moottorin ohjaus
moottorin ohjaus
Eli kyseesstä 2.3 cosworth. Meinaan turbottaa ja jättää ahot 0.5. Aattelin rupeenko tekee megaruuttaa vai pelittääkö toi ke-jetti vielä noilla ahoilla ettei laihalle mene.. Ku alkaa miettiä niin tehoja haetaan jotain ~300hp ja ei kiinnostas millään ruveta tekemään imusarjaa ja moottorin ohjausta.
Ei ole kokemusta kuin pelkästään sähköisitä ohjauksista, mutta sääkö tota ke-jettiä säädettyä rikkaammalle?
Ei ole kokemusta kuin pelkästään sähköisitä ohjauksista, mutta sääkö tota ke-jettiä säädettyä rikkaammalle?
Mese-foorumin miitissä oli yhdellä kaverilla (NFS) tuollainen cossu hx40:llä ja 0.4 ahdoilla ja ke-jetillä ja noilla ahdoilla pelas ok.
Tosin tehoa ei taida noilla eväillä vielä 300hv irrota
Tosin tehoa ei taida noilla eväillä vielä 300hv irrota

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
jep, mutta puristuksia ei lasketa juuri ollenkaan. Ja tottakai kansi portataan, en vaan vielä tiiä että onko tossa cossun kannessa miten paljon tekemistä vai tarviiko siihen ees koskee. Ja jatkossa ku on vara ostaa kestävämmät palikat niin voi ne ahot sit nostaa sinne vähän ylemmäs
. Onkohan tuohon myynnissä pitempi iskusija kampuroita?

kannattaako se raha tuhlata siihen kanteen ku se virtaa jo hyvin vakionakin. Ja mitään pitkäiskusempia kampuroita tarvii, ne o niitä vapareitten virityshommia. Norjassakin viri Cosan koneissa (siis voortin) käytetään lyhempi iskusia kampuroita että saadaan veivisuhde ja näin ollen vähä kierroskestävämpi kone
Kunnon moottorinohjaus on halpa vakuutus bensakoneissa, kestää kovia tehojakin hepposimmilla palikoilla.
Tämä on minun mielipide, menkööt jokainen pers eellä puuhun jos niin haluaa

Kunnon moottorinohjaus on halpa vakuutus bensakoneissa, kestää kovia tehojakin hepposimmilla palikoilla.
Tämä on minun mielipide, menkööt jokainen pers eellä puuhun jos niin haluaa

Tottakai veivin suhde huonontuu, mutta tarkoituksena on tehdä vääntävä ei niinkään kierroskone. Ei vaan millään inspiroi tehä tota uutta ohjausta ku pitää imusarjaan tehä sähköisille suuttimille paikat ja muuta semmosta.
no koikeilla aluks k jettiä jos ei pelaa niin lisärikastin. Ja jakajasta alipaine pois ja keskipakosäädin lukkoon....
no koikeilla aluks k jettiä jos ei pelaa niin lisärikastin. Ja jakajasta alipaine pois ja keskipakosäädin lukkoon....
Tuossa mallissa 190E 2.3-16 eli 201.034 oli käytössä 102.983-kone. Siinä oli KE-Jetin rinnalla EZL-sytky, jossa omat sytytyskäyrät eri kuormitustilanteille. Keskipakosäätöä ei ole ja alipainesignaali menee suoraan ohjausyksikköön. Vanhemmissa malleissa ei alkuperäisessä sytytysjärjestelmässä liene paljon säätömahdollisuuksia, uudemmissa KAT/RUF-malleissa on säädettävä vastus, jolla maksimiennakkoa voidaan muuttaa.TiC190 kirjoitti:...Ja jakajasta alipaine pois ja keskipakosäädin lukkoon....
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Sähkösuuttimet menee vakiosuutinten paikalla kunhan tekee niihin sellaiset yksinkertaiset soviteholkit. Itse imusarjaa ei siis tartte muuttaa sähkösuuttimiin vaihtaessa.TiC190 kirjoitti:Tottakai veivin suhde huonontuu, mutta tarkoituksena on tehdä vääntävä ei niinkään kierroskone. Ei vaan millään inspiroi tehä tota uutta ohjausta ku pitää imusarjaan tehä sähköisille suuttimille paikat ja muuta semmosta.
no koikeilla aluks k jettiä jos ei pelaa niin lisärikastin. Ja jakajasta alipaine pois ja keskipakosäädin lukkoon....
Jos saan kysyä niin minkä takia haluat tehdä 300hv nimenomaan väännöllä kun käsissäsi 4 sylinterinen, suhteellisen pienikokoinen bensakone jossa on yksi parhaiten virtaavista vakiokansista.
Eikös sellainen superturbo olisi paikallaan jos vääntöä haluaa...
Jos sitä vääntökonetta nyt kuitenkin halajat niin stroukkerina voi muistaakseni käyttää 2.5-16 koneen kampuraa.TiC190 kirjoitti:Onkohan tuohon myynnissä pitempi iskusija kampuroita?
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Paitsi että suutinten reiät ovat jo vakiokoossa liian isot tavallisille Boschin EV6-suuttimille ja niitä pitää nimenomaan pienentää esim. erillisellä holkilla.
Reijissä on kyllä hyvin lyhyt pätkä oikean kokoista reikää, johon sähkösuuttimen o-rengas voisi tiivistyä, mutta ainakin omasa imusarjassa sen pituus vaihteli millistä lähes olemattomaan, koska se rajoittuu imukanavan valupintaan. Suuttimen o-renkaan kohdistaminen siihen olisi aika hankalaa eikä suuttimella olisi silloin ollenkaan tukea.
Reijissä on kyllä hyvin lyhyt pätkä oikean kokoista reikää, johon sähkösuuttimen o-rengas voisi tiivistyä, mutta ainakin omasa imusarjassa sen pituus vaihteli millistä lähes olemattomaan, koska se rajoittuu imukanavan valupintaan. Suuttimen o-renkaan kohdistaminen siihen olisi aika hankalaa eikä suuttimella olisi silloin ollenkaan tukea.
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
itse näkisin sen vaivan, että asentaisin megasquirtin... ja ehdottomasti sen extra version koodista, joka osaa ohjata myös sytytystä... omat kokemukset ainakin megasquirtista ovat sellaiset, että uskallan suositella
omassa koneessa megasquirt ohjaa sytkää, ruiskua ja vesiruiskua.
suuttimet ovat aika isot (760 cc/min) tuohon 3 litran V6 koneeseen mikä mulla on, mutta hyvin sen saa säätöihin (innovative lc-1 lambdan mukaan ainakin) tyhjäkäynniltä alkaen, mulla käytössä kylläkin se "kokeellinen"hi-res koodi
mutta hyvin se pelas normaalillakin...
mulla on tarkoitus käyttää n. 0.7 - 1 bar ahtopaineita, vaikka koneessa on 10:1 puristeiset männät
(jenkit on kokeilleet kyseisessä koneessa samoilla vakio männillä jopa 1.2 bar ahtoja ja on koneet kestäneet, vasta yli 1.5 bar. ahdoilla alkaa männät luopumaan...
turbona mulla on holsetin hx 40 super.
niin ja kone on mitsun V6, ei mersun...

omassa koneessa megasquirt ohjaa sytkää, ruiskua ja vesiruiskua.
suuttimet ovat aika isot (760 cc/min) tuohon 3 litran V6 koneeseen mikä mulla on, mutta hyvin sen saa säätöihin (innovative lc-1 lambdan mukaan ainakin) tyhjäkäynniltä alkaen, mulla käytössä kylläkin se "kokeellinen"hi-res koodi

mulla on tarkoitus käyttää n. 0.7 - 1 bar ahtopaineita, vaikka koneessa on 10:1 puristeiset männät

turbona mulla on holsetin hx 40 super.
niin ja kone on mitsun V6, ei mersun...
Paljonkos tossa vm83 on puristusuhde? Kestääkö vakio rojut, jos lasikuula puhaltaa veivit? Megasquirt on kyllä hyvä ja se siihen jatkossa tuleekin, mutta näin aluks varmaan k jetillä. Mutta jos laitan ruutan niin teen kyllä uuden imusarjan tai kesällä ku ostan männät sun muut niin varmaan läppärungot, vaik ei niinstä hirveesti iloa olekkaan. Mikäskokoinen kaasuläppä tossa on? Nokkia on turha vaihtaa mutta paljonko suurin piirtein maksaa kanteen vakio hilut..
tähän on pakko todeta. Elämä onTiC190 kirjoitti:Ja sit vielä, että mistälöytäis sopivankokoista haponkestävää rosteria, kun löytyis tästä läheltä semmonen taivutuskone ettei tarvii hitsiä ku laippoihin. Melko kallistahan toi putkion mutta ei löydy suonenjoelta mistään. Ja siihen koneeseen käy vaan just toi helvetin kallis putki

- peteracing
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: To 19.08.2004 19:43