124 300DT pakokaasuntakaisinkierrätys
124 300DT pakokaasuntakaisinkierrätys
auto -95 , vaaditaako katsastuksessa tuo kierrätys kun auto kerran jo vähäpäästöinen...
kehtaako repiä kaikki vekeen vai tulpatakko vaan, jos pitää tulpata niin oliko jollain ohjeita täällä kirjoitettuna ?
kehtaako repiä kaikki vekeen vai tulpatakko vaan, jos pitää tulpata niin oliko jollain ohjeita täällä kirjoitettuna ?
Tulppaa vaan, jos systeemi ei silmääsi häiritse. Siihen kellolle tuleva kumiletku irti ja sopivan paksuinen kierretangon pätkä sisään.
Samalla voit "jumiuttaa" ilmamittarin läpän aukiasentoon putsarin alta. Ohjetta vähäsen täällä.
Samalla voit "jumiuttaa" ilmamittarin läpän aukiasentoon putsarin alta. Ohjetta vähäsen täällä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 124 300DT pakokaasuntakaisinkierrätys
Menin katsastamaan tuota -94 200deetä egr riisuttuna kansirempan jäljiltä: tuli hylätty ja käskettiin asentaa se takaisin.epk kirjoitti:auto -95 , vaaditaako katsastuksessa tuo kierrätys kun auto kerran jo vähäpäästöinen...
kehtaako repiä kaikki vekeen vai tulpatakko vaan, jos pitää tulpata niin oliko jollain ohjeita täällä kirjoitettuna ?
Laitoin takaisinkierrätysputken paikoilleen ja uhrasin 2egen kolikon pakosarjan päähän tulpaksi, hieman modattuna, ja katsastin auton ilman huomautuksia uudelleen. Tapahtuneesta n. 2 vuotta.
mulla on irti ne kaikki putket, mistä sen pakokaasun pitäis mennä imusarjaan ja tulpat ilmansuodatinkotelossa ja pakosarjassa siinä, missä sen putken pitäis olla. ja tulpattu alipaine letkukin repsottaa siinä vaan ilmassa, jonka pitäis olla ohjailemassa sitä pakokaasun kierrätystä. just katsastin viikko sitten. setä vähän katteli sitä, mutta ei valittanut mitään.
ja kun alppiventtiilistä vähän sääti, niin pakokaasuarvotkin sai hianosti 0.63.. eli uskoisin, ettei se kierrätys vaikuta niihin pakokaasuarvoihinkaan.
ja kun alppiventtiilistä vähän sääti, niin pakokaasuarvotkin sai hianosti 0.63.. eli uskoisin, ettei se kierrätys vaikuta niihin pakokaasuarvoihinkaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Mutta onko vähäpäästöinen? Jos on niin pitäähän ne ainakin paikallaan olla. Toinen juttu on sitten kokonaan puuttuuko katsastaja asiaan.pera8x kirjoitti:mulla on irti ne kaikki putket . just katsastin viikko sitten. setä vähän katteli sitä, mutta ei valittanut mitään.
ja kun alppiventtiilistä vähän sääti, niin pakokaasuarvotkin sai hianosti 0.63.. eli uskoisin, ettei se kierrätys vaikuta niihin pakokaasuarvoihinkaan.
Kyllä tuo egr-tulppaus päästöihin vaikuttaa mutta ei normaali päästömittarilla, mitä katsastusasemat käyttää, niitä arvoja pysty mittaamaan. Joku nokiarvo nousee jos en väärin muista, viisaammat kertokoot parempaa tietoa.juhaoh kirjoitti:Mutta onko vähäpäästöinen? Jos on niin pitäähän ne ainakin paikallaan olla. Toinen juttu on sitten kokonaan puuttuuko katsastaja asiaan.pera8x kirjoitti:mulla on irti ne kaikki putket . just katsastin viikko sitten. setä vähän katteli sitä, mutta ei valittanut mitään.
ja kun alppiventtiilistä vähän sääti, niin pakokaasuarvotkin sai hianosti 0.63.. eli uskoisin, ettei se kierrätys vaikuta niihin pakokaasuarvoihinkaan.
alppiventtiini
hieno homma,kaikki ylimääräiset rojut pois haitalta!!.kiinnostaa vain mikä on tuo alppiventtiini,tulee aina joskus esille näissä jutuissa



kyllä on vähäpäästöinen, eli kattimallia. katti kyllä on paikoillaan taas. katti ei tuntunu vaikuttavan oikeen mihinkään, vaikka sen otti poiskin välillä. turpoissa se kuulemma vaikuttaa turpon heräämiseen pikkasen.. tiedä sitten.
se alppiventtiili on joissain malleissa sellanen ruuvi siinä pumpun päällä, joka on alun alkaen kaiketi tarkotettu johonkin vuoristoon, että kun ajelee korkeella maaperällä, niin saa siitä sitten säätää ruokaa vähän pienemmälle, niin lakkaa savuttamasta, kun vuoristossa ilman happipitosuus on sen verran heikompaa.
se alppiventtiili on joissain malleissa sellanen ruuvi siinä pumpun päällä, joka on alun alkaen kaiketi tarkotettu johonkin vuoristoon, että kun ajelee korkeella maaperällä, niin saa siitä sitten säätää ruokaa vähän pienemmälle, niin lakkaa savuttamasta, kun vuoristossa ilman happipitosuus on sen verran heikompaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kyllä se alppikello säätää itse sitä maksimisyöttöä pienemmälle vuoristossa. Siinä alppikellossa on sitten säätöruuvi jolla on tarkotus säätää sen alppikellon toiminta kohdalleen. Täällähän sille on kuitenkin keksitty uusiokäyttöä.pera8x kirjoitti:
se alppiventtiili on joissain malleissa sellanen ruuvi siinä pumpun päällä, joka on alun alkaen kaiketi tarkotettu johonkin vuoristoon, että kun ajelee korkeella maaperällä, niin saa siitä sitten säätää ruokaa vähän pienemmälle, niin lakkaa savuttamasta, kun vuoristossa ilman happipitosuus on sen verran heikompaa.