen pitkää suoraa, vrt. aavikko.teejiil kirjoitti:Mistä ihmeestä tuo termi 'aavikkoperä' tulee? Olen kuullut joskus aiemminkin

Näin ainakin luulisin.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
hmm...
Tuossa yks tyyppi jutteli ku sen faija oli tuonu joskus W126 500 SE:n arabiasta ja väitti siinä olevan ns. aavikkoperän. Kuullosti aika hurjalta välitykset ku 4. menee pesään kuulemma jossakin 220-230 välillä. Kuullostaa uskomattomalta, koska harva auto edes kulkee niin lujaa. Tosin meneehän se millä välityksillä vaan, jos vain vääntöä riittää.
Kaveri aiko postailla kuvan mittaristosta, jossa näkyy vaihtomerkit siellä väitetyillä nurkilla, vakkei ne mitään kerrokkaan ku kaikkee mittarinphjia on saatavana. Laitan näkösälle ku saan kuvat koneelle.
vrt. esim. D. Downhillin tai Flossen mittaristoon
Flosse
Day Downhill
Tuntuu että loppuu asteikko aika lyhyeen jos vaihtuu 4. pesään vasta 220-230 vauhdissa. No mut se nähään ku kaveri laittaa kuvat...
Tuossa yks tyyppi jutteli ku sen faija oli tuonu joskus W126 500 SE:n arabiasta ja väitti siinä olevan ns. aavikkoperän. Kuullosti aika hurjalta välitykset ku 4. menee pesään kuulemma jossakin 220-230 välillä. Kuullostaa uskomattomalta, koska harva auto edes kulkee niin lujaa. Tosin meneehän se millä välityksillä vaan, jos vain vääntöä riittää.
Kaveri aiko postailla kuvan mittaristosta, jossa näkyy vaihtomerkit siellä väitetyillä nurkilla, vakkei ne mitään kerrokkaan ku kaikkee mittarinphjia on saatavana. Laitan näkösälle ku saan kuvat koneelle.
vrt. esim. D. Downhillin tai Flossen mittaristoon
Flosse
Day Downhill
Tuntuu että loppuu asteikko aika lyhyeen jos vaihtuu 4. pesään vasta 220-230 vauhdissa. No mut se nähään ku kaveri laittaa kuvat...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
no kyllä tuo esim kuudensadan kierroksen pudotus tuntuu jo reilusti tuolla tienpäällä...(3.46--->2.24) ajan paljon pitkää matkaa.. 110-120km/h harvempi perä olis todella hyvä... kone tosiaan huutaa melkein 3500rpm kokoajan... muistaakseni olen jostain kuullut että 500sissa ois kahta eri laatikkoa.. toisessa jo nelonen olis reilu ylivaihde... se selittäisi kaverin secin todella matalat kierrokset vielä satasen vauhdissa...
No tässä on 500 SECin mittaristo...Mr_Benz kirjoitti:hmm...
Tuossa yks tyyppi jutteli ku sen faija oli tuonu joskus W126 500 SE:n arabiasta ja väitti siinä olevan ns. aavikkoperän. Kuullosti aika hurjalta välitykset ku 4. menee pesään kuulemma jossakin 220-230 välillä. Kuullostaa uskomattomalta, koska harva auto edes kulkee niin lujaa. Tosin meneehän se millä välityksillä vaan, jos vain vääntöä riittää.
Kaveri aiko postailla kuvan mittaristosta, jossa näkyy vaihtomerkit siellä väitetyillä nurkilla, vakkei ne mitään kerrokkaan ku kaikkee mittarinphjia on saatavana. Laitan näkösälle ku saan kuvat koneelle.
vrt. esim. D. Downhillin tai Flossen mittaristoon
Flosse
Day Downhill
Tuntuu että loppuu asteikko aika lyhyeen jos vaihtuu 4. pesään vasta 220-230 vauhdissa. No mut se nähään ku kaveri laittaa kuvat...


Tietääkseni k.o. mallia on toimitettu ainoastaan nelilovisella automaatilla jossa neljäs vaihde on suora.Mauri H. kirjoitti:Mutta jos muistaa että mersuissa usein nelonen on suora vaihde, ja vitonen selvä ylivaihde...tero kirjoitti:1600rpm viittaisi jo about 1,85 perään jota rohkenen epäillä.miksu.80 kirjoitti:juu mulla perävälitys on tuo 3.46:1. automaatti loovaki on... mites se on ku kaverilla 500sec kiertää vain noin 1500-1600 rpm tasasessa satasen vauhissa...
Ei noi nopeusmittarit eivätkä kiepparit välttämättä ole niin tarkkoja. Jompi kumpi tai molemmat voivat heittää.
terv. Tero
jos joku tietää paremmin niin korjatkoon.
terv. Tero
Joo, kasikoneisissa on vain automaatti, mutta muistaakseni 500:sessa on kolmonen suora...tero kirjoitti:Tietääkseni k.o. mallia on toimitettu ainoastaan nelilovisella automaatilla jossa neljäs vaihde on suora.
jos joku tietää paremmin niin korjatkoon.
terv. Tero
Viimeksi muokannut Mauri H., Ma 08.12.2003 12:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Lodjuista ja välityksistä
W126:ssa kaikki automaatit ovat nelipykäläisiä, joten nelonen on aina suora. Vanhemmassa 116-ässässä oli käytössä 3-vaihteisia automaatteja vain 450:sissä. Pikkulohkokasi (350:nen) oli samalla 4-vaihteisella askilla kuin twincam-kutonen ja se taitaa olla myös viimeinen Mersun V8, jonka jatkoksi sai manuaalin (itse asiassa vakiovaruste).Mauri H. kirjoitti: Joo, kasikoneisissa on vain automaatti, mutta muistaakseni 500:sessa on kolmonen suora...
W126:sten peränvälitykset muuttuivat vuonna ´81, jolloin Daimler-Benz toteutti S-mallistossaan ns. energiansäästöohjelman. Moottoreitten mekaniikkaa kehitettiin, samoin moottorinohjaustekniikkaa. Energiansäästöohjelman tuotosta olivat siis moottoripuolen stilisointien lisäksi myös pidentyneet peränvälitykset. Kuusisylinterisissä välitys pysyi 3,46:sena, mutta 380:ssä välitys muuttui 3,27:stä 2,47:ään. Viissatasessa muutos oli sitä vastoin 2,82:sta 2,24:ään.
Pidentyneet perät otettiin sellaisinaan käyttöön 126:n facelift-mallistossa vuodesta ´85. Eli 420:nen sai välitykset 380:sestä ja 500:ssa pysyi "aavikkovälitys". Uusi 560:nen sai kuitenkin muita kaseja tiuhemman perän, välityksen ollessa 2,65. Ilmeisesti tehdas halusi huippumallille muita kaseja enemmän agressiivisuutta kiihtyvyyksiin.
M103-kutosten peränvälitykseksi tuli faceliftissä jo pitkään koeteltu 3,46.
Omassa -90 300SE:ssä kone kiertää tuolla edellä mainitulla välityksellä satasen nopeudessa juuri ja juuri alle 3000 runtua. Välitys saisi olla pitempikin ja kone voisi mielestäni kiertää maantienopeuksissa vähän rauhallisemmin. Mutta turha itkeä, jos haluaa leppoisuutta ja pikkulaiskuutta, pitää ostaa V8.

Joskus minulle yritettiin ehdottaa, että heittäisin autoon 420:sen välityksen, mutta ero taitaa olla alkuperäiseen niin suuri, että ajossa ja toimivuudessa tulisi eteen ongelmia.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Re: Lodjuista ja välityksistä
Nooh, tuosta selviää kätevimminJuha K. kirjoitti: Omassa -90 300SE:ssä kone kiertää tuolla edellä mainitulla välityksellä satasen nopeudessa juuri ja juuri alle 3000 runtua. Välitys saisi olla pitempikin ja kone voisi mielestäni kiertää maantienopeuksissa vähän rauhallisemmin. Mutta turha itkeä, jos haluaa leppoisuutta ja pikkulaiskuutta, pitää ostaa V8..




Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: Lodjuista ja välityksistä
Joo, kyllä tuo harppaus 3,46:sta 2,47:ään on aika huima. En kyllä ihan niellyt ajatuksen ideoijan heittoa, että sittenhän kolmesatanen kulkisi ainakin 250 km/h. Mitä hiivattia tekisin kolmesatasella, joka - provosoiden - ei kiihtyisi edes kahteen sataan Hyvinkää-Tampere välillä, vaikka antaisi kuinka paljon lapikasta. Ja toisaalta, mitä sitten vaikka kulkisikin 250 km/h, jos välitykset olisivat muuten arkiajossa niin hanurista, ettei M103:nen pääsisi edes nykyisenkään vertaa edukseen - lue: ei pääsisi oikeille kierroksille.Jukka N. kirjoitti: Olen samaa mieltä, että 420:n perä syö M103:sta parhaan terän (sen mitä siinä nyt on koskaan ollutkaan). Samaten taitavat välitykset menne muutenkin Suomen olosuhteita ajatellen vallan persiilleen, kun ne nytkään eivät ole aivan ihanteelliset.

Kyllä ne siellä tehtaalla ovat jo 80-luvulla osanneet laskea ja mitoittaa välitykset kullekin koneelle. Vaikka edelleen olenkin sitä mieltä, että M103:n tomaatin jatkeeksi olisi persiiksen välityksiä voinut pidentää.

Eipä siinä, olisi han kiva kokeilla kolmesatasta ässää pikkukasin peränvälityksillä. Omaani vain en anna koekaniiniksi!

Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
[quote="SEC-560"]vrt. esim. D. Downhillin tai Flossen mittaristoon
Flosse
Day Downhill
[quote]
Palautui taas mieleen, kun mietiskelin tuota vaihtokohta filosofiaa. Tuossa M103+automaati- mittaristossa kun 1-2 vaihtokohta on jo karvan alle 50km/h. Oikeasti 50km/h vaihdilla kierroksia on tasan 4500. 1-2 vaihto tapahtuu kd:llä oikeasti vasta n.65km/h vauhdissa (reilun punasen rajalla), eli melkeinpä tuossa 500SEC:n osoittamalla kohdalla. Ilmeisesti 8-koneissa on sama virhe, eli ykkösellä oikeasti menee paljon kovempaa, kun mittari antaa ymmärtää...vai meneekö?
Peräni (auton) menee remonttiin ensi vuonna. Olen ajatelluyt kysäistä samalla pidempää välitystä, mutta ei kuitenkaan faceliftatun 8-koneen. Saas nähdä löytyykö hyllystä kompromissiä?
Flosse
Day Downhill
[quote]
Palautui taas mieleen, kun mietiskelin tuota vaihtokohta filosofiaa. Tuossa M103+automaati- mittaristossa kun 1-2 vaihtokohta on jo karvan alle 50km/h. Oikeasti 50km/h vaihdilla kierroksia on tasan 4500. 1-2 vaihto tapahtuu kd:llä oikeasti vasta n.65km/h vauhdissa (reilun punasen rajalla), eli melkeinpä tuossa 500SEC:n osoittamalla kohdalla. Ilmeisesti 8-koneissa on sama virhe, eli ykkösellä oikeasti menee paljon kovempaa, kun mittari antaa ymmärtää...vai meneekö?
Peräni (auton) menee remonttiin ensi vuonna. Olen ajatelluyt kysäistä samalla pidempää välitystä, mutta ei kuitenkaan faceliftatun 8-koneen. Saas nähdä löytyykö hyllystä kompromissiä?
Pakko oli tarttua juttuun kun itsellä on ollut 2 500 ässää .Ensimmäinen 83 ja toinen 84. Nämä ovat niitä energiareseptin mukaisia malleja. Eli Kierrokset on satasen vauhdissa karvan alle 2000, 160 vauhdissa 3000 ja 200 4000, eikä se muuten ota kierroksia suurinmalla yli 4200.
Vastaavasti vaihdot menee 1-2 viisiin jotain 60, 2-3 160 ja 3-4 225. Ykkösen saa silmään vain polkaisemalla kaasun heti kick-donw asentoon, jos auto liikkuu vaikka 20 ei se sitä enää ota. Sitten se vaihtaa 2:lle jo jossain 4500 kohdalla ja kiihdyttäää kierrokset tappiin vain isomilla vaihteilla. Minulla on muuten kotivideo, jossa kokeilen kaikki nämä jutut läpi, mutta uskaltaako sitä näyttää, vaikka netissä, ettei pala kortti.

Vastaavasti vaihdot menee 1-2 viisiin jotain 60, 2-3 160 ja 3-4 225. Ykkösen saa silmään vain polkaisemalla kaasun heti kick-donw asentoon, jos auto liikkuu vaikka 20 ei se sitä enää ota. Sitten se vaihtaa 2:lle jo jossain 4500 kohdalla ja kiihdyttäää kierrokset tappiin vain isomilla vaihteilla. Minulla on muuten kotivideo, jossa kokeilen kaikki nämä jutut läpi, mutta uskaltaako sitä näyttää, vaikka netissä, ettei pala kortti.
No ei muuta kuin liityt tähtiklubiin ja tulet seuraavaan miittin, voidaan sitten illalla katsella videotamr..d kirjoitti:Pakko oli tarttua juttuun kun itsellä on ollut 2 500 ässää .Ensimmäinen 83 ja toinen 84. Nämä ovat niitä energiareseptin mukaisia malleja. Eli Kierrokset on satasen vauhdissa karvan alle 2000, 160 vauhdissa 3000 ja 200 4000, eikä se muuten ota kierroksia suurinmalla yli 4200.![]()
Vastaavasti vaihdot menee 1-2 viisiin jotain 60, 2-3 160 ja 3-4 225. Ykkösen saa silmään vain polkaisemalla kaasun heti kick-donw asentoon, jos auto liikkuu vaikka 20 ei se sitä enää ota. Sitten se vaihtaa 2:lle jo jossain 4500 kohdalla ja kiihdyttäää kierrokset tappiin vain isomilla vaihteilla. Minulla on muuten kotivideo, jossa kokeilen kaikki nämä jutut läpi, mutta uskaltaako sitä näyttää, vaikka netissä, ettei pala kortti.

Ehdottomasti!Mauri H. kirjoitti:No ei muuta kuin liityt tähtiklubiin ja tulet seuraavaan miittin, voidaan sitten illalla katsella videotamr..d kirjoitti:Pakko oli tarttua juttuun kun itsellä on ollut 2 500 ässää .Ensimmäinen 83 ja toinen 84. Nämä ovat niitä energiareseptin mukaisia malleja. Eli Kierrokset on satasen vauhdissa karvan alle 2000, 160 vauhdissa 3000 ja 200 4000, eikä se muuten ota kierroksia suurinmalla yli 4200.![]()
Vastaavasti vaihdot menee 1-2 viisiin jotain 60, 2-3 160 ja 3-4 225. Ykkösen saa silmään vain polkaisemalla kaasun heti kick-donw asentoon, jos auto liikkuu vaikka 20 ei se sitä enää ota. Sitten se vaihtaa 2:lle jo jossain 4500 kohdalla ja kiihdyttäää kierrokset tappiin vain isomilla vaihteilla. Minulla on muuten kotivideo, jossa kokeilen kaikki nämä jutut läpi, mutta uskaltaako sitä näyttää, vaikka netissä, ettei pala kortti.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi