300 tdt vm-88 lisää voimaa..
300 tdt vm-88 lisää voimaa..
Do dii!!
Maanantaina olis aika Mersulle PPdieselille 7mm elementtien vaihtoon... mut mut mitä sen jälkeen??
Tietenki välijäähdytin:
-mistä liikkeestä löytys "helposti" asennettava ja sopivan kokoinenmalli???
Sitten turbo:
-tarkoitus olis päästä 300hv paikkeille.
-mikä turbo passaa alkuperäiseen pakosarjaan vai passaako mikään.
ps. Jos jollakin foorumilaisella olis sopivia palikoita tarjolla niin tarjouksia kuunnellaan...
Maanantaina olis aika Mersulle PPdieselille 7mm elementtien vaihtoon... mut mut mitä sen jälkeen??
Tietenki välijäähdytin:
-mistä liikkeestä löytys "helposti" asennettava ja sopivan kokoinenmalli???
Sitten turbo:
-tarkoitus olis päästä 300hv paikkeille.
-mikä turbo passaa alkuperäiseen pakosarjaan vai passaako mikään.
ps. Jos jollakin foorumilaisella olis sopivia palikoita tarjolla niin tarjouksia kuunnellaan...
ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa...
Lukaseppas tuota epk:n tehonostotarinaa, siellä on juttua turbosta.
Äläkä nyt sitten hajota sitä konetta tehopumpulla ennen kuin on cooler ja riittävä turbo paikallaan.
Pakopaine- ja ahtopainemittari kiinni asap.
Raatikainen tekee mittatilauscoolereita.
Äläkä nyt sitten hajota sitä konetta tehopumpulla ennen kuin on cooler ja riittävä turbo paikallaan.
Pakopaine- ja ahtopainemittari kiinni asap.
Raatikainen tekee mittatilauscoolereita.
Lisää tietoa: www.skg.fi
ihan kuinka hyvän haluaa. onko kukaan mittaillu pakopaineita +300hp om603 jossa on vakiopakosarja? uskoisin että se pakosarja on mitoitettu ja suunniteltu optimaaliseksi vakiotehoille ja toimii varmasti pienen tehonlisäyksenkin kanssa mutta kun tehot yli kaksinkertaistuvat ja tyhjästä se teho ei tule, eli soppaa ja ilmaa lisää koneelle tarkoittaa myös sitä että sieltä tulee uloskin huomattavasti enemmän tavaraa, joten tarvii pakosarjan, turbon pakopesän ja siiven sekä putkiston olla sellaiset että se kaikki palotapahtuman jälkituote kykenee siirtymään ulos ilman sen suurempaa tuskaa.
ihan kokoonpanon toimivuuden ja kestävyyden nimissä olisi kannattavaa sijoittaa kunnolliseen pakosarjaan.
tietysti jos jollain on järkeenkäyvä vastaväite olen innokas kuulemaan muitakin näkemyksiä, koska tää oli vain mun oma
ihan kokoonpanon toimivuuden ja kestävyyden nimissä olisi kannattavaa sijoittaa kunnolliseen pakosarjaan.
tietysti jos jollain on järkeenkäyvä vastaväite olen innokas kuulemaan muitakin näkemyksiä, koska tää oli vain mun oma
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
ei se vakio pakosarja huono ole....isompi turbo pudottaa pakopaineita ja jollain 1.5bar ahdoilla toimivalla turbolla saa ihmeitä aikaan....mut voihan sitä hifistellä pakosarjallakin mut minulla aiinakin se muuttuu sitten vasta kun laitan jaetulla pakopesällä olevan ahtimen nykyisen switserin tilalle...joka vitosessa puhaltaa jo ihan kohtuudella 300hp paremmalla puolella....
Eikä siitä niin kauaa ole kun etelässä ei tiedettty tuon taivaallista st-mersuista täällä päin oli pojilla switsereitä 300 mersuissa kiinni vakio sarjoissa ja mynä pumpulla ja kylillä antoi eraskin hullu 325 bemarille joka ei ollut etes vakio huippu nopeudessa nokkiin benari meni rajoitinta vasten kasitillä piitkäällä suoralla....ja muistan kun en itekkään uskonut hurjia juttuja 280km/h nopeuksista ja 350hp tehoista...kun oli paikkalliset huuteli lällärissä
siitähän toi morkooli vetokin on saanut nimensä
....ja tuli tuohon pihalle raataileen eräs isän kaiffari ja kyseleen että onkohan mahdollista....ja jouduin myös 190d 2.0d ohitettavaksi kerran ja silloin ihmettelin et mikä kettu toi oli....
nyttemmin ei tarvi ihmetellä
sittemmin punaista mesee onkin hieman päivitelty.....
niin ja totta helvetissä kannattaa pakolämpöjä tutkia ja paineita...ettei tule tarpeetonta remppaa....

Eikä siitä niin kauaa ole kun etelässä ei tiedettty tuon taivaallista st-mersuista täällä päin oli pojilla switsereitä 300 mersuissa kiinni vakio sarjoissa ja mynä pumpulla ja kylillä antoi eraskin hullu 325 bemarille joka ei ollut etes vakio huippu nopeudessa nokkiin benari meni rajoitinta vasten kasitillä piitkäällä suoralla....ja muistan kun en itekkään uskonut hurjia juttuja 280km/h nopeuksista ja 350hp tehoista...kun oli paikkalliset huuteli lällärissä





niin ja totta helvetissä kannattaa pakolämpöjä tutkia ja paineita...ettei tule tarpeetonta remppaa....



Itse tein ja säästin
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
No ei se vakiosarja kyllä tosiaankaan mikään hyväkään oo. Kunnon pakosarjalla turbon herääminen aivan eri luokkaa. Eli ei se kyllä mun mielestä oo mitään hifistelyä laittaa kunnon pakosarjaa, ehkä ennemmin järjenkäyttyä.petska kirjoitti:ei se vakio pakosarja huono ole....isompi turbo pudottaa pakopaineita ja jollain 1.5bar ahdoilla toimivalla turbolla saa ihmeitä aikaan....mut voihan sitä hifistellä pakosarjallakin mut minulla aiinakin se muuttuu sitten vasta kun laitan jaetulla pakopesällä olevan ahtimen nykyisen switserin tilalle...joka vitosessa puhaltaa jo ihan kohtuudella 300hp paremmalla puolella....
Eikä siitä niin kauaa ole kun etelässä ei tiedettty tuon taivaallista st-mersuista täällä päin oli pojilla switsereitä 300 mersuissa kiinni vakio sarjoissa ja mynä pumpulla ja kylillä antoi eraskin hullu 325 bemarille joka ei ollut etes vakio huippu nopeudessa nokkiin benari meni rajoitinta vasten kasitillä piitkäällä suoralla....ja muistan kun en itekkään uskonut hurjia juttuja 280km/h nopeuksista ja 350hp tehoista...kun oli paikkalliset huuteli lällärissäsiitähän toi morkooli vetokin on saanut nimensä
....ja tuli tuohon pihalle raataileen eräs isän kaiffari ja kyseleen että onkohan mahdollista....ja jouduin myös 190d 2.0d ohitettavaksi kerran ja silloin ihmettelin et mikä kettu toi oli....
nyttemmin ei tarvi ihmetellä
sittemmin punaista mesee onkin hieman päivitelty.....
![]()
niin ja totta helvetissä kannattaa pakolämpöjä tutkia ja paineita...ettei tule tarpeetonta remppaa....![]()
![]()
Mutta jokainen tallaa tyylillään...
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Tuota tuota.. mitenkä jos kokeilis sillä vakio pakosarjalla alkuun mut se
TURBO!!! Kehukaa omaanne tai haukkukaa naapurin ahdinta mut pitäs kiireellä saaha isommalla pakopesällä oleva paikoilleen ennen kuin poksahtaa... ja siitä välijäähdyttimestä et mistä kannattaa tilata 124 keulaan passeli versio. onneksi on nämä loskapaska kelit et ei pääse pitkiä vetoja kokkeilemmaan.
TURBO!!! Kehukaa omaanne tai haukkukaa naapurin ahdinta mut pitäs kiireellä saaha isommalla pakopesällä oleva paikoilleen ennen kuin poksahtaa... ja siitä välijäähdyttimestä et mistä kannattaa tilata 124 keulaan passeli versio. onneksi on nämä loskapaska kelit et ei pääse pitkiä vetoja kokkeilemmaan.
ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa...
Soitappa tuonne niin tekee sulle turbon tuohon vakiosarjaan joka toimii.
Laatu-Diesel
Kyötikkäläntie 207
36100 Kangasala
PUH: (03) 379 1821 [arkisin]
GSM: (0400) 834 783
www.lds-turbo.com
sähköposti:
lds@lds-turbo.com
Laatu-Diesel
Kyötikkäläntie 207
36100 Kangasala
PUH: (03) 379 1821 [arkisin]
GSM: (0400) 834 783
www.lds-turbo.com
sähköposti:
lds@lds-turbo.com
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Ellei coolerin hinnalla ole väliä niin Raatikainen taitaa olla tehnyt aika monta jäähyä 124:lle.
Mikäli hinta pitää olla halpa niin "Kiinan cooleri", olikos niitä jo siellä biltemassakin.
tai holysmoken kimppatilaus tjms.
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... 03&start=0
Mikäli meinaat myöhemmin laittaa enemmän tehoa niin laita se raatikaisen cooleri.
Hevosvoima.com taitaa tarjota myös samannäköisiä coolereita.
Mikäli hinta pitää olla halpa niin "Kiinan cooleri", olikos niitä jo siellä biltemassakin.

http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... 03&start=0
Mikäli meinaat myöhemmin laittaa enemmän tehoa niin laita se raatikaisen cooleri.
Hevosvoima.com taitaa tarjota myös samannäköisiä coolereita.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 317
- Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
- Paikkakunta: tuulos
tulle kalliiksi isonnella pikkuhiljaa noita kikkareita.
laita laakista tappiin sen mitä laitat, niin ei jää harmittamaan.
...ensin ostat kalliilla pienen pillerin, sitte myit sen 1/2 ilmaiseksi jollekkin.hiukan isompaa jne.
loppupelissä pelkkä tbo on maksanu sen miljardieuroa.
hx50 ja vaikka stonelta tuohon sopiva pakopesä/sarja niin se o siinä.
ja mikäs topikki se nyt olikaan, kun etelän mies ottanu porttaamattomasta 603sta hx50 1.5bar/400hp?! ja heräs kuulemma 3000rpm kohilla.
laita laakista tappiin sen mitä laitat, niin ei jää harmittamaan.
...ensin ostat kalliilla pienen pillerin, sitte myit sen 1/2 ilmaiseksi jollekkin.hiukan isompaa jne.
loppupelissä pelkkä tbo on maksanu sen miljardieuroa.
hx50 ja vaikka stonelta tuohon sopiva pakopesä/sarja niin se o siinä.
ja mikäs topikki se nyt olikaan, kun etelän mies ottanu porttaamattomasta 603sta hx50 1.5bar/400hp?! ja heräs kuulemma 3000rpm kohilla.
no joo, nyt rupiais olemaan marsun keulassa tillaa coolerille.
http://kuvablogi.com/nayta/274926/
http://kuvablogi.com/nayta/274933/
http://kuvablogi.com/nayta/274937/
http://kuvablogi.com/nayta/274938/
http://kuvablogi.com/nayta/274926/
http://kuvablogi.com/nayta/274933/
http://kuvablogi.com/nayta/274937/
http://kuvablogi.com/nayta/274938/
ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa...