Semmonen vika kyseessä, jotta kun/jos ajaa yli 90km/h, niin syttyy absien valo, mutt jos ajaa alle 90km/h niin absien valoa ei saa mitenkään syttymään, esim monen tunnin kaupunkipyörittelyssä se ei syty, mutta maantiellä yli 90 km/h vauhdissa se valo syttyy aina...
Haulla jo kokeilin, mutta vastaavaa vikaa ei tuntunu löytyvän oikeastaan keltään...
Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille...!
Nykyinen: Audi 100 2.5 TDI
Ex ruostekasa:
MB 190 2.3 16V
Oletko etupyöristä puhdistanut abs-anturit esim: metallipölystä tms...
paineilma on paras tapa koska se on anturi on magneettinen.
Itselläni hävisi ko. ongelma W124.
Ps. Mikä on "Impegnoija"
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
Etu- ja takapyörien eri koot voivat aiheuttaa tätä ongelmaa (suurilla nopeuksilla etuanturien ja taka-anturin välinen nopeusero kasvaa yli sallitun).
Minkä kokoiset renkaat sinulla on etu- ja takapyörissä? Onko ne edes erikokoiset?
mertsi1340 kirjoitti:Etu- ja takapyörien eri koot voivat aiheuttaa tätä ongelmaa (suurilla nopeuksilla etuanturien ja taka-anturin välinen nopeusero kasvaa yli sallitun).
Minkä kokoiset renkaat sinulla on etu- ja takapyörissä? Onko ne edes erikokoiset?
Jätkähän on nero, tosiaan mulla on edessä 195/55-15 renkaat, ja takana 195/65-15, ja muistaakseni tuota vikaa ei ollu ennen talvirenkaiden allelaittoa... Pitääpä kokeilla vaihtaa kaikki renkulit samankokoisiks...
Nykyinen: Audi 100 2.5 TDI
Ex ruostekasa:
MB 190 2.3 16V
ABS:ien vikaan liittyen mieleen tulee seuraavia juttuja.
-etu ja takarenkaitten halkaisia sama
-järjestelmässä on riittävä jännite
-abs anturit on puhtaat
-sähköjodoissa ei ole vuatoja
-jarruissa ilmaa?
mitenkähän se muuten vaikuttaa niin paljo, et jos on eri kokoset renkaat? kun jos esim ajelee 60km/h ja vetelee sladissa sillain, et mittari näyttää 100km/h, sillonhan takanakit pyärii 40km/h nopeempaa, eikä mee vikatilaan millään. sama, jos on jäistä ja vaihtaa pienempää silmään, takarenkaitten pito ei riitä ja moottorin jarrutusvoima on suurempi, kun takanakkien pito. sillon etunakit pyörii nopeempaa, kun takanakit, eikä mee vikatilaan. mut jos on erikokoset nakit edessä ja takana, niin sillon menee. aika erikoista.
pera8x kirjoitti:
mitenkähän se muuten vaikuttaa niin paljo, et jos on eri kokoset renkaat? kun jos esim ajelee 60km/h ja vetelee sladissa sillain, et mittari näyttää 100km/h, sillonhan takanakit pyärii 40km/h nopeempaa, eikä mee vikatilaan millään. sama, jos on jäistä ja vaihtaa pienempää silmään, takarenkaitten pito ei riitä ja moottorin jarrutusvoima on suurempi, kun takanakkien pito. sillon etunakit pyörii nopeempaa, kun takanakit, eikä mee vikatilaan. mut jos on erikokoset nakit edessä ja takana, niin sillon menee. aika erikoista.
Tuo revittely on ainakin yleensä tosi hetkellistä, niin varmaan sen takia sladitellessa absit ei lähde pois päältä....
No, mersu lähtee vaihtoon viikonloppuna...
Nykyinen: Audi 100 2.5 TDI
Ex ruostekasa:
MB 190 2.3 16V