Sprinterin automaattilaatikko hajonnu

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mikaheinonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 10.01.2007 21:32

Sprinterin automaattilaatikko hajonnu

Viesti Kirjoittaja mikaheinonen »

Eli auto on -98 vuotinen sprinter 312 ja automaattilaatikolla (nelipykäläinen)

Olen miettinyt että onko normaalia kun laittaa pakin päälle joskus kestää aika kauan että pakki kytkeytyy päälle?

Eteenpäin lähtee ryömimään välittömästi, mutta pakin kun laittaa niin ei tapahdu mitään vaikka antaisi vähän kierroksiakin. Sitten noin 5-15 sekunttia voi välillä mennä vähän kauemminkin niin huomaa oikeen kun vaihde menee päälle ja auto alkaa ryömimään taaksepäin.

Parikertaa on käynyt niin kun kylmällä autolla lähtee liikkeelle pakittaen ja on hiukan vastamäkeä niin auto lähtee nätisti mut mäki kun vähän jyrkkenee niin tuntuu kuin vaihde menisi pois päältä. eli auto lähtee takaisin eteenpäin.

Onko tämä normaalia vai onko laatikko hajoamassa, tai joku venttiili tekemässä kiusaa?

Kiitos jos joku osaa valoittaa asiaa.
Viimeksi muokannut mikaheinonen, Ke 07.03.2007 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Pakilla paine vuoto :idea:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
mikaheinonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 10.01.2007 21:32

Viesti Kirjoittaja mikaheinonen »

Nii ilmeisesti jossain. Onkohan toi kovinki hälyyttävää laatikon suhteen? Ku pitäs lähtee just reissuu mesellä.
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

En lähtis tommosena mihinkään. Noista tuppaa pakkimännän palautusjousien vastalevy tulemaan läpi lukituksestaan, seurauksena pakki kenkkuilee ja 20 kpl. pientä jousta seikkailee laatikossa löytäen mitä vekkulimpia koloja mihin kiilautua.
Ton ikäsessä on ne jouset jostain syystä huomattavasti jäykempiä kuin vanhemmissa, siksi laukeavat.
Toinen vaihtoehto on että on vaan huulikumi männästä pettänyt tai mäntä halki, se nyt ei eteenpäin ajoa haittaisi, mutta ilman kristallipalloa ei tiedä avaamatta mikä on pettänyt.
JariN
mikaheinonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 10.01.2007 21:32

Viesti Kirjoittaja mikaheinonen »

Kuulostaa taas tämäkin aika kalliilta. Ja varsinaisesti en ite tollasen automaattilaatikon päälle ymmärrä senvertaa, että tietääkö kukaan turunalueelta puljua ketä tollaseen osaisi jotain sanoa?

Hei mikäs mahtaa olla ton laatikon tyyppikoodi 7xx.xx tai jotain että osaa puhua oikeesta laatikkotyypistä?
mikaheinonen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 31
Liittynyt: Ke 10.01.2007 21:32

Viesti Kirjoittaja mikaheinonen »

Nonii nyt laatikko sit päätti lopettaa yhteistyön, eli ei tahdo läämpimänä mennä pakki päälle enää oikeen millään. Tossa kotiintultaessa kokeilin just. Eli nyt ei varmaan ole muuta avuksi kuin ottaa laatikko alas ja antaa fiksumpien korjata..
barton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 522
Liittynyt: Pe 14.04.2006 13:04
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja barton »

Mulla oli aikoinaan samanlaisilla oireilla vika päällä ja syyksi paljastui pakilla päällä menevä jarrupanta joka vaati kiristämistä. Säätö löytyi siitä laatikosta laatikon ulkopuolelta. Tuosta sun mallista en osaa sanoa mutta yritä löytää joku kattomaan joka ei kuse amatööriä silmään :) . Ei ehkä välttämättä iso vika.
JariN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: Pe 16.09.2005 22:21
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JariN »

barton kirjoitti:Mulla oli aikoinaan samanlaisilla oireilla vika päällä ja syyksi paljastui pakilla päällä menevä jarrupanta joka vaati kiristämistä. Säätö löytyi siitä laatikosta laatikon ulkopuolelta. Tuosta sun mallista en osaa sanoa mutta yritä löytää joku kattomaan joka ei kuse amatööriä silmään :) . Ei ehkä välttämättä iso vika.
Meseistä on pakkipanta jäänyt pois yli 20 v. sitten. Eikä niissä vanhemmissakaan ollut ulkopuolella säätöä. Taisi olla kyse vallan jostain muusta merkistä. Eikä niitä pantojakaan ehjässä laatikossa tarvi juurikaan säädellä.
Automaattilaatikon korjaustöitä on niin paljon nykyään ettei niitä kusettamalla tarvitse haalia. Jos tarvitsee niin jokin mättää. Jokainen saa itse päätellä mikä :roll:
JariN
Vastaa Viestiin