om60x dieseleiden käynnistyvyys lämpimällä koneella
om60x dieseleiden käynnistyvyys lämpimällä koneella
omassa om603 turbossa ja myös entisessä 603 vaparissa on semmoinen ominaisuus ollut että lämpimällä koneella meinaa lähteä tulille hieman nihkeämmin.eli ei lähde tulille kuten kylmänä että käynnistyy kuin hipaisee vaan joutuu hieman enemmän pyörittämään konetta että jää käyntiin.
onko kukaan huomannut samaa että olisko ihan ominaisuus?
pumpun ajoitus on ainakin nyky koneessa nyt ihan kohillaan.
onko kukaan huomannut samaa että olisko ihan ominaisuus?
pumpun ajoitus on ainakin nyky koneessa nyt ihan kohillaan.
kyllä mulla kuumana ihan tosi hyvin lähtee käyntiin, ei tartte, ku hipasta avainta, ni jo käynnistyy. kylmänä voi joutua joskus sahaileen jopa 5 sekunttia, esim yli30 pakkasta... muuten ihan räjähtämällä lähtee.
se voi olla, jos jokkut venttiilit tai tiivisteet valskaa pikkasen siä jossain polttoainelinjoissa pumpun ja suuttimien välimaastossa. eli voisko sinne jostain päästä ilmaa sen verran, et joutuu sen kokonaisen kiarroksen konetta pyärittään, ennen ku lähtee tulille?
se voi olla, jos jokkut venttiilit tai tiivisteet valskaa pikkasen siä jossain polttoainelinjoissa pumpun ja suuttimien välimaastossa. eli voisko sinne jostain päästä ilmaa sen verran, et joutuu sen kokonaisen kiarroksen konetta pyärittään, ennen ku lähtee tulille?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Mahtanee johtua siitä että kylmänä pumppu antaa hieman enämän polttoainetta ja siitä johtuen kylmänä käy hiemna kovempaa tyhjäkäyntiä.
Asia korjaantuu kun painaa hieman kaasua kun käynnistää... Ei mulla omissa ole tuollaista "ominaisuutta" ollut.
Ex-farmari taasen lähti puolillämpimänäkin ilman hehkutusta heti tulille. SEn jlk on ollut parikin om603:sta. Molempia pitää hehkuttaa kuumanakin.
Mikään ko. koneista ei huohota ollenkaan. 
Asia korjaantuu kun painaa hieman kaasua kun käynnistää... Ei mulla omissa ole tuollaista "ominaisuutta" ollut.

Ex-farmari taasen lähti puolillämpimänäkin ilman hehkutusta heti tulille. SEn jlk on ollut parikin om603:sta. Molempia pitää hehkuttaa kuumanakin.

Aikä jännä kyllä tuo ominaisuus. ostin auton keskiviikkona ja ihmetyttää tuo kuumana hehkutus
. pesin auton konetilan ja huomasin ajon jälkeen että ruiskupumpun suuttimien lähdöistä ainakin pari vuotaa kun tulee naftaiseksi. tarviiko sinne vaan ne o-renkaat vaihtaa. eli se torx ruuvi auki putken irroittamisen jälkeen... vai onko siinä mitään muuta ihmeitä..
ajattelin että jos saisi vielä ennen joulua tehtyä, jos ei tule lunta kun tarvii pihalla tehdä
Onko tampereelta/pirkkalasta muita 3l turbotiisseleiden omistajia, niin voisin verrata käyntiääntä.. tai tulla kuuntelemaan. omani käy jotenkin rouheasti...

ajattelin että jos saisi vielä ennen joulua tehtyä, jos ei tule lunta kun tarvii pihalla tehdä

Onko tampereelta/pirkkalasta muita 3l turbotiisseleiden omistajia, niin voisin verrata käyntiääntä.. tai tulla kuuntelemaan. omani käy jotenkin rouheasti...

300tdt s124 -92
310d sprinter -97
310d sprinter -97
Sama juttu huomattu. Olen joskus kokeillut tuota samaa mitä Kuopiossa mutta ei niin järjestelmällisesti että voisi sanoa mitään kommenttia. Kuuman motin hekuaika on oleellisesti lyhyempi verrattuna kylmään.
Kerran kävi sellainen juttu et nyppäsin lämpötila-anturin johdon irti jonkun muun jutun yhteydessä ja se sai aikaan sen että hehkuvalon sammumista ei kantti riittänyt odottamaan. L-anturi siis yksi komponentti joka säätelee hehkuaikaa. Tästä johtopäätöksenä se että voisiko viallinen L-anturi aiheuttaa sen että lähes käyntilämpimän tai puolilämpimä hehkuaika on liian lyhyt? Anturi siis kertoisi motin olevan kuumempi mitä se oikeasti on ja hehkuaika olisi tästä johtuen liian lyhyt?
Kerran kävi sellainen juttu et nyppäsin lämpötila-anturin johdon irti jonkun muun jutun yhteydessä ja se sai aikaan sen että hehkuvalon sammumista ei kantti riittänyt odottamaan. L-anturi siis yksi komponentti joka säätelee hehkuaikaa. Tästä johtopäätöksenä se että voisiko viallinen L-anturi aiheuttaa sen että lähes käyntilämpimän tai puolilämpimä hehkuaika on liian lyhyt? Anturi siis kertoisi motin olevan kuumempi mitä se oikeasti on ja hehkuaika olisi tästä johtuen liian lyhyt?
Jeps,ainakin minulla ei tahtonut kylmänä lähteä heti käyntiin kun vuotoa niissä o-renkaissa pumpun päällä.Kauemman aikaa kun seisoi niin valui kai pumpusta aineet kohti tankkia...Ja eipä ole tuollaista vikaa,heti tärähtää lämpöisenä käyntiin.Antti M. kirjoitti:Tuskin tuo mistään ilmasta johtuu, jos johtuis nii sama vika ois kylmänä ja paljo pahempi vielä. Mulla kans tekee samaa, mutta ei tuo mun mieltä rasita ku tärähtää kumminki melkein heti käyntiin.
Mulla myös 240D lähtee lämpimänä heti käyntiin vaikka ei antaisi hehkua yhtään, mutta 300D:tä pitää lämpimänäkin hehkuttaa ja silti kone pyörähtää pari kierrosta ennen kuin käynnistyy; kylmänä lähtee heti. Outo juttu, kun mitään vuotoja ei polttoainepuolella ole näkynyt.
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
hain tänään kl:stä uudet 6kpl o-renkaat ja ne metalliset tiivisteet ruiskupumpun suutinlähtöihin niin saadaan lähipäivinä varmistus että onko niistä apua/vaikuttaako se tihkutus käynnistyvyyteen.
laitan vielä diisseli fortet ja sen jälkeen sitten vaihdan hehkut uusiin, tuossa järjestyksessä. Niin eiköhän sitten selviä mikä auttoi jos auttoi..
laitan vielä diisseli fortet ja sen jälkeen sitten vaihdan hehkut uusiin, tuossa järjestyksessä. Niin eiköhän sitten selviä mikä auttoi jos auttoi..
300tdt s124 -92
310d sprinter -97
310d sprinter -97