Hankin -03 270cdi farkun, kilometreja on kertynyt 71tkm. Ongelmana on vaihteiden huono paallemeno, varsinkin kaynistyksen jalkeen ei ykkonen tahdo millaan menna paalle, kakkosen kanssa sama ongelma, melkein vakisin on runnottava paalle jotta paasee liikkeelle..
Hetken ajettuani laatikko rupeaa toimimaan suht normaalisti, lampimalla koneella tata ongelmaa ei esiinny. Mika siis mielestanne on syyna moiseen oireiluun? Kiitoksia kaikille vastaamaan vaivautuneille.
Voimansiirto
.
Mikähän malli on kyseessä ?
Ennen 6/-03 tehdyissä C- malleissa on juuri tuota vaivaa ollut.
Niissä se on tainnut laitaluvultaan lopulla korjaantua, kun ne vaihteensiirtotangot on rasvattu notkeammalla rasvalla uudestaan.
On niihin ihan vaihteistojakin takuuseen vaihdettu, mutta vikahan ei sillä korjaannu, jos se on niissä siirtäjissä.
Asiasta on keskulteltu täällä aikaisemminkin.
Joku tietävämpi varmaan osaa linkittää.
Jälkeen 6/-03 tehdyissä tankojen tilalla on vaijerit.
W210,ssä luulisin, että on tuo vanhenpi rakenne.
W211, sta taas tuo uudempi.
Toivottavasti oli apua.
Tervetuloa foorumille.
Mikähän malli on kyseessä ?
Ennen 6/-03 tehdyissä C- malleissa on juuri tuota vaivaa ollut.
Niissä se on tainnut laitaluvultaan lopulla korjaantua, kun ne vaihteensiirtotangot on rasvattu notkeammalla rasvalla uudestaan.
On niihin ihan vaihteistojakin takuuseen vaihdettu, mutta vikahan ei sillä korjaannu, jos se on niissä siirtäjissä.
Asiasta on keskulteltu täällä aikaisemminkin.
Joku tietävämpi varmaan osaa linkittää.
Jälkeen 6/-03 tehdyissä tankojen tilalla on vaijerit.
W210,ssä luulisin, että on tuo vanhenpi rakenne.
W211, sta taas tuo uudempi.
Toivottavasti oli apua.
Tervetuloa foorumille.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Mulla oli tosiaan ongelmana 1. vaihde. Ei 2. Ja se korjautui laatikon vaihdolla.(takuu). Öljynvaihto auttoi kyllä, mutta ei poistanut vikaa. Dealer taisi kirjoittaa tosiaan että jos 6-vaihteisessa on korkkia myöten öljyä niin 2. tökkii. Nyt on taas ajettu n. 50tkm laatikolla ja öljyillä ja 1. alkaa pakkas seisonnan jälkeen olemaan taas jäykästi kytkeytyvä. Eli pitänee vaihtaa öljyt kohta laatikkoon. Jossain mainittiin vivustossa olevasta muoviosasta joka aiheuttaa tuon jäykkyyden pakkasella. En usko että mulla on niin, koska viimetalvena ei ollut näin jäykkä. Vanha laatikko taas tökki kesälläkin jos öljyt ei olleet lämmenneet. Öljyn määrästä en tiedä muuta kun Hyvinkään merkkihuollon mukaan oli ok jo vanhalla laatikolla orkkis öljyillä. Tuo ok määritelmä jäi vaan epäselväksi oliko se korkkia myöden 

W213 220d +W242 electric drive