Mistä SLK:hon windblocker?

Varaosamyymälät, autoliikkeet, nettimyymälät. Myös ulkomaiset!
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Mistä SLK:hon windblocker?

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Olisiko kellään tietoa, mistä kannattaisi kysellä R170 SLK:hon wsa-1000 tai wsa-2000 windblockeria? Ainakaan Suomessa ei taida oikein kukaan myydä noita?

Tuollainen kirkas malli olisi huomattavasti sivistyneemmän näköinen kuin se SLK:n alkuperäinen auton mukana tuleva. Käytännön toimivuudessa (eli auton ohjaamon tuulettomana pitämisessä katto alhaalla ajettaessa) ei käsittääkseni ole eroja?
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Mistä SLK:hon windblocker?

Viesti Kirjoittaja eerola »

Simo M. A. kirjoitti:Olisiko kellään tietoa, mistä kannattaisi kysellä R170 SLK:hon wsa-1000 tai wsa-2000 windblockeria? Ainakaan Suomessa ei taida oikein kukaan myydä noita...
Suomessa ei edustajaa taida olla. Paras markkina-alue etsintää ajatellen lienee jälleen kerran Saksa. Googleen hakusanaksi "WSA Windschott".
Simo M. A. kirjoitti:...Tuollainen kirkas malli olisi huomattavasti sivistyneemmän näköinen kuin se SLK:n alkuperäinen auton mukana tuleva. Käytännön toimivuudessa (eli auton ohjaamon tuulettomana pitämisessä katto alhaalla ajettaessa) ei käsittääkseni ole eroja?
Käytännön toiminnassa on erittäin paljon eroa. WSA:n keskiosa on taivutettu miedosti taaksepäin. Tämä on pieni muutos, mutta vaikutus on merkittävä. WSA asennettuna voi sujuvasti ajaa matkatahtia ja puhua handsfreehen ilman pinnistelyjä. Tämä on jotain, mitä ei kangasverkon kanssa pysty tekemään. Lisäksi kirkkaan winblockerin voi pitää paikallaan kesät talvet, koska se ei häiritse näkyvyyttä taaksepäin.

Suosittelen lämpimästi!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Tilattu on!

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Ei meinannut millään löytyä alkuun netistäkään myyjää tuolle, mutta sitten onnistuin surffailemaan USA:laisen liikkeen "Wind Restrictor" sivuille ja siellähän tuota wsa-2000 -windblockeria myytiin, mutta ei suoraan ollut laitettu malliksi "wsa-2000" joten ei ihme ettei Google löytänyt sitä.

Saksasta en ihme kyllä löytänyt liikettä joka olisi juuri wsa-2000 -mallia myynyt tilauksesta, eräs toinen windblocker oli hyvin lähellä wsa-2000, muttei ollut juuri se ja kiinnityssysteemi näytti huonommalle noiden reunojen osalta, tai ainakin mitä kuvista näkyi ja miten asian käsitin. Muutenkin epäilytti tilata tuollaista "kopiota" vaikka se laadukkaalle noin ylimalkaan vaikuttikin: hintakin oli 249eur.

Mutta: sitten kun löysin alkuperäisen wsa-2000 USA:sta, niin sen hinta oli nyt dollareissa 239$ ja toimitus- sekä postikuluja 22$ eli hinta yhteensä 261$

Dollarin kurssi huomioiden (1euro oli yli 1,20 dollaria tilauslomakkeessa mainitun tilaushetken vaihtokurssin mukaan) sain siis "alkuperäisen" ja kiukulla etsimäni wsa-2000 -mallin halvemmalla jopa :o

Visa vinkui ja laatutuote lähtee toivottavasti matkaan ilman hämminkiä, ainakin tilaaminen sujui kuin tanssi.

Nyt kun vain alkaisi se kevät sieltä jo tulla, niin pääsisi sitten tositoimissa kokeilemaan tuota laitetta 8) eipä sillä Mersun alkuperäisellä kangasmallillakaan kovin paljoa tuullut kohtuullisissa nopeuksissa sivuikkunat ylhäällä, mutta ei sen kanssa kyllä moottoritienopeudessa enää kännykkään puhunut, satasen nopeudessa vielä kun oikein pinnisteli. Ilmastointi täytynee siis säätää ensi kesänä kovemmalle kun on uusi parempi blockeri kiinni :)

Vaikka ulkonäköähän tässä pelkästään alunpitäen piti lähteä parantamaan, mutta jos auton käytettävyys katto alhaalla paranee samalla, niin mikäs sen mukavampaa!
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Tilattu on!

Viesti Kirjoittaja eerola »

Simo M. A. kirjoitti:...löysin alkuperäisen wsa-2000 USA:sta, niin sen hinta oli nyt dollareissa 239$ ja toimitus- sekä postikuluja 22$ eli hinta yhteensä 261$...
Juu, itsekin ostin WSA2000-windblockerini USA:sta. Jos USA:sta alkaa osia tilailla, hyvä linkki on ForMyMercedes.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Tilattu on!

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:...ostin WSA2000-windblockerini USA:sta....
WSA2000-blockerin Eurooppa-nimi näyttäisi olevan WSA 170+2. SLKSpecial myy sitä 295,00 EUR + 60,00 EUR rahtia (Suomeen).
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: Tilattu on!

Viesti Kirjoittaja eerola »

Simo M. A. kirjoitti:...Vaikka ulkonäköähän tässä pelkästään alunpitäen piti lähteä parantamaan...
Sitten vain kromi- tai hiilikuitukaaria tilaamaan! :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tilattu on!

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

[/quote]
Sitten vain kromi- tai hiilikuitukaaria tilaamaan! :wink:[/quote]

Tässähän käy niin, että nälkä kasvaa syödessä :)
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
MarkkuV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 07.05.2006 18:49

Viesti Kirjoittaja MarkkuV »

Tuollaisen löysin: http://www.windblocker.de/eu/
Vaikuttaa aika paljon samanlaiselta kuin nuo aidot/vanhat WSA-blockerit.
Itsellä harkinnassa myös tuo pleximalli, toimii varmaan vakiokangasta paremmin ja on tottakai myös paremman näköinen. Onkohan kukaan ollut tekemisissä kyseisen firman kanssa? Miten tuo maksaminen tuolla, niille kelpaa ilmeisesti vain luottokorttimaksu? Onko se luotettavaa? Hivenen skeptisesti suhtaudun kaikkeen ulkomailta tilaamiseen, jostain syystä? Taitaa vain olla harjoituksen puutetta...
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

MarkkuV kirjoitti:...Vaikuttaa aika paljon samanlaiselta kuin nuo aidot/vanhat WSA-blockerit...
Juu, hyvin samanlaiselta näyttää. On jopa keskiosa taivutettu taaksepäin samalla tavalla kuin WSA:ssa. Eli on joko sama tavara kuin WSA tai mallikas kopio.

Jos on kopio, niin eipä tuollaisessa kiinteässä kappaleessa juurikaan pieleen voi mennä. Paitsi jos windblocker.de:n tuote sattuu olemaan eri materiaalia tai ohuempaa materiaali kuin WSA:n tuote. Sen nimittäin arvaa kokeilemattakin, että jos tuollainen kova lasi pääsee värisemään, niin ensin tulee meteliä ja sitten alkavat ne tapit ja kiristysruuvit kabiinissa irtoilla. Nuo neljä paikkaa, joiden väliin pleksi kiristetään nimittäin eivät ole mitenkään "teollisuusvahvuisia".
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Tai sitten tuolta

www.specialvehicle.co.uk
MarkkuV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 07.05.2006 18:49

Viesti Kirjoittaja MarkkuV »

Taas löytyi yksi pulju, joka "WSA-kopiota" myy: http://www.schaetz-tuning.de

Paljonko pitää ottaa jakkaraa eteenpäin, jos tuollaisen täysleveän blockerin hommaisi? Itselläni kun tuo istuin on tällä hetkellä ihan takana, siten kun saa sopivan rennon ajoasennon. 8)

Suomesta ei taida mistään noita blockereita saada? Onko joku Saksasta tilaillut?

Lisäksi kysyisin vielä yhtä asiaa...
Kuuluuko myös hansikaslokeron mennä lukkoon, kun avaimen napista ovet lukitsee? Keskikyynärnoja lukittuu kyllä, mutta tuo hansikaslokero ei, vika(?) vai ominaisuus?

Jokos muuten on katoton kausi avattu? Itse en ole vielä "ehtinyt", mutta eiköhän se tässä ihan näillä näppäimillä... 8)
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

MarkkuV kirjoitti:...Jokos muuten on katoton kausi avattu?...
Tottahan toki: Click.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

MarkkuV kirjoitti:Taas löytyi yksi pulju, joka "WSA-kopiota" myy: http://www.schaetz-tuning.de

Paljonko pitää ottaa jakkaraa eteenpäin, jos tuollaisen täysleveän blockerin hommaisi? Itselläni kun tuo istuin on tällä hetkellä ihan takana, siten kun saa sopivan rennon ajoasennon. 8)

Suomesta ei taida mistään noita blockereita saada? Onko joku Saksasta tilaillut?

Lisäksi kysyisin vielä yhtä asiaa...
Kuuluuko myös hansikaslokeron mennä lukkoon, kun avaimen napista ovet lukitsee? Keskikyynärnoja lukittuu kyllä, mutta tuo hansikaslokero ei, vika(?) vai ominaisuus?

Jokos muuten on katoton kausi avattu? Itse en ole vielä "ehtinyt", mutta eiköhän se tässä ihan näillä näppäimillä... 8)
Suomesta ei kyllä löytynyt, vaikka kyselikin sähköpostilla. USA:sta tilasin siis omani, jälkeenpäin vasta huomasin, että Saksastakin olisi löytynyt. Tuossa tilauksessa hassua oli se, että tilaussivustolla tuli toimituskuluiksi Suomeen 22 dollaria. Ihmettelinpä itsekin tuota, mutta Visalla tilasin, kun kerran noin pienillä toimituskuluilla suostuivat laittamaan tulemaan. Eipä sitten muutamaan viikkoon kuulunut mitään. Ajattelin, etteipä tässä kiirettä (oli helmikuu ja -28 pakkasta), mutta sitten kysyin lopulta sähköpostitse että koskahan olisi windblocker tulossa. Seuraavana päivänä oli viestiin vastattu ja lupasi selvittää asian. Sitten seuraavana päivänä oli tullut sähköpostia, että windblocker on laitettu tulemaan, kuten eilen sovimme (!) Siis viikkoja siinä oli jo mennyt, mutta samapa tuo talvella. Sitten tavara saapui n. viikossa Dallasista Kuopioon tulliin ja maksoin ALV:n, tullia ei mennyt laisinkaan, jäi vähän alle sen, mitä olisi ollut pienin tullattava määrä. Sitten katsoin pakettia ja siinä oli useita liimattuja lappuja toimituksen varrelta. Kiinnitin vain huomiota siihen, että pelkkä toimitus lentopostina (!) Dallasista USA:n itärannikolle, josta blockeri oli lähtenyt laivan kyytiin oli maksanut 58 dollaria. No, itse sain blockerin vähän yli 200 eur + ALV Kuopioon ja säästin Saksasta tilaamiseen verrattuna 50-70 eur. Olisi ollut Saksan hinta vajaa 295 eur + enemmän toimituskuluja, toki ALV:n olisi Saksan hinta sisältänyt, mutta tullia olisi tainnut tulla. Liekö Amerikan firmalla tullut hätä kun asiakas kyselee windblockerinsa perään joka on maksettu 3 viikkoa sitten jo... kun lentopostina mennyt USA:n sisällä ja heti alkoi tapahtua kun asiasta alkoi huomautella ja kun kerran 58 dollaria oli pelkästään USA:n sisäiset postikulut, ja maksoin 22 dollaria toimituskuluja, jos vaikka pelänneet että vihainen suomalainen haastaa oikeuteen ja ajaa firman konkurssiin mielettömillä korvausvaatimuksillaan, kun ei tuulisuojaa kuulu Suomen talveen :lol:

No, tällä viikolla WSA-2000:n asensin ja olen ajanut koko viikon kaikki ajoni katto alhaalla. Oikeasti kyseinen muovin pala on aivan käsittämättömän hyvä, ihmettelin jo SLK:n alkuperäistä tuulisuojaakin että onpa sillä suuri vaikutus, mutta tuo WSA-2000 mahdollistaa ajelun kohtalaisilla nopeuksilla jopa 6 asteen lämpötilassa tuon mersun lämpömittarin mukaan, kun lämmitys puhaltaa vain kohtalaisella voimakkuudella täysillä ja vielä penkin lämmitin pienemmässä lämmitysasennossa. Taas kun tänään 13 astetta näytti mittari, niin mikäs siinä oli ajellessa, tosin tuntui että nyt maaliskuun lopulla talven jäljiltä auto kääntää jo vähän liikaakin päitä ja kerää huomiota ja katseita katto auki kruisaillessa, mutta mikäs siinä 8)

Todella hyvä hankinta oli tuo kyllä, alunpitäen vain ulkonäkökysymyksenä lähdin sitä hankkimaan, mutta toimivuus on kerta kaikkiaan mainio. Malli oli muuten muuttunut sen verran, että nyt asennus tehtiin Mersun omilla vaatekoukuilla siihen keskelle ja ne samat nappulat olivat reunoilla. Blockerin mukana tuli 2 ruuvia vain ja puhdistusaine suihkepullossa. Ihmettelin jo että missäs nuo keskelle tulevat "käsiruuvit" ovat ja ne levyt sinne taakse, mutta ei niitä tarvittukaan: vaatekoukku irti avaamalla sen ruuvi, blockeri paikalleen, koukku blockerin läpi blockerin reiästä ja uusilla pidemmillä ruuveilla koukku kiinni takaisin ja blockeri sen vaatekoukun alla koukun ja kabiinin takaseinän välissä. Asennus kesti varmaan 2 minuuttia jos sitäkään. Eikä rämise, liiku, tai heilu piiruakaan blockeri edes moottoritienopeudessa. Ja tuulenvire on pieni ja äänimaailma melkoisen hiljainen myös siellä moottoritiellä ajaessa katto auki :)

Bilsteinin Sprintit on jo tuossa sängyn alla laatikossa ja Eibachin Pro Kit samaten, pitäisi nyt vielä asennuttaa ne alle vaikka ensi viikolla, sittenhän SLK onkin taas vähäksi aikaa siinä kunnossa kuin pitääkin, toki niitä kromikaaria voisi alkaa katselemaan...

Olisiko muuten suosittaa paikkaa asennuttaa alustasarja Kuopion seudulla? Ajattelin JP AutoTuningilta (Siilinjärvellä)kysyä, onko hyvä paikka ja osaavatko säätää pyöränkulmat "hyvin", varmaan tuon R170 AMG 32 mukaan kannattaisi säätää kulmat jos ohjearvoja aletaan katsoa?
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1568
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

kuvaa kehiin asennuksen tuloksesta...
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

illinois kirjoitti:kuvaa kehiin asennuksen tuloksesta...
Joo, laitan kuvia, kunhan homma etenee... olin varannut tälle päivälle JP AutoTuningille alustasarjan asennuksen klo 15, mutta ilmoittivat, että joku Helsingistä sinne alustaa asennuttamaan (Siilinjärvelle asti Helsingistä alustan hankkimiseksi autoon :shock: ) tuleva jannu on rankasti myöhässä jostain syystä, eikä ehdi varatulle ajalleen ja siksi menee aivan mahdottomaksi saada asennettua minun alustaani tänään :evil: , yrittivät sovittaa kyllä, mutta ei onnistu kuulemma millään. Sitten on muitakin "pakollisia" asennettavia tuon lisäksi siten, että ei ehdi edes huomenna asentaa, kuulemma pitää laittaa alustoja näyttelyautoihin johonkin Tampereella olevaan näyttelyyn porukalle... No, ajattelin joustaa tilanteessa, koska olen ajellut nyt tuolla nykyisellä alustalla kuitenkin jo viime keväästä ja ajeleehan silläkin nyt vielä reilun viikon sitten, lupasivat asian jouduttamiseksi avittaa siten, että kun oma aikataulunikin on töiden puolesta hankala tuolle asennukselle, niin viikon päästä tiistaina kun menen asennuttamaan alustani SLK:hon, niin vien SLK:n sinne aamulla ja saan lainaksi S-mersun, jolla käyn töissä ja palautan S:n ja haen sitten SLK:n valmiina sieltä kotimatkalla taas :) Eipähän tarvitse norkoilla siellä sitten ja odotella että saa alustan kiinni, kun se asennetaan sillä aikaa kun olen itse muualla. Kyseinen paja kyllä vakuuttaa muuten laadullaan ja kun asentelee kuitenkin noita sarjoja jatkuvasti muutaman viikossa, niin mieluummin asennutan sen osaavassa paikassa jossa on kokemusta hommasta kuin nyt kiireellä alan säätämään ja hankkimaan uutta asennuspaikkaa muutaman päivän takia, ja pääsenpä kruisailemaan sitten S:llä töihin bonuksena, vaihtelu virkistää, mutta toivottavasti työpaikalla ei luulla että olen mennyt vaihtamaan avomersun nyt tuollaiseen limusiinityyppiseen :lol: vaikka eipä sen puoleen vakavassa harkinnassa on hankkia jossain välissä tuon kakkosauton (SLK on se ykkösauto, vaikka moni ajattelisikin toisinpäin :wink: ) tilalle W220 S CDI 320:na, ajattelin kuitenkin vielä lykätä muutaman vuoden sen hankintaa. Sitten voisikin sanoa sen S:n olevan "ykkösauto" ja SLK "kakkosauto", mikä tuntuisi jotenkin hyvälle kalskahtavalle yhdistelmälle 8)
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
MarkkuV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 07.05.2006 18:49

Viesti Kirjoittaja MarkkuV »

Taas löytyi yksi pulju, joka "WSA-kopiota" myy: http://www.schaetz-tuning.de
Tuli sitten tilattua tuolta tuo windblocker. Paketti otti ja saapui eilen ja hullun kiilto silmissä aloitin sitä heti tietysti avaamaan... Ja kappas, pahvien ja kulpamuovien uumenista paljastuikin pala "muovia", jonka kulmassa komeili teksti WSA 170+2. 8) Kiinnitysmekanismi oli sama kuin Eerolan raportoimassa asennuksessa. Hetihän se piti kiinni ruuvailla ja koeajot tietysti vedellä. Hyvinhän se pelittää ja on komia ku mastodontti. :lol:
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Hieno homma! Ja nythän lisäksi avoautokelit ovat vielä mitä optimaalisimmat, niin ei muuta kuin naatiskelemaan! :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

kuvia asennuksesta

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

illinois kirjoitti:kuvaa kehiin
No niin, sainpas aikaiseksi ottaa kuviakin:

Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva


Kuva
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Vastaa Viestiin