mikä Turbo om606 vapariin???
mikä Turbo om606 vapariin???
ellikkä onko superi miehillä tietoa minkä kokoinen turbon pako pesä pitäisi olla tuollaiseen projektiin kun tavoiteltaisiin ~300 hp luokka...
olisi saatavilla
Holset HX50
Compressori: 60mm
Pako: 75mm
Pakopesä: 22
onko mahdollisesti liian suuri pakopesä?? ja lähteekö vetämään 3500 kierroksen nurkilla?
olisi saatavilla
Holset HX50
Compressori: 60mm
Pako: 75mm
Pakopesä: 22
onko mahdollisesti liian suuri pakopesä?? ja lähteekö vetämään 3500 kierroksen nurkilla?
HX 40:nen heräisi varmaan paremmin.
Tuo 50:nen on n.500 hepan tehoille ja sitä käytetään myös isommille koneille. Voi olla että jos ahtoputket tekee oikein ja tekee tuosta hx50:sestä sellaisen hybridin niin sen voi saada hereillekin. Pumppuun kai tarttee isot tapit jo noille tehoille.
Tuo 50:nen on n.500 hepan tehoille ja sitä käytetään myös isommille koneille. Voi olla että jos ahtoputket tekee oikein ja tekee tuosta hx50:sestä sellaisen hybridin niin sen voi saada hereillekin. Pumppuun kai tarttee isot tapit jo noille tehoille.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
Se olisi ihan hyvä jos joku kokeilisi tuota GT40:stä. Toki voi olla, että kompressori- ja turbiinisiipien suhde on väärä, jos ahdin on kotoisin bensakoneesta, mutta äkkiäkös siihen sitten veihtelee vaikka ilmasiipeä.
Se masterpower on kanssa yksi vaihtoehto, jos uuden ahtimen meinaa hankkia.
Se masterpower on kanssa yksi vaihtoehto, jos uuden ahtimen meinaa hankkia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
turhaa hankkia ahdin joka piisaa 400-500 hp asti, jos tavoite on 300, ja hyvillä käyttöominaisuuksilla. hx35 tai gt30, tai sitten masterpowerilta löytyisi yksi mikä riittää bensavehkeessä +430 heppaan, pakopesä on aika snadi, mutta varmasti piisaa yli 300 heposeen asti. käyttömukavuuttakin olisi kun ahdin heräilisi jo ennen 2000rpm oikein säädettynä. usko pois, ei ole mukavaa ajella jos kone rupee hönkimään vasta 3500rpm jälkeen ja veto alue onkin sitten seuraavat 2500rpm, ja joutuu kierrättään.
mut jos kriteerinä on tosiaan että pitää olla kylän suurin turbo niin.....
mut jos kriteerinä on tosiaan että pitää olla kylän suurin turbo niin.....
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Joku 50/60 siivillä oleva vaikka switseri s2bg tai vastaava ja pumppu mynään ja ahtoja 1.5bar niin ja ei sitten laiteta liikaa soppaa voipi olla pumppu ihan minimi säädöillä niin johan kulkee....jos ei sen enempää ole tavoitteita voisi iskee sen jopa vakio sarjaan.....puhaltaa jo sitten varmaan 350hp.....tai ainakin liki...ja tietysti kunnon välijäähy keulalle.....eiköhän silläkin laatikkoa pääse vahvistaan...




Itse tein ja säästin
Useimmiten se on rekan pakopesällä, ja sen kanssa ei ole kovin nopea heräämään.veskola kirjoitti:Se olisi ihan hyvä jos joku kokeilisi tuota GT40:stä. Toki voi olla, että kompressori- ja turbiinisiipien suhde on väärä, jos ahdin on kotoisin bensakoneesta, mutta äkkiäkös siihen sitten veihtelee vaikka ilmasiipeä.