W202 keppi jumissa P-asennossa
W202 keppi jumissa P-asennossa
Morjens
Mikähän hajosi tai on hajoamassa kun jäi w202:n automaattilodjun
keppi P-asentoon aamulla pariinkiin kertaan starttauksen jälkeen?
En tiedä auttoiko napsuttelu W/S asentojen välillä katkaisijasta, mutta
jonkun ajan kuluttua lähti toimimaan. Auto on sähköavaimella, tai semmosella,
missä on joku infrapunareikä tai vastaava päässä.
Voisko olla kostealla säällä ja jollakin sähköliittimellä osuutta asiaan
(mikä ja missä kohtaa)?
Mikähän hajosi tai on hajoamassa kun jäi w202:n automaattilodjun
keppi P-asentoon aamulla pariinkiin kertaan starttauksen jälkeen?
En tiedä auttoiko napsuttelu W/S asentojen välillä katkaisijasta, mutta
jonkun ajan kuluttua lähti toimimaan. Auto on sähköavaimella, tai semmosella,
missä on joku infrapunareikä tai vastaava päässä.
Voisko olla kostealla säällä ja jollakin sähköliittimellä osuutta asiaan
(mikä ja missä kohtaa)?
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
No aloin itsekin epäillä tuota jarruvalokytkintä, mutta eikös silloin
jarruvalotkin olis kateissa? Keppi on kyllä aina mielestäni liikkunut,
vaikka ei ois jarrua pohjassakaan, joten oisko se katkaisija sittenkin.
Liikkuuku muilla sähkölootan keppi ilman jarrun poljentaa? Ja kyllä mä
sitä jarrua poljin oikein reippaasti tuossa vikatilanteessa.
Toisaalta vakionopeussäädin pompsahtaa joskus kostealla toimimattomaksi,
mikä myöskin voisi viitata ko. katkaisijaan. Se on varmaan jossain
polkusimen lähistöllä?
Niin juu, ei oo vilkutellut mitään ESP/BAS valoja.
jarruvalotkin olis kateissa? Keppi on kyllä aina mielestäni liikkunut,
vaikka ei ois jarrua pohjassakaan, joten oisko se katkaisija sittenkin.
Liikkuuku muilla sähkölootan keppi ilman jarrun poljentaa? Ja kyllä mä
sitä jarrua poljin oikein reippaasti tuossa vikatilanteessa.
Toisaalta vakionopeussäädin pompsahtaa joskus kostealla toimimattomaksi,
mikä myöskin voisi viitata ko. katkaisijaan. Se on varmaan jossain
polkusimen lähistöllä?
Niin juu, ei oo vilkutellut mitään ESP/BAS valoja.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Jarrupolkimelta menee vaijeri laatikkoon eli P-asennosta ei saa keppiä pois painamatta jarrua (mekaaninen "lukko"). Eli olisko tuo vaijeri poikki tai irti tai jotain sinnepäin.
Tuossa kuvassa vaijeri nro.128

Tuossa kuvassa vaijeri nro.128

- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Moi,Juha R kirjoitti:Jarrupolkimelta menee vaijeri laatikkoon eli P-asennosta ei saa keppiä pois painamatta jarrua (mekaaninen "lukko"). Eli olisko tuo vaijeri poikki tai irti tai jotain sinnepäin.
Tuossa kuvassa vaijeri nro.128
Joo, ei se mene P:ltä R:lle ilman poljinta, mutta D-N ja ainakin nopeasti
siirrettynä N-R-P menee ilman jarrupoljinta.
Onkohan tuo nyt vanhemman laatikon kuva, vai uudemman sähköisen myös? Vaihdekaavio oli ainakin eri, enkä jaksanut odottaa että ois
ladannut koko kuvan.
Nyt tuo on taas pelannut hyvin.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Kyllä toi ohjelma näyttää tuon saman kuvan molempiin laatikoihin:
722.614 ja 722.699
722.614 ja 722.699
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Kepin asento
Tietääkö joku mihin muuhun vaikuttaa tämä,jos on häiriötä tuossa vaijerin toiminnassa.Onkos siinä joku anturi sitten joka "haistellee"
...pienemmälle ei mene
-> Hyvä kysymys! Liittyykö laatikon lämpenemiseen kuten Ripehoo epäili? Vai missä syy"Vähän OT kysymys:
Missä vika kun automaatin vaihdekeppi toimii välillä P-D normaalisti, mutta 4:selle ja sitä pienemmälle ei mene. Harvoin noita tulee edes käytettyä, joten olisiko käytön puutetta vai joku oikea vika? "


- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Joskus aiemmin keppi oli jäykkä talvella, mutta nyt se ei liiku enää ollenkaan D:ltä 4:selle. Eli on tuo lämpenemiseen joskus liittynyt, mutta nyt on kokonaan jumissa. Vielä en ole kerinnyt tuota avaamaan katsomaan mitä se on syönyt.
Nyt vasta katsoin tuon viestin. En ole huomannut tuossa mitään sellaista, että kylmällä vaihteistoöljyllä ei antaisi laittaa pakkonelosta päälle. Voihan tuossa sellainenkin olla, mutta ei se ole tainnut oikeasti toimia.
Nyt vasta katsoin tuon viestin. En ole huomannut tuossa mitään sellaista, että kylmällä vaihteistoöljyllä ei antaisi laittaa pakkonelosta päälle. Voihan tuossa sellainenkin olla, mutta ei se ole tainnut oikeasti toimia.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Miulla sama homma ja ed. omistaja sanoi että sieltä joku sähköosan ratas tai vastaava hajonnut ja siksi keppi ei liiku. Hintaluokka Kuulemma Hänen mukaan noin 500 eskoa Veholla.
Laatikkohan toimii ihan mekaanisesti tuohon saakka mutta kun D:ltä laitetaan pakko nelonen, kolmonen jne.. mekaaninen kytkentä häviää ja laatikko toimii pelkästään sähköisellä ohjauksella. Tämä ohjausosa siis tai sen kiinnitys keppiin siis rikki kaiketi.
Jos olen kaiken ihan oikein ymmärtänyt :) Tarkoitus kyllä saattaa keppi toimintaan vielä myös siellä alueella..
Laatikkohan toimii ihan mekaanisesti tuohon saakka mutta kun D:ltä laitetaan pakko nelonen, kolmonen jne.. mekaaninen kytkentä häviää ja laatikko toimii pelkästään sähköisellä ohjauksella. Tämä ohjausosa siis tai sen kiinnitys keppiin siis rikki kaiketi.
Jos olen kaiken ihan oikein ymmärtänyt :) Tarkoitus kyllä saattaa keppi toimintaan vielä myös siellä alueella..
Vito w639 120 cdi
c180 -97
Ex C200 cdi T -02
Ex C 220 Cdi T -99
Ex w123 280ce -79
c180 -97
Ex C200 cdi T -02
Ex C 220 Cdi T -99
Ex w123 280ce -79
Juu, jos puhutaan samasta osasta mikä mun pirssiin (W210) vaihdettiin tänään.. (vaihdekepin asentotunnistin lukee kuitissa) eli jos oikein ymmärsin, ne vaihteet nelosesta pienempään tosiaan toimii sähköllä. Se osa on todella heppoisen näköinen muovikotelo
, ongelmat voipi hyvinnii johtua siitä. Tarkistan hinnan huomenna, mut muistaakseni se oli jotain 200 egeä.
Tosin mun auton ongelmat eivät olleet vaihdekepin jumiutuminen vaan se että laatikko ei vaihtanut kylmänä kuin käsivalinnalla.. Selkeästi lämmöllä oli vaikutusta sen toimintaan tai toimimattomuuteen, kun auto lämpeni, rupes vaihteetkin pelaamaan. Nyt tuntuu kyll pelittävän

Tosin mun auton ongelmat eivät olleet vaihdekepin jumiutuminen vaan se että laatikko ei vaihtanut kylmänä kuin käsivalinnalla.. Selkeästi lämmöllä oli vaikutusta sen toimintaan tai toimimattomuuteen, kun auto lämpeni, rupes vaihteetkin pelaamaan. Nyt tuntuu kyll pelittävän

W211 E55 AMG 2004