W210 290 TD Termostaatti aste?
W210 290 TD Termostaatti aste?
Minkäs asteinen termostaatti tuollaiseen kuuluu?
Nyt kun on pakkasia niin lämpöviisari on 70 asteen paikkeilla.
Mielestäni pitäisi olla kuumempi.
Nyt kun on pakkasia niin lämpöviisari on 70 asteen paikkeilla.
Mielestäni pitäisi olla kuumempi.
Re: W210 290 TD Termostaatti aste?
85csetalerk kirjoitti:Minkäs asteinen termostaatti tuollaiseen kuuluu?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 17
- Liittynyt: Ti 21.02.2006 14:56
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Mulla oli pahvi syylärin edessä ja nyt kun näitä kovia pakkasia on niin lämpö oli 70 paikkeilla edelleen. Mutta otin pahvin pois, lämö nousi 80 ja webasto hönkii silloin tällöin. Jotenkin kun yrittää loogisesti miettiä tota lämmön toimintaa niin neste jäähtyi paremmin ja sulki termarin. Kait.Bomber4 kirjoitti:mulla pysyttelee lämmöt pahvi keulalla ja webaston kans 80:ssä.
Onko sillä merkitystä peittääkö ritilän vai laittaako pahvin aivan syylärin eteen???
Erikoista, että käyttäytyy noin. Tarkistahan että on jäähdytysnesteessä pakkasenkestävyyttä.setalerk kirjoitti: Mulla oli pahvi syylärin edessä ja nyt kun näitä kovia pakkasia on niin lämpö oli 70 paikkeilla edelleen. Mutta otin pahvin pois, lämö nousi 80 ja webasto hönkii silloin tällöin.
Jos neste jäätyy syyläriin se tukkii koko kierron -> lämmöt nousee
Pahvikeulalla ei jäädy syyläriin ja kierto pelaa -> lämmöt ei nouse
Omien kokemuksien perusteella (4 v , 200 tkm) 290 on aika hidas nostamaan lämmöt näillä keleillä. Vaatii noin 100 km ajoa ilman Webastoa, ennenkuin on lämmöt normaalissa koneessa ja hytissä tarkenee.
Samoin lämmöt pysyy maantieajossa tasan 80:ssa, muovi keulalla ilman webastoa. Laitatin ajastimen ja samalla on/off -kytkimen lämppäriin, ettei tarvi olla turhaan ajossa päällä, jos lämmöt vähän laskee (oliko 78 tai jotain, kun menee w päälle ?).Bomber4 kirjoitti:mulla pysyttelee lämmöt pahvi keulalla ja webaston kans 80:ssä.
Webaston apu on nopea lämpiäminen ja lämpimänä pysyminen esim. kaupungissa, mutta maantiellä sitä on turha huudattaa. Kokemuksen mukaan lämpö pysyy ilman sitäkin samassa kuin sen kanssa - maantienopeuksissa siis.
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09
Samoin lämmöt pysyy maantieajossa tasan 80:ssa, muovi keulalla ilman webastoa. Laitatin ajastimen ja samalla on/off -kytkimen lämppäriin, ettei tarvi olla turhaan ajossa päällä, jos lämmöt vähän laskee (oliko 78 tai jotain, kun menee w päälle ?).
Webaston apu on nopea lämpiäminen ja lämpimänä pysyminen esim. kaupungissa, mutta maantiellä sitä on turha huudattaa. Kokemuksen mukaan lämpö pysyy ilman sitäkin samassa kuin sen kanssa - maantienopeuksissa siis.
Minkä hintanen oli ajastimen hankinta sekä asennus?
Itteasias, tossa kun tein tutkimustyötä pahvit keulalla, pahvit pois, pahvit keulalla ja pahvit pois. Kun kiekat on sen karvan verran yli 2000 pystyy lämpö nousemaan siihen 80 jopa hieman yli, mutta jos vitosella ajellan 80-90 tippuu lämpötila siihen 70 paikkeille ja siinä se pysyy. Ihan sama onko pahvi keulalla vai ei.Bomber4 kirjoitti:mulla pysyttelee lämmöt pahvi keulalla ja webaston kans 80:ssä.
Webasto hässäköistä puheenollen, mulle on tulossa kaksi kauko-ohjainta saksasta T80 ja T91. Itellä on Thermo Top C, ihan priima peli, mutta kantsii olla sitten akku muuten kunnossa. Ite jo parina aamuna 30 asteen pakkasessa otettu lisävirtaa emännän autosta ku akkua ei ole saanut vaihettua. Tarkoitus ite laittaa kauko-ohjaus järjestelmä kiinni kunhan ne paketit saa perille. Toinen olis varmaankin myynnissä.Bomber4 kirjoitti:treen veholla halvin täälä seudulla(??).Muutamiin paikkoihin soittelin ja kyselin. Eli se tulisi tuhkakuppiin uuden pohjan kanssa ja hinta kellolle n.250e ilman asennusta, asennuksen kans n.saman verran.
290:n on täälläkin ja Webasto hönkii automaattisesti päälle.
Siitä huolimatta, että lämmitän Webastolla 30 min, menee aamuisin noin 10 km maantieajoa ennenkuin lämpö nousee noin 78 asteeseen. Siinä se pysyy 100 km/h vauhtia ajellessa. Pakkasta 20 astetta. Sinne saakka paleltaa varpaita.
Siitä huolimatta, että lämmitän Webastolla 30 min, menee aamuisin noin 10 km maantieajoa ennenkuin lämpö nousee noin 78 asteeseen. Siinä se pysyy 100 km/h vauhtia ajellessa. Pakkasta 20 astetta. Sinne saakka paleltaa varpaita.
290 TurboDiesel, sedan -96 ex
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
CL 600 C215 ABC-alusta vm. 2001
Volvoja pilvin pimein
Tohon humppalamppuun thermo top c on asennettu jälkikäteen, sillä kello löytyy ohjauspyörän vasemmalta puolelta koetaulusta. Orkkishan pitäis olla tosiaan siellä tuhkiksessa. Eihän sitä kelloa tartte kylläkään käyttää, mutta ootan sitä pakettia niin näkis sen kytkentäkaavion. Hyvä kysymys.Bomber4 kirjoitti:onko kello tuhkakupissa pakollinen jos haluaa kaukosäätimen? esim setalerk:tä
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=webastoBomber4 kirjoitti:onko kello tuhkakupissa pakollinen jos haluaa kaukosäätimen? esim setalerk:tä
Tieto on jo eilispäivää vuodelta 2004, jolloin paikallisessa mersukorjaamossa erillinen Ebersprächer-kello (halvempi kuin w:n oma, sanottiin, manuaalikäynnistys, max kolme eri ajastuskytkentäaikaa), kytkin ja asennus maksoivat noin 360 euroa.qvl kirjoitti: Minkä hintanen oli ajastimen hankinta sekä asennus?
S210 E290TDT -97, entinen
S211 E220 CDI -09
S211 E220 CDI -09