Absivikaa w201

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jleinon2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 16.04.2006 02:52
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Absivikaa w201

Viesti Kirjoittaja jleinon2 »

Eli kyseesä on tuo w201 2.3 16V

Semmonen vika kyseessä, jotta kun/jos ajaa yli 90km/h, niin syttyy absien valo, mutt jos ajaa alle 90km/h niin absien valoa ei saa mitenkään syttymään, esim monen tunnin kaupunkipyörittelyssä se ei syty, mutta maantiellä yli 90 km/h vauhdissa se valo syttyy aina...

Haulla jo kokeilin, mutta vastaavaa vikaa ei tuntunu löytyvän oikeastaan keltään...

Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille...! :D
Nykyinen: Audi 100 2.5 TDI
Ex ruostekasa:
MB 190 2.3 16V
Avatar
JyggeMB
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 265
Liittynyt: Ma 21.06.2004 01:17
Paikkakunta: Itä-Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JyggeMB »

Oletko etupyöristä puhdistanut abs-anturit esim: metallipölystä tms...
paineilma on paras tapa koska se on anturi on magneettinen.
Itselläni hävisi ko. ongelma W124.

Ps. Mikä on "Impegnoija"
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Avatar
mertsi1340
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja mertsi1340 »

Etu- ja takapyörien eri koot voivat aiheuttaa tätä ongelmaa (suurilla nopeuksilla etuanturien ja taka-anturin välinen nopeusero kasvaa yli sallitun).
Minkä kokoiset renkaat sinulla on etu- ja takapyörissä? Onko ne edes erikokoiset?
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Avatar
jleinon2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 16.04.2006 02:52
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja jleinon2 »

mertsi1340 kirjoitti:Etu- ja takapyörien eri koot voivat aiheuttaa tätä ongelmaa (suurilla nopeuksilla etuanturien ja taka-anturin välinen nopeusero kasvaa yli sallitun).
Minkä kokoiset renkaat sinulla on etu- ja takapyörissä? Onko ne edes erikokoiset?
Jätkähän on nero, tosiaan mulla on edessä 195/55-15 renkaat, ja takana 195/65-15, ja muistaakseni tuota vikaa ei ollu ennen talvirenkaiden allelaittoa... Pitääpä kokeilla vaihtaa kaikki renkulit samankokoisiks... :D
Nykyinen: Audi 100 2.5 TDI
Ex ruostekasa:
MB 190 2.3 16V
Avatar
jleinon2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 16.04.2006 02:52
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja jleinon2 »

JyggeMB kirjoitti:
Ps. Mikä on "Impegnoija"
Oli tullu näköjään kirjoitushärö, oikea ammatti on impregnoija, joko selvis...? :D
Nykyinen: Audi 100 2.5 TDI
Ex ruostekasa:
MB 190 2.3 16V
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

sama homma mutta absi valo sytyy jo n.15km/h vauhdeissa.

takana 225/45/17 ja edessä 205/45/17, mahtaakohan tuo rengaskoko ahdistaa sikälipaljon että tekee moisen??

mitäs muuten mieltä 190:een, että mikä profiili olisi ajon/pidon kannalta paras noihin 17":iin??
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ABS:ien vikaan liittyen mieleen tulee seuraavia juttuja.
-etu ja takarenkaitten halkaisia sama
-järjestelmässä on riittävä jännite
-abs anturit on puhtaat
-sähköjodoissa ei ole vuatoja
-jarruissa ilmaa?

mitenkähän se muuten vaikuttaa niin paljo, et jos on eri kokoset renkaat? kun jos esim ajelee 60km/h ja vetelee sladissa sillain, et mittari näyttää 100km/h, sillonhan takanakit pyärii 40km/h nopeempaa, eikä mee vikatilaan millään. sama, jos on jäistä ja vaihtaa pienempää silmään, takarenkaitten pito ei riitä ja moottorin jarrutusvoima on suurempi, kun takanakkien pito. sillon etunakit pyörii nopeempaa, kun takanakit, eikä mee vikatilaan. mut jos on erikokoset nakit edessä ja takana, niin sillon menee. aika erikoista.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jleinon2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Su 16.04.2006 02:52
Paikkakunta: Pohjois-karjala

Viesti Kirjoittaja jleinon2 »

pera8x kirjoitti: mitenkähän se muuten vaikuttaa niin paljo, et jos on eri kokoset renkaat? kun jos esim ajelee 60km/h ja vetelee sladissa sillain, et mittari näyttää 100km/h, sillonhan takanakit pyärii 40km/h nopeempaa, eikä mee vikatilaan millään. sama, jos on jäistä ja vaihtaa pienempää silmään, takarenkaitten pito ei riitä ja moottorin jarrutusvoima on suurempi, kun takanakkien pito. sillon etunakit pyörii nopeempaa, kun takanakit, eikä mee vikatilaan. mut jos on erikokoset nakit edessä ja takana, niin sillon menee. aika erikoista.
Tuo revittely on ainakin yleensä tosi hetkellistä, niin varmaan sen takia sladitellessa absit ei lähde pois päältä.... :?

No, mersu lähtee vaihtoon viikonloppuna... :roll:
Nykyinen: Audi 100 2.5 TDI
Ex ruostekasa:
MB 190 2.3 16V
Vastaa Viestiin