Kumpi 230 vai 260E ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Kumpi 230 vai 260E ?

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Avaanpa tässä vielä tallasen ... kun perheautoksi ajattelin n.89-90 124 mersua, kumpikohan nyt järjellä ajateltuna parempi ostos ??? nelonen vai kutonen? kulutuksella ei nyt niin isoa merkitystä (vähän ajoa) lueskelin tosta 260 koneesta, tuntuis että ei tuo kovin helmi, mutta kehukaa te joilla näistä kokemuksia (ittellä kyllä vastaavista Diesel malleista) 8)
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

No nyt on vaihtoehtona Met.musta hyvin varusteltu -88 300E jota käyn ehkä huomenna kattomassa
Avatar
CH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: To 08.01.2004 18:26
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja CH »

Itse ostaisin pari vuotta uudemman, eli -90 ja siitä eteenpäin. Sais sen facelift mallin joka mielestäni on paremman näköinen (kylkilistat, korin väriset puskurit ym pientä) ja penkit on huomattavasti paremmat! Eikä niissä oo hirveästi edes hintaeroa...
Jos kulutuksella ei ole väliä niin osta tietenkin kutosen koneella :)
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

NYT se on sitten ostettu 260E -90 tomaattilla ym.kivaa on ns.SuomiFinland auto 8)
Avatar
amppa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 25.07.2006 20:13
Paikkakunta: HOLLOLA

PeteP

Viesti Kirjoittaja amppa »

Tervetuloa mukaan. Ittellä vuotta nuorempi ja veinas oikutella
tässä syksynmittaan kovastikin, mutta nyt on pelittäny
oikein kunnolla.

Jouduin vaihteleen osia jonkunverran polttoainepuolen jutskiin.
Muuten kiva peli päästellä menemään.

Sori valtavasti. Luin huonosti alkusi jutusta. Sullahan on
ihan toinen malli. Jatkellaan. :oops:
MB 190E 2,6 Sportline
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Viesti Kirjoittaja van_gils »

onkos noissa 2,6 moottoreissa sama vika kun vanhoissa 300:sissa että nokkaakselit on vaihdon tarpeessa kun alkaa 300tuhatta olemaan taulussa?? ihan tuli vaan tämä mieleen :roll:
Mut onnitteluni minunkin puolesta kun liityit 6-koneiden kauniiseen äänimaailmaan :D
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Tankesöö! 8) 243t. mittarissa, muuten aivan tosi hieno laite, ehkä pieniääni perästä kuuluu :? hienostihan kyllä tuo kutvonen kehrää ...
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Vähän kokemusta matkalta pohjoiseen, ensimmäinen huomattava puute! 2 sylinteriä liian vähän :o tää mersun kutonen on kyllä enämpi rallimoottori, eihän tää väännä alhaalla, huomaa kun mäissä hyytyy, nopeussäätimellä ajaessa ei niin haittaa kun lykkää kaasua mäessä lisää, jalkapelillä taas tasakaasulla voima loppuu :? Pitääkö tuohon laittaa puhallin kylkeen, vai vaihetaanko suosiolla isompimoottoriseen :twisted:
jarmo65
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 26.02.2005 08:38

Viesti Kirjoittaja jarmo65 »

Katso nokat ensin ei se niin mopo ole ettei sillä ehtisi,kyllä ne nokat kaikista kuluu olkoon 200-300:n . :?
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

90 -vuosimallissa pitäisi olla jo se parempi nokka.
Omassani ainakin on.

Seossäätö voisi auttaa vetoihin. Ei kyllä onnistu sekään joka paikassa jos kyseessä on katalysaattorimalli. :x
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 472
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:28

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Omassa M103:ssa 420 tkm ajetussa Ässässä ei ole nokka-akselia vaihdettu koskaan ja hyvin toimii edelleen...

edit: niin auto on vm 88.
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

joo eikös se ollut niin että vanhemmissa sitä nokka ongelmaa ilmeni mutta 90:siin ja uudempiin on laitettu jo se kestävämpi keppi :P
On se mersun kutonen sellanen huudatettava kone, vetoa tulee vasta kun kierroksia on noin 11 000rrpm :shock:
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
kojamo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:05
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja kojamo »

Työkaverilla 85 tkm ajettu 260 E vm-89 ,ollut suvussa uudesta asti.
Tehon puutteeseen haettiin pitkään vikaa ennenkuin selvisi tuo
kulunut nokka-akseli .
Ei tullut heti ensimmäisenä mieleen alkaa tutkimaan moottoria.
E 220 CDI avantgarde STW -14
E 280 CDI avantgarde STW -07 EX
E 270 CDI avantgarde STW -01 EX
124 250 TD 93 EX
124 200 D 90 EX
Mustang-66 V8 Museorekisteröity EX
Pontiac GTO Convertible -67 Museorekisteröity.
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Juu mä en usko et nokkaonkelmaa, koska auto toimii ja kiihtyy ja käy nätisti, ainoa mikä on että vääntöä ei ole alhaalla riittävästi, huomaa kun isossa mäessä puhti loppuu tasakaasulla, enempi ominaisuus kuin vika. ..käänsin muuten ton ennakonsäädön asennosta N asentoon S ja ajelen 98 pensalla :roll:
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

:roll: Tällanen olisi tuo mun auto Vin koodauksen perusteella


VIN WDB1240261B085254
Model 260 E
Chassis 1240261B085254
Engine 103940 12 070838
Transmission 722409 02 822985
Order 0 9 529 12042
Approx. year 1989
Lights BOSCH
Wiper SWF
Cab 11230
Dealer Finland (529)
Interior cloth black (061)
Paint
172 anthracite grey metallic (с 01.01.1963)
Options
211 automatic limited slip differential (ASD) (с 01.07.1984)
rear axle with automatic limited slip differential (ASD)

239 Michelin tires for messrs. Hertz (с 01.12.1988)

240 outside temperature indicator (с 01.03.1982)

260 elimination of model designation on rear lid (с 01.05.1968)

341 additional lamp (с 01.09.1982)

420 automatic transmission, floor shift (с 01.01.1963)

430 headrests in the rear (с 01.01.1977)

440 tempomat (cruise control) (с 01.09.1975)

482 harder spring suspension and shock absorbers (с 01.01.1964 по 30.10.1991)

524 paintcoat preservation (с 01.01.1964)

570 folding armrest front w202/210 stowage box front with armrest (с 01.04.1970)
front folding armrest w202 - housing at front with armrest

593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

603 headlamp wiper unit and oil for rear axle with limited-slip differential, in canisters and containers (с 01.08.1971)

630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)

673 high-capacity battery (с 01.01.1964)

873 seat heater for left and right front seats (с 01.02.1984
Avatar
Automatic260E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 474
Liittynyt: Ti 01.04.2003 20:58
Paikkakunta: Itä-Vantaa

Aivan!

Viesti Kirjoittaja Automatic260E »

Joo ! kyllä se suora kutonen olla pitää .!! :)
****************************************************************
'***************************************************************
eli Auto oli
260 E w124 Automatic vm. -1988
Tässä on
[url=http://koti.mbnet.fi/heretic/Kuva%20004.jpg][u] Kuva !![/u][/url]

[url=http://koti.welho.com/thiltu10/Ensimm%e4iset-p%e4iv%e4t%20158.jpg]Tässä lisää ![/url]

Niin ja vaimolla ja mulla on kauppakassina Chrysler Grand Voyager v6 3,3 L ja se tykkää bensasta !! :)
Avatar
Jani
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1358
Liittynyt: Pe 04.04.2003 23:57
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani »

Tuskin kovin moni muukaan bentsiinikone jaksaa tasakaasulla mäkiä mennä.
Omassa alavääntö vaan heikkeni, kun laittoi ehjän nokan paikalleen.
Eli tuskin se nokan kuluneisuudesta kiinni on.
Ihmettelen kyllä, jos joku vanhan mallin nokalla 400tkm on päässyt :shock:
Oma oli 270tkm kohdalla ihan valmis.
Eikä edes ääntänyt vielä.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Avatar
PeteP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Ke 17.11.2004 16:29
Paikkakunta: Keski-pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja PeteP »

Kyllä menee kun on vaan vääntöä (Lue iso V8) :lol:

Tein edesvastuuttoman kokeen kun oli valtatiellä sulakeli, hyvinhän tuo lahna kulkee, 200 meni rikki :shock: kolmosella menee läppä lattiassa 6500, ja 150 lasissa kun vaihtaa neloselle vroooom!
Vastaa Viestiin