Mikähän mahtaa olla vikana kun aamulla reilun 20 asteen pakkasesta käynnistin 320 CE vm -93, joka lähti käyntiin suhteellisen hyvin mutta tyhjäkäynti oli ongelmallinen; kone sahasi 500 – 2000 kierroksen välillä aivan kuin joku olisi pumpannut kaasua. Megge oli lämmityksessä noin tunnin ennen käynnistystä. Kun kone lämpeni jonkin verran 6 kilometrin matkalla niin ongelma pieneni ja kone sahasi enää 600 – 1000 kierroksen välillä.
Osaisikohan joku auttaa: mistähän tässä on kyse ? Joku ”ohimenevä” pakkasongelma vai pitäisikö jotain tehdäkin ?
Etukäteen vastauksista kiittäen !
Tyhjäkäyntiongelma / 320 CE -91 ?
Lohkolämmittimen käyttö sotkee moottorin lämpötila-anturien antamat tiedot ja aiheuttaa startti- ja käyntiongelmia. Samantapaisia ongelmia oli minullakin juuri 320-koneen kanssa. Voisi olla tässäkin takana.
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Langin roikutuksessa on käytettävä kans kokemusperäistä kikkailua. Eli siis M104 moottorilla (E280).
Kovemmilla pakkasilla pari-kolme tuntia roikkaa, ja varttitunti-puoli tuntia ennen lähtöä töpseli pois, niin jopas lähtee nätisti. Vaan pidäppäs roikkaa kiinni aivan lähtöhetkeen asti...käyntiinlähtö on yskähtelevää. Taitaa olla evästä tarjolla aivan liikaa, kun pieni kaasun avaaminen startissa auttaa asiaa.
Mutta, kun asian tietää, niin sen kanssa tulee toimeen.
Kovemmilla pakkasilla pari-kolme tuntia roikkaa, ja varttitunti-puoli tuntia ennen lähtöä töpseli pois, niin jopas lähtee nätisti. Vaan pidäppäs roikkaa kiinni aivan lähtöhetkeen asti...käyntiinlähtö on yskähtelevää. Taitaa olla evästä tarjolla aivan liikaa, kun pieni kaasun avaaminen startissa auttaa asiaa.
Mutta, kun asian tietää, niin sen kanssa tulee toimeen.

E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95