300te -90 käyntiongelmia
300te -90 käyntiongelmia
mikä mahtaa olla vikana ku 124 300te-90 ei toimi kunnolla? seoksia ei saa säädettyä siten, että tehoa olisi läpi kierrosalueen..
kun säätää alakierroksille sopat ~kohdalleen, tyhjäkäynti on hyvää ja tasaista mutta about 3000 kierroksen jälkeen alkaa ropellus ja ei kulje yhtään jos kaasu ei ole ihan pohjassa, silloinkin huonosti.
jos säätää seosruuvia kiinnipäin alkaa yläkierroksilla tapahtua mutta tyhjäkäynti häviää ja alakierroksilla ropeltaa.
autoon uusittu virranjakajan kansi + pyörijä, tulpanjohdot, tulpat ja polttoainesuodatin joilla sain käyntiä paremmaksi ja savutuksen pois mutta vieläkään ei toimi kunnolla.
lambda??? bensapaineen säädin??? apuva!!!
kun säätää alakierroksille sopat ~kohdalleen, tyhjäkäynti on hyvää ja tasaista mutta about 3000 kierroksen jälkeen alkaa ropellus ja ei kulje yhtään jos kaasu ei ole ihan pohjassa, silloinkin huonosti.
jos säätää seosruuvia kiinnipäin alkaa yläkierroksilla tapahtua mutta tyhjäkäynti häviää ja alakierroksilla ropeltaa.
autoon uusittu virranjakajan kansi + pyörijä, tulpanjohdot, tulpat ja polttoainesuodatin joilla sain käyntiä paremmaksi ja savutuksen pois mutta vieläkään ei toimi kunnolla.
lambda??? bensapaineen säädin??? apuva!!!
mb 300te -90, bmw 320tic -84, bmw 520i -88, volvo 740 -85...
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
kyllä sen pitäs vaikuttaa! huonompaan tai perempaan suuntaan. Jos parempaan suuntaan, niin lamda vaihtoon, mutta jos on menee huonompaan suntaan niin lamdassa ei ole vikaa. Karkeasti arivoiden.ossy kirjoitti:onkos ne lambdan johdot siinä vänkärin lattiamaton alla olevat 3kpl?? otin irti mutta ei vaikutusta.
Juu ne piuhat on siinä repsikan lattiamaton alla. Ainakin cupeessa.
Ettei vaan olis se perus sytytyspuolen vika. Kuitenkin kyse pensavehkeestä..
Varsinkin jos kierroksilla uupuu täysin, niin veikkaisin virranjakajaa. Tarkista onko täynnä vettä.. Pätkiikö pakoputkessa jos nostat kierroksia vaikka 4000 ja päästät nopeasti kaasusta? (tyhjäkäynnillä). Toinen voi olla että joku uusista tulpistakin olisi kuollut, että kun kipinänlyönti menee taajempaan, niin lyökin, vaikka tuplanjohdon läpi moottorin runkoon. Jolloin auto kävisi välillä vain 5-pytyllä. Tämän vuoksi täysin tehoton ja eikä tahdo kulkeä kuin laiskasti. Nykiikö yhtään kiihdyttäessä (lämä tiskissä)?
Jännä juttu sinäänsä. Ilmoita heti jos saat tolkkua siihen. Kuitenkin kaikki miltein uusittu. Kai tulpat oli vastuksettomat, kun vaihdoit? Tykkäävät myydä vastuksellisia tulppia vahempiikin mersuihin. Itse sain jankata kauan boschin liikkeessä, että tilaavat minulle vastuksettomat tulpat, kun väittivät että kyllä nämä vastukselliset käyvät täysin. Vastukselliset tulpat on tarkoitettu autoihin jossa sytytys on toteutettu vallan puolilla, eikä virranjakajalla.
Haulla löytyy lisää aiheesta.
220.128 Black Mirror
ei niitten lambdan piuhojen irrotus vaikuta ainakaan huomattavasti. tosin kun lykkäsin piuhat takasin kiinni tyhjäkäynnillä, kierrokset laskivat hiukan mutta nousivat heti takas...
virranjakaja on tosiaan uus ja sillä on ajettu just ehkä 500 kilsaa ja on pätkiny koko ajan tollai.. en usko että on kipinä kun seoksia rikastamalla saa toimimaan yläkierroksilla mutta silloin käy tyhjäkäyntiä selvästi paksulla eikä vastaa kaasuun normaalisti.
en tiedä onko tulpat vastuksettomat mutta ostin samalla kertaa sekä tulpat että johdot elikkäs voisi luulla että ne olis hyvät...
kiihdyttäessä lämä tiskissä ei nyi mutta ei oo oikein kulkuakaan normaalisti mutta jos nostaa kaasua puol senttiä irti lattiasta niin alkaa armoton ropellus ja pätkiminen (kun kierroksia on siis yli 4000).
huomasin muuten tossa ku kävin vähä kenkimässä että toinen pakosarja punotti aika tavalla. oiskohan siellä vähän venttiilivikaa???
virranjakaja on tosiaan uus ja sillä on ajettu just ehkä 500 kilsaa ja on pätkiny koko ajan tollai.. en usko että on kipinä kun seoksia rikastamalla saa toimimaan yläkierroksilla mutta silloin käy tyhjäkäyntiä selvästi paksulla eikä vastaa kaasuun normaalisti.
en tiedä onko tulpat vastuksettomat mutta ostin samalla kertaa sekä tulpat että johdot elikkäs voisi luulla että ne olis hyvät...
kiihdyttäessä lämä tiskissä ei nyi mutta ei oo oikein kulkuakaan normaalisti mutta jos nostaa kaasua puol senttiä irti lattiasta niin alkaa armoton ropellus ja pätkiminen (kun kierroksia on siis yli 4000).
huomasin muuten tossa ku kävin vähä kenkimässä että toinen pakosarja punotti aika tavalla. oiskohan siellä vähän venttiilivikaa???
mb 300te -90, bmw 320tic -84, bmw 520i -88, volvo 740 -85...
olisko kellään tietoa noista alipaineletkuista että mihin ne kaikki menee? kuuluuko määräjakajan vieressä olevasta bensapaineensäätimestä lähtevän alipaineletkun mennä huohotinletkuun? kaaviokuva letkuista olisi hyvä jos joltain löytyis...
mb 300te -90, bmw 320tic -84, bmw 520i -88, volvo 740 -85...
ei kun ei... katti ja ne pömpelit on tyhjennetty ja venttiilivika suljettu pois laskuista mut kun ei... tossa huomasin että yön jälkeen kylmänä kun lyö tulille niin toimii muutaman minuutin täydellisesti (yleensä ajan niin rauhaksiin koneen lämpimäks että en oo aikasemmin huomannu)..
onko mitää tietoa kellään siitä 4-napaisesta lämpötila-anturista että miten sen pitäisi antaa sähköjä kylmänä/kuumana??? siihen on vaihdettu joskus se anturi tarvikemalliin ja liittimen saa 3 eri asentoon laitettua siihen. mitä kaikkea se anturi tekee niillä navoilla??? olen koittanu käännellä sita liitintä eri asentoihin mutta ei tunnu auttavan.
onko mitää tietoa kellään siitä 4-napaisesta lämpötila-anturista että miten sen pitäisi antaa sähköjä kylmänä/kuumana??? siihen on vaihdettu joskus se anturi tarvikemalliin ja liittimen saa 3 eri asentoon laitettua siihen. mitä kaikkea se anturi tekee niillä navoilla??? olen koittanu käännellä sita liitintä eri asentoihin mutta ei tunnu auttavan.
mb 300te -90, bmw 320tic -84, bmw 520i -88, volvo 740 -85...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:45
- Paikkakunta: Savo
Täällä samanlaisia oireita, ropellusta pitää..... tällä hetkellä epäillään olevan jotain paskaa määräjakajan annosteluventtiiilissä, tiiä sitte
Mullakin muuten punotti tyhjäkäynnillä se eka pönttö siinä pakosatsin jälkeen, kun kiekat nosti tonniin lämmöt tasoittu... Mikähän lie?? Fortee ja tankkiin, jos se sillä oppis 


itsehän käytin auki sen annosteluventtiilin.. siellä mitään ollu... täytyy melkein lyödä painemittari bensaletkun väliin jos olis vaikka pumppu väsyny tai paineensäädin rikki. rupee loppuu meikäläisen ymmärrys pikkuhiljaa vaikka oonki koneitten kanssa tapellu 14-vuotiaasta. 

mb 300te -90, bmw 320tic -84, bmw 520i -88, volvo 740 -85...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ma 15.05.2006 18:45
- Paikkakunta: Savo
sehän lähtee siitä ku ottaa putket kaikki irti ja sit ne muutama tähtikantapultti siitä päältä. sit kiepauttaa palikan ympäri ja ottaa lukitusmutterin pois siitä männän varresta ja siinä se sit oliki. muistaa vaan kattoo sen o-renkaan siihen määräjakajan ja ilmamäärämittarin väliin..itellä se meni poikki...
bensanpaineensäätimen kalvo ei siis vuoda, sen huomais jo muutenki. meinasin et jos se jumittaa.. bensapumppu on vaihdettu...
bensanpaineensäätimen kalvo ei siis vuoda, sen huomais jo muutenki. meinasin et jos se jumittaa.. bensapumppu on vaihdettu...
mb 300te -90, bmw 320tic -84, bmw 520i -88, volvo 740 -85...