Voimansiirto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Maserati
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 05.02.2007 01:05

Voimansiirto

Viesti Kirjoittaja Maserati »

Hankin -03 270cdi farkun, kilometreja on kertynyt 71tkm. Ongelmana on vaihteiden huono paallemeno, varsinkin kaynistyksen jalkeen ei ykkonen tahdo millaan menna paalle, kakkosen kanssa sama ongelma, melkein vakisin on runnottava paalle jotta paasee liikkeelle..
Hetken ajettuani laatikko rupeaa toimimaan suht normaalisti, lampimalla koneella tata ongelmaa ei esiinny. Mika siis mielestanne on syyna moiseen oireiluun? Kiitoksia kaikille vastaamaan vaivautuneille.
sprint
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: Ke 26.05.2004 19:51

Viesti Kirjoittaja sprint »

Villi veikkaus. Jos lämpimänä ongelma katoaa niin laatikko öljynvaihtoon :roll: .
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4764
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Mikähän malli on kyseessä ?

Ennen 6/-03 tehdyissä C- malleissa on juuri tuota vaivaa ollut.
Niissä se on tainnut laitaluvultaan lopulla korjaantua, kun ne vaihteensiirtotangot on rasvattu notkeammalla rasvalla uudestaan.
On niihin ihan vaihteistojakin takuuseen vaihdettu, mutta vikahan ei sillä korjaannu, jos se on niissä siirtäjissä.

Asiasta on keskulteltu täällä aikaisemminkin.
Joku tietävämpi varmaan osaa linkittää.

Jälkeen 6/-03 tehdyissä tankojen tilalla on vaijerit.

W210,ssä luulisin, että on tuo vanhenpi rakenne.
W211, sta taas tuo uudempi.

Toivottavasti oli apua.
Tervetuloa foorumille.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kokeileppa kahtoa ettei laatikossa ole liikaa öljyä.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2764
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mulla oli tosiaan ongelmana 1. vaihde. Ei 2. Ja se korjautui laatikon vaihdolla.(takuu). Öljynvaihto auttoi kyllä, mutta ei poistanut vikaa. Dealer taisi kirjoittaa tosiaan että jos 6-vaihteisessa on korkkia myöten öljyä niin 2. tökkii. Nyt on taas ajettu n. 50tkm laatikolla ja öljyillä ja 1. alkaa pakkas seisonnan jälkeen olemaan taas jäykästi kytkeytyvä. Eli pitänee vaihtaa öljyt kohta laatikkoon. Jossain mainittiin vivustossa olevasta muoviosasta joka aiheuttaa tuon jäykkyyden pakkasella. En usko että mulla on niin, koska viimetalvena ei ollut näin jäykkä. Vanha laatikko taas tökki kesälläkin jos öljyt ei olleet lämmenneet. Öljyn määrästä en tiedä muuta kun Hyvinkään merkkihuollon mukaan oli ok jo vanhalla laatikolla orkkis öljyillä. Tuo ok määritelmä jäi vaan epäselväksi oliko se korkkia myöden :wink:
W213 220d +W242 electric drive
Maserati
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: Ma 05.02.2007 01:05

Viesti Kirjoittaja Maserati »

Eli autoni on E270 cdi ja rekisteröity 11/-03, joten olisikohan tuo laatikko jo vaijeriväliteinen kuten edellä mainittiin? Miten selvitän onko autoni -03 vai -04 mallia? Kiitos muuten asiallisista kommenteista, ensimmäinen mersu itselläni kyseessä joten vähän hakusessa nämä "tähtiasiat" vielä on.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2764
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Jos sulla on kantakortti autosta katso sieltä koodi 803 tai 804. Tarkoittaa 2003 tai 2004 mallia.
W213 220d +W242 electric drive
Vastaa Viestiin