Automaattiöljyn vaihto C
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 319
- Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22
Automaattiöljyn vaihto C
Miten vaihdetaan automaattivaihdeöljy C-180 Mersuun -95 ?
Onko proppu mistä valutetaan ulos vai tarvitseeko irrottaa koko öljypohja?
Filtteri?
Öljyn täyttömäärä?
Dextron III ?
Onko proppu mistä valutetaan ulos vai tarvitseeko irrottaa koko öljypohja?
Filtteri?
Öljyn täyttömäärä?
Dextron III ?
Re: Automaattiöljyn vaihto C
Meniskö jotenki näin: Propun kautta litkut ulos. Jos vaihdat myös suodattimen niin pitää irroittaa koko öljypohja. Myös turbiinista pitää päästää öljyt pois, siellä pitäisi olla oma proppu sitä hommaa varten.Silberpfeil kirjoitti:Miten vaihdetaan automaattivaihdeöljy C-180 Mersuun -95 ?
Onko proppu mistä valutetaan ulos vai tarvitseeko irrottaa koko öljypohja?
Filtteri?
Öljyn täyttömäärä?
Dextron III ?
Tämä ei ihan varmaa tietoa sinun auton tapauksessa, muut korjatkoon, mutta ainakin melko varmaa.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Automaattiöljyn vaihto C
Tätä minä käytän 124:ssa. Ei vaikuta pakkanen menoon...Silberpfeil kirjoitti:Dextron III ?
Terveisin
Tero
Tero
Morjesta, itselläni on kanssa c 220d -97 automaatti öljyn vaihto kyseessä, korjaus aiempaan eivät suosittele veholla mobilin öljyä vaan mersun omaa öljyä. Perustelivat minun tapauksessa: Koska on sähköohjattu aski, ja siihen on vain ja ainoastaan oma öljy. Kolmea eri sorttia tarjolla. Litra hinta 12eur.
Ja suodatin ja tiiviste vajaa pari kymppiä muistaakseni.
Ja suodatin ja tiiviste vajaa pari kymppiä muistaakseni.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 319
- Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22
Terve omaani automaatti öljyt vaihdettu veholla, ja pelaa nyt kuin uusi.
Oli se tunnin homma ammattimiehelläkin. Muutaman kerran käynnisti ja taas valutti öljyä. Sanoi että yleisin virhe on, että ei valuteta tarpeeksi öljyä laatikkoon. Ja kun omassa ei ole mittatikkua, mutta reikä on. Kuulemma siinä vuosimallissa ei enää ole.
Koko homma 185eur.
Oli se tunnin homma ammattimiehelläkin. Muutaman kerran käynnisti ja taas valutti öljyä. Sanoi että yleisin virhe on, että ei valuteta tarpeeksi öljyä laatikkoon. Ja kun omassa ei ole mittatikkua, mutta reikä on. Kuulemma siinä vuosimallissa ei enää ole.
Koko homma 185eur.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 319
- Liittynyt: Su 22.10.2006 10:22
Re: Automaattiöljyn vaihto C
jotku sanoo, että tuo dextron III (atf 320) aiheuttaa turbiinin luiston lisääntymistä ja jopa laatikko voi alkaa luistelemaan, vaikka muuten itse laatikon toiminta vois tuntua paremmaltadieselflosse kirjoitti:Tätä minä käytän 124:ssa. Ei vaikuta pakkanen menoon...Silberpfeil kirjoitti:Dextron III ?


tuota atf 320 miettinyt kans, että olisko se laatikko normaali käytössä sillä miellyttävämpi käyttää

W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."