Tyhjäkäyntiongelma / 320 CE -91 ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Team Ahma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 15.06.2006 12:51

Tyhjäkäyntiongelma / 320 CE -91 ?

Viesti Kirjoittaja Team Ahma »

Mikähän mahtaa olla vikana kun aamulla reilun 20 asteen pakkasesta käynnistin 320 CE vm -93, joka lähti käyntiin suhteellisen hyvin mutta tyhjäkäynti oli ongelmallinen; kone sahasi 500 – 2000 kierroksen välillä aivan kuin joku olisi pumpannut kaasua. Megge oli lämmityksessä noin tunnin ennen käynnistystä. Kun kone lämpeni jonkin verran 6 kilometrin matkalla niin ongelma pieneni ja kone sahasi enää 600 – 1000 kierroksen välillä.

Osaisikohan joku auttaa: mistähän tässä on kyse ? Joku ”ohimenevä” pakkasongelma vai pitäisikö jotain tehdäkin ?

Etukäteen vastauksista kiittäen !
Kinnunen
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti 25.03.2003 17:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kinnunen »

Saattaapi olla imuvuoto jossakin tai lambda-anturi rikki.
-MB S212 250 CGI -10
-MB C124 E320 Coupe -94
-BMW M3 -08
-Husqvarna R320 AWD -14
Team Ahma
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: To 15.06.2006 12:51

Viesti Kirjoittaja Team Ahma »

Kyseessä taisi olla joku ”ohimenevä” pakkasongelma ! Laiton Meggen käyntiin tunti sitten ja lähdin ajelemaan eikä mitään ongelmaa. Toimi kunnolla ja tyhjäkäynti pysyi hieman alle 1000 kierroksessa.

Mukavaa kun nämä mersut korjaa itse itsensä 8)
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Lohkolämmittimen käyttö sotkee moottorin lämpötila-anturien antamat tiedot ja aiheuttaa startti- ja käyntiongelmia. Samantapaisia ongelmia oli minullakin juuri 320-koneen kanssa. Voisi olla tässäkin takana.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Mulla on samanlainen pumppausongelma ollut omassa autossa jo reilun vuoden. Pihinä yritän itse etsiä vikaa ja luulen, että kyseessä on imuvuoto. Haalealla koneella talvisin kenkkuilee ja tämä yhdistettynä automaattiin auheuttaa mukavia nykimisiä liikennevaloissa.
Avatar
E280Lang
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 18.10.2004 18:30
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja E280Lang »

Langin roikutuksessa on käytettävä kans kokemusperäistä kikkailua. Eli siis M104 moottorilla (E280).

Kovemmilla pakkasilla pari-kolme tuntia roikkaa, ja varttitunti-puoli tuntia ennen lähtöä töpseli pois, niin jopas lähtee nätisti. Vaan pidäppäs roikkaa kiinni aivan lähtöhetkeen asti...käyntiinlähtö on yskähtelevää. Taitaa olla evästä tarjolla aivan liikaa, kun pieni kaasun avaaminen startissa auttaa asiaa.

Mutta, kun asian tietää, niin sen kanssa tulee toimeen. :D
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Vastaa Viestiin