W123 2.8TC "kilpuri"

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

W123 2.8TC "kilpuri"

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Joops eli tälläsen rakentelu on aloitettu tuossa kesällä. Kirjoittelun tästä aloitin vasta nyt koska töistä pidän talvilomaa ja muutenkin alkoi palat loksahdella kohdalleen osien löytämiseen.

Auto löytyi foorumin kautta Humppilasta joka sitten käytiin kuorma-autolla noukkimassa tallille. Eli tämähän on w123, vuosimalli taitaa olla jotain -70 luvun puolella, koneena tuolloin OM617 ja nelivaihteinen manuaali.

Kuvia noudon jälkeen:
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0072.JPG[/url]
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0073.JPG[/url]

Parhaat päivänsä kori oli jo nähnyt ja mitään helmeä en hakenutkaan koska ruttua se tulee saamaan joka tapauksessa. Korista irroiteltiin kaikki "turha" paino pois ja kyllähän siitä peräkärryllinen tavaraa irtosikin.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Mihin käyttöön kilpuri on tulossa?? Jokkikseen vai ihan leikkikaluksi? Tuleeko tekniikaksi ihan vakio twincami???
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: W123 2.8TC "kilpuri"

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Auto saatiin sitten tallin puolelle ja alkoi silloisen dieselkoneen herättely josko siitä olisi saanut savuja ulos. Lokasuojatkin löytyivät samalta kylältä paikan päälle tuotuna puhelinsoitolla.

[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0079.JPG[/url]
Konehuone
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0080.JPG[/url]

Samoihin aikoihin Cridde tarvitsi 5-dieseliä itselleen ja minähän luovuin koska bensa sykki veressä vielä tuolloin, nykyisestä tilanteesta en ole vielä ihan selvillä :lol:

Niinpä seuraavana viikonloppuna pistin lenkkiavainta toisen perään ja nostin vanhan nokikattilan pois.

Uuden pannun etsintä oli alkanut. Kaivattiin tietty tehoa, mitäs muutakaan :wink: Yksi kaverini oli puhunut että olisi tiedossa työkaverillaan M110 2,8TC ruiskukone, kilometreistä ei tietoa mutta ei pitäisi olla ruostunutkaan vielä ihan paskaksi.

Puhelinsoitto ja kone oli saapunut peräkärrillä hänen työpaikkansa pihalle parin päivän päästä josta sen sai noutaa. Sen jälkeen olikin pelkkää henkseleitten paukuttelua ja asennusoluiden nauttimista muutama viikko 8)
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: W123 2.8TC "kilpuri"

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Vehkeet seiso tallissa pölyttymässä todella pitkään! :lol:

Tuli perjantai, ajojärjestelijä ilmoitti että jos viikonlopun vielä teet töitä niin ens viikko hiihtolomaa. Olin yhtä kaasujalkaa sen kolme päivää että saa nopeesti hommat päätökseen.

Eli tämä viikko on nyt haeskeltu osia ja kyllähän niitä alkoi löytymään, kiitos foorumilaisten.

Ruiskukone kun tuo oli niin ruiskun osia puuttui sekä johtosarja joten hautasin ruiskun käytön melkein alkuunsa. Kaasuttimia ja imusarja löytyi tänään ja ne pitäisi tulla toivottavasti ennen viikonloppua.

Oli osto-ilmoitus myös kytkimestä josko joltain olisi löytynyt hilppeineen koska TC:n perässä oli ollut ennen automaatti. OM617:n perästä olin purkanut tuolloin levyn ja asetelman pois mutta vauhtipyörä jäi vielä kiinni koneeseen. Ilmoitin Criddelle että ottaa se vielä talteen koska kyllä sitä joku joskus tulee tarvitsemaan, Ehkä :lol:

Meninpä tänään sitten hakemaan tuota vauhtipyörää mutta matkaan tarttui myös Modded n.8kg vauhtipyörä, 4-lapanen sintteri ja ap-racingin asetelma.

Leivoin ne tuossa iltamassa kiinni, ainut mikä huoletta on painelaakerin paksuus koska sylinteri meni todella pohjaan kun kiristelin laatikon loppuun. No tuohan selviää vain kokeilemalla toimiiko se yhtään. Myös startin ja pakosarjat ruuvailin kiinni.

Lisää ihmettelyä huomenna.
Viimeksi muokannut naftale_n, To 08.03.2007 00:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
Heavy
Mersumies
Mersumies
Viestit: 983
Liittynyt: Ke 19.05.2004 00:41

Re: W123 2.8TC "kilpuri"

Viesti Kirjoittaja Heavy »

Onpa hyväkuntoisen näköinen öljynjäähdytin kuvissa verrattuna muiden osien ulkoiseen kuntoon.
V123 & W123

V123 langin osia saa tarjota!
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Petehri kirjoitti:Mihin käyttöön kilpuri on tulossa?? Jokkikseen vai ihan leikkikaluksi? Tuleeko tekniikaksi ihan vakio twincami???
Tuommosiin pienimuotoisiin peltokisoihin joita täällä suunnalla järjestetään parit talvessa. Rokkiralliin huono osallistua, ku joutuu myymään auton pois ku sil voittaa kummiski :lol: :lol: :lol:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Hei vain!

Torstai on toivoa täynnä, näinhän sitä kerrotaan. Toivossa elellään että huomis aamuksi osat kerkeisivät ja kyllähän ne taitavat keretä.

Rojekti jatku konehuoneen siivoamisella kaikesta turhasta ja jäähdyttimen paikkaakin aloin jo suunnittelemaan. Ajan hammas on purrut ja vienyt alapellin johon jäähdytin on ennen maannut. Joko teen kiinnityksen tuohon tai sitten jäähdytin siirtyy takakonttiin??

Paljo on vielä avoinna. Tuon lopullisen kohdan alkaa nähdä sitten kun saa koneen istutettua että mahtuuko sinne keulille enää muuta. Mittanauhalla kattellessani meinaa ahas tulla. Liian tiivistä on turha tehdä koska yksi pieni pusu ja joku paikka on rei'itetty sen jälkeen. Jos sitten jäähdytin siirtyisi takakonttiin niin tarvittaisiin lisäpumppu kuljettamaan vettä.

Jos jollain tiedossa jotain pumppua tuohon tai ideoita toteutukseen niin viestiä vaan alle. En välttämättä tänään kerennyt kaikkea miettimäänkään :wink:

Myös alkupätkiä pakoputkiin sommittelin sekä hain motonetistä kipinän valmistukseen tarvittavia vempaimia :)

Kuvia:
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0142.JPG[/url]
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0143.JPG[/url]
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0144.JPG[/url]

EDIT: Ihan tähän pienoisena lisänä että kukas tunnistaa mersua nokikkain olevan vihreän hurjimuksen? :wink:
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
JyriN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Pe 16.02.2007 15:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Kuva-arvoituksessa taitaa olla kyseessä '71-73 Plymouth Roadrunner?
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Aivan oikein. Maantiekiitäjähän se.

Nyt olisi osia tullut pensapuolelle eli ne hakemaan 8)
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Raine
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 299
Liittynyt: To 28.12.2006 16:21
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Raine »

Harmi kun ruiskua et saanut jätettyä. On aika iloinen ihan vakionakin tuo 280E. Siis 185 pollea tuon ikäisestä vapaasti hengittävästä moottorista on käsittääkseni aika kohtuullinen lukema. Tuolle ennen tuulitunneleita tehdylle järkäleellekin tehdas lupaa huippunopeutta 200 km/h ja ihan kivasti se kiihtyykin. Mitä lienee sitten tuolla tavalla ylimääräinen paino riisuttuna olisikaan mennyt.
W123 280TE -79
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Jeespoks. Osia tuli sitten vallattoman kokonen määrä, Suuri Kiitos niistä offroad:lle :!: :!:

Tänään tuli kasailtua sitten tuo imusarja kaasarin kanssa kiinni, öljynlauhdutin sai putkensa ja tehostajan laittelin kanssa.

Halpaautotarvikeliikkeestä tuli hankittua krääsää sit oikeen urakalla sekä polttoainetankin(n.30l) joka tulee sijoittumaan takakonttiin. Tuosta miksi en käytä alkuperäistä tankkia: 1 se on dieselin jäljiltä, 2 polttoaineputken olisi joutunut purkamaan ja tuomaan sisäpuolelle, 3 pienemmän tankin kanssa on hieman turvallisempi olo kun palavaa nestettä hieman vähemmän yms.

Plussana isoa tankkia käyttäessä olisi tietysti ollut tämä taka-akselille tuleva paino mutta sekin on "hetkellistä". Voihan sen tietysti lyödä betonia täyteen mutta voi tulla liian raskas ja kiinnitys pitäisi rakentaa mielestäni paremmin että ei tule niskaan. Toki tuleehan tuohon vielä kaaret väliin mutta voi olla liian riskiä. Mutta jo 50kg varmasti vaikuttaisi tuolla tankissa positiivisesti tuohon takapäähän ja sitten irroitettavilla loput. Katsotaan nyt :roll:

Huomenna katsomaan talven kolmansia ajoja että siellä menee aamupäivä mutta eiköhän kiuas löydä iltamassa tiensä konehuoneeseen. Kuvia tulee sitten huomenna tai sunnuntaina. Kiitos ja hyvää yötä :)

EDIT: Jos jollakulla sattuisi olemaan tuohon jotain pienikokoisempaa ralliratin tynkää niin yv:llä voi tarjota.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Dodiih, nostetaan juttua taas vähä pinnalle. Rojekti ollut hieman jäissä työkiireiden ja toisen autorojektin jäljiltä.

Tänään tuossa iltamassa kävin hieman sähköjä laittelemassa ja tälläisiä kysymyksiä tuli esille.

1. Konehan on alunperin ruiskulla ja sen jäljiltä on myös jonkinlainen boksi olemassa joka yhdistää esimerkiksi jakajan ja puolan. Kirjastossa vierailu ja kirjan selailu antoi tälläisiä vastauksia:

napa1: Kevi = transistori
napa2: Ru = maa
napa3: Pu/Mu = puola
napa4: Mu = ykk anturi

Jakajasta tulee yksi piuha boksille pyöreällä painoliittimellä, ja sen vieressä on sitten toinen isompi painettava liitin mistä nuo 4 piuhaa erkanevat.

Ja sitten kysymyksiin: Mistä löytyy ko. koneesta tuo ykk anturi, konetta kävin kyllä läpi pirusti. Alle en tietystikkään kurkistanut että olisiko nokkapyörässä? Boksihan mielestäni tarvitsee tämän tiedon jotta sytytys menee oikein?

Ja toinen asia: Kevi kuuluisi kytkeä transistoriin/kondensaattoriin mutta tässä sitä ei ole koska jakaja on kärjetön? Olenko oikeassa? Eli minne tuo yksi piuha kuuluisi kytkeä vai eikö minnekkää tässä tapauksessa?

Tälläistä. Ehkä se jo kohta käy, hiljaa hyvä tulee :D
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Ja sitten kysymyksiin: Mistä löytyy ko. koneesta tuo ykk anturi, konetta kävin kyllä läpi pirusti. Alle en tietystikkään kurkistanut että olisiko nokkapyörässä? Boksihan mielestäni tarvitsee tämän tiedon jotta sytytys menee oikein?

Ja toinen asia: Kevi kuuluisi kytkeä transistoriin/kondensaattoriin mutta tässä sitä ei ole koska jakaja on kärjetön? Olenko oikeassa? Eli minne tuo yksi piuha kuuluisi kytkeä vai eikö minnekkää tässä tapauksessa?
Se boksi on sytytysboksi/kipinänvahvistinboksi. Boksille tulee pulssit sillä pyöreällä liittimellä varustetulla johdolla, joka tulee virranjakajalta. Ja ykk anturia ei ole. Yksi anturi voi löytyä(jos on paikallaan) kampiakselin etupäästä, joka menee suoraan "tietokoneliittimeen". Sillä ei ole vaikutusta mitenkään sytytykseen eli toimii ilman sitäkin. Sytytysennakko säädetään ihan virranjakajaa kääntämällä..

Kevi menee kans tietokoneliittimeen ja bensapumpun releeseen, jota et kylläkään tässä tarvi lainkaan, kun laitoit kaasarin.. eli älä laita mihinkään..

Ja musta puolan miinuspuoleen.

Onko tietoa miltä vuodelta kone on? (Vuosiluvun kaksi viimeistä numeroa löytyy pakosarjan alapuolelta lohkosta) Koska pieniä muutoksia voi olla, kuten etuvastukset..
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Hei vain.

Viime kirjoittelusta onkin sitten kulunut pitkä tovi ja paljon on kerennyt tapahtua 8)

Tässä tilanne kun konetta ensikertaa pyöräyteltiin.
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0173.JPG[/url]
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0174.JPG[/url]

Lukkopelti sai väistyä tieltä asennuksen ajaksi mut se löysi paikkansa takaisin migin säestyksellä. Konetta on käytetty useita kertoja ja ensimmäiset ajotkin on jo ajettu. Tuo Rokkiorkesteri(lue. kaasutin) vaan antaa aika reippaanlaisesti soppaa joten herääminen hieman vaikeata mutta nämäkin ongelmat kyllä selviävät kunhan siihen hieman perehdytään enemmän.

Hieman tuoreempi kuva. Bensalinja ja pumppu asennettuna, jäähdytin tuosta 2.5 16tappisesta, sähköflekti kahdella ropelilla(taitaa olla passatista?) ym. Jäähdyttäjälle leivottiin melko järeä kehikko ympärille kulmaraudasta jossa se pääsee elämään aivan kuin alkuperäisestikin on tarkoitettu ettei ratkeais heti kättelys.
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0261.JPG[/url]

Tankki tuli haettua sillo halpahallista ja se lyötii takakonttiin.
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0267.JPG[/url]

Kokosin kytkimet ja sulakkeet vanhan vahvistimen etupaneeliin tuohon kepin juureen. [url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0268.JPG[/url]

Alkuperäset kaasutusvivustot heivasin ja pihalla maanneesta galantista otin täydellisen paketin polkimen kanssa ja rakentelin niistä, kuva tuosta tulossa.

Kytkin on toiminut tuolla painelaakerilla ihan oikein mutta vielä ei ole kunnolla päästy koittamaan sen pitoa. Tai kyllä tuo näyttää pitävän, hajonneina osina laatikon päästä kuminivel ja kardaanin kannatinlaakeri :lol: Tähän voinut myös vaikuttaa kaasupolkimen asento :lol: 8) Huomenna setvimään tuon kohtaloa ja hakemaan siihen uudet osat et pysyis läjäs.

Huomenna tai ainakin viikonloppuna luvassa kuvia ja ehkä jopa videota :)
Viimeksi muokannut naftale_n, To 29.11.2007 01:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Just. No se on hyvä et näit osaa käyttää :roll:

Edit(6.12.07): Pääkaari tuli taiteltua tuossa päivällä, kardaani vieläki päreinä. Eiköhän nämä viikonloppuna korjaudu.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Onko kilpuri kovassa käytössä?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Tjaah. Tämäkin juttu oli vielä nostettu korkeemmalle..

Itseasiassa koneet hyrräs juurikin lauantaina(21.2) täällä Porvoossa. Saldona ensimmäisissä kisoissa harjoitukset 4kier, ensimmäinen lähtö penkkaan ja toinen lähtö 4:s sija. Tähän loppui ajot kun ei riittäneet pisteet semiin.

Nooh ihan hyvä alku oli autolle vaikka meinasi vielä kaasutin oikutella kisapaikalla, tästä mukava jatkaa ensi viikonloppuna :)

:!: :!: :!:

Ja pienenä mainostuksena ilmoitus kisoista eli Porvoon peltoajot 28.2 2009 ajetaan Uudessa saksalassa (Haulla esim. Leppäsuontie), opasteet olleet ainakin viime vuosina Porvoo-Hyvinkää(55) tieltä, noin 5km ennen moottoritietä.

Klo 12 alkaa kisat, kuitenkin jo 10.30 alkaen nähtävää harjoitusten muodossa. Kaikki mukaan viihtymään rennon autourheilun pariin :)
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
JeremyH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2603
Liittynyt: Su 21.12.2008 15:50
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja JeremyH »

No tulihan tuolla käytyä kisoja katsomassa, kun kerrankin sain tiedon kisoista ajoissa. Kiitos naftale_n
Komeaa oli kilpurin meno, ja myös sen toisen w123:n joka oli kuulemma turbodiesel?
Muutenkin oli niin hienot kisat että rupesi mieli tehdä itselleen ajopeli.
Jos vaikka toi toinen Toyota joutaisi siihen :roll: Silloin olisin (onneksi) vetari-luokassa enkä sun panssarivaunun tiellä :wink:

Kova olet rattimies mutta jotenkin näytti siltä että Mersu oli aika etupainoinen. :arrow: lisää dieettiä kilpurille.

Nyt taitaa olla konepelti hyvin höyrytetty :shock: :?

Harmi muuten ettei tullut kameraa mukaan, olisi pitänyt saada kuva siitä kun menitte sen toisen Mersun kanssa kylki-kyljessä... :shock: :P

Jos viitsit niin selitähän mitä vaatimuksia autolle/kuskille on osallistumiseen. kypärä ja kaaret ilmeisesti, mitä muuta?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin

En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Jeppistä. Joo, ihan mukava oli nähä pitkästä aikaa! Ei vaan kerenny mahdottomasti jutella siin ku oli vähä sitä hässäkkää se remmin kaa :)

Tuolta voi käydä lukemassa kisaa ja kalustoa koskevat kriteerit http://maranelloteam.fi/peltosaannot.html. Helppoa on osallistuminen ja jos ei halua kaaria tehdä niin sitten ajamaan Sipoon paippisiin 3h le-mans ajoa.

Kaveri oli kuvaamassa videokameralla ja toinen sitte tolla dikijärkkärillä niin sai aika paljo matskua kisoista.

Mese joo kärsi aikamoisista jäähdytys ongelmista, syykin selvisi juuri ennen b-finaalia, termari oli kuoleentunut. Ihme ettei poikinu koko kone :shock: Ja tuosta keulapainosuudesta sen verran että onhan siel iso pala rautaa keulas et onhan se vähä eri viedä ku joku corolla tuolla.

Siinä toisessa mesessä oli joo 3litranen turbodiesel kattila mutta en käyny kysäsee oliko OM617 vai OM603. Se sai mustan lipun ja koko kisasta pois. Töni vissii muita vähä liikaa.

KUVA1

KUVA2
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3979
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

naftale_n kirjoitti:KUVA1

KUVA2
Kuvalinkit eivät toimi.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12847
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kopsaa linkki ja entterii
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3979
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

epk kirjoitti:kopsaa linkki ja entterii
OK, kiitos. Voisihan nuo kuvat laittaa tavalliselle nettipalvelimellekin ja linkittää sinne.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Pitkäää sladia! :D
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Tuossa kisassa vaan ei ollu takapääl kunnol pitoa niin meni vähä shouksi :D

Ton jälkee oli viel 3h lemans ajot niin siel sai ihan vauhtiakin kun pysy vedet tankissa.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Vastaa Viestiin