
PIKAISTA APUA! E200CDI-99 EI KÄYNNISTY
PIKAISTA APUA! E200CDI-99 EI KÄYNNISTY
Tarvis neuvoa kun vaihdoin suihkun tiivisteen ja nyt auto ei käynnisty millään. Polttoaine tulee suihkulle saakka joten voisko vika olla sähköpuolella, ei mahdollisesti avaa suihkua. Yritin hakea vastausta keskusteluista, mutta ilmeisesti muilla tiivisteiden vaihtajilla ei ole ollu vastaavaa ongelmaa. 

ilmaa järjestelmässä????
RAIL putken etupäästä, pumpulta tuleva syöttöputki irti ja joku starttaamaan, jos ja kun alkaa tulemaan polttoainetta ihan helvetisti RAIL putken ja syöttöputken liitoksesta niin äkkiä putki kiinni niin pitäs hyrähtää tulille...
RAIL putken etupäästä, pumpulta tuleva syöttöputki irti ja joku starttaamaan, jos ja kun alkaa tulemaan polttoainetta ihan helvetisti RAIL putken ja syöttöputken liitoksesta niin äkkiä putki kiinni niin pitäs hyrähtää tulille...
Sprintterillä matka taittuu.....
Sprinter+sprintsift vm04
Sprinter+sprintsift vm04

.
Tarkoitatko tuota suuttimen ja kannen väliin tulevaa prikkaa ?
Sen vaihto ei vaikuta käynnistymiseen mitenkään.
Eikä tarvi ilmailla.
Onhan varmaan kaikki sähköjohdot kiinni ?
Ethän irroittaessa vaan väännellyt suuttimen sähköosia rikki ?
Jos vaan yksi suutin prakaa, niin pitäisi kuitenkin kolmella käydä.
.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tyhjäkäynnillä noin 300-450bar ja kiekoilla noin 1300bar
toimiakseen suutin tarvii vähintään 250bar painetta.
Ja jos putket on kauan irti niin onhan sinne sitä ilmaakin voinut mennä sekaan....polttoaineen vähyyskin sitätekee.... itsellä tuo jälkimmäinen tullu koettua...
toimiakseen suutin tarvii vähintään 250bar painetta.
Ja jos putket on kauan irti niin onhan sinne sitä ilmaakin voinut mennä sekaan....polttoaineen vähyyskin sitätekee.... itsellä tuo jälkimmäinen tullu koettua...
Sprintterillä matka taittuu.....
Sprinter+sprintsift vm04
Sprinter+sprintsift vm04
JooK.Huhta kirjoitti:tyhjäkäynnillä noin 300-450bar ja kiekoilla noin 1300bar
toimiakseen suutin tarvii vähintään 250bar painetta.
Ja jos putket on kauan irti niin onhan sinne sitä ilmaakin voinut mennä sekaan....polttoaineen vähyyskin sitätekee.... itsellä tuo jälkimmäinen tullu koettua...
Tarkemmin ajateltuna juuri noinkin voi käydä.
Näissä vanhemmissa järjestelmissähän on kuulemma ollut sellaista vaivaa, että osien kulumisesta johtuen pääsee polttoaine valumaan venttiilin läpi takaisin tankkiin auton seistessä.
Kun sitten se polttoaineen siirtopumppukin, joka sen polttoaineen nostaa sille varsinaisen ruiskutuspaineen tekevälle pumpulle, on sopivasti väljä, jolloin sen nostoteho on heikentynyt.
Niin nämä yhdessä aiheuttavat toooooosi pitkää vieteriä.
Jos vaiva olisi tämänlaatuinen, niin sitten vaan toivomaan, että akku ja startti kestää.
Laitetaanpas vielä kuvakin osista.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Just oli uudemmassa Sprintterissä sama ongelma, että ei lähtenyt käyntiin, kun oli reilun kuukauden seisonut ajamattomana. Yritin käynnistää varovasti 15 sekunnin starttauksilla (varmaan 20 kertaa), niin että akku meni tyhjäksi - ei lähtenyt käyntiin. Siinä akkua latailin yön yli ja samalla vilkaisin, että suodatin oli täynnä polttoainetta. Täydellä akulla starttasin ihan raa'asti yli 40 sekuntia putkeen ja sitten heräsi niin kuin ei mitään ois ollut... On tehnyt vähän lievempänä tuon aikasemminkin pari kertaa. Muutaman päivän saa seisottaa ja ei ole mitään ongelmia.
kiitoksia neuvoista paljon. Ei vain tunnu auttavan. Ilmattu on yhdysputkeen tulevasta liitoksesta ja suihkujen luota ja sitä polttoainetta tulee kyllä reilusti joka paikasta. Tuntuu kyllä ihmeelliseltä et siellä olis vielä ilmaa. Pitää kyllä vielä yrittää ilmata. Tuli muuten mieleen että voisko asiaan vaikuttaa se kun suihkun sähköliitin oli irti kun käytin virtoja vahingossa päällä. Ei auta kuin kokeilla vielä. 
