W210 290 TD Termostaatti aste?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
setalerk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.01.2007 16:42

W210 290 TD Termostaatti aste?

Viesti Kirjoittaja setalerk »

Minkäs asteinen termostaatti tuollaiseen kuuluu?

Nyt kun on pakkasia niin lämpöviisari on 70 asteen paikkeilla.
Mielestäni pitäisi olla kuumempi.
tienhaara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 06.10.2006 21:23
Paikkakunta: ghetto

Viesti Kirjoittaja tienhaara »

En osaa suoraan asteita sanoa mutta samanlaisessa kulkineessa moottorin lämpö on yli 80 viivan, tosin auto huudattaa itse koko ajan pa käyttöista lämmitintä pakkaskelillä.
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Re: W210 290 TD Termostaatti aste?

Viesti Kirjoittaja MikaH »

setalerk kirjoitti:Minkäs asteinen termostaatti tuollaiseen kuuluu?
85c
Potifaari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 333
Liittynyt: Ke 16.08.2006 16:49
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Potifaari »

meikäläisen pelissä 320 CDI oli 82 asteen termari, malli -00. muutamalla asteella ei taida olla paljon väliä...
320 CDI farkku -00 mausteineen.
Päässyt pois kahden opelin loukusta
Niittyvilla
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ti 21.02.2006 14:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja Niittyvilla »

Äskettäin vaihdettu alkuperäinen = 85 astetta. Lämmöt nousevat näilläkin pakkasilla (25-30) yli 80 asteen mittarissa, kun on pahvit edessä.
Mersuihin koukussa
Nyk. auto E270 T cdi ja
E220 cdi (automaatteja mol.)
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

mulla pysyttelee lämmöt pahvi keulalla ja webaston kans 80:ssä.
setalerk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.01.2007 16:42

Viesti Kirjoittaja setalerk »

Bomber4 kirjoitti:mulla pysyttelee lämmöt pahvi keulalla ja webaston kans 80:ssä.
Mulla oli pahvi syylärin edessä ja nyt kun näitä kovia pakkasia on niin lämpö oli 70 paikkeilla edelleen. Mutta otin pahvin pois, lämö nousi 80 ja webasto hönkii silloin tällöin. Jotenkin kun yrittää loogisesti miettiä tota lämmön toimintaa niin neste jäähtyi paremmin ja sulki termarin. Kait.

Onko sillä merkitystä peittääkö ritilän vai laittaako pahvin aivan syylärin eteen???
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

setalerk kirjoitti: Mulla oli pahvi syylärin edessä ja nyt kun näitä kovia pakkasia on niin lämpö oli 70 paikkeilla edelleen. Mutta otin pahvin pois, lämö nousi 80 ja webasto hönkii silloin tällöin.
Erikoista, että käyttäytyy noin. Tarkistahan että on jäähdytysnesteessä pakkasenkestävyyttä.

Jos neste jäätyy syyläriin se tukkii koko kierron -> lämmöt nousee
Pahvikeulalla ei jäädy syyläriin ja kierto pelaa -> lämmöt ei nouse

Omien kokemuksien perusteella (4 v , 200 tkm) 290 on aika hidas nostamaan lämmöt näillä keleillä. Vaatii noin 100 km ajoa ilman Webastoa, ennenkuin on lämmöt normaalissa koneessa ja hytissä tarkenee.
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mittari »

Bomber4 kirjoitti:mulla pysyttelee lämmöt pahvi keulalla ja webaston kans 80:ssä.
Samoin lämmöt pysyy maantieajossa tasan 80:ssa, muovi keulalla ilman webastoa. Laitatin ajastimen ja samalla on/off -kytkimen lämppäriin, ettei tarvi olla turhaan ajossa päällä, jos lämmöt vähän laskee (oliko 78 tai jotain, kun menee w päälle ?).
Webaston apu on nopea lämpiäminen ja lämpimänä pysyminen esim. kaupungissa, mutta maantiellä sitä on turha huudattaa. Kokemuksen mukaan lämpö pysyy ilman sitäkin samassa kuin sen kanssa - maantienopeuksissa siis.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
tienhaara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Pe 06.10.2006 21:23
Paikkakunta: ghetto

Viesti Kirjoittaja tienhaara »

Samoin lämmöt pysyy maantieajossa tasan 80:ssa, muovi keulalla ilman webastoa. Laitatin ajastimen ja samalla on/off -kytkimen lämppäriin, ettei tarvi olla turhaan ajossa päällä, jos lämmöt vähän laskee (oliko 78 tai jotain, kun menee w päälle ?).
Webaston apu on nopea lämpiäminen ja lämpimänä pysyminen esim. kaupungissa, mutta maantiellä sitä on turha huudattaa. Kokemuksen mukaan lämpö pysyy ilman sitäkin samassa kuin sen kanssa - maantienopeuksissa siis.

Minkä hintanen oli ajastimen hankinta sekä asennus?
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

treen veholla halvin täälä seudulla(??).Muutamiin paikkoihin soittelin ja kyselin. Eli se tulisi tuhkakuppiin uuden pohjan kanssa ja hinta kellolle n.250e ilman asennusta, asennuksen kans n.saman verran.
setalerk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.01.2007 16:42

Viesti Kirjoittaja setalerk »

Bomber4 kirjoitti:mulla pysyttelee lämmöt pahvi keulalla ja webaston kans 80:ssä.
Itteasias, tossa kun tein tutkimustyötä pahvit keulalla, pahvit pois, pahvit keulalla ja pahvit pois. Kun kiekat on sen karvan verran yli 2000 pystyy lämpö nousemaan siihen 80 jopa hieman yli, mutta jos vitosella ajellan 80-90 tippuu lämpötila siihen 70 paikkeille ja siinä se pysyy. Ihan sama onko pahvi keulalla vai ei.
setalerk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.01.2007 16:42

Viesti Kirjoittaja setalerk »

Bomber4 kirjoitti:treen veholla halvin täälä seudulla(??).Muutamiin paikkoihin soittelin ja kyselin. Eli se tulisi tuhkakuppiin uuden pohjan kanssa ja hinta kellolle n.250e ilman asennusta, asennuksen kans n.saman verran.
Webasto hässäköistä puheenollen, mulle on tulossa kaksi kauko-ohjainta saksasta T80 ja T91. Itellä on Thermo Top C, ihan priima peli, mutta kantsii olla sitten akku muuten kunnossa. Ite jo parina aamuna 30 asteen pakkasessa otettu lisävirtaa emännän autosta ku akkua ei ole saanut vaihettua. Tarkoitus ite laittaa kauko-ohjaus järjestelmä kiinni kunhan ne paketit saa perille. Toinen olis varmaankin myynnissä.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

onko kello tuhkakupissa pakollinen jos haluaa kaukosäätimen? esim setalerk:tä
Avatar
Chili
Mersumies
Mersumies
Viestit: 782
Liittynyt: Ti 16.11.2004 15:13
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Chili »

290:n on täälläkin ja Webasto hönkii automaattisesti päälle.

Siitä huolimatta, että lämmitän Webastolla 30 min, menee aamuisin noin 10 km maantieajoa ennenkuin lämpö nousee noin 78 asteeseen. Siinä se pysyy 100 km/h vauhtia ajellessa. Pakkasta 20 astetta. Sinne saakka paleltaa varpaita.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
setalerk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.01.2007 16:42

Viesti Kirjoittaja setalerk »

Bomber4 kirjoitti:onko kello tuhkakupissa pakollinen jos haluaa kaukosäätimen? esim setalerk:tä
Tohon humppalamppuun thermo top c on asennettu jälkikäteen, sillä kello löytyy ohjauspyörän vasemmalta puolelta koetaulusta. Orkkishan pitäis olla tosiaan siellä tuhkiksessa. Eihän sitä kelloa tartte kylläkään käyttää, mutta ootan sitä pakettia niin näkis sen kytkentäkaavion. Hyvä kysymys.
setalerk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Su 07.01.2007 16:42

Viesti Kirjoittaja setalerk »

Bomber4 kirjoitti:onko kello tuhkakupissa pakollinen jos haluaa kaukosäätimen? esim setalerk:tä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=webasto
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

ilmeisesti tarvii kuitenkin satsata 250e kelloon ja ja asennukseen saman verran jotta voi haaveilla telestartista.?
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mittari »

qvl kirjoitti: Minkä hintanen oli ajastimen hankinta sekä asennus?
Tieto on jo eilispäivää vuodelta 2004, jolloin paikallisessa mersukorjaamossa erillinen Ebersprächer-kello (halvempi kuin w:n oma, sanottiin, manuaalikäynnistys, max kolme eri ajastuskytkentäaikaa), kytkin ja asennus maksoivat noin 360 euroa.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
mittari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: To 02.11.2006 17:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mittari »

qvl kirjoitti:
Minkä hintanen oli ajastimen hankinta sekä asennus?
Lisään tuohon vielä, että kello asennettiin mittariston alle kojelautaan ratin vasemmalle puolelle ja katkaisin sen viereen. Hyvin sopivat siihen.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
Vastaa Viestiin