PIKAISTA APUA! E200CDI-99 EI KÄYNNISTY

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Harri Y
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 07.01.2007 10:24
Paikkakunta: Rovaniemi

PIKAISTA APUA! E200CDI-99 EI KÄYNNISTY

Viesti Kirjoittaja Harri Y »

Tarvis neuvoa kun vaihdoin suihkun tiivisteen ja nyt auto ei käynnisty millään. Polttoaine tulee suihkulle saakka joten voisko vika olla sähköpuolella, ei mahdollisesti avaa suihkua. Yritin hakea vastausta keskusteluista, mutta ilmeisesti muilla tiivisteiden vaihtajilla ei ole ollu vastaavaa ongelmaa. :?:
K.Huhta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 12.09.2006 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja K.Huhta »

ilmaa järjestelmässä????
RAIL putken etupäästä, pumpulta tuleva syöttöputki irti ja joku starttaamaan, jos ja kun alkaa tulemaan polttoainetta ihan helvetisti RAIL putken ja syöttöputken liitoksesta niin äkkiä putki kiinni niin pitäs hyrähtää tulille...
Sprintterillä matka taittuu.....

Sprinter+sprintsift vm04
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Kuva
.

Tarkoitatko tuota suuttimen ja kannen väliin tulevaa prikkaa ?
Sen vaihto ei vaikuta käynnistymiseen mitenkään.
Eikä tarvi ilmailla.

Onhan varmaan kaikki sähköjohdot kiinni ?
Ethän irroittaessa vaan väännellyt suuttimen sähköosia rikki ?
Jos vaan yksi suutin prakaa, niin pitäisi kuitenkin kolmella käydä.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Sampo N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 287
Liittynyt: Ke 01.10.2003 11:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

K.Huhta kirjoitti: jos ja kun alkaa tulemaan polttoainetta ihan helvetisti RAIL putken ja syöttöputken liitoksesta niin äkkiä putki kiinni niin pitäs hyrähtää tulille...
Ja monenkos baarin paineella sitä painetta nyt taas tulikaan :shock:.
K.Huhta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 12.09.2006 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja K.Huhta »

tyhjäkäynnillä noin 300-450bar ja kiekoilla noin 1300bar
toimiakseen suutin tarvii vähintään 250bar painetta.

Ja jos putket on kauan irti niin onhan sinne sitä ilmaakin voinut mennä sekaan....polttoaineen vähyyskin sitätekee.... itsellä tuo jälkimmäinen tullu koettua...
Sprintterillä matka taittuu.....

Sprinter+sprintsift vm04
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

K.Huhta kirjoitti:tyhjäkäynnillä noin 300-450bar ja kiekoilla noin 1300bar
toimiakseen suutin tarvii vähintään 250bar painetta.

Ja jos putket on kauan irti niin onhan sinne sitä ilmaakin voinut mennä sekaan....polttoaineen vähyyskin sitätekee.... itsellä tuo jälkimmäinen tullu koettua...
Joo
Tarkemmin ajateltuna juuri noinkin voi käydä.

Näissä vanhemmissa järjestelmissähän on kuulemma ollut sellaista vaivaa, että osien kulumisesta johtuen pääsee polttoaine valumaan venttiilin läpi takaisin tankkiin auton seistessä.
Kun sitten se polttoaineen siirtopumppukin, joka sen polttoaineen nostaa sille varsinaisen ruiskutuspaineen tekevälle pumpulle, on sopivasti väljä, jolloin sen nostoteho on heikentynyt.
Niin nämä yhdessä aiheuttavat toooooosi pitkää vieteriä.

Jos vaiva olisi tämänlaatuinen, niin sitten vaan toivomaan, että akku ja startti kestää.

Laitetaanpas vielä kuvakin osista.
Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
K.Huhta
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 12.09.2006 21:24
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja K.Huhta »

mistä löytyy CDI:in siirtopumppu???
ite en etsinnöistä huolimatta ole löytänyt???
Syyn siihen luulen tietäväni mutta kuunnellaanpa muiden mielipiteitä ensin.....Tuota kuvaa kun kahtelee niin numero 29?????
Sprintterillä matka taittuu.....

Sprinter+sprintsift vm04
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Just oli uudemmassa Sprintterissä sama ongelma, että ei lähtenyt käyntiin, kun oli reilun kuukauden seisonut ajamattomana. Yritin käynnistää varovasti 15 sekunnin starttauksilla (varmaan 20 kertaa), niin että akku meni tyhjäksi - ei lähtenyt käyntiin. Siinä akkua latailin yön yli ja samalla vilkaisin, että suodatin oli täynnä polttoainetta. Täydellä akulla starttasin ihan raa'asti yli 40 sekuntia putkeen ja sitten heräsi niin kuin ei mitään ois ollut... On tehnyt vähän lievempänä tuon aikasemminkin pari kertaa. Muutaman päivän saa seisottaa ja ei ole mitään ongelmia.
Harri Y
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Su 07.01.2007 10:24
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Harri Y »

kiitoksia neuvoista paljon. Ei vain tunnu auttavan. Ilmattu on yhdysputkeen tulevasta liitoksesta ja suihkujen luota ja sitä polttoainetta tulee kyllä reilusti joka paikasta. Tuntuu kyllä ihmeelliseltä et siellä olis vielä ilmaa. Pitää kyllä vielä yrittää ilmata. Tuli muuten mieleen että voisko asiaan vaikuttaa se kun suihkun sähköliitin oli irti kun käytin virtoja vahingossa päällä. Ei auta kuin kokeilla vielä. :)
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

^ kyllähän se jotain voi hajoittaa, kokeile ottaa akku irti, voi nollata jotain vikamuisteja..
Vastaa Viestiin