W123 turbotuksen alla
Joko oot saanu coolerin sovitettua MB keulalle?
Oisko alan harrastelijoilla hienoja kuvia asennuksista?
Itellä vähän saman tyyliset vinkeet meneillä 1vanhukselle
niin tarttis ideoita kun ei tuo mielikuvitus aina oikein laukkaa
että tulis asiallisen näkönen.
Oisko alan harrastelijoilla hienoja kuvia asennuksista?
Itellä vähän saman tyyliset vinkeet meneillä 1vanhukselle
niin tarttis ideoita kun ei tuo mielikuvitus aina oikein laukkaa
että tulis asiallisen näkönen.
Viksut pärjää AINA!!
---------------------------
---------------------------
projekti käy ja kukkuu
turbotuksen jälkeen ollu lähes jokapäiväsessä käytössä ja kilometrejäkin on tullu n.50 000
on vedetty raskasta kuormaa ja annettu tossuakin mutta kone pelaa aivan kun ennekin
nyt aivan lähiaikona vaihtuu pellinalle uudemman mallin OM 617 ja kunnon välijäähdytin laitetaan samalla,myös pakosarjaa pitää modifioida ja laittaa ehdottomasti isompi turbo
mitenhän tuomonen master turbon ahdin pelais vanhuksessa ja millaisella AR/ suhteella


on vedetty raskasta kuormaa ja annettu tossuakin mutta kone pelaa aivan kun ennekin

nyt aivan lähiaikona vaihtuu pellinalle uudemman mallin OM 617 ja kunnon välijäähdytin laitetaan samalla,myös pakosarjaa pitää modifioida ja laittaa ehdottomasti isompi turbo

mitenhän tuomonen master turbon ahdin pelais vanhuksessa ja millaisella AR/ suhteella

ML W164
Eli sinulla on ollut tuo 7mm elementein varustettu pumppu paikoillaan tuossa? Millaisilla syötöillä ja paineilla olet ajellut? Mikä turbo sinulla on ollut tuossa nyt paikoillaan, minkä kokoiset imu ja pako?Teppo L kirjoitti:projekti käy ja kukkuuturbotuksen jälkeen ollu lähes jokapäiväsessä käytössä ja kilometrejäkin on tullu n.50 000
![]()
on vedetty raskasta kuormaa ja annettu tossuakin mutta kone pelaa aivan kun ennekin![]()
nyt aivan lähiaikona vaihtuu pellinalle uudemman mallin OM 617 ja kunnon välijäähdytin laitetaan samalla,myös pakosarjaa pitää modifioida ja laittaa ehdottomasti isompi turbo![]()
mitenhän tuomonen master turbon ahdin pelais vanhuksessa ja millaisella AR/ suhteella
Täällä oli puhetta noista masterpowerin turboista OM617 koneeseen.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
joo on 7mm elementit, syöttömääriä en tarkemmin tiedä mutta lisärikastus ei oo käytössä kun ei tuommonen pikkuturbo jaksa puskea tarpeeksi happea semmoisille soppamäärille!
turbo on garretin T03 joka on aivan liian pieni! ahtoja on se kilo ja sen verran on kokeiltu että jarrua vasten kuormittaessa siinä 0,9bar kohilla rupeaa takaset pyörimään tyhjää asfaltilla
automaatille tarviis tehä jotain kun ei oikeen pidä reilummassa kiihytyksessä vai pitäsköhän vaihtaa manuaaliin
lukkoperä olis kiva kanssa 
en nyt muista minkä kokoset pako ja imu olivat,mut pitää kaivella papereilta!
turbo on garretin T03 joka on aivan liian pieni! ahtoja on se kilo ja sen verran on kokeiltu että jarrua vasten kuormittaessa siinä 0,9bar kohilla rupeaa takaset pyörimään tyhjää asfaltilla

automaatille tarviis tehä jotain kun ei oikeen pidä reilummassa kiihytyksessä vai pitäsköhän vaihtaa manuaaliin


en nyt muista minkä kokoset pako ja imu olivat,mut pitää kaivella papereilta!
ML W164
Sinullahan oli muistaakseni 722.1 laatikko? Itse hommasin 722.3 laatikon W123 TDT:stä. Sehän kestää paljon enemmän vääntöä kuin tuo sinun laatikko. Sitä vain tuumasin, että se voisi olla hyvä vaihtoehto. Itsellä on nyt manuaali vielä kylläkin vakion koneen perässä ja automaatti tuntuu kyllä omasta mielestä paremmalta ratkaisulta vaikka en ole sitä vielä päässyt kokeilemaankaan. No makuasioitahan nämä ovat ja riippuu vähän siitä mitä hakee.
Tuo T03 antaa varmasti kivat alaväännöt, kun herää alhaalta? Millaisia vetoja olet uskaltanut vetää tuolla turbolla? Pakopaineethan mahtavat olla isot. Itsellä on myös tuo turbo kysymys hieman auki, että antaakko vakioturbon olla vai hommata joku isompi?
Tuo T03 antaa varmasti kivat alaväännöt, kun herää alhaalta? Millaisia vetoja olet uskaltanut vetää tuolla turbolla? Pakopaineethan mahtavat olla isot. Itsellä on myös tuo turbo kysymys hieman auki, että antaakko vakioturbon olla vai hommata joku isompi?
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
kyllä sillä tulee aina vedätettyä niinpaljo kun talla antaa myöte
huippuja en oo hirvinnyt kokeilla mutta kolmosella sen 120km/ kiertää suht helposti!
niin ja mukavasti se alkaa vääntämään tosi matalillakin kieroksilla,käyttö autona tuomonen pikkuturbo on omiaan ohitukset sujuu jo mukavasti ja jyrkissäkään mäissä ei kuormaa vetäessä automaatin tarvihe rempata 3 ja 4 välillä
kyllähän se tuokin konstruktio tuntui alkuun raketilta Laaaaaiiiissskkkkaaannn....vaparin jälkeen...mutta nälkä kasvaa syödessä niinku on jo tällä turbo foorumilla todettu!

huippuja en oo hirvinnyt kokeilla mutta kolmosella sen 120km/ kiertää suht helposti!
niin ja mukavasti se alkaa vääntämään tosi matalillakin kieroksilla,käyttö autona tuomonen pikkuturbo on omiaan ohitukset sujuu jo mukavasti ja jyrkissäkään mäissä ei kuormaa vetäessä automaatin tarvihe rempata 3 ja 4 välillä

kyllähän se tuokin konstruktio tuntui alkuun raketilta Laaaaaiiiissskkkkaaannn....vaparin jälkeen...mutta nälkä kasvaa syödessä niinku on jo tällä turbo foorumilla todettu!
ML W164
Kyllä se sama 722.3 taitaa olla, mutta onko niissä venttiilikoneistoissa tai joissain jotain eroa, että vaihtavatko eri kierroksilla eli, että bensa vaihtaisi korkeammilla kierroksilla. Tuosta en ole aivan varma enkä siitä mistä se ero johtuu laatikoissa.Teppo L kirjoitti:onkos siinä TDT:sä ja ässässä sama laatikko kun ainakin ässän laatikon pitäs kestää melkoisia tehoja,tämä siis kuultu vaan muinoin Esson Baarissa!
tietääkö kukaan pystyyköhän näitten W123 automaatteja vahvistamaan
Vahvistamaan pystyy kyllä. Jarkko S on henkilö johon kannattaa ottaa yhteyttä jos tarvetta ilmenee.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
jahas! mersu sai viikonloppuna uudemman mallin OM617 keulilleen!
muuten kone tunttuu pelittävän mutta on niin He.....in laiska! imupuolelta kuuluu vaan "morina" kaasua painaessa
oiskohan nokkaketju hypänny pykälällä konetta pyöritellessä
cooleria en ehtinyt asentaa
eikä tällähetkellä ole ees turbokaan paikallaan,kun pitäs väsätä uus tiiviste turbon ja pakosarjan väliin+käyttää pako/imusarjan laippa oikasussa
ajattelin kokeilla alkuperästä turbon pakosarjaa muttei kenelläkään tällä planeetalla tunnu olevan semmosta myytävänä

muuten kone tunttuu pelittävän mutta on niin He.....in laiska! imupuolelta kuuluu vaan "morina" kaasua painaessa


cooleria en ehtinyt asentaa

eikä tällähetkellä ole ees turbokaan paikallaan,kun pitäs väsätä uus tiiviste turbon ja pakosarjan väliin+käyttää pako/imusarjan laippa oikasussa

ajattelin kokeilla alkuperästä turbon pakosarjaa muttei kenelläkään tällä planeetalla tunnu olevan semmosta myytävänä



ML W164
jahas tänään pitäs ruveta väsäämään turbo+hiluineen taas paikalleen
astu kesärajoituksetkin voimaan niin pitäs pysyä liikenteen mukana
tuohon laiskuuteen auttoi jonkun verran pumpun ajoituksen säätö aikasemmalle, tosin ei taida vapari tykätä tuosta turbon 3" pakarista
tuli nimittäin joskus kokeiltua laurelliin isompaa savupiippua eikä se enää kulkenu mihinkään
no mites kulkee 

astu kesärajoituksetkin voimaan niin pitäs pysyä liikenteen mukana

tuohon laiskuuteen auttoi jonkun verran pumpun ajoituksen säätö aikasemmalle, tosin ei taida vapari tykätä tuosta turbon 3" pakarista
tuli nimittäin joskus kokeiltua laurelliin isompaa savupiippua eikä se enää kulkenu mihinkään

helevata melkein piti suurennuslasi ehtiäHah kerkesimpä sua ennen!


ML W164
Vielä ihan vakiopumppu. Syöttöjä on käännetty pari kierrosta.Teppo L kirjoitti: jokos sielä on isommat tapit pumpussa![]()
nyt vaan rakentelemaan akkiä kaksoiskytkintä että saa voiman välitettyä takapyörille
Näin ens hätään mulla on semmonen tarkotus että sintteri levyn vaan hommaa. Vauhtipyörää on hiukan sorvailtu. Aattelin tännään ja huomenna lyyä vehkeet kasaan ja kokkeilla mitä tuo vauhtipyörän sorvailu autto. Mukavaa ajan kulua ku oon viikonlopun vietossa!

Täältähän löyty heti hyvä aihe mullekkin alottelevana mersumiehienä 
Tuli hankittua W123 vm '82 korilla ja vm '78 koneella, 3 litranen vapari, mallia 619.17 jos oikein muistan, joku korjatkoon jos oon väärässä
Kuinkas paljon toi kestää ahtoja vakiona ja riittääkö tuo vakiopumppu tosiaankin tuohon n. 300hv asti pelkillä ruuvauksilla :O
Tarkotus olis saada n. 250hv takarenkailta ulos ja vääntöjä niin maan pirusti
Tulossa ois kannen muokkaus, intercooler, turbo, lauhari ja sitten kaiketi pitäs kytkintä vahvistella ja perääkin?
Tuossa kun kannesta kanavistoa muokataan jouheammaksi niin mites nuo puristukset, pitäs vissiinkin laskea jos aijon ajaa koko ajan yli 1bar ahdoilla, pitäis myös keksiä sopiva ahdin joka jaksaa tuonne 1bar ilman että pakopaineet on kauhean korkeat ettei sano muu kone itteään irti.

Tuli hankittua W123 vm '82 korilla ja vm '78 koneella, 3 litranen vapari, mallia 619.17 jos oikein muistan, joku korjatkoon jos oon väärässä

Kuinkas paljon toi kestää ahtoja vakiona ja riittääkö tuo vakiopumppu tosiaankin tuohon n. 300hv asti pelkillä ruuvauksilla :O
Tarkotus olis saada n. 250hv takarenkailta ulos ja vääntöjä niin maan pirusti

Tulossa ois kannen muokkaus, intercooler, turbo, lauhari ja sitten kaiketi pitäs kytkintä vahvistella ja perääkin?
Tuossa kun kannesta kanavistoa muokataan jouheammaksi niin mites nuo puristukset, pitäs vissiinkin laskea jos aijon ajaa koko ajan yli 1bar ahdoilla, pitäis myös keksiä sopiva ahdin joka jaksaa tuonne 1bar ilman että pakopaineet on kauhean korkeat ettei sano muu kone itteään irti.