300 tdt vm-88 lisää voimaa..

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
nysse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 02.10.2005 22:05
Paikkakunta: kärsämäki

300 tdt vm-88 lisää voimaa..

Viesti Kirjoittaja nysse »

Do dii!!


Maanantaina olis aika Mersulle PPdieselille 7mm elementtien vaihtoon... mut mut mitä sen jälkeen??


Tietenki välijäähdytin:
-mistä liikkeestä löytys "helposti" asennettava ja sopivan kokoinenmalli???

Sitten turbo:
-tarkoitus olis päästä 300hv paikkeille.
-mikä turbo passaa alkuperäiseen pakosarjaan vai passaako mikään.


ps. Jos jollakin foorumilaisella olis sopivia palikoita tarjolla niin tarjouksia kuunnellaan...
ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa...
Avatar
nysse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 02.10.2005 22:05
Paikkakunta: kärsämäki

Viesti Kirjoittaja nysse »

Juu ja auto ei ole kuvan "JÄÄTELÖAUTO"
ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa...
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Lukaseppas tuota epk:n tehonostotarinaa, siellä on juttua turbosta.

Äläkä nyt sitten hajota sitä konetta tehopumpulla ennen kuin on cooler ja riittävä turbo paikallaan.

Pakopaine- ja ahtopainemittari kiinni asap.

Raatikainen tekee mittatilauscoolereita.
Lisää tietoa: www.skg.fi
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

unohda vakiopakosarja heti kättelyssä
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

lassi-s kirjoitti:unohda vakiopakosarja heti kättelyssä
tuosta olen eri mieltä....ja riippuu mitä hakee...mut en ala väittään mitään :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Väittele Petska :roll: Onhan sen toimivuudella näyttöä kahdella autolla :wink:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

ihan kuinka hyvän haluaa. onko kukaan mittaillu pakopaineita +300hp om603 jossa on vakiopakosarja? uskoisin että se pakosarja on mitoitettu ja suunniteltu optimaaliseksi vakiotehoille ja toimii varmasti pienen tehonlisäyksenkin kanssa mutta kun tehot yli kaksinkertaistuvat ja tyhjästä se teho ei tule, eli soppaa ja ilmaa lisää koneelle tarkoittaa myös sitä että sieltä tulee uloskin huomattavasti enemmän tavaraa, joten tarvii pakosarjan, turbon pakopesän ja siiven sekä putkiston olla sellaiset että se kaikki palotapahtuman jälkituote kykenee siirtymään ulos ilman sen suurempaa tuskaa.

ihan kokoonpanon toimivuuden ja kestävyyden nimissä olisi kannattavaa sijoittaa kunnolliseen pakosarjaan.

tietysti jos jollain on järkeenkäyvä vastaväite olen innokas kuulemaan muitakin näkemyksiä, koska tää oli vain mun oma
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

ei se vakio pakosarja huono ole....isompi turbo pudottaa pakopaineita ja jollain 1.5bar ahdoilla toimivalla turbolla saa ihmeitä aikaan....mut voihan sitä hifistellä pakosarjallakin mut minulla aiinakin se muuttuu sitten vasta kun laitan jaetulla pakopesällä olevan ahtimen nykyisen switserin tilalle...joka vitosessa puhaltaa jo ihan kohtuudella 300hp paremmalla puolella....

Eikä siitä niin kauaa ole kun etelässä ei tiedettty tuon taivaallista st-mersuista täällä päin oli pojilla switsereitä 300 mersuissa kiinni vakio sarjoissa ja mynä pumpulla ja kylillä antoi eraskin hullu 325 bemarille joka ei ollut etes vakio huippu nopeudessa nokkiin benari meni rajoitinta vasten kasitillä piitkäällä suoralla....ja muistan kun en itekkään uskonut hurjia juttuja 280km/h nopeuksista ja 350hp tehoista...kun oli paikkalliset huuteli lällärissä :lol: siitähän toi morkooli vetokin on saanut nimensä :lol: ....ja tuli tuohon pihalle raataileen eräs isän kaiffari ja kyseleen että onkohan mahdollista....ja jouduin myös 190d 2.0d ohitettavaksi kerran ja silloin ihmettelin et mikä kettu toi oli.... :lol: nyttemmin ei tarvi ihmetellä :lol: sittemmin punaista mesee onkin hieman päivitelty..... :lol:

niin ja totta helvetissä kannattaa pakolämpöjä tutkia ja paineita...ettei tule tarpeetonta remppaa.... :lol: :lol: :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

petska kirjoitti:ei se vakio pakosarja huono ole....isompi turbo pudottaa pakopaineita ja jollain 1.5bar ahdoilla toimivalla turbolla saa ihmeitä aikaan....mut voihan sitä hifistellä pakosarjallakin mut minulla aiinakin se muuttuu sitten vasta kun laitan jaetulla pakopesällä olevan ahtimen nykyisen switserin tilalle...joka vitosessa puhaltaa jo ihan kohtuudella 300hp paremmalla puolella....

Eikä siitä niin kauaa ole kun etelässä ei tiedettty tuon taivaallista st-mersuista täällä päin oli pojilla switsereitä 300 mersuissa kiinni vakio sarjoissa ja mynä pumpulla ja kylillä antoi eraskin hullu 325 bemarille joka ei ollut etes vakio huippu nopeudessa nokkiin benari meni rajoitinta vasten kasitillä piitkäällä suoralla....ja muistan kun en itekkään uskonut hurjia juttuja 280km/h nopeuksista ja 350hp tehoista...kun oli paikkalliset huuteli lällärissä :lol: siitähän toi morkooli vetokin on saanut nimensä :lol: ....ja tuli tuohon pihalle raataileen eräs isän kaiffari ja kyseleen että onkohan mahdollista....ja jouduin myös 190d 2.0d ohitettavaksi kerran ja silloin ihmettelin et mikä kettu toi oli.... :lol: nyttemmin ei tarvi ihmetellä :lol: sittemmin punaista mesee onkin hieman päivitelty..... :lol:

niin ja totta helvetissä kannattaa pakolämpöjä tutkia ja paineita...ettei tule tarpeetonta remppaa.... :lol: :lol: :lol:
No ei se vakiosarja kyllä tosiaankaan mikään hyväkään oo. Kunnon pakosarjalla turbon herääminen aivan eri luokkaa. Eli ei se kyllä mun mielestä oo mitään hifistelyä laittaa kunnon pakosarjaa, ehkä ennemmin järjenkäyttyä.
Mutta jokainen tallaa tyylillään...
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

kokonaisuus ratkaisee.... :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

petska kirjoitti:kokonaisuus ratkaisee.... :lol:
No eipäs nyt vähätellä omia kokoonpanoja... :D
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Jotenkin tämä mersujen viritys on helppoa sellaista kuningas luokkaa :lol: ....ja hyvin pysyy vehkeet nipussa....pikku posaukset kuuluu harrastuksen luonteeseen ja jos sitä pelkää niin ei saa virittää.... :lol:....
Itse tein ja säästin
Avatar
nysse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 02.10.2005 22:05
Paikkakunta: kärsämäki

Viesti Kirjoittaja nysse »

Tuota tuota.. mitenkä jos kokeilis sillä vakio pakosarjalla alkuun mut se
TURBO!!! Kehukaa omaanne tai haukkukaa naapurin ahdinta mut pitäs kiireellä saaha isommalla pakopesällä oleva paikoilleen ennen kuin poksahtaa... ja siitä välijäähdyttimestä et mistä kannattaa tilata 124 keulaan passeli versio. onneksi on nämä loskapaska kelit et ei pääse pitkiä vetoja kokkeilemmaan.
ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa...
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Soitappa tuonne niin tekee sulle turbon tuohon vakiosarjaan joka toimii.

Laatu-Diesel
Kyötikkäläntie 207
36100 Kangasala

PUH: (03) 379 1821 [arkisin]
GSM: (0400) 834 783
www.lds-turbo.com

sähköposti:
lds@lds-turbo.com
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ellei coolerin hinnalla ole väliä niin Raatikainen taitaa olla tehnyt aika monta jäähyä 124:lle.

Mikäli hinta pitää olla halpa niin "Kiinan cooleri", olikos niitä jo siellä biltemassakin. :roll: tai holysmoken kimppatilaus tjms.

http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... 03&start=0

Mikäli meinaat myöhemmin laittaa enemmän tehoa niin laita se raatikaisen cooleri.

Hevosvoima.com taitaa tarjota myös samannäköisiä coolereita.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

niin ja taitaa raatikaisella olla mitatkin tiedossa mitkä sopii joten ei kait muuta kun tilaukseen...ja jos näperrellä haluaa niin voihan sen itekkin värkkäillä kun ostaa kennoa...ja tikkauttaa kasaan....
Itse tein ja säästin
Avatar
nysse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 02.10.2005 22:05
Paikkakunta: kärsämäki

Viesti Kirjoittaja nysse »

Tein tuossa soittokierroksen alanliikkeisiin ja professional motor suositteli hx35 (pesien kokoa en muista) vakio sarjaan. pitäs riittää 315heposeen.
Otanko vai jätänkö... onko kellään kokemuksia???
ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa...
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

ei voi tietää kun et tiedä siipikokoja ja ar suhteita....mut ettei vaan olis pieni.... passeli mukin pienempään... :?:
Itse tein ja säästin
taistovainaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: To 07.09.2006 18:04
Paikkakunta: tuulos

Viesti Kirjoittaja taistovainaa »

tulle kalliiksi isonnella pikkuhiljaa noita kikkareita.
laita laakista tappiin sen mitä laitat, niin ei jää harmittamaan.

...ensin ostat kalliilla pienen pillerin, sitte myit sen 1/2 ilmaiseksi jollekkin.hiukan isompaa jne.
loppupelissä pelkkä tbo on maksanu sen miljardieuroa.

hx50 ja vaikka stonelta tuohon sopiva pakopesä/sarja niin se o siinä.

ja mikäs topikki se nyt olikaan, kun etelän mies ottanu porttaamattomasta 603sta hx50 1.5bar/400hp?! ja heräs kuulemma 3000rpm kohilla.
Avatar
nysse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 02.10.2005 22:05
Paikkakunta: kärsämäki

Viesti Kirjoittaja nysse »

ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa...
Vastaa Viestiin