W202 keppi jumissa P-asennossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

W202 keppi jumissa P-asennossa

Viesti Kirjoittaja TompSa »

Morjens

Mikähän hajosi tai on hajoamassa kun jäi w202:n automaattilodjun
keppi P-asentoon aamulla pariinkiin kertaan starttauksen jälkeen?

En tiedä auttoiko napsuttelu W/S asentojen välillä katkaisijasta, mutta
jonkun ajan kuluttua lähti toimimaan. Auto on sähköavaimella, tai semmosella,
missä on joku infrapunareikä tai vastaava päässä.

Voisko olla kostealla säällä ja jollakin sähköliittimellä osuutta asiaan
(mikä ja missä kohtaa)?
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Avatar
kossu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ma 01.05.2006 00:03
Paikkakunta: +- 0

Viesti Kirjoittaja kossu »

Itellä manuaalilootalla ko auto. Mutta oisko näissäkin se jarruvalokytkin samanmoinen kuin väykyssä ? Eli jos jarruvalo kytkin ei pelaa ok niin keppiä ei saa liikuteltua ... Eikös se ole toiminnaltaan kuitenkin samanmoinen, eli jarrua painettava ennenkuin keppi liikkuu ?
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Joo, jarruvalokytkin tuli myös heti ensiksi mieleen, eli ääni sille. "Vahingossa" vaihdetta ei saa päälle, vaan jarrua on painettava.

Onko sattumalta vilkutellut ESP/BAS-valoja hiljattain?
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja TompSa »

No aloin itsekin epäillä tuota jarruvalokytkintä, mutta eikös silloin
jarruvalotkin olis kateissa? Keppi on kyllä aina mielestäni liikkunut,
vaikka ei ois jarrua pohjassakaan, joten oisko se katkaisija sittenkin.
Liikkuuku muilla sähkölootan keppi ilman jarrun poljentaa? Ja kyllä mä
sitä jarrua poljin oikein reippaasti tuossa vikatilanteessa.

Toisaalta vakionopeussäädin pompsahtaa joskus kostealla toimimattomaksi,
mikä myöskin voisi viitata ko. katkaisijaan. Se on varmaan jossain
polkusimen lähistöllä?

Niin juu, ei oo vilkutellut mitään ESP/BAS valoja.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Vähän OT kysymys:
Missä vika kun automaatin vaihdekeppi toimii välillä P-D normaalisti, mutta 4:selle ja sitä pienemmälle ei mene. Harvoin noita tulee edes käytettyä, joten olisiko käytön puutetta vai joku oikea vika?
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Ripehoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 05.02.2005 18:30
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Ripehoo »

Tulipas mieleen ku eikös ainaki joissakin ässissä oo toiminto että vaihdetta ei saa päälle jos kone/laatikko on liian kylmä (=vasta käynnistetty). Vai oonko käsittäny väärin?? Liekkö sitten C:ssä? Kertokaapas viisaammat.
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Jarrupolkimelta menee vaijeri laatikkoon eli P-asennosta ei saa keppiä pois painamatta jarrua (mekaaninen "lukko"). Eli olisko tuo vaijeri poikki tai irti tai jotain sinnepäin.

Tuossa kuvassa vaijeri nro.128

Kuva
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja TompSa »

Juha R kirjoitti:Jarrupolkimelta menee vaijeri laatikkoon eli P-asennosta ei saa keppiä pois painamatta jarrua (mekaaninen "lukko"). Eli olisko tuo vaijeri poikki tai irti tai jotain sinnepäin.

Tuossa kuvassa vaijeri nro.128
Moi,

Joo, ei se mene P:ltä R:lle ilman poljinta, mutta D-N ja ainakin nopeasti
siirrettynä N-R-P menee ilman jarrupoljinta.

Onkohan tuo nyt vanhemman laatikon kuva, vai uudemman sähköisen myös? Vaihdekaavio oli ainakin eri, enkä jaksanut odottaa että ois
ladannut koko kuvan.

Nyt tuo on taas pelannut hyvin.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Avatar
Juha R
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 409
Liittynyt: Ma 19.07.2004 08:05
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja Juha R »

Kyllä toi ohjelma näyttää tuon saman kuvan molempiin laatikoihin:
722.614 ja 722.699
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -

[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
TompSa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ti 25.01.2005 12:26
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja TompSa »

OK! Kiitoksia tiedosta, tutkitaan asiaa tarkemmin kun taas prakaa.

Mikseikäs muuten enää saa talletettua suosikkeihin mitään, tai
mihin suosikit on kadonneet? Liittyy varmaan sivu-uudistukseen.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

Tarkistappa sen kyseisen vaijerin lukitus vaihde kepin juuresta.
Itsellä on ainakin ollut siinä vika, ruuvi on löystynyt ja vaijerin ulko kuori pääsee liikkumaan, ja siellä on aika vähän peli varaa..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
kokkumi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: To 16.02.2006 14:36

Kepin asento

Viesti Kirjoittaja kokkumi »

Tietääkö joku mihin muuhun vaikuttaa tämä,jos on häiriötä tuossa vaijerin toiminnassa.Onkos siinä joku anturi sitten joka "haistellee"
Avatar
Tero M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 221
Liittynyt: Ma 13.12.2004 15:13
Paikkakunta: Frankfurt am Main

...pienemmälle ei mene

Viesti Kirjoittaja Tero M »

"Vähän OT kysymys:

Missä vika kun automaatin vaihdekeppi toimii välillä P-D normaalisti, mutta 4:selle ja sitä pienemmälle ei mene. Harvoin noita tulee edes käytettyä, joten olisiko käytön puutetta vai joku oikea vika? "
-> Hyvä kysymys! Liittyykö laatikon lämpenemiseen kuten Ripehoo epäili? Vai missä syy :?: :evil:
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Joskus aiemmin keppi oli jäykkä talvella, mutta nyt se ei liiku enää ollenkaan D:ltä 4:selle. Eli on tuo lämpenemiseen joskus liittynyt, mutta nyt on kokonaan jumissa. Vielä en ole kerinnyt tuota avaamaan katsomaan mitä se on syönyt.

Nyt vasta katsoin tuon viestin. En ole huomannut tuossa mitään sellaista, että kylmällä vaihteistoöljyllä ei antaisi laittaa pakkonelosta päälle. Voihan tuossa sellainenkin olla, mutta ei se ole tainnut oikeasti toimia.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Coupemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 10.04.2004 12:12
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Coupemies »

Miulla sama homma ja ed. omistaja sanoi että sieltä joku sähköosan ratas tai vastaava hajonnut ja siksi keppi ei liiku. Hintaluokka Kuulemma Hänen mukaan noin 500 eskoa Veholla.

Laatikkohan toimii ihan mekaanisesti tuohon saakka mutta kun D:ltä laitetaan pakko nelonen, kolmonen jne.. mekaaninen kytkentä häviää ja laatikko toimii pelkästään sähköisellä ohjauksella. Tämä ohjausosa siis tai sen kiinnitys keppiin siis rikki kaiketi.

Jos olen kaiken ihan oikein ymmärtänyt :) Tarkoitus kyllä saattaa keppi toimintaan vielä myös siellä alueella..
Vito w639 120 cdi
c180 -97
Ex C200 cdi T -02
Ex C 220 Cdi T -99
Ex w123 280ce -79
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Onko tuo sähköosa siellä kepin juuressa? Voisi löytyä romuttamoltakin uusi osa tai jos vanhan saisi auki ja korjattua.. Vähän suolainen hinta tuo 500 euroa. :cry:
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Coupemies
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: La 10.04.2004 12:12
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Coupemies »

ei kuulemma ollu romuttamoilla se ed oli ettiny noin vuos sitten.. nythän voi jo löytyy :D
Vito w639 120 cdi
c180 -97
Ex C200 cdi T -02
Ex C 220 Cdi T -99
Ex w123 280ce -79
Avatar
mike66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 30.10.2005 01:46
Paikkakunta: keskinen Suomi

Viesti Kirjoittaja mike66 »

Juu, jos puhutaan samasta osasta mikä mun pirssiin (W210) vaihdettiin tänään.. (vaihdekepin asentotunnistin lukee kuitissa) eli jos oikein ymmärsin, ne vaihteet nelosesta pienempään tosiaan toimii sähköllä. Se osa on todella heppoisen näköinen muovikotelo :shock: , ongelmat voipi hyvinnii johtua siitä. Tarkistan hinnan huomenna, mut muistaakseni se oli jotain 200 egeä.
Tosin mun auton ongelmat eivät olleet vaihdekepin jumiutuminen vaan se että laatikko ei vaihtanut kylmänä kuin käsivalinnalla.. Selkeästi lämmöllä oli vaikutusta sen toimintaan tai toimimattomuuteen, kun auto lämpeni, rupes vaihteetkin pelaamaan. Nyt tuntuu kyll pelittävän :D
W211 E55 AMG 2004
Vastaa Viestiin