Automaattiöljyn vaihto C

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Silberpfeil
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22

Automaattiöljyn vaihto C

Viesti Kirjoittaja Silberpfeil »

Miten vaihdetaan automaattivaihdeöljy C-180 Mersuun -95 ?
Onko proppu mistä valutetaan ulos vai tarvitseeko irrottaa koko öljypohja?
Filtteri?
Öljyn täyttömäärä?
Dextron III ?
zgx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 06.02.2007 18:46
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja zgx »

moro, riippuu mikä automaatti aski sulla on.kokonais tilavuus on 722.421-, 722.422-,722- ja 722.428-vaihteistot 6,6 litraa. Ja 722.600-, 722.603- ja 722.604- vaihteistot 9,3 litraa.

Öljy on Mobil ATF 220, Mobil SHC ATF
Eli sinun autoon tuo öljymäärä on se 6,6Litraa.
Avatar
Pepe K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Su 21.01.2007 18:37
Paikkakunta: siinä puolessavälissä

Re: Automaattiöljyn vaihto C

Viesti Kirjoittaja Pepe K »

Silberpfeil kirjoitti:Miten vaihdetaan automaattivaihdeöljy C-180 Mersuun -95 ?
Onko proppu mistä valutetaan ulos vai tarvitseeko irrottaa koko öljypohja?
Filtteri?
Öljyn täyttömäärä?
Dextron III ?
Meniskö jotenki näin: Propun kautta litkut ulos. Jos vaihdat myös suodattimen niin pitää irroittaa koko öljypohja. Myös turbiinista pitää päästää öljyt pois, siellä pitäisi olla oma proppu sitä hommaa varten.
Tämä ei ihan varmaa tietoa sinun auton tapauksessa, muut korjatkoon, mutta ainakin melko varmaa.
Avatar
dieselflosse
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1617
Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Automaattiöljyn vaihto C

Viesti Kirjoittaja dieselflosse »

Silberpfeil kirjoitti:Dextron III ?
Tätä minä käytän 124:ssa. Ei vaikuta pakkanen menoon...
Terveisin
Tero
zgx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 06.02.2007 18:46
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja zgx »

Morjesta, itselläni on kanssa c 220d -97 automaatti öljyn vaihto kyseessä, korjaus aiempaan eivät suosittele veholla mobilin öljyä vaan mersun omaa öljyä. Perustelivat minun tapauksessa: Koska on sähköohjattu aski, ja siihen on vain ja ainoastaan oma öljy. Kolmea eri sorttia tarjolla. Litra hinta 12eur.
Ja suodatin ja tiiviste vajaa pari kymppiä muistaakseni.
Silberpfeil
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22

Viesti Kirjoittaja Silberpfeil »

Siis koostetusti:
6,6L "ei mobilin öljyä" ?

:roll: :?:
zgx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ti 06.02.2007 18:46
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja zgx »

Terve omaani automaatti öljyt vaihdettu veholla, ja pelaa nyt kuin uusi.
Oli se tunnin homma ammattimiehelläkin. Muutaman kerran käynnisti ja taas valutti öljyä. Sanoi että yleisin virhe on, että ei valuteta tarpeeksi öljyä laatikkoon. Ja kun omassa ei ole mittatikkua, mutta reikä on. Kuulemma siinä vuosimallissa ei enää ole.
Koko homma 185eur.
Silberpfeil
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22

Viesti Kirjoittaja Silberpfeil »

Siis: 6,6L MB-Öljyä?
Turbiini tyhjäksi propusta myös?

Sisältyykö 6,6L määrään turbiinin sisältämä öljy?
Entä missä on öljykorkeusproppu vai onko sitä?
Tarkistetaanko öljymäärä missä lämpötilassa?
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Automaattiöljyn vaihto C

Viesti Kirjoittaja napa »

dieselflosse kirjoitti:
Silberpfeil kirjoitti:Dextron III ?
Tätä minä käytän 124:ssa. Ei vaikuta pakkanen menoon...
jotku sanoo, että tuo dextron III (atf 320) aiheuttaa turbiinin luiston lisääntymistä ja jopa laatikko voi alkaa luistelemaan, vaikka muuten itse laatikon toiminta vois tuntua paremmalta :roll: tiedä sitten, kun ei ole omaa kokemusta vielä... pitäis tuohon omaan 722.3 laatikkoon vaihtaa kyllä öljyt, kun se on pakkasilla jo aika arpapeliä, kuinka se laatikko vaihtaa... 2-3 väli luistaa reilusti ja heti kun se saa sen 3 päälle, niin paiskaa jo 4 pesään :D

tuota atf 320 miettinyt kans, että olisko se laatikko normaali käytössä sillä miellyttävämpi käyttää :roll: toisaalta kyllähän tuo 2-3 välin luisto viittaa myös sen jousisarjan kuoleentumiseen, eikä niistä laatikon öljyistäkään nyt mitään käsitystä ole, että onko ne vaihdettu sinne vimeksi 100 000 km, 200 000 km vai 400 000 km sitten...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Vastaa Viestiin