mikä Turbo om606 vapariin???

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
vilsaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ti 24.10.2006 20:27

mikä Turbo om606 vapariin???

Viesti Kirjoittaja vilsaa »

ellikkä onko superi miehillä tietoa minkä kokoinen turbon pako pesä pitäisi olla tuollaiseen projektiin kun tavoiteltaisiin ~300 hp luokka...
olisi saatavilla

Holset HX50
Compressori: 60mm
Pako: 75mm
Pakopesä: 22

onko mahdollisesti liian suuri pakopesä?? ja lähteekö vetämään 3500 kierroksen nurkilla?
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

ei kyl varmaan ole lähössä ees 3500 ja omasta mielesä aivan liian iso pesä ja pako siipi et en kyl omaan laittais.
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

hx35 tai gt37 ois sopivampi noihin tehoihin.
Avatar
Haisuli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1308
Liittynyt: To 18.11.2004 19:48
Paikkakunta: Hesa

Viesti Kirjoittaja Haisuli »

HX 40:nen heräisi varmaan paremmin.
Tuo 50:nen on n.500 hepan tehoille ja sitä käytetään myös isommille koneille. Voi olla että jos ahtoputket tekee oikein ja tekee tuosta hx50:sestä sellaisen hybridin niin sen voi saada hereillekin. Pumppuun kai tarttee isot tapit jo noille tehoille.
Masta 6_2_6
Väliaikainen mese tuolla: http://mesefi.forumup.com/
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

eipä taida ahtoputket ikinä niin paljoa auttaa, vähä tietenkin.
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Kyllähän esim. Schwitzer s2b isolla pesälläki riittää 300hv.
vilsaa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ti 24.10.2006 20:27

Viesti Kirjoittaja vilsaa »

sopisiko tämä 606 seen

garrett gt40
tekniset tiedot:
Compressor A/r - 0,58
Inlett: 58mm
Exhaust:
Outlett: 62mm
ja 300hp on edelleen tavoite
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

ihan näpäkkä ja heräilee ainakin bensavehkeissä hyvin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Se olisi ihan hyvä jos joku kokeilisi tuota GT40:stä. Toki voi olla, että kompressori- ja turbiinisiipien suhde on väärä, jos ahdin on kotoisin bensakoneesta, mutta äkkiäkös siihen sitten veihtelee vaikka ilmasiipeä.

Se masterpower on kanssa yksi vaihtoehto, jos uuden ahtimen meinaa hankkia.
Lisää tietoa: www.skg.fi
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

turhaa hankkia ahdin joka piisaa 400-500 hp asti, jos tavoite on 300, ja hyvillä käyttöominaisuuksilla. hx35 tai gt30, tai sitten masterpowerilta löytyisi yksi mikä riittää bensavehkeessä +430 heppaan, pakopesä on aika snadi, mutta varmasti piisaa yli 300 heposeen asti. käyttömukavuuttakin olisi kun ahdin heräilisi jo ennen 2000rpm oikein säädettynä. usko pois, ei ole mukavaa ajella jos kone rupee hönkimään vasta 3500rpm jälkeen ja veto alue onkin sitten seuraavat 2500rpm, ja joutuu kierrättään.

mut jos kriteerinä on tosiaan että pitää olla kylän suurin turbo niin.....
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Joku 50/60 siivillä oleva vaikka switseri s2bg tai vastaava ja pumppu mynään ja ahtoja 1.5bar niin ja ei sitten laiteta liikaa soppaa voipi olla pumppu ihan minimi säädöillä niin johan kulkee....jos ei sen enempää ole tavoitteita voisi iskee sen jopa vakio sarjaan.....puhaltaa jo sitten varmaan 350hp.....tai ainakin liki...ja tietysti kunnon välijäähy keulalle.....eiköhän silläkin laatikkoa pääse vahvistaan... :lol: :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
kynsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: La 18.11.2006 18:12
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja kynsi »

veskola kirjoitti:Se olisi ihan hyvä jos joku kokeilisi tuota GT40:stä. Toki voi olla, että kompressori- ja turbiinisiipien suhde on väärä, jos ahdin on kotoisin bensakoneesta, mutta äkkiäkös siihen sitten veihtelee vaikka ilmasiipeä.
Useimmiten se on rekan pakopesällä, ja sen kanssa ei ole kovin nopea heräämään.
Vastaa Viestiin