W124 katkasijoiden valot...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

W124 katkasijoiden valot...

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

niin elikkäs kaikista katkasijoista uupuu tuo valo mikä niissä pitäisi olla..
1. onko niille jossain oma sulake, mikä olisi voinut palaa ???
2. onko perse duuni vaihtaa ne itse??
3. onko jotain muuta syytä kuin sulake tai kaikki lamput palaneet, kun sammuivat kaikki kerralla...
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Onko himmennin kunnossa?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

juu himmennin on kunnossa kun mittariston valot himmenee... mutta sielläkään ei ole lämpömittarilla valoa....
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

En tiedä antaa neuvoja mutta kyllä sieltä joku paikka on pettäny kun kaikki valot häviää kerralla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Pietu71
Mersumies
Mersumies
Viestit: 602
Liittynyt: Ke 19.01.2005 21:51

Viesti Kirjoittaja Pietu71 »

No jos mittaristossa kerran palaa osa valoista niin kai ne loput lamput on vaan kyrvähtäny.
aina vaan fixataan :) 230te -86
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

no ainoat valot mitkä jäivät ovat nuo mittariston valot, ilman lämpömittarin valoa, kaikki muut on poissa... mutta sulakerasissa ei ole yhtään palanutta sulaketta ja enkä sieltä edes löytänyt mitään mikä olisi noihin liittyvä...
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eikös osa katkasijoiden valoista ole ledeillä.
S-lasien katkasijat on ainakin ledillä.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

no en ole vielä viitsinyt purkaa enempää etten taas tekisi turhaa työtä, kun vika voi helpompikin kuin vaihtaa kaikki...
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No vaihda uus lamppu edes jonnekkin ja kato sen jälkeen että pelaako se.
Jos ei niin vika on muualla.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

niin toikin olisi hyvä vaihtoehto... no eikun maanantaina hakemaan vaihto lamppua....
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mittariston takana on punainen sulake ! en kyllä muista palaako mittariston valot jos se on palanut .
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

niin no milläs sinne sitten pääse käsiksi??
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Mittaristo irti sitten pääset sen sulakkeen kattoo.
Niin ja se on kiinni siinä mittaristossa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Oululainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 45
Liittynyt: La 07.02.2004 09:30
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Oululainen »

Se punaisessa kannassa oleva sulake on palanut tai ei saa kosketusta. Se ei vaikuta päämittariston valoihin vaan nimenomaan keskikonsolin katkaisijoihin ja lämmönsäätimiin.

Jos se sulake on palanut kannattaa ensin selvittää palamisen syy, turha sinne on uutta sitä ennen laittaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ostaa 2 uutta sulakketta, yleensä se palaakin ihan muuten vaan joten turha taas ruveta kaivaa paikkoja auki. Jos eka palaa niin rupee tutkimaan sen jälkeen :)
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

mites tuo mittari nyt sitten on kiinni??? ja millainen sulake siellä sitten on??
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Se ei ole oikeestaan millään kiinni.
Se lähtee vetämällä pois.
Ja sulake on punakantanen härdelli saman näköinen niitten pienien lamppujen kanssa
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

ok... eikun tutkimaan....
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Viesti Kirjoittaja tapioh »

:wink:
jos sitten joudut vaihtamaan niitä pikkuisia lasikantalamppuja , huomio,
että niitä on eri Wattiarvoilla eri paikoissa , vaihteluväli taisi olla
0,4W-------1,4W ?.

Osa on helppo vaihtaa osa pirullisen vaike , tai ei niinkään vaikea vaihtaa vaan keksiä miten purkaa sakslaisen insinöörin kehittelemät rakennelmat ehjinä .....no , sama asia...
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi

=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

kiitos vinkistä, mutta kokeillan eka tuota helppoa sulaketta mittariston takana... onkosta se sulake muuten sellainen että saa muualtakin kuin veholta??

miten onkosta noista lamppujen hinnasta kenelläkään hinta tietoa??
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1465
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Kannattaa tarkistaa, että lämmönsäätimissä ja valokytkimen valaistuksessa on 0,4W polttimot. Lämpötilarullien/puhallussuuntamerkkien valona kestää olla se 1,2W, mutta niissä puhaltimen nopeuden ja puhalluksen suunnan kiertokytkimien alla 0,4W ehdottomasti. 0,4W lamput ovat sellaisia himmeitä muovikantaisia, niitä saa Veholta eivätkä ole kalliita. Mittaritaulun valaistukseen ne isot lasikantaiset 3W.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Ainakin 123 mallissa johonka 124 pohjautuu osittain on kytkinten valaisu hoidettu valokuitukaapeleilla. Valonlähde on yhteinen joillekkin kytkimille ja voi sijaita kauempana itse kytkimistä.
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Niinhän noiden kiertokytkimien, kuten puhallinnopeuden säädön, kohdalla on tehtykin. Yksi polttimo valaisee koko kehän, koska kytkimen ympärillä on pyöreä "valonjohdin", tai miksi tuota kutsuisi. Taisi olla tuolla tavoin hoidettu noita valojuttuja jo 115-korimallissa.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14026
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Juusomt kirjoitti: miten onkosta noista lamppujen hinnasta kenelläkään hinta tietoa??
Muistaakseni KL-Varaosissa / Venetmäen MB-purkaamolla 0,4 W mattapolttimon hinta taisi olla reippaan euron/kpl.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Mittari valot

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Sitä sanotaan ainakin täälläpäin Sammakoksi 123 se on tuhkakupin vasemmalla puolella mutta täytyy ottaa kehys pois missä tuhkakuppi on kiinni ja siitä lähtee 6 valokaapelia näihin katkasijoille Minä laitin sinne isomman lampun katkasija valot tuli paljon kirkkaammaksi En tiädä onko 124
sama systeemi.Ei ole tullut katottua vaikka niitäkin joskus kaivaa.
Uurempiin ei enää asiaa ole mennäkkään peukaloimaan kunnei ole insinööri
ja sen vielä VÄHEMMÄN
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

MH_W124 kirjoitti:Niinhän noiden kiertokytkimien, kuten puhallinnopeuden säädön, kohdalla on tehtykin. Yksi polttimo valaisee koko kehän, koska kytkimen ympärillä on pyöreä "valonjohdin", tai miksi tuota kutsuisi. Taisi olla tuolla tavoin hoidettu noita valojuttuja jo 115-korimallissa.
114/115:ssa on kaksi valokuitua mittaristosta valaismaan lämmösäätövivuston "taustaa", ei itse vipuja.

124:ssä ei mielestäni ole valokuituja. Niiden lämmitystötteröiden polttimoiden vaihtaminen on ihan helppo homma, kunhan keksii sen irrotustaavan. En muista ulkomuistista miten se onnistuu.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
MH_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 23.05.2005 20:14
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja MH_W124 »

Niin, eihän niitä kakkosnelosen kiertokytkimien valaistussysteemeitä valokuiduiksi voi sanoa, mutta periaate sama, eli valo taittuu pitkin kirkasta muovia jne. Eli yksi polttimo valaisee lämmönsäätörullan ja kiertokytkimien symbolit. Ainoastaan sille nuolelle kääntönupissa on oma polttimonsa.
Vastaa Viestiin