Mistä SLK:hon windblocker?
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Mistä SLK:hon windblocker?
Olisiko kellään tietoa, mistä kannattaisi kysellä R170 SLK:hon wsa-1000 tai wsa-2000 windblockeria? Ainakaan Suomessa ei taida oikein kukaan myydä noita?
Tuollainen kirkas malli olisi huomattavasti sivistyneemmän näköinen kuin se SLK:n alkuperäinen auton mukana tuleva. Käytännön toimivuudessa (eli auton ohjaamon tuulettomana pitämisessä katto alhaalla ajettaessa) ei käsittääkseni ole eroja?
Tuollainen kirkas malli olisi huomattavasti sivistyneemmän näköinen kuin se SLK:n alkuperäinen auton mukana tuleva. Käytännön toimivuudessa (eli auton ohjaamon tuulettomana pitämisessä katto alhaalla ajettaessa) ei käsittääkseni ole eroja?
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Mistä SLK:hon windblocker?
Suomessa ei edustajaa taida olla. Paras markkina-alue etsintää ajatellen lienee jälleen kerran Saksa. Googleen hakusanaksi "WSA Windschott".Simo M. A. kirjoitti:Olisiko kellään tietoa, mistä kannattaisi kysellä R170 SLK:hon wsa-1000 tai wsa-2000 windblockeria? Ainakaan Suomessa ei taida oikein kukaan myydä noita...
Käytännön toiminnassa on erittäin paljon eroa. WSA:n keskiosa on taivutettu miedosti taaksepäin. Tämä on pieni muutos, mutta vaikutus on merkittävä. WSA asennettuna voi sujuvasti ajaa matkatahtia ja puhua handsfreehen ilman pinnistelyjä. Tämä on jotain, mitä ei kangasverkon kanssa pysty tekemään. Lisäksi kirkkaan winblockerin voi pitää paikallaan kesät talvet, koska se ei häiritse näkyvyyttä taaksepäin.Simo M. A. kirjoitti:...Tuollainen kirkas malli olisi huomattavasti sivistyneemmän näköinen kuin se SLK:n alkuperäinen auton mukana tuleva. Käytännön toimivuudessa (eli auton ohjaamon tuulettomana pitämisessä katto alhaalla ajettaessa) ei käsittääkseni ole eroja?
Suosittelen lämpimästi!
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Tilattu on!
Ei meinannut millään löytyä alkuun netistäkään myyjää tuolle, mutta sitten onnistuin surffailemaan USA:laisen liikkeen "Wind Restrictor" sivuille ja siellähän tuota wsa-2000 -windblockeria myytiin, mutta ei suoraan ollut laitettu malliksi "wsa-2000" joten ei ihme ettei Google löytänyt sitä.
Saksasta en ihme kyllä löytänyt liikettä joka olisi juuri wsa-2000 -mallia myynyt tilauksesta, eräs toinen windblocker oli hyvin lähellä wsa-2000, muttei ollut juuri se ja kiinnityssysteemi näytti huonommalle noiden reunojen osalta, tai ainakin mitä kuvista näkyi ja miten asian käsitin. Muutenkin epäilytti tilata tuollaista "kopiota" vaikka se laadukkaalle noin ylimalkaan vaikuttikin: hintakin oli 249eur.
Mutta: sitten kun löysin alkuperäisen wsa-2000 USA:sta, niin sen hinta oli nyt dollareissa 239$ ja toimitus- sekä postikuluja 22$ eli hinta yhteensä 261$
Dollarin kurssi huomioiden (1euro oli yli 1,20 dollaria tilauslomakkeessa mainitun tilaushetken vaihtokurssin mukaan) sain siis "alkuperäisen" ja kiukulla etsimäni wsa-2000 -mallin halvemmalla jopa
Visa vinkui ja laatutuote lähtee toivottavasti matkaan ilman hämminkiä, ainakin tilaaminen sujui kuin tanssi.
Nyt kun vain alkaisi se kevät sieltä jo tulla, niin pääsisi sitten tositoimissa kokeilemaan tuota laitetta
eipä sillä Mersun alkuperäisellä kangasmallillakaan kovin paljoa tuullut kohtuullisissa nopeuksissa sivuikkunat ylhäällä, mutta ei sen kanssa kyllä moottoritienopeudessa enää kännykkään puhunut, satasen nopeudessa vielä kun oikein pinnisteli. Ilmastointi täytynee siis säätää ensi kesänä kovemmalle kun on uusi parempi blockeri kiinni 
Vaikka ulkonäköähän tässä pelkästään alunpitäen piti lähteä parantamaan, mutta jos auton käytettävyys katto alhaalla paranee samalla, niin mikäs sen mukavampaa!
Saksasta en ihme kyllä löytänyt liikettä joka olisi juuri wsa-2000 -mallia myynyt tilauksesta, eräs toinen windblocker oli hyvin lähellä wsa-2000, muttei ollut juuri se ja kiinnityssysteemi näytti huonommalle noiden reunojen osalta, tai ainakin mitä kuvista näkyi ja miten asian käsitin. Muutenkin epäilytti tilata tuollaista "kopiota" vaikka se laadukkaalle noin ylimalkaan vaikuttikin: hintakin oli 249eur.
Mutta: sitten kun löysin alkuperäisen wsa-2000 USA:sta, niin sen hinta oli nyt dollareissa 239$ ja toimitus- sekä postikuluja 22$ eli hinta yhteensä 261$
Dollarin kurssi huomioiden (1euro oli yli 1,20 dollaria tilauslomakkeessa mainitun tilaushetken vaihtokurssin mukaan) sain siis "alkuperäisen" ja kiukulla etsimäni wsa-2000 -mallin halvemmalla jopa

Visa vinkui ja laatutuote lähtee toivottavasti matkaan ilman hämminkiä, ainakin tilaaminen sujui kuin tanssi.
Nyt kun vain alkaisi se kevät sieltä jo tulla, niin pääsisi sitten tositoimissa kokeilemaan tuota laitetta


Vaikka ulkonäköähän tässä pelkästään alunpitäen piti lähteä parantamaan, mutta jos auton käytettävyys katto alhaalla paranee samalla, niin mikäs sen mukavampaa!
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Tilattu on!
Juu, itsekin ostin WSA2000-windblockerini USA:sta. Jos USA:sta alkaa osia tilailla, hyvä linkki on ForMyMercedes.Simo M. A. kirjoitti:...löysin alkuperäisen wsa-2000 USA:sta, niin sen hinta oli nyt dollareissa 239$ ja toimitus- sekä postikuluja 22$ eli hinta yhteensä 261$...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Tilattu on!
WSA2000-blockerin Eurooppa-nimi näyttäisi olevan WSA 170+2. SLKSpecial myy sitä 295,00 EUR + 60,00 EUR rahtia (Suomeen).eerola kirjoitti:...ostin WSA2000-windblockerini USA:sta....
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Re: Tilattu on!
Sitten vain kromi- tai hiilikuitukaaria tilaamaan!Simo M. A. kirjoitti:...Vaikka ulkonäköähän tässä pelkästään alunpitäen piti lähteä parantamaan...

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Tilattu on!
[/quote]
Sitten vain kromi- tai hiilikuitukaaria tilaamaan!
[/quote]
Tässähän käy niin, että nälkä kasvaa syödessä
Sitten vain kromi- tai hiilikuitukaaria tilaamaan!

Tässähän käy niin, että nälkä kasvaa syödessä

Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Tuollaisen löysin: http://www.windblocker.de/eu/
Vaikuttaa aika paljon samanlaiselta kuin nuo aidot/vanhat WSA-blockerit.
Itsellä harkinnassa myös tuo pleximalli, toimii varmaan vakiokangasta paremmin ja on tottakai myös paremman näköinen. Onkohan kukaan ollut tekemisissä kyseisen firman kanssa? Miten tuo maksaminen tuolla, niille kelpaa ilmeisesti vain luottokorttimaksu? Onko se luotettavaa? Hivenen skeptisesti suhtaudun kaikkeen ulkomailta tilaamiseen, jostain syystä? Taitaa vain olla harjoituksen puutetta...
Vaikuttaa aika paljon samanlaiselta kuin nuo aidot/vanhat WSA-blockerit.
Itsellä harkinnassa myös tuo pleximalli, toimii varmaan vakiokangasta paremmin ja on tottakai myös paremman näköinen. Onkohan kukaan ollut tekemisissä kyseisen firman kanssa? Miten tuo maksaminen tuolla, niille kelpaa ilmeisesti vain luottokorttimaksu? Onko se luotettavaa? Hivenen skeptisesti suhtaudun kaikkeen ulkomailta tilaamiseen, jostain syystä? Taitaa vain olla harjoituksen puutetta...
Juu, hyvin samanlaiselta näyttää. On jopa keskiosa taivutettu taaksepäin samalla tavalla kuin WSA:ssa. Eli on joko sama tavara kuin WSA tai mallikas kopio.MarkkuV kirjoitti:...Vaikuttaa aika paljon samanlaiselta kuin nuo aidot/vanhat WSA-blockerit...
Jos on kopio, niin eipä tuollaisessa kiinteässä kappaleessa juurikaan pieleen voi mennä. Paitsi jos windblocker.de:n tuote sattuu olemaan eri materiaalia tai ohuempaa materiaali kuin WSA:n tuote. Sen nimittäin arvaa kokeilemattakin, että jos tuollainen kova lasi pääsee värisemään, niin ensin tulee meteliä ja sitten alkavat ne tapit ja kiristysruuvit kabiinissa irtoilla. Nuo neljä paikkaa, joiden väliin pleksi kiristetään nimittäin eivät ole mitenkään "teollisuusvahvuisia".
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Taas löytyi yksi pulju, joka "WSA-kopiota" myy: http://www.schaetz-tuning.de
Paljonko pitää ottaa jakkaraa eteenpäin, jos tuollaisen täysleveän blockerin hommaisi? Itselläni kun tuo istuin on tällä hetkellä ihan takana, siten kun saa sopivan rennon ajoasennon.
Suomesta ei taida mistään noita blockereita saada? Onko joku Saksasta tilaillut?
Lisäksi kysyisin vielä yhtä asiaa...
Kuuluuko myös hansikaslokeron mennä lukkoon, kun avaimen napista ovet lukitsee? Keskikyynärnoja lukittuu kyllä, mutta tuo hansikaslokero ei, vika(?) vai ominaisuus?
Jokos muuten on katoton kausi avattu? Itse en ole vielä "ehtinyt", mutta eiköhän se tässä ihan näillä näppäimillä...
Paljonko pitää ottaa jakkaraa eteenpäin, jos tuollaisen täysleveän blockerin hommaisi? Itselläni kun tuo istuin on tällä hetkellä ihan takana, siten kun saa sopivan rennon ajoasennon.

Suomesta ei taida mistään noita blockereita saada? Onko joku Saksasta tilaillut?
Lisäksi kysyisin vielä yhtä asiaa...
Kuuluuko myös hansikaslokeron mennä lukkoon, kun avaimen napista ovet lukitsee? Keskikyynärnoja lukittuu kyllä, mutta tuo hansikaslokero ei, vika(?) vai ominaisuus?
Jokos muuten on katoton kausi avattu? Itse en ole vielä "ehtinyt", mutta eiköhän se tässä ihan näillä näppäimillä...

Tottahan toki: Click.MarkkuV kirjoitti:...Jokos muuten on katoton kausi avattu?...
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Suomesta ei kyllä löytynyt, vaikka kyselikin sähköpostilla. USA:sta tilasin siis omani, jälkeenpäin vasta huomasin, että Saksastakin olisi löytynyt. Tuossa tilauksessa hassua oli se, että tilaussivustolla tuli toimituskuluiksi Suomeen 22 dollaria. Ihmettelinpä itsekin tuota, mutta Visalla tilasin, kun kerran noin pienillä toimituskuluilla suostuivat laittamaan tulemaan. Eipä sitten muutamaan viikkoon kuulunut mitään. Ajattelin, etteipä tässä kiirettä (oli helmikuu ja -28 pakkasta), mutta sitten kysyin lopulta sähköpostitse että koskahan olisi windblocker tulossa. Seuraavana päivänä oli viestiin vastattu ja lupasi selvittää asian. Sitten seuraavana päivänä oli tullut sähköpostia, että windblocker on laitettu tulemaan, kuten eilen sovimme (!) Siis viikkoja siinä oli jo mennyt, mutta samapa tuo talvella. Sitten tavara saapui n. viikossa Dallasista Kuopioon tulliin ja maksoin ALV:n, tullia ei mennyt laisinkaan, jäi vähän alle sen, mitä olisi ollut pienin tullattava määrä. Sitten katsoin pakettia ja siinä oli useita liimattuja lappuja toimituksen varrelta. Kiinnitin vain huomiota siihen, että pelkkä toimitus lentopostina (!) Dallasista USA:n itärannikolle, josta blockeri oli lähtenyt laivan kyytiin oli maksanut 58 dollaria. No, itse sain blockerin vähän yli 200 eur + ALV Kuopioon ja säästin Saksasta tilaamiseen verrattuna 50-70 eur. Olisi ollut Saksan hinta vajaa 295 eur + enemmän toimituskuluja, toki ALV:n olisi Saksan hinta sisältänyt, mutta tullia olisi tainnut tulla. Liekö Amerikan firmalla tullut hätä kun asiakas kyselee windblockerinsa perään joka on maksettu 3 viikkoa sitten jo... kun lentopostina mennyt USA:n sisällä ja heti alkoi tapahtua kun asiasta alkoi huomautella ja kun kerran 58 dollaria oli pelkästään USA:n sisäiset postikulut, ja maksoin 22 dollaria toimituskuluja, jos vaikka pelänneet että vihainen suomalainen haastaa oikeuteen ja ajaa firman konkurssiin mielettömillä korvausvaatimuksillaan, kun ei tuulisuojaa kuulu Suomen talveenMarkkuV kirjoitti:Taas löytyi yksi pulju, joka "WSA-kopiota" myy: http://www.schaetz-tuning.de
Paljonko pitää ottaa jakkaraa eteenpäin, jos tuollaisen täysleveän blockerin hommaisi? Itselläni kun tuo istuin on tällä hetkellä ihan takana, siten kun saa sopivan rennon ajoasennon.![]()
Suomesta ei taida mistään noita blockereita saada? Onko joku Saksasta tilaillut?
Lisäksi kysyisin vielä yhtä asiaa...
Kuuluuko myös hansikaslokeron mennä lukkoon, kun avaimen napista ovet lukitsee? Keskikyynärnoja lukittuu kyllä, mutta tuo hansikaslokero ei, vika(?) vai ominaisuus?
Jokos muuten on katoton kausi avattu? Itse en ole vielä "ehtinyt", mutta eiköhän se tässä ihan näillä näppäimillä...

No, tällä viikolla WSA-2000:n asensin ja olen ajanut koko viikon kaikki ajoni katto alhaalla. Oikeasti kyseinen muovin pala on aivan käsittämättömän hyvä, ihmettelin jo SLK:n alkuperäistä tuulisuojaakin että onpa sillä suuri vaikutus, mutta tuo WSA-2000 mahdollistaa ajelun kohtalaisilla nopeuksilla jopa 6 asteen lämpötilassa tuon mersun lämpömittarin mukaan, kun lämmitys puhaltaa vain kohtalaisella voimakkuudella täysillä ja vielä penkin lämmitin pienemmässä lämmitysasennossa. Taas kun tänään 13 astetta näytti mittari, niin mikäs siinä oli ajellessa, tosin tuntui että nyt maaliskuun lopulla talven jäljiltä auto kääntää jo vähän liikaakin päitä ja kerää huomiota ja katseita katto auki kruisaillessa, mutta mikäs siinä

Todella hyvä hankinta oli tuo kyllä, alunpitäen vain ulkonäkökysymyksenä lähdin sitä hankkimaan, mutta toimivuus on kerta kaikkiaan mainio. Malli oli muuten muuttunut sen verran, että nyt asennus tehtiin Mersun omilla vaatekoukuilla siihen keskelle ja ne samat nappulat olivat reunoilla. Blockerin mukana tuli 2 ruuvia vain ja puhdistusaine suihkepullossa. Ihmettelin jo että missäs nuo keskelle tulevat "käsiruuvit" ovat ja ne levyt sinne taakse, mutta ei niitä tarvittukaan: vaatekoukku irti avaamalla sen ruuvi, blockeri paikalleen, koukku blockerin läpi blockerin reiästä ja uusilla pidemmillä ruuveilla koukku kiinni takaisin ja blockeri sen vaatekoukun alla koukun ja kabiinin takaseinän välissä. Asennus kesti varmaan 2 minuuttia jos sitäkään. Eikä rämise, liiku, tai heilu piiruakaan blockeri edes moottoritienopeudessa. Ja tuulenvire on pieni ja äänimaailma melkoisen hiljainen myös siellä moottoritiellä ajaessa katto auki

Bilsteinin Sprintit on jo tuossa sängyn alla laatikossa ja Eibachin Pro Kit samaten, pitäisi nyt vielä asennuttaa ne alle vaikka ensi viikolla, sittenhän SLK onkin taas vähäksi aikaa siinä kunnossa kuin pitääkin, toki niitä kromikaaria voisi alkaa katselemaan...
Olisiko muuten suosittaa paikkaa asennuttaa alustasarja Kuopion seudulla? Ajattelin JP AutoTuningilta (Siilinjärvellä)kysyä, onko hyvä paikka ja osaavatko säätää pyöränkulmat "hyvin", varmaan tuon R170 AMG 32 mukaan kannattaisi säätää kulmat jos ohjearvoja aletaan katsoa?
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Joo, laitan kuvia, kunhan homma etenee... olin varannut tälle päivälle JP AutoTuningille alustasarjan asennuksen klo 15, mutta ilmoittivat, että joku Helsingistä sinne alustaa asennuttamaan (Siilinjärvelle asti Helsingistä alustan hankkimiseksi autoonillinois kirjoitti:kuvaa kehiin asennuksen tuloksesta...






Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Tuli sitten tilattua tuolta tuo windblocker. Paketti otti ja saapui eilen ja hullun kiilto silmissä aloitin sitä heti tietysti avaamaan... Ja kappas, pahvien ja kulpamuovien uumenista paljastuikin pala "muovia", jonka kulmassa komeili teksti WSA 170+2.Taas löytyi yksi pulju, joka "WSA-kopiota" myy: http://www.schaetz-tuning.de


- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
kuvia asennuksesta
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997