vito

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

vito

Viesti Kirjoittaja pera8x »

moron. tartteis vähän tietoja vitosta. kaveri sai tyäjuhdakseen viton, vuosimalli on jotain 96-97 ja 110d muistaakseni. millä koneella noita on ja onko turpoo. minkä tyyppinen tuo kone on, onko CDI vai vanhanmallinen ja boschin vai luukaksen pumpulla?

kehu viälä, että on etuvetonen. onko noi vitot yleensäkki edestä vetäviä?

t: vitoista täysin tiätämätön. kiittää vastauksista
W201 250DT 20V
w201 190E
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

MAAILMAN PARAS AUTO.




96-> 2,3L TD ja 99-> CDI ja 96-> etuveto ja 04-> takaveto.
Avatar
vitos
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: La 03.02.2007 12:33

Viesti Kirjoittaja vitos »

joo niin on HYVÄ ku pelais etes päivän (voi olla oma aloitteisuus vikojaki) :lol: :lol: :lol:
Avatar
JiiÄSSÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: To 15.12.2005 21:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JiiÄSSÄ »

Kyllähän asia on niin että Espanjan mersu eli Vito on pakettiautojen Lada.
Hinta / laatusuhde surkea. Vai sattuiko meille maanantaiyksilö.
Rahat ei riitä mihinkään, kun kaikki menee säästöön.
JiiÄSSÄ
MB W212 vm. 2011 Käyttöauto
MB W180 220 S vm. 1958 Museorek.
MB W120 ponttooni vm.1962 Museorek.
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Vito -96 "vuoden pakettiauto", mutta ei kahden :lol: .

Hyviä pelejä :roll:
Kyllä näillä näköjään 500tkm pääsee kun vähän laittaa :lol:


110D on turbolla (OM601 2,3TD) bosch:n rivipumpulla.
Kannentiiviste tyyppivika.
Ruosteongelmia pintapelleissä.
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Kyllä sitä ruastetta on muuallakin kuin pintapelleissä... :roll:

Ja lada oli ihan hyvä auto ( :?: auto... no joo) aikoinaan hintaansa nähden. Päästövaatimukset ja italialaisten peltien prässimuottien kuluminen tosin pilasi koko homman...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikös kaikki pellit ole pintapeltejä :lol: noon no on siinä palkkiruostettakin, ja koteloruostetta. Se mikä ei ruostu se homehtuu.

Siinä on tuo sama kone mikä löytyy turbopalstalta mun topicci, eli kyllä lähtee rahat lompakosta

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 44&start=0

Ykköskorinen Vito (1996...2003) on etuvetoinen. Kakkoskorinen Vito on sitten taas tuttua mersutekniikkaa ja siten takavetoinen kusiluistin tai jopa nelivetoinen. :lol:

Aluksi Vito tuli henkilöauton 2 litraisella dieselmoottorilla (OM601) joka valitettavasti oli porattu 2 mm ylikokoon ja pidempi-iskuisella kammella saaden näin 2,3 litran iskutilavuuden nelisylinterisenä. Tässä moottorissa on yleensä se boshin tuttu ja turvallinen täysin mekaaninen rivipumppu. Ahtimena on tyypillinen pilleriahdin, KKK K03 integroidulla hukkaportilla. Saatavilla oli myös volkkarin V6 bensiinimoottorilla oleva tehoversio. Tämä dieselmoottori on todella hyvä kunhan siinä olisi vahvempi kannentiiviste, esimerkiksi peltitiiviste. Tuo 2 mm ylikokoon poraus aiheuttanee sen kannentiivisteen hajoamisen. Suosittelen pumpun ruuvaamista hetimiten :twisted:

CDI moottereiden tullessa etuvetoVitoon moottori luonnolisesti vaihtui ja ylläripylläri, jälleen otettiin henkilöautosta se nelisylinterinen. Tällä kertaa lähes sellaisenaan. Nyt se on siis 2,15 litrainen CDI,joka on oikeastaan aika hyvä voimanlähde. Tehovalikoimaa: 90,100 ja huippuna 120 HP.

Vitoissa ei ole mitään hankalia vikoja, ne ovat vain ***maisia korjata, kun se kone on siellä piilossa ja vielä poikittain. Esimerkiksi termostaatin tai hehkujen vaihtamiseksi pitää yleensä purkaa puoli autoa, jos nyt vähän liioitellaan.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Höylä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 12.06.2005 09:45

Viesti Kirjoittaja Höylä »

Tommosella parin vuoden cdi vito kokemuksella voin sanoa, että jos olet hankkinut autonasentajan koulutuksen sekä koneinsinöörin taidot ja käytössä on lähes täysin varustettu lämmin autotalli, niin silloin voit huoletta ostaa viton :lol: Tietysti viton omistaminen vaatii runsaasti aikaa, muut (kuten perhe) voi jäädä toissijaiseksi, koska kaikki liikenevä vapaa-aika menee viton korjaamiseen :wink:

Vito: Ei ammattikäyttöön, harrasteautona jees.
C farkku 2.2cdi 2005
Avatar
Joni
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 25.03.2004 18:50
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Joni »

V. 1999 Vitolla ajetti 40-50000 vuodessa eikä todellakaan voi puhua mistään korjaamorumbasta. En väitä, että kaikki Viton moittimiset olisivat aiheettomia, mutta aina silloin tällöin se kuulostaa enemmänkin kateellisten panettelulta. :wink:
Vastaa Viestiin