w126 420 ei käynnisty. vika löytynyt.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

w126 420 ei käynnisty. vika löytynyt.

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

Ton w126 ruiskun lämpöanturin vastusarvoja?

Nyt mittasin ajon jälkeen yleismittarilla lukeman 0.654ohm ja kylmänä joskus alle tai yli 2.000ohm. mittari ilmottaa tuollalailla pisteellä ja joskus myös kylmänä esim. 20.64ohm. :roll:

Pitäs tohon jonkunlainen tolkku saada.

Auto kylmänä käynnistettäessä käy jonkun aikaa reilua tuhatta kierrosta, ja jonkun ajan kuluttua pudottaa alle tonttuun... Mutta kun kone lämpiää, niin koneen kierrokset on 1500rpm all the fucking time. :evil:

Sinänsä hauskaa, että on vähän raapiminen päätä, kun tiedä mistä tuo vika vois olla.. plus auto on täysin voimaton... tuntuu sammuvan kun painaa vähänki enemmän kaasua... plus jos pohjaan painaa, ni johan paukahtaa, eli kielis sytkärin ajoituksen olevan pielessä, no, kas kummaa, tässähän on sellainen elektroninen ajoituksen säätö.

Toisaalta myös kun lambdaa mittasin käydessä niin vaikutti siellä virta pyörivän. Mutta mites, onko tohon itse lambda anturiin minkäänlaista "arvoa" jos yleismittarilla sitä menis söhimään.. kielii vähän siitä, että auton moottorin ohjaus ei toimi vähän vertaa, eli olis koko ajan mekaaninen. mitenkä akun virta vaikuttaa ks. ongelmiin? Nyt tuo absin merkkivalo palanut, mutta johtuneet siitä, että akussa oikeen ole virtoja. :idea: ilmeisesti menee vikatilaan alle 11v jännitteellä, mutta kyllä akussa virtaa on, onhan tuota kesällä ostettua akkua kyllä jouduttu lataileen, kun on tyhjentynyt monesti tarttaillessa. Tietysti nytkin tuo käynnistyminen vaatii pitempää tarttausta, joka ei tähän vuosikertaan eikä näillä remonteilla vielä kuulu. =)

Olen tässä miettiny myöskin sitä, että auto ei varmaan toimi ennenkö se puretaan osiksi ja siirretään toisiinn autoihin elimet :D
Viimeksi muokannut Pegasus, Su 29.04.2007 10:55. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Ei noista vastusarvoista tiedä, mutta jos antaa kylmänä ja kuumana tuollaiset arvot, niin eiköhän se toimi ihan riittävästi.

Sinuna perehtyisin nyt alustavasti tarkistamaan virranjakajan kannen sekä pyörijän kunnon. Jos ovat pahasti hapettuneet niin auto saattaa käydä ihan miten sattuu. Myös tulpat kannattaa tarkastaa. Minusta tuo auton sammuminen ja huono tyhjäkäynti/käynistyminen viittaa vain sytytyspuolen ongelmaan. Tehottumuus kertoisi, että voisi hyvinkin yksi pytty pudota pelistä.. Mahdollisesti kuollu tulppa ja tulpanjohdon läpi lyö runkoon..

Laturista sen verta, että jos lataa normaalisti akkua, niin sitten luulisi akun purkavan johonkin. Jonka pystyt toteamaan mitaten, josta ei tarvitse enempää varmaankaan mainita kun tuota lämpötila-anturiakin olet jo mittaillut.
220.128 Black Mirror
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

No konehan on rempattu täysin.. Tulpa on uudet, virranjakajan kansi ja pyörijä myöskin. ainoastaan yksi tulpanjohto on uusi. Ja osilla on nyt ajettu rempan jälkeen ehkä 1000km. Ja akkukaan ei pura mihinkään, ainoastaan tuntuu vain, että se on jo ottanut itseenä, kun on käynyt tyhjänä ja ladattu jne..
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Pegasus kirjoitti:No konehan on rempattu täysin.. Tulpa on uudet, virranjakajan kansi ja pyörijä myöskin. ainoastaan yksi tulpanjohto on uusi. Ja osilla on nyt ajettu rempan jälkeen ehkä 1000km. Ja akkukaan ei pura mihinkään, ainoastaan tuntuu vain, että se on jo ottanut itseenä, kun on käynyt tyhjänä ja ladattu jne..
Sinuna pyytäisin rahat takaisin..
Tässä minusta vikalista mahdollisuus: Sytytys, ilmamäärämittari, tyhjäkännin säädin ja suuttimet.
tosiaan kun pätkii putkessa ja tukehtuu, niin se saa liikaa ainetta/ilmaa taikka ei käy kaikilla kokoaikaa..

Lamdasta on nyt tässä vaiheessa turha hakea vikaa, sillä se ei tuota noin pahaksi tee.
220.128 Black Mirror
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

Noi virranjakaja ja pyörijä oli aikasemmin vaihtokunnossa, kun koneeseen sylinterinkansia vaihdettiin. Olivat kosketuspinnat hitsautuneet. Ja samalla tulpat laitoin. ainoastaan 7 tulpanjohtoa on vanhoja.

No bensaa auto saa enemmän kuin tarpeeksi, päästöissä HC oli kymmenkertainen salittuun, mikä se katilla saa olla tyhjäkäynnillä. Tuohon tyhjkäyntiin voi olla syynä tuo tyhjäkäynninmoottorin takkuileminen, täytyy puhdistaa sitä. ja seuraavaksi yrittää ampua käydessä starttipilottia mahdollisiin alipaineenvuotokohtiin... mutta kipinää tässä olen itsekkin epäillyt, ja että lambdasta se ei voi kiinni olla.. vaan kyllä pistää jo vituttaan, kun ei oikeen tunnelin toistapäätä näy. :evil:
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Ruiskunlämpötila anturin vastusarvoja tiedustelen?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Pegasus kirjoitti:Ton w126 ruiskun lämpöanturin vastusarvoja?

Nyt mittasin ajon jälkeen yleismittarilla lukeman 0.654ohm ja kylmänä joskus alle tai yli 2.000ohm. mittari ilmottaa tuollalailla pisteellä ja joskus myös kylmänä esim. 20.64ohm.
Melko isoja heittoja, jos välillä näyttää 20 ohmia ja välillä 2 kilo-ohmia? Jos tarkoitat jäähdytysveden lämpötila-anturia, niin M102- ja M103-koneissa (W201 ja W124) käytetään anturia, jossa +20 asteessa vastus on 2,2-2,8 kilo-ohmia ja +80 asteessa 290-370 ohmia. Kylmänä, esim 0 asteessa vastus on noin 6 kilo-ohmia ja kuumassa päässä, esim. +120 asteessa on vastus noin 100-130 ohmia. Autosi on samalta aikakaudelta, joten vastusarvot voisivat olla samaa suuruusluokkaa.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

Korkeat HC-arvothan tarkoittavat suomeksi sitä, että putkesta tulee ulos paljon palamatonta tavaraa. Eli sikäli viittaisi sytytykseen. Koitapa nyt vaikka alkuun vaihtaa ne loputkin tulpanjohdot. Ei tarvii kuin yksi sylinteri olla pimeänä niin HC-arvot on taivaissa.
W123 280TE -79
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Re: Ruiskunlämpötila anturin vastusarvoja tiedustelen?

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

tomant kirjoitti:
Pegasus kirjoitti:Ton w126 ruiskun lämpöanturin vastusarvoja?

Nyt mittasin ajon jälkeen yleismittarilla lukeman 0.654ohm ja kylmänä joskus alle tai yli 2.000ohm. mittari ilmottaa tuollalailla pisteellä ja joskus myös kylmänä esim. 20.64ohm.
Melko isoja heittoja, jos välillä näyttää 20 ohmia ja välillä 2 kilo-ohmia? Jos tarkoitat jäähdytysveden lämpötila-anturia, niin M102- ja M103-koneissa (W201 ja W124) käytetään anturia, jossa +20 asteessa vastus on 2,2-2,8 kilo-ohmia ja +80 asteessa 290-370 ohmia. Kylmänä, esim 0 asteessa vastus on noin 6 kilo-ohmia ja kuumassa päässä, esim. +120 asteessa on vastus noin 100-130 ohmia. Autosi on samalta aikakaudelta, joten vastusarvot voisivat olla samaa suuruusluokkaa.

tomant
No niin, selventää tuo, että jos tosiaan antaa pakkasilla 20.64 arvoa, niin se on sillon liian pieni eiks juu? Ja esim. toi 1.8k-ohmia suuri.. jos näin niin käsitin oikeen, eli osaan mittaria lukea... :D no mutta, kumminkin moottorin ollessa käyntilämpöinen arvo on mittarissa näin: 0.675 eli tarkottanee 675ohms. pitää illalla kattoa tuo anturin arvo, kun moottori on ulkolämpötiloissa. vaan jos sen pitää olla tyyliin joku 290-370ohmia +80 asteisena, niin kuinka tuo sitten antaa rikastus ohjetta pahastikkin pieleen, kun arvo n300ohms yläkanttiin noista ilmottaneistasi n.lukemista. ?

Pitää investoida noita tulpanjohtoja ja katsoa kuinka se lopulta vaikuttaa... pyörijä ja sytkärin kansi on tarvikkeina motonetista, toivottavasti niistä ei ole huonoa sanottavaa :D
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Vastusarvot ja lämpötilat ovat likimain seuraavanlaisia: 0,6 kilo-ohmia vastaa noin 60 astetta, 2 kilo-ohmia noin 25 astetta ja 20 kilo-ohmia noin -25 astetta, eli oikeansuuntaisia kuitenkin. W126:sessa lienee kaksi anturia eli KE-Jetille ja EZL-sytytykselle omansa, ainakin joissakin malleissa. Anturit ovat tällöin keskenään samanlaisia.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

jooh... toi vähän valkasee taas ku siihen pääsen..
Nyt vain kävi niin huonosti, että auto jäi veijon essolle ja siellä seisoo vieläkin..

Luulin, että bensa loppu :!: :idea: ihmettelin kyllä, kun tankissa laskujen mukaan olisi ollut... no ostin kumminki lisää fuelia kun siinä olin.. no eipä auttanut yhtään.. ei edes yritttänyt käymään.. no starttipilottia lisäksi imuun.. ei edes yritä prkl. no, jotenki alko haisemaan siltä, että bensan saannissa ei pitäs olla ongelmaa.. mutta kipinä ilmeisesti katosi..

Oli tarkotus vielä tänään repiä tulpanjohtoja yks kertaansa ja ihmetellä mikä ei sytytä käydessä.. mutta en päässyt siihen.. Essolle lähtiessänim tyhjäkäynti oli matala! reilu viis hunttia.. joten ei normaali. ja kyllä kohosi kun polki kaasua... (lievän ruskeaa ollu toi pakokaasu, eli huomaa että on syöttöt kohillaa bensassakin) :evil: no sitten essolla lähtiessäni, tyhjäkäynti oli matala ja pistin vaihteen päälle ja ajattelin mennä katsomaan, olisiko alipaineputki sytyksenajoitusboksiin irronnut... no en kerenny ulos autosta ku biili jo sammu...

Pystynkö mittaan onko tässä kipinä tarpeeksi vahva, JOS siellä edes on? eli ilmeisesti jaoittimesta yleismittarilla.. mutta kuinka paljon kuuluis näyttää voltteja, kun käy kohdalla...


Sillälailla lievää tämä kiroaminen vielä... mutta kun olen selvittäny että kipinä on, niin sitten olen kaiken tehny.. saa korjaamolla selvittää miksi se ei käy. ja sitten kirotaan sitä korjaamon laskua :idea:
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w126 ei käy, ei kuku... on vain hiljaisuus ja startin ää

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pegasus kirjoitti:eli kielis sytkärin ajoituksen olevan pielessä, no, kas kummaa, tässähän on sellainen elektroninen ajoituksen säätö.
No kai se sytytyksen ajoitus pitää ensin säätää johonkin ohjearvoon... ei se sytkäboxin ajoituksen säätö kovin paljoa ennakkoa pysty säätämään?

tä? :D
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w126 ei käy, ei kuku... on vain hiljaisuus ja startin ää

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mika.T kirjoitti:
Pegasus kirjoitti:eli kielis sytkärin ajoituksen olevan pielessä, no, kas kummaa, tässähän on sellainen elektroninen ajoituksen säätö.
No kai se sytytyksen ajoitus pitää ensin säätää johonkin ohjearvoon... ei se sytkäboxin ajoituksen säätö kovin paljoa ennakkoa pysty säätämään?

tä? :D
Jos siinä on EZL-sytky, kuten W201:sessä, niin sytytyskohtaa ei itse pysty säätämään. Signaali tulee vauhtipyörän tai turbiinin hampailta anturin kautta ECUun, joka määrää sytytyshetken. Vastuksella R16 voi säätää maksimiennakkoa, mutta se ei vaikuta käynnistykseen ja tyhjäkäyntiin.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mjahhh... hokasimpa tässä juuri että mistä ihmeestä se sytkäpoksi tietää että koska pyörijä on tulpanjohdon kohdalla... Nimittäin jos tämä ei ole kohdalla... Auto ei käy. :D
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mika.T kirjoitti:Mjahhh... hokasimpa tässä juuri että mistä ihmeestä se sytkäpoksi tietää että koska pyörijä on tulpanjohdon kohdalla... Nimittäin jos tämä ei ole kohdalla... Auto ei käy. :D
Totta puhut, pyörijä laitetaan jakajassa olevan merkin kohdalle ykköspytyn yläkuolokohdassa. Sytytyshetken määrää kuitenkin ECU.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: To 06.10.2005 21:46
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja kekka »

Kaverilla oli vastaava vika. Jos autosi bensan kulutus ollut reipasta viimeaikoina niin vikana saattaa olla tyhjäkäyntimoottorin alipainekalvo. Kaverilla tosin 117 tyypin kone. Kalvon rikkoontuminen aiheuttaa liian rikkaan seoksen johon hc arvokin viittaisi.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

no onhan se ollut tosi reipasta :shock: suorastaan pöyristyttävää... tiedän että kone vie bensaa.. mutta ei se ikinä sitä ole näin paljon vieny.. :D no, päätin viedä sen auton korjaamolle... hinasin sinne, ja katsokoon sitten mikä piiliä vaivaa...

Mutta tänään kävin kokeileen lähteekö käyntiin... seuravasti,, yritti lähteä.. ilmeisesti yhdellä vain... kävi kohalla ja hörähteli vaan, ei saanu muita mukaan, ja lopulta vissii kastu se viiminen yrittävä tulppaki ja siihen jäi paskan paska... :evil:

Mikäs tämä joka on tässä moottorin etupuolella hihnapyörän takana, mittaa kampiakselilta jtn pientä...? eli tämä "pyörä" missä on asteluvut ja löytyy koneen kuolokohdat sun muut... siinä on sellanen tappi, joka kun vilahtaa tämän haistajan ohi niin mittaa jonnekkin pyörintä nopeutta.. varmaan mangneettisesti toteutettu toi haistaminen...

Aikovat mitata käykö tulpissa tarpeeksi sähköä... täytyy vielä mainita, että katovat onko se sylinteri minkä kohalla tulta isketään, lähdössä alas.. tietää sytyttääkö oikeaa paikkaa edes...
:roll:

Raskas oli hinata tuo naaras valas... tuntu, että ei pääse mihkää ku pakussa pyörät lyö suttia :? Vaan tiukka ilme, kaasu pohjaan ja kytkin ylös :evil:
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

Oletteko mittailleet pensan ruiskutuksen paineita ja ohjauspaineita? Onko suuttimet ym. perusasiat myos pensapuolella kunnossa? Mikäli tyhjäkäynnin oireilulla on näpit pelissä käymättömyyden kanssa niin silloin tuskin pensapuolella on ongelmaa.
Kaverilla oli pemarissa joskus kanssa bropleemaa tyhjäkäynnin kanssa ja lopulta auto jättikin tielle. ko. auto oli k.jetillinen e21 323 mekaanisella ajoituksella toimiva inkkari sytytys. Viaksi diagnosoitiin sekä puolan että sytytysvahvistimen toimimattomuus. Ilmeisesti siis puola oli mennut pikkuhiljaa epäkuntoon ja lopullisesti rikkuessaan ilmeisesti tuhonnut myös syttyyksikön.
Toivottavasti ei ole syttytietokone, koska ne ei ole välttämättä halpoja(paitsi rahamiehille).
So long and thanks for all the fish
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pegasus kirjoitti: Mikäs tämä joka on tässä moottorin etupuolella hihnapyörän takana, mittaa kampiakselilta jtn pientä...? eli tämä "pyörä" missä on asteluvut ja löytyy koneen kuolokohdat sun muut... siinä on sellanen tappi.
Se anturi antaa testipistokkeeseen kytketylle tietokoneelle jotakin pyörintä signaalia...

Ei vaikuta auton toimintaan ollenkaan.
janimat
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Su 04.06.2006 17:59
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja janimat »

Kannattaa nyt varmaan korjaamon kanssa pähkäillä se kone toimimaan kokonaisuudessaan. Ja kantsii antaa infoa, että mitä kaikkea on tehty ja kokeiltu (tulee halvemmaksi kun tietää etsiä vikaa vähemmän loogisistakin paikoista). Ja jos korjaaja on enempi "kokeile ja keksi" -tyyppiä, niin vie auto muualle, sillä tuo vaatii asiaan perehtymistä (kaikkien murheiden jälkeen).
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

Joo, kylä se mitä ilmeiseemmin sen bensan saa, koska se haiskahtaa, eikä starttipilottiakaan sinne ammutteassa mitään puhunut. Siitä aloin miettimään, että kipinä hukkaantui.. vaan tuli mitta täyteen ja päätin sen hinata korjaamolle, pitää shköpostia heille vielä laittaa, mitä siihen on tehty jne..
Korjausliike on kyllä sellainen, että siellä on ihan modernia kalustoa huollossa ollut.. kun korjaamo toimii autoliikkeen nimeen. Mutta aina on vaikea sanoa, kuinka siellä osataan tutkia vanhan bensa V8 vikaa... Mutta kyllä se tässä alkaa selviämään, että onko huolto pelkkää valohoitoa. Tosin mielestäni valohoidosta ei voi laskuttaa. :D kyllä pitää tulla luotettava diagnoosi mikä autoa vaivaa.
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
wargoz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 13.02.2007 18:52
Paikkakunta: kuusankoski

ihan sama vika

Viesti Kirjoittaja wargoz »

saitkos vian selvittyä mikä tuossa mätti?? itel on e190 2.5-16 ja tasan samat ongelmat.. ei vaan viitsis vielä korjaamolle hinata kun automaattikin vielä.. vastailkaahan muutkin.
ei näin
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

ollut 1.5kk korjaamolla kohta... sen verran ovat kerenneet kattomaan, että kipinässä ei ole mitään vikaa.. se on kuin uudessa.. varsinainen vika on siis jossain muualla... alkavat katsomaan, kunnes saavat taas täyden miehityksen.. 8)
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

jea... sen verran edenny tuo auton vian selvittely, että; kipinä kunnossa ja jännite hyvä, bensaa tulee ruiskulle ja lisäksi korjaamo oli vielä puristukset mitannu ja ovat hyvät. Mutta vikaa eivät tiedä/löydä. mutta ilmeisesti bensa ja kipinä ei kohtaa. korjaamon mukaan auto on välissä yrittänyt käyntiin, mutta tuloksetta... Vika on siis aika mystinen, tai siltä se ainakin vaikuttaa.. :shock:
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Pegasus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 228
Liittynyt: Ma 02.01.2006 15:26
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Pegasus »

Enpäs kerennyt tänne päivitteleen, mutta ruisku oli hirtänny ittesä jotenki siihen pisteeseen, että paino koneelle bensaa siihen mallii jo startissa, että ei ollu toivoakaan käynnistymisestä. ruiskun vaihtaminen auttoi kummasti asiaa... ilmeisesti "osa" minkä nimeä en tiedä, mutta ilmamäärämittari ruiskussa liikuttaa, joka taas vaikuttaa bensan paineeseen juminut.. :?
"Ei Riemulla Rajaa, Kun Kasilla Ajaa"
V8
w126 420 SEL

Exät:
w124 300D.
W126 300D (w123)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Osa on "määräjakaja"

Tuonkin takia olisi hyvä käyttää autoa muutaman kerran talven aikana jos sillä ei ajeta.
Vastaa Viestiin