Abs-valo palaa, sähkövikaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AriR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:11
Paikkakunta: Tampere

Abs-valo palaa, sähkövikaa?

Viesti Kirjoittaja AriR »

Eli tuon abs-valon palamisen kanssa on painittu. Haulla löysin paljon juttua aiheesta, mutta ihan vastaavaa tapausta en onnistunut löytämään.

Auto on allekirjoituksen mukainen. Valo alkoi palamaan viime kesänä satunnaisesti silloin tällöin. En enää pysty palauttamaan mieleen, että jäikö palamaan käynnistämisen jälkeen, vai syttyikö vasta ajossa. Joka tapauksessa arvelin silloin sen liittyvän jollain tavalla jarrupalojen vaihtoon, koska olin juuri noihin aikoihin vaihtanut eteen uudet palat.

Nyt sitten ehkä kuukausi sitten abs-valo alkoi palaa jatkuvasti. Se jäi palamaan käynnistyksen jälkeen, eikä siis syttynyt vasta ajossa. Tämä kai sulkee ne joillakin vaivanneet pyöränlaakerit pois vikalistalta.

Ehdin tutkailla tuota hommaa vasta eilen ja aikaisempien viestien pohjalta epäilin sitä ylijänniterelettä tms., joka löytyy akun takaa. Hain uuden ja ensimmäisellä kokeilulla tuntuikin toimivan, abs-valo siis sammui normaalisti startatessa. Mutta eipä sammunutkaan enää toisella käynnistyksellä, eikä kolmannella. Lopulta parinkymmenen käynnistyksen jälkeen huomasin, että valo joko jää palamaan tai sammuu täysin satunnaisesti. Vaihdoin vanhan releen takaisin ja sama juttu.

Mittasin seuraavaksi latausjänniteen. Silloin kun homma pelittää, eli abs-valo ei pala, latausjännite tyhjäkäynnillä (valot päällä, puhallin kakkosella) on tasainen 13,8V. Abs-valon palaessa ensimmäisellä mittauksella latausjännite tuntui heittelevän tuosta 13,8V:sta lähes nollaan. Hetken luulin jo paikallistaneeni vian lataushäiriöksi, mutta uudelleen mitatessani latausjännite ei enää heitellytkään, vaikka abs-valo paloi.

En jaksanut asiaa enää illalla pimeässä tämän enempää ihmetellä. Nuo sähköjutut kun ovat itselleni aikamoista mystiikkaa. Tiedän ainoastaan sen, että sitä sinistä savua ei saa päästää järjestelmästä ulos... :)

Tänään abs-valo tuntuu sitten toimivan siten, että ensimmäisellä käynnistyksellä jää palamaan. Kun sammuttaa koneen ja starttaa heti uudelleen, valo sammuu normaalisti. Spooky! Osaako joku tämän sekavan kuvauksen perusteella epäillä jotain? Olisiko häikkä kuitenkin laturissa? Jännitteensäädin/hilipaketti?
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
jaakkohe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 25.04.2005 20:21
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja jaakkohe »

Tarkistappa maadoituspisteet eri puolilta autoa etteivät ole hapettuneet.
mm . takakontin puolelta löytyy pisteitä jotka voi olla hapettuneita.
Aiheuttaa kummallisia vikailmoituksia.
Kahta en vaihda, toinen on Mersu ja toinenn...?
AriR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AriR »

jaakkohe kirjoitti:Tarkistappa maadoituspisteet eri puolilta autoa etteivät ole hapettuneet.
mm . takakontin puolelta löytyy pisteitä jotka voi olla hapettuneita.
Aiheuttaa kummallisia vikailmoituksia.
Joo, noita maadoitusjuttuja oli tarkoitus tänä iltana tsekkaillakin. Jotenkin vaan ajatus vetää tuon latauksen ja siihen liittyvien härpäkkeiden suuntaan, koskapa tuon ylijännitereleen kanssa pusaaminen muutti tuon abs-valon toimintaa. Aikaisemmin siis paloi joka käynnistyksellä, mutta nyt ei enää.
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
jarrutan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 281
Liittynyt: To 29.09.2005 11:20
Paikkakunta: Turku

Re: Abs-valo palaa, sähkövikaa?

Viesti Kirjoittaja jarrutan »

AriR kirjoitti:Eli tuon abs-valon palamisen kanssa on painittu. Haulla löysin paljon juttua aiheesta, mutta ihan vastaavaa tapausta en onnistunut löytämään.

Auto on allekirjoituksen mukainen. Valo alkoi palamaan viime kesänä satunnaisesti silloin tällöin. En enää pysty palauttamaan mieleen, että jäikö palamaan käynnistämisen jälkeen, vai syttyikö vasta ajossa. Joka tapauksessa arvelin silloin sen liittyvän jollain tavalla jarrupalojen vaihtoon, koska olin juuri noihin aikoihin vaihtanut eteen uudet palat.

Nyt sitten ehkä kuukausi sitten abs-valo alkoi palaa jatkuvasti. Se jäi palamaan käynnistyksen jälkeen, eikä siis syttynyt vasta ajossa. Tämä kai sulkee ne joillakin vaivanneet pyöränlaakerit pois vikalistalta.

Ehdin tutkailla tuota hommaa vasta eilen ja aikaisempien viestien pohjalta epäilin sitä ylijänniterelettä tms., joka löytyy akun takaa. Hain uuden ja ensimmäisellä kokeilulla tuntuikin toimivan, abs-valo siis sammui normaalisti startatessa. Mutta eipä sammunutkaan enää toisella käynnistyksellä, eikä kolmannella. Lopulta parinkymmenen käynnistyksen jälkeen huomasin, että valo joko jää palamaan tai sammuu täysin satunnaisesti. Vaihdoin vanhan releen takaisin ja sama juttu.

Mittasin seuraavaksi latausjänniteen. Silloin kun homma pelittää, eli abs-valo ei pala, latausjännite tyhjäkäynnillä (valot päällä, puhallin kakkosella) on tasainen 13,8V. Abs-valon palaessa ensimmäisellä mittauksella latausjännite tuntui heittelevän tuosta 13,8V:sta lähes nollaan. Hetken luulin jo paikallistaneeni vian lataushäiriöksi, mutta uudelleen mitatessani latausjännite ei enää heitellytkään, vaikka abs-valo paloi.

En jaksanut asiaa enää illalla pimeässä tämän enempää ihmetellä. Nuo sähköjutut kun ovat itselleni aikamoista mystiikkaa. Tiedän ainoastaan sen, että sitä sinistä savua ei saa päästää järjestelmästä ulos... :)

Tänään abs-valo tuntuu sitten toimivan siten, että ensimmäisellä käynnistyksellä jää palamaan. Kun sammuttaa koneen ja starttaa heti uudelleen, valo sammuu normaalisti. Spooky! Osaako joku tämän sekavan kuvauksen perusteella epäillä jotain? Olisiko häikkä kuitenkin laturissa? Jännitteensäädin/hilipaketti?


Itsellä sama vika joskus (tosin w126)
Pienen etsimisen jälkeen vika löytyi takapenkin takaa jossa oli johto ensin löystynyt liitoskohdassa ja sen jälkeen irronnut kokonaan.
Sillä selittyy ensin pätkiminen ja sitten jatkuva palaminen.
W126 300 SE -91
VITOn prutku

EX-W126 500SEC -81
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Meikäläiselläkin ABS-ongelmia tällä hetkellä. Merkkivalo syttyi tasaisessa moottoritieajossa eli jarruun ei edes koskettu. Valo paloi pari kuukautta heti auton käynnistyksen jälkeen ennen liikkeelle lähtöä. Yhtenä päivänä valo sammui ja syttyi seuraavan kerran pysähtyessäni. Kävin kaupassa, käynnistyksessä valo sammui jälleen normaalisti ja syttyi seuraavan kerran pysähtyessä. Sen jälkeen on taas palanut koko ajan. Kummallista. Ylijännitesuojareleenkin vaihdoin, mutta eipä ollut siitä apua.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Katsokaa ettei ruoste ole turvottanut etujarrukilpeä ja vääntänyt antureita.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
mertsi1340
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 235
Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja mertsi1340 »

Ihme kun joku muu ei ole vastannut tähän kysymykseen vielä sillä vakiolla, ja mielestäni melkein aina oikealla, vastauksella. Siis, ABS-anturit, tödennäköisesti, kaipaavat putsausta. Ainakin tähän asti niiden, varsinkin etu-antureiden, putsaus on ratkaissut mun ABS ongelmat.
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Aika kaukaa haetttu, mutta onkohan akku minkälaisessa hapessa(kunnossa). Mut kyllä noi anturit kannattaa käydä läpi.
Avatar
Mikkoj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 241
Liittynyt: Ti 07.09.2004 00:09
Paikkakunta: Tampere / Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Mikkoj »

Mulla on kans ongelmia ABSien kanssa. Valo syttyi aluksi sillon tällön, mutta nykyään syttyy melkeen joka kerralla. Se ei kuitenkaan jää heti palamaan vaan syttyy vasta hetken ajon jälkeen. Tänään renkaita vaihtaessa putsailin niitä antureita, mutta se ei auttanut ongelmaan. Pystyykö W201 ssä katsomaan jotenkin mistä valon syttyminen johtuu, siis diadnosoimaan?
-----------------------------
W201 250D -89
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Itellä oli joskus aikoinaan sama ongelma w124 300TDT:n kanssa.

Pitkien etsintöjen jälkeen huomasin että apukuskin jalkatilasta löytyvä (sivupaneelin takaa) liitin anturille oli löystynyt.

Jälkeenpäin kun mietti niin vika toistui aika usein silloin kun joku istui apukuskina ja painoi luonnollisesti jaloillaan mattoa joka nyki tuota liitosta...

Tsekkaa liitos myös kuskin puolelta.

Jos taka-anturi perässä häikkää niin sen voi testata perinteisellä yleismittarilla. Jos liittimien välillä on vastus niin anturi ainakin on ehjä... Anturin piuhat tulee takapenkin alle, ainakin farmarissa...
AriR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AriR »

Vähän päivitystä ongelmaan.

Auto oli autosähköihin erikoistuneella pajalla, kun itse en noista juurikaan ymmärrä. Tulos oli se, että mitään sähkövikaa ei löytynyt. Kaikki mittaukset ok, eli anturit, liitokset yms. ovat kaikki kondiksessa. Pitivät itsekin vikaa mystisenä. Ohjeeksi sain kokeilla toista abs-ohjainboksia ja/tai hydrauliyksikköä. Eli nämä nyt sitten seuraavaksi.
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
Avatar
JukkaR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 18.10.2006 21:44
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja JukkaR »

Omassa autossani oli vähän vastaavaa vikaa, tosin ABS-valo ei syttynyt kovin usein startatessa, ehkä pahimmillaan pari-kolme kertaa viikossa. Huomasin sitten, että hehkutettaessa akkujännite laskee alle kymmenen voltin ja startatessa reilusti alle siitä. Kumma kyllä, käyntiin lähti aika normaalisti. Vaihdoin akun parempaan, kun sattui olemaan valmiina nurkissa ja ABS-vikaa ei ole sen jälkeen esiintynyt. Voi olla, että lopuillaan olevan akun jännite ei ehtinyt nousta riittävän nopeasti käynnistymisen jälkeen, jotta ABS käynnistyisi virheittä.

-Jukka-
1971 L508D Kasten
1973 Unimog 416
1980 L613D Jumbo
2006 C320T CDI
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Kyllä aika tyypillinen vika lienee myös etummaisten antureiden johtojen murtuminen aikaa myöten pyörän joustoliikkeen takia.

Pystyy testaamaan vastusmittarin avulla. Moottoritilasta liitin auki ja vastusmittari anturille menevien johtojen väliin. Sitten istutaan lokasuojan päälle ja painetaan kyseistä nurkkaa alaspäin. Mikäli vastusarvo heilahtaa välillä äärettömään, johto on väliltä poikki (eli joustoliikkeen aikana yhteys anturiin katkeaa).
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
AriR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AriR »

Lisätään vielä sen verran, että akku on vajaan vuoden vanha (Exide Ultra) ja siinä oleva indikaattori näyttää vihreää. Pitäisi siis olla kunnossa. Myös antureiden johdot ovat ehjät.

Abs-valo siis jää palamaan käynnistyksen jälkeen, eikä sammu ajossakaan. Kun koneen sammuttaa ja käynnistää heti uudelleen, valo (tavallisesti) sammuu, eikä syty enää ajossakaan.

Järjestelmän aivoja eli noita ohjainbokseja saa näköjään aika hyvin purkamoilta. Näyttää vaan olevan lukuisilla eri koodeilla varustettuna. Pitää ehtiessä kaivaa se esiin ja tarkistaa numerosarja. Tällaista.
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
Snakerock
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:41
Paikkakunta: Pohojois-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Snakerock »

Itselläni w210 -96 alkoi abs valo syttyillä satunnaisesti välillä saattoi mennä monta päivää ettei valo syttynyt! luetutin tietokoneen ja vika löyty heti toisen taka-anturin johto poikki! eikö sulla vikailmoituksissa näyttänyt mitään abs juttuja?
AriR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AriR »

Snakerock kirjoitti:Itselläni w210 -96 alkoi abs valo syttyillä satunnaisesti välillä saattoi mennä monta päivää ettei valo syttynyt! luetutin tietokoneen ja vika löyty heti toisen taka-anturin johto poikki!


Valo syttyi siis ajossa, vai jäikö palamaan käynnistyksen jälkeen? Tässä kiesissä on mitattu kaikki nuo anturit ja ovat ok.
Snakerock kirjoitti:eikö sulla vikailmoituksissa näyttänyt mitään abs juttuja?
En tiedä lukivatko pajalla (Tampereen autosähkö oy) vikakoodeja.
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: Abs-valo palaa, sähkövikaa?

Viesti Kirjoittaja kleitos »

AriR kirjoitti:Eli tuon abs-valon palamisen kanssa on painittu. Haulla löysin paljon juttua aiheesta, mutta ihan vastaavaa tapausta en onnistunut löytämään.

Auto on allekirjoituksen mukainen. Valo alkoi palamaan viime kesänä satunnaisesti silloin tällöin. En enää pysty palauttamaan mieleen, että jäikö palamaan käynnistämisen jälkeen, vai syttyikö vasta ajossa. Joka tapauksessa arvelin silloin sen liittyvän jollain tavalla jarrupalojen vaihtoon, koska olin juuri noihin aikoihin vaihtanut eteen uudet palat.

Nyt sitten ehkä kuukausi sitten abs-valo alkoi palaa jatkuvasti. Se jäi palamaan käynnistyksen jälkeen, eikä siis syttynyt vasta ajossa. Tämä kai sulkee ne joillakin vaivanneet pyöränlaakerit pois vikalistalta.

Ehdin tutkailla tuota hommaa vasta eilen ja aikaisempien viestien pohjalta epäilin sitä ylijänniterelettä tms., joka löytyy akun takaa. Hain uuden ja ensimmäisellä kokeilulla tuntuikin toimivan, abs-valo siis sammui normaalisti startatessa. Mutta eipä sammunutkaan enää toisella käynnistyksellä, eikä kolmannella. Lopulta parinkymmenen käynnistyksen jälkeen huomasin, että valo joko jää palamaan tai sammuu täysin satunnaisesti. Vaihdoin vanhan releen takaisin ja sama juttu.

Mittasin seuraavaksi latausjänniteen. Silloin kun homma pelittää, eli abs-valo ei pala, latausjännite tyhjäkäynnillä (valot päällä, puhallin kakkosella) on tasainen 13,8V. Abs-valon palaessa ensimmäisellä mittauksella latausjännite tuntui heittelevän tuosta 13,8V:sta lähes nollaan. Hetken luulin jo paikallistaneeni vian lataushäiriöksi, mutta uudelleen mitatessani latausjännite ei enää heitellytkään, vaikka abs-valo paloi.

En jaksanut asiaa enää illalla pimeässä tämän enempää ihmetellä. Nuo sähköjutut kun ovat itselleni aikamoista mystiikkaa. Tiedän ainoastaan sen, että sitä sinistä savua ei saa päästää järjestelmästä ulos... :)

Tänään abs-valo tuntuu sitten toimivan siten, että ensimmäisellä käynnistyksellä jää palamaan. Kun sammuttaa koneen ja starttaa heti uudelleen, valo sammuu normaalisti. Spooky! Osaako joku tämän sekavan kuvauksen perusteella epäillä jotain? Olisiko häikkä kuitenkin laturissa? Jännitteensäädin/hilipaketti?
8) Terve! Oletteko tarkistaneet/ puhdistaneet esim. paineilmalla ABS- antureiden hammaskehät? Itsellä aikanaan MB 190:ssä teki tuota kehien ollessa likaiset :shock: Miten on vielä jarruvalokatkaisimen kunto, syttyykö jarruvalot joka kerta painettaessa jarrua?
AriR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Ma 25.10.2004 12:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja AriR »

Siltä varalta, että juttu jäi jotain vaivaamaan, niin vika paikannettiin siihen abs:n ohjainboxiin, joka ei kuulemma hajoa koskaan... Uusikäytetty boksi purkamolta ja homma pelittää taas.
W212 200cdi
S204 220cdi
ex W211 200cdi
ex W124 200E
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Abs-valo palaa, sähkövikaa?

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

AriR kirjoitti:Eli tuon abs-valon palamisen kanssa on painittu. Haulla löysin paljon juttua aiheesta, mutta ihan vastaavaa tapausta en onnistunut löytämään.

Auto on allekirjoituksen mukainen. Valo alkoi palamaan viime kesänä satunnaisesti silloin tällöin. En enää pysty palauttamaan mieleen, että jäikö palamaan käynnistämisen jälkeen, vai syttyikö vasta ajossa. Joka tapauksessa arvelin silloin sen liittyvän jollain tavalla jarrupalojen vaihtoon, koska olin juuri noihin aikoihin vaihtanut eteen uudet palat.

Nyt sitten ehkä kuukausi sitten abs-valo alkoi palaa jatkuvasti. Se jäi palamaan käynnistyksen jälkeen, eikä siis syttynyt vasta ajossa. Tämä kai sulkee ne joillakin vaivanneet pyöränlaakerit pois vikalistalta.

Ehdin tutkailla tuota hommaa vasta eilen ja aikaisempien viestien pohjalta epäilin sitä ylijänniterelettä tms., joka löytyy akun takaa. Hain uuden ja ensimmäisellä kokeilulla tuntuikin toimivan, abs-valo siis sammui normaalisti startatessa. Mutta eipä sammunutkaan enää toisella käynnistyksellä, eikä kolmannella. Lopulta parinkymmenen käynnistyksen jälkeen huomasin, että valo joko jää palamaan tai sammuu täysin satunnaisesti. Vaihdoin vanhan releen takaisin ja sama juttu.

Mittasin seuraavaksi latausjänniteen. Silloin kun homma pelittää, eli abs-valo ei pala, latausjännite tyhjäkäynnillä (valot päällä, puhallin kakkosella) on tasainen 13,8V. Abs-valon palaessa ensimmäisellä mittauksella latausjännite tuntui heittelevän tuosta 13,8V:sta lähes nollaan. Hetken luulin jo paikallistaneeni vian lataushäiriöksi, mutta uudelleen mitatessani latausjännite ei enää heitellytkään, vaikka abs-valo paloi.

En jaksanut asiaa enää illalla pimeässä tämän enempää ihmetellä. Nuo sähköjutut kun ovat itselleni aikamoista mystiikkaa. Tiedän ainoastaan sen, että sitä sinistä savua ei saa päästää järjestelmästä ulos... :)

Tänään abs-valo tuntuu sitten toimivan siten, että ensimmäisellä käynnistyksellä jää palamaan. Kun sammuttaa koneen ja starttaa heti uudelleen, valo sammuu normaalisti. Spooky! Osaako joku tämän sekavan kuvauksen perusteella epäillä jotain? Olisiko häikkä kuitenkin laturissa? Jännitteensäädin/hilipaketti?
Aikoinaan jouduin vaihtaan 124 uudet ABS-johdot eteen,oli poikki kummallakin puolen,ilmeisesti yleisin vika,ja pystyy kaapelin liittämäänkin
jos ei ihan juuresta poikki,vastusmittarilla näkee onko kaapeli poikki,kun sitä kääntelee,yleensä katkeaa kiinnikkeen kohdalta.
Moottoripyörässani BMW R1100RT oli muuten sama vika viime kesänä,ja se korjautui akun vaihdolla.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
peekoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 09.12.2006 21:32

Viesti Kirjoittaja peekoo »

Vastaisen varalle vielä yksi kysymys aiheesta. Mitkäs muut viat aiheuttaa abs-valon syttymisen kuin jännitteen/maadoituksen puute tai signaalin puute/epäloogisuus joltain pyörintäanturilta.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Etuanturin johtopoikki.
Joskus jää palamaan heti kun auton käynnistää. Joskus syttyy valo vasta kun auto liikkuu.. Johtuu siitä että etupään anturin johdot heiluu jousituksen mukaan.
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Ainakin vanhemmissa systeemeissä se ABSin valo syttyy kahdella tavalla. Joko boksista tulee ohjaus tai hydrauliyksikössä oleva solenoidien rele lepoasennossaan (virrattomana) maadoittaa ABSin merkkivalon. Itsellä meni myöskin boksi vaihtoon. Ei ollut paljoa enää vaihtoehtoja kun kaiken muun kävin läpi eikä vikoja löytynyt.
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Jääkö takalasinlämppärin valo tai penkinlämppärin katkaisijan valo vilkkumaan startin jälkeen, jos laittaa päälle ennen starttia...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
yho-260
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ke 12.11.2014 13:53

Re: Abs-valo palaa, sähkövikaa?

Viesti Kirjoittaja yho-260 »

Tuttu ongelma. Itsellä 250td -96. Ongelma poistui kun Putsasin ABS-anturit edestä paineilmalla ja vaihtamalla peräoljyt. putsasin myös anturin perästä. ABS-valo kuitenkin syttyi uudestaan jolloin vaihdoin jarruvalokatkaisimen. ABS-valon palaminen loppui.
Vastaa Viestiin