Perästä alkavaa ulinaa w124
Perästä alkavaa ulinaa w124
Mikä neuvoksi. Auttaiskohan joku tietty öljylaatu, jolla ehkä saisi siirrettyä remonttia hiukan tuonnemmaksi? Vai pystyykö asian jotenkin näppärästi korjaamaan?
Melu ei vielä häiritse muita kuin minua - siis kuljettajaa - joka kuuntelee koko ajan kaikkia sivuääniä. Ulina kuuluu kuitenkin jo melko selvästi silloin kun löysää kaasun n. 90-100 km/h vauhdista.
Melu ei vielä häiritse muita kuin minua - siis kuljettajaa - joka kuuntelee koko ajan kaikkia sivuääniä. Ulina kuuluu kuitenkin jo melko selvästi silloin kun löysää kaasun n. 90-100 km/h vauhdista.
- - - - - - - - - -
MB W211 CDi
MB W211 CDi
Kyllähän se on niin että kun se ulina alkaa niin se ei poistu kuin osia vaihtamalla.
Itse kuuntelin sitä pari vuotta kunnes vaihdoin koko murikan -> nyt on hiljainen.
Itse kuuntelin sitä pari vuotta kunnes vaihdoin koko murikan -> nyt on hiljainen.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
- Manu300cea24
- Mersumies
Eli öljyä oli, mutta onko oikeaa laatua??? Onpa tavattu sellaistakin ,että perästä on löytynyt punaista öljyä. Eiköhän kannattaisi vaihtaa ensin varmasti oikeat öljyt ja sitten mahdolliset ihmeaineet.ipezu kirjoitti:Öljyt tarkistin, sitä on täyttöaukkoon saakka. Öljyillä ajettu noin 100.000 km, autolla moninkerroin enemmän...
Todellinen syy myös mersujen perien ääntelyyn johtuu joidenkin käsityksestä ettei peräöljyjä tarvi koskaan vaihtaa, sama automaattien kohdalla. Ei tuossa peräöljyssä sen ihmeempää huomiota muutakuin jotta jos lukko,niin sitten kattoa että LS (Limited Slip) lukee purkissa. Arki kun koettaa,niin aion käydä tosta sodankylästä hakemassa ärveeässää, kotio kun joskus ajetaan niin kohta tonni täynnä, täytyy sitten antaa raporttia.
ulina
Itselläni teki samaa ja vika katosi vaihtamalla kardaanintukilaakerin, vaikka se olikin "ehjä.." Kannattaa kokeilla.. 

ex: w123/240dsl manual -1980
ex: w123/300dsl automatic -1984
ex: 300dsl automatic w126 SE -1983
ex: w123/300dsl automatic -1984
ex: 300dsl automatic w126 SE -1983
- Manu300cea24
- Mersumies
(hieman kokemusta)
Ja vielä nuihin ihme aineisiin lissään sen verran että ei niihinkään kannata uskoa ihan silmät kiinni.
Muutamia aineita olen kokeillut ja muutamat tutut on testannut.
Niin ei voi kovin hirveesti kehua niitäkään.
Mitenkän ne jotain mekaanista vikaa korjais jollain lillingillä?
Ennemmin kannattaisi varmaan käyttää niitä aineita ennen kun sitä vikaa on
Ja vielä nuihin ihme aineisiin lissään sen verran että ei niihinkään kannata uskoa ihan silmät kiinni.
Muutamia aineita olen kokeillut ja muutamat tutut on testannut.
Niin ei voi kovin hirveesti kehua niitäkään.
Mitenkän ne jotain mekaanista vikaa korjais jollain lillingillä?
Ennemmin kannattaisi varmaan käyttää niitä aineita ennen kun sitä vikaa on

C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Omassa autossani (C250 Tbodiesel -98) kuului ulina perästä. Vikadiagnooseja oli pyöränlaakerista rengasmeluun. Vein auton lopulta Veholle, siellä asentaja sanoi että vikä vetopyörästön laakerissa, pinion-laakerissa tarkalleen ottaen.
Joulun pyhinä otin murikan irti, vaihdoin sinne kaikki laakerit, ja nyt ei ulinaa kuulu.
Olisi kuulemma pitänyt teettää remontti Veholla, sanoi korjaamopäällikkö ettei niitä laakereita voi itse vaihtaa...
Joulun pyhinä otin murikan irti, vaihdoin sinne kaikki laakerit, ja nyt ei ulinaa kuulu.
Olisi kuulemma pitänyt teettää remontti Veholla, sanoi korjaamopäällikkö ettei niitä laakereita voi itse vaihtaa...