Mutta tarina jatkuu...olin tässä vaiheessa hankkinut uuden akun ja hyvän akkulaturin, jonka mittari kertoi karua totuutta: akusta virrat häviävät melko nopsasti ja virtaa on joko 50 tai 75 % jäljellä parin päivän ajon jälkeen. Ja vein sitten auton sähkövikoihin erikoistuneeseen paikkaan; tulos: laturin säädin vaihdettiin viallisena jälleen kerran...mutta virta ei edelleenkään pysy akussa.
Tässä muutamia faktoja:
- autosta on koko omistusajan kuulunut releen nakutusta, joka saattaa kuulua vaikkei autoa olisi ajettu moneen tuntiin. Olen kertonut asiasta mutta siihen ei ole otettu kuinkaan kantaa.
- autossa on vanha, ei toiminnassa oleva varashälytin, mahtaakohan aiheuttaa ongelmia?
- autossa on sähköantenni joka soutaa edestakaisin aina kun auto käynnistetään tai sammutetaan
-autossa on cd/radiosoitin ja vaikka virta olisi pois päältä, kaiuttimista kuuluu lievää kohinaa
- lisäksi löytyy sähkölasit
- laturin merkkivalo ei ole palanut kertaakaan koko ongelman aikana, merkkivalo kyllä toimii silti (eli valo näkyy kun laittaa virrat päälle, aivan samoin kuin kaikki muutkin varoitusvalot)
- muuta merkkivalot ovat alkaneet vilkahdella päälle omia aikojaan, esim. jarrujen merkkivalo vaikkei jarruissa ole mitään vikaa, samoin syylärin valo saattaa palaa vaikkei sillä puolella vajetta olisikaan
-abs valo paloi niin kauan kun autoon vaihdettiin uudet lamput vanhojen huonojen tilalle
Pitkästi juttua. Toivottavasti joku jaksoi lukea ja voisi jopa kommentoida lukemaansa.
Alkaa olla huumori vähissä ja töissä pitäisi pystyä käymään

Joku ehdotti päävirtakytkimen asennusta, että varmistaisi sillä ettei virtaa kulu mihinkään ylimääräiseen silloin kun auto ei ole ajossa. Mitä mieltä tästä?
Kaikki tiedot ja ehdotukset otetaan kiitollisina vastaan.