Automaattilootan toiminta?
Automaattilootan toiminta?
Onko tämä vika vai ominaisuus? Automaatti teinin loota ei vaihda isommalle kun lähtee heti startin jälkeen ajoon. Minuutin kun antaa käydä niin toimii moittettomasti. Yksi guru sanoi että ominaisuus, ja kovilla pakkasilla kannattas odottaa jopa 5 min ennenkuin lähtee liikenteen kohinaan. Lootan öljyt vaihdettu 20000 sitten. Autolla ajettu vasta 250000.
Auttaako joku säätöjuttu vai pitääkö tyytyä tähän? Muilla kokemuksia.
Niin ja se guru sano että varmin tapa saada loota rikki on juuri lähteä heti startista baanalle...
Auttaako joku säätöjuttu vai pitääkö tyytyä tähän? Muilla kokemuksia.
Niin ja se guru sano että varmin tapa saada loota rikki on juuri lähteä heti startista baanalle...
Minkäikäinen auto on? Jos autossa on katti, kylmänä moottori/laatikko panttaa hieman korkeammille kierroksille vaihtoa jotta katalysaattori lämpiäisi nopeammin. Jos en aivan väärin muista. Tapahtuuko tämä myös kesällä
Kyllä olisi suotavaa vanhan automaatin käydä tyhjäkäyntiä vähän aikaa ennen liikkeelle lähtöä, etenkin kovilla pakkasilla. Ainahan tätä mahdollisuutta ei tosin ole.
Kyllä olisi suotavaa vanhan automaatin käydä tyhjäkäyntiä vähän aikaa ennen liikkeelle lähtöä, etenkin kovilla pakkasilla. Ainahan tätä mahdollisuutta ei tosin ole.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kuinkas usein muuten w201 automaattilaatikkoon pitää vaihtaa öljyt? Autolla ajettu 330000 km ja en tiedä koska o viimeksi vaihdettu. Onko se muuten normaalia että vaihdettaessa D: ltä pakille suoraan auto nytkähtää hyvin voimakkaasti. Myös n:ltä d:lle ja pakille vaihdettaessa auto ntkähtää jonkinverran. Onko tämä normaalia näinkin paljon ajetussa laatikossa vai pitäisikö olla huoöissaan?
Katti on. Vm 91. Kesät talvet samanlainen. Talvella ei oikeestaan haittaa, ikkunoita raapiessa se aika kuluu. Kesälläkin sama juttu. Öljynvaihtovälistä en ole kanssa varma. Kustannukset ei kuitenkaan suuret, mutta ei näköjään joka korjaamolla onnistu. Tuskin niitä liian usein kukaan vaihtaa. Lootan ikään varmasti vaikuttaa.
Kun ne öljyt vaihdatin sanottiin että ei kannata olla huolissaan. Ärsyttää kuitenkin naputella rattia se minuutti.
Nykäsee se loota mullakin kun pakille vaihtaa. Se taitaa olla ominaisuus. Ja vielä jos ja kun on pieniä välyksiä niin tuntuu pahemmalta.
Kun ne öljyt vaihdatin sanottiin että ei kannata olla huolissaan. Ärsyttää kuitenkin naputella rattia se minuutti.
Nykäsee se loota mullakin kun pakille vaihtaa. Se taitaa olla ominaisuus. Ja vielä jos ja kun on pieniä välyksiä niin tuntuu pahemmalta.
Automaattivaihteiston öljyn- ja suodattimen vaihtoväli on 60 000 km.
Tuo nytkähtäminen on normaalia ainakin näissä vanhemmissa, alipaineohjatuissa laatikoissa. Tokihan pidätte auton jarrulla paikallaan kun vaihdatte kulkusuuntaa.
Tuo nytkähtäminen on normaalia ainakin näissä vanhemmissa, alipaineohjatuissa laatikoissa. Tokihan pidätte auton jarrulla paikallaan kun vaihdatte kulkusuuntaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Yllättävän usein vaihto.Monella varmaan menny pitkäks.
Hyvin huollettuna tomaatti kestää kyllä maailman tappiin. Siihen kun tottuu niin ei ees manuaalia kaipaa.
Tottakai nykyiset on kehittyny valtavasti mutta osattiin sitä ennenkin.
Tajusin juuri yks päivä että mullahan on teinissä samat varusteet vakiona mitä tänään mainostetaan kaupanpäällekunostatkuvanautolisävarustein mainoksissa. Se mikä lukee pienellä.
Ja kaikki vermeet toimii 15 v jälkeen.
Ainoo mikä harmittaa on vain yksi pakoputken pää ja sivupeileistä puuttuu vilkut. Eiks nekin voi tehdä jälkeenpäin?
Hyvin huollettuna tomaatti kestää kyllä maailman tappiin. Siihen kun tottuu niin ei ees manuaalia kaipaa.
Tottakai nykyiset on kehittyny valtavasti mutta osattiin sitä ennenkin.
Tajusin juuri yks päivä että mullahan on teinissä samat varusteet vakiona mitä tänään mainostetaan kaupanpäällekunostatkuvanautolisävarustein mainoksissa. Se mikä lukee pienellä.
Ja kaikki vermeet toimii 15 v jälkeen.
Ainoo mikä harmittaa on vain yksi pakoputken pää ja sivupeileistä puuttuu vilkut. Eiks nekin voi tehdä jälkeenpäin?
Mulla monestikin tulee laitettua d päälle vaikka auto vielä liikkuu taaksepäin.Näin on tullut aina tehtyä eikä kyllä yksikään tomaatti ole vielä hajonnut...jleino kirjoitti:Sama kai se sille painaako jarrua vai ei kunhan auto ei liiku..ainakaan taakse päin
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Joo ei mitään merkitystä liikkuuko auto eteen- tai taaksepäin. Onhan siellä "kuminauha" koneen ja laatikon välissä. Sehän vastaa vain kuin olisi suurempi tyhjäkäynti.woke kirjoitti:Mulla monestikin tulee laitettua d päälle vaikka auto vielä liikkuu taaksepäin.Näin on tullut aina tehtyä eikä kyllä yksikään tomaatti ole vielä hajonnut...jleino kirjoitti:Sama kai se sille painaako jarrua vai ei kunhan auto ei liiku..ainakaan taakse päin
Saahan noita vanhempia ennen -91-92 hinatakin käyntiin, jossa nykäistää vaihde vauhdissa N:ltä kakkoselle.
P:lle vaihto onkin sitten eri juttu.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kommenttina vielä, ettei Mersun huolto-ohjelmaan kuulu lainkaan automaattin öljynvaihtoTimo L. kirjoitti:Automaattivaihteiston öljyn- ja suodattimen vaihtoväli on 60 000 km.
Tuo nytkähtäminen on normaalia ainakin näissä vanhemmissa, alipaineohjatuissa laatikoissa. Tokihan pidätte auton jarrulla paikallaan kun vaihdatte kulkusuuntaa.


Kyllä ainakin oman 124:n huoltovihkosessa on merkitty automaattilaatikon öljynvaihto ja uusi suodatin aina 60 tkm välein.Pepepoika kirjoitti: Kommenttina vielä, ettei Mersun huolto-ohjelmaan kuulu lainkaan automaattin öljynvaihtoVoisiko siitä vetää sellaisen johtopäätöksen ettei niitä tarvii vaihtaa ikinä
Eli mistä on tullut tämä 60 000 km. Vaihtoväli ? Itse meinaan kyllä myöskin vaihtaa ensi suvena looran öljyt.
Muistelen että uudempien sähköohjattujen 722.6 -tyypin laatikoiden tullessa markkinoille MB aluksi ilmoitti ettei öljyjä tarvitse vaihtaa (!!!??) mutta tuo ohje kyllä kai kumottiin myöhemmin. Haulla löytynee tarkempaa juttua tästäkin aiheesta.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
No tuon voisi kääntää toisinpäin.Pepepoika kirjoitti:Kommenttina vielä, ettei Mersun huolto-ohjelmaan kuulu lainkaan automaattin öljynvaihtoTimo L. kirjoitti:Automaattivaihteiston öljyn- ja suodattimen vaihtoväli on 60 000 km.
Tuo nytkähtäminen on normaalia ainakin näissä vanhemmissa, alipaineohjatuissa laatikoissa. Tokihan pidätte auton jarrulla paikallaan kun vaihdatte kulkusuuntaa.Voisiko siitä vetää sellaisen johtopäätöksen ettei niitä tarvii vaihtaa ikinä
Eli mistä on tullut tämä 60 000 km. Vaihtoväli ? Itse meinaan kyllä myöskin vaihtaa ensi suvena looran öljyt.
Miksi sitten muuallekin (moottori yms.) vaihdetaan öljyt

Tottakai laatikkoonkin vaihdetaan öljyt myös manuaaliin.
Sen on vaan sitten eri kysymys että kuka vaihtaa ja milloin.
Tuskin loota öljytkään ikuisia on.

Luulisin että sakemannit vaihtaa ennemmin autoo kun noin lootan öljyt.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Automaattivaihteiston öljypumppu pyörii aina kun moottorikin, ihan aikuisten oikeasti ja varmasti. Jos ei pyöri niin jotakin on rikki eikä pyörimistä tapahdu millään vaihteella. Eikä liikettäkään.pjj53 kirjoitti:Muistaakseni jossain jenkkilootassa öljypumppu pyörii N:llä, P:llä ei. Mersun lodjuista en mene sanomaan.
Olen kyllä tuon legendan kuullut aikaisemminkin, taisi olla lähtöisin jostain vanhoista Mopar-laatikoista, niissä kun öljy käskettiin tarkistaa N-asennossa. Kyllä niissäkin pumppu pyörii P:llä, öljynkierto vaan tais olla rajatumpi kuin N-asennossa eli öljynpinta vähän ylempänä.
JariN
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"