Sprinter 312D HANKITTU
-
- Sisäänajossa
Sprinter 312D HANKITTU
Kertokaa viisaammat...
Olen harkinnut Kuorma-autoksi rekisteröityä Sprinteriä 312d automaattilaatikolla vuosmalli n.-98. koriltaan lyhyt ja matala. Minkälaisia ongelmia moisissa laitteissa saattaa olla ja tuleeko jotai kalliita remontteja. Autolla on ajettu reilu 200tkm. Kerokaa kaikki hyvät ja huonot kokemukset. Viton pakettiauto on myös harkinnassa kumpi viisaampi valinta?
Kiitos kaikille ketkä viitsii vaivautua.
Mika
Olen harkinnut Kuorma-autoksi rekisteröityä Sprinteriä 312d automaattilaatikolla vuosmalli n.-98. koriltaan lyhyt ja matala. Minkälaisia ongelmia moisissa laitteissa saattaa olla ja tuleeko jotai kalliita remontteja. Autolla on ajettu reilu 200tkm. Kerokaa kaikki hyvät ja huonot kokemukset. Viton pakettiauto on myös harkinnassa kumpi viisaampi valinta?
Kiitos kaikille ketkä viitsii vaivautua.
Mika
Viimeksi muokannut mikaheinonen, Ke 14.02.2007 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
minulla oli joskus 312 -97 muuten kova laite mut kovahan oli ruostumaan tekniikassa ei mulla ollut murheita ja jos alkaa kalkattaa/päriseen konehuoneesta niin hihnan iskari kolmio jalkoineen,rullineen ja hihnoineen vaihtoon ni johan hiljenee,helppo ite vaihtaa.tosin mulla oli paku mikä muutettiin täällä k-a:si kaverilla taas on tuotu k-a. siinä on aivan erilaiset vaihteiston välitykset paku malli oli sen takia mukavampi tien päällä.en nyt kyl heti muista mitään ihmeempiä.
sprintteri
Sprintteri tietty(ei kokemusta vitoista)
Katso ettei ole pahemmin ruosteessa ,jos on
pikaisesti maalaukseen.
Muut viat jarrulevyt,raidetangon päät ja jarruletkut.
Automaatti on mukava.
312 D koneesta en sano pahaa,olen ajellut 6 vuotta
kyseisillä ja motin puolella ei ole tehty mitään.
Manuaali vaihteistoissa on ollu pikku remppoja.
Niin ja osiahan minulta näihin löytyy
Jamppa
Katso ettei ole pahemmin ruosteessa ,jos on
pikaisesti maalaukseen.
Muut viat jarrulevyt,raidetangon päät ja jarruletkut.
Automaatti on mukava.
312 D koneesta en sano pahaa,olen ajellut 6 vuotta
kyseisillä ja motin puolella ei ole tehty mitään.
Manuaali vaihteistoissa on ollu pikku remppoja.
Niin ja osiahan minulta näihin löytyy
Jamppa
-
- Sisäänajossa
ei tuo sprintteri kallis ole pitää.en muista enää hintoja mut kulutus osat voit kattoo vaikka kl:n sivulta.ei mulla pohjassa ollut mitään vikaa mut luukut eli kaikki ovet on kyl kovia ruostumaan ja sitten pahapaikka on tuulilasin tiivisteen reunat vaatii lasin irroituksen jos meinaa korjata kunnolla ja siinähän on liimalasi joka aiheuttaa vähän lisä laskua,itellä oli lasi muutenkin vaihdettava joten siinä tuli samalla noi vauriot korjattua koko autosta ja ei muuta kun uusi väri päälle.niin sprintterissä kannattaa muutes pitää sivuoven siitä päätyssä olevasta rullalaakerista huolta on kallis ja vaikea vaihtaa.
En tiedä mitä öljyä edellisellä työnantajalla käyttivät Sprintereissä, mutta käyntiin niitä ei kunnon pakkasella saanut ilman lohkolämmitintä kirveelläkään. Eli en suosittele pidemmäksi aikaa kovilla pakkasilla jättämään paikkaan, jossa ei ole töpseliä jos autossa ei ole webastoa. Noita oli lääkejakelussa firmassa useampiakin pikkusprinteristä laatikkokoppiseen ja perälaudalliseen versioon. Moottoreista en kyllä enää muista, mitä teholukemia edustivat.
Itse en ole noilla ajanut muuta kuin siirtymiä oman auton luokse tai rekan luokse, kun olen rekan ajamisen aloittanut tai lopettanut normaalista poikkeavalla paikkakunnalla. Väliseinällisenä ei kyllä ole mikään pitkän miehen auto. Tällaisella 180 senttiselläkin alkaa olemaan aika "polvet suussa"-olo, kun vähänkin pidemmän matkaa joutuu ajamaan.
Noihin kevyisiinkin taisi tulla takautuvasti jostain vuosimallista alkaen rajoitinpakko. Sen verran kovakulkuisia pelejä ovat, että helposti noilla kortin saa kuivumaan ilman rajoitinta. Siis kun kuorma-auton rakenteellinen nopeus on se 80 km/h, alkaa moottoritielläkin ajettu 120 km/h - ja noilla pääsee kyllä vielä reilusti kovempaakin - olla siinä ja siinä, pysyykö kortti taskussa. Sakot ovat ainakin aika tähtitieteelliset.
Itse en ole noilla ajanut muuta kuin siirtymiä oman auton luokse tai rekan luokse, kun olen rekan ajamisen aloittanut tai lopettanut normaalista poikkeavalla paikkakunnalla. Väliseinällisenä ei kyllä ole mikään pitkän miehen auto. Tällaisella 180 senttiselläkin alkaa olemaan aika "polvet suussa"-olo, kun vähänkin pidemmän matkaa joutuu ajamaan.
Noihin kevyisiinkin taisi tulla takautuvasti jostain vuosimallista alkaen rajoitinpakko. Sen verran kovakulkuisia pelejä ovat, että helposti noilla kortin saa kuivumaan ilman rajoitinta. Siis kun kuorma-auton rakenteellinen nopeus on se 80 km/h, alkaa moottoritielläkin ajettu 120 km/h - ja noilla pääsee kyllä vielä reilusti kovempaakin - olla siinä ja siinä, pysyykö kortti taskussa. Sakot ovat ainakin aika tähtitieteelliset.
W123 280TE -79
-
- Vakiokalustoa
312 d
Ei ole eikä tule 312 mallia ,johon tulis rajotin ,ne on nuita
cdi värkkejä jo ne rajotettavat. Joissa taitaa olla nää käynnistys viatkin.
Pituutta itellä yli 190,mutta saahan sen väliseinän laittaa kauemmas ,jos
ei mahu.
Itse olen sopinut ja 7 vuotta kyytiin.
Oma tais olla sen 330 ajettu,kun laitoin -28 käyntiin,
kun eberi oli rikki.
Eberi kannattaa laittaa ,jos sitä ei satu olemaan valmiina.
Jamppa
cdi värkkejä jo ne rajotettavat. Joissa taitaa olla nää käynnistys viatkin.
Pituutta itellä yli 190,mutta saahan sen väliseinän laittaa kauemmas ,jos
ei mahu.
Itse olen sopinut ja 7 vuotta kyytiin.
Oma tais olla sen 330 ajettu,kun laitoin -28 käyntiin,
kun eberi oli rikki.
Eberi kannattaa laittaa ,jos sitä ei satu olemaan valmiina.
Jamppa
-
- Vakiokalustoa
-
- Sisäänajossa
Hoksasin vähän myöhään tämän jutun... Jos starttaus alkaa vaatimaan pitempää pyöritystä ja hehkutus pelaa niin saa varautua syöttöpumpun vaihtoon.
Esim tehoboxilla saa kulkua reilusti lisää.
Meillä oli ennen ralliporukassa tuomonen 312d jolla kiskottiin yli2000kg umpitraileria.
Boxin kanssa ei vauhti tippunut edes keskisuomen mäkisillä teillä
Esim tehoboxilla saa kulkua reilusti lisää.

Boxin kanssa ei vauhti tippunut edes keskisuomen mäkisillä teillä

-
- Sisäänajossa
-
- Sisäänajossa
-
- Sisäänajossa
Kyllä kai sinistä ja vihreetä saa sekottaa, mutta punaista ei saa sekoittaa noiden muiden kanssa.mikaheinonen kirjoitti:No joo tuli sitte imastuu näytteet kovin on vaaleeta neste, mut minusta pieni vivahdus vihreetä että eipä kai se mitään merkkaa jos siellä onkin sinisen sijasta vihreetä jäähdytysnestettä?
W123 280TE -79
-
- Sisäänajossa