huolto näytön nollaus w210

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

huolto näytön nollaus w210

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

-97 290td en haulla löytänyt mitään.eli tietääkö joku miten sais nollattua näytön kun herjaa jo että on menty vähän yli jo.vai käynkö vain veholla "hörppään" kahvit ja lykkään euroja pöytään.muistaisin hämärästi että tohon oli joku tyyliin avaa ovi käännä virrat päälle paina "R" pitkään yms.?
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

autodidakti
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

en tiedä mut en onnistunut?? mulla ei ole kyllä ratissa mitään nappeja ja noilla ohjeilla en tosiaan onnistunut,no ei auta ku jatkaa räpellystä.kiitos kuitenkin
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

näin helppo se tosiaan oli. Auton käydessä sitä ei pysy nollaamaan, mutta kun kääntää 2-asentoon ja heti alkaa painaa sitä R:ää, niin sitten se kysyy, että nollataanko. En vielä nollannut, kun on kilometrjä jäljellä. Mutta hyvä tietää, että voi itse nollata. Ei mene Vehon nollausmaksua.


Onsituisko noin?
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

en tiedä mikä tota autoa v.....a mutta en ole vieläkään kyllä millään noilla tai muilla ohjeilla onnistunut nollaamaan tota näyttöä ja nyt se mun puolesta saa näyttää ihan mitä haluaa ei enää jaksa temppuilla.eihän se onneks näytä sitä kun hetken ku laittaa virrat päälle.tarvii sit joskus tulevaisuudessa ajella vaikka veholle.kiitoksia.
Avatar
turpomersu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: To 08.06.2006 11:27
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja turpomersu »

Alfamer W210 korjausopas kertoo;
Huoltoväliosoitinta nollatessasi kytke ensi sytytysvirta päälle eli siis käännä virta-avain kakkosasentoon ja paina sen jälkeen välittömästi neljän sekunnin kuluessa välimatkamittarin nollauspainiketta nopeasti kaksi kertaa peräkkäin. Kännä nyt virta-avain, kymmenen sekunnin kuluessa takaisin ykkösasentoon, Pidä seuraavaksi nollauspainiketta painettuna ja käännä samalla virta-avain uudelleen kakkosasentoon.
Näyttöruudulle tulee nyt seuraavaan huoltoon jäljellä oleva matka. odota kunnes järjestelmä antaa äänimerkin- tämä kestää noin kymmenen sekuntia - ja vapauta sitten nollauskatkaisin. katkaise sytytysvirta. Huoltoväliosoitin on nyt nollattu.

testattu on. Tämä toimii ainakin W210 290 turbodieselissä. Jos jokin menee vikaan, ota avain välillä pois ja aloita alusta.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

juma...a se toimiiiii. turpomersu jos liikut tampereen nurkilla joskus ota yhteyttä tarjoan kahvit,no jos et ole nurkille tulossa niin iso KIITOS. kaiken taistelun jälkeen autoni nöyrtyi.
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Eeerolan kirjoittama jutu sieltä http://www.kotikone.fi/eerola/auto/diy/ ... index.html sanoi saman. (tosin aksentilla)
Ja Eerola asuu siellä Pirkanmaalla :lol:
autodidakti
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

niin joo mut jos oikein käsitin tossa "eerolan" ohjeessa käsketään kääntää välillä virta-asento "0":n ja edellisellä ohjeella jolla toimi niin "1":n,tiedä sitte.no nyt on nollattu kuitenkin.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

turpomersu kirjoitti:Alfamer W210 korjausopas kertoo....
Ihmettelen muuten tota silmät pyöreänä, että miksi ei osteta sitä parin kympin opasta, jos on laitettu parikymmentä tonnia autoon...
Ei tee siinä hinnassa se enää mitään, että pikkurahan laittaa huolto-oppaaseen... :roll:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Ari66 kirjoitti:Ihmettelen muuten tota silmät pyöreänä, että miksi ei osteta sitä parin kympin opasta, jos on laitettu parikymmentä tonnia autoon...
Ei tee siinä hinnassa se enää mitään, että pikkurahan laittaa huolto-oppaaseen... :roll:
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kumastuttaa pientä kulkijaa :D .
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

niin tai oisko niin että täälä saa nopeasti luotettavaa ja kokemuksen takaista tietoa.....
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Omistajan käsikirja

Viesti Kirjoittaja markku »

Ari66 kirjoitti:Ihmettelen muuten tota silmät pyöreänä, että miksi ei osteta sitä parin kympin opasta, jos on laitettu parikymmentä tonnia autoon...
Aivan tarpeetonta törsäystä, proseduuri on selostettu myös auton mukana tulleessa omistajan käsikirjassa.
S320L -97
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

valitettavasti tuollaiset prosyyrit hukkuneet ajan saatossa huolimattomalla omistajalla.Onneksi sulakkeiden selostukset vielä löytyy.
Vastaa Viestiin