W123 2.8TC "kilpuri"
W123 2.8TC "kilpuri"
Joops eli tälläsen rakentelu on aloitettu tuossa kesällä. Kirjoittelun tästä aloitin vasta nyt koska töistä pidän talvilomaa ja muutenkin alkoi palat loksahdella kohdalleen osien löytämiseen.
Auto löytyi foorumin kautta Humppilasta joka sitten käytiin kuorma-autolla noukkimassa tallille. Eli tämähän on w123, vuosimalli taitaa olla jotain -70 luvun puolella, koneena tuolloin OM617 ja nelivaihteinen manuaali.
Kuvia noudon jälkeen:
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0072.JPG[/url]
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0073.JPG[/url]
Parhaat päivänsä kori oli jo nähnyt ja mitään helmeä en hakenutkaan koska ruttua se tulee saamaan joka tapauksessa. Korista irroiteltiin kaikki "turha" paino pois ja kyllähän siitä peräkärryllinen tavaraa irtosikin.
Auto löytyi foorumin kautta Humppilasta joka sitten käytiin kuorma-autolla noukkimassa tallille. Eli tämähän on w123, vuosimalli taitaa olla jotain -70 luvun puolella, koneena tuolloin OM617 ja nelivaihteinen manuaali.
Kuvia noudon jälkeen:
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0072.JPG[/url]
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0073.JPG[/url]
Parhaat päivänsä kori oli jo nähnyt ja mitään helmeä en hakenutkaan koska ruttua se tulee saamaan joka tapauksessa. Korista irroiteltiin kaikki "turha" paino pois ja kyllähän siitä peräkärryllinen tavaraa irtosikin.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: W123 2.8TC "kilpuri"
Auto saatiin sitten tallin puolelle ja alkoi silloisen dieselkoneen herättely josko siitä olisi saanut savuja ulos. Lokasuojatkin löytyivät samalta kylältä paikan päälle tuotuna puhelinsoitolla.
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0079.JPG[/url]
Konehuone
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0080.JPG[/url]
Samoihin aikoihin Cridde tarvitsi 5-dieseliä itselleen ja minähän luovuin koska bensa sykki veressä vielä tuolloin, nykyisestä tilanteesta en ole vielä ihan selvillä
Niinpä seuraavana viikonloppuna pistin lenkkiavainta toisen perään ja nostin vanhan nokikattilan pois.
Uuden pannun etsintä oli alkanut. Kaivattiin tietty tehoa, mitäs muutakaan
Yksi kaverini oli puhunut että olisi tiedossa työkaverillaan M110 2,8TC ruiskukone, kilometreistä ei tietoa mutta ei pitäisi olla ruostunutkaan vielä ihan paskaksi.
Puhelinsoitto ja kone oli saapunut peräkärrillä hänen työpaikkansa pihalle parin päivän päästä josta sen sai noutaa. Sen jälkeen olikin pelkkää henkseleitten paukuttelua ja asennusoluiden nauttimista muutama viikko
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0079.JPG[/url]
Konehuone
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0080.JPG[/url]
Samoihin aikoihin Cridde tarvitsi 5-dieseliä itselleen ja minähän luovuin koska bensa sykki veressä vielä tuolloin, nykyisestä tilanteesta en ole vielä ihan selvillä

Niinpä seuraavana viikonloppuna pistin lenkkiavainta toisen perään ja nostin vanhan nokikattilan pois.
Uuden pannun etsintä oli alkanut. Kaivattiin tietty tehoa, mitäs muutakaan

Puhelinsoitto ja kone oli saapunut peräkärrillä hänen työpaikkansa pihalle parin päivän päästä josta sen sai noutaa. Sen jälkeen olikin pelkkää henkseleitten paukuttelua ja asennusoluiden nauttimista muutama viikko

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: W123 2.8TC "kilpuri"
Vehkeet seiso tallissa pölyttymässä todella pitkään!
Tuli perjantai, ajojärjestelijä ilmoitti että jos viikonlopun vielä teet töitä niin ens viikko hiihtolomaa. Olin yhtä kaasujalkaa sen kolme päivää että saa nopeesti hommat päätökseen.
Eli tämä viikko on nyt haeskeltu osia ja kyllähän niitä alkoi löytymään, kiitos foorumilaisten.
Ruiskukone kun tuo oli niin ruiskun osia puuttui sekä johtosarja joten hautasin ruiskun käytön melkein alkuunsa. Kaasuttimia ja imusarja löytyi tänään ja ne pitäisi tulla toivottavasti ennen viikonloppua.
Oli osto-ilmoitus myös kytkimestä josko joltain olisi löytynyt hilppeineen koska TC:n perässä oli ollut ennen automaatti. OM617:n perästä olin purkanut tuolloin levyn ja asetelman pois mutta vauhtipyörä jäi vielä kiinni koneeseen. Ilmoitin Criddelle että ottaa se vielä talteen koska kyllä sitä joku joskus tulee tarvitsemaan, Ehkä
Meninpä tänään sitten hakemaan tuota vauhtipyörää mutta matkaan tarttui myös Modded n.8kg vauhtipyörä, 4-lapanen sintteri ja ap-racingin asetelma.
Leivoin ne tuossa iltamassa kiinni, ainut mikä huoletta on painelaakerin paksuus koska sylinteri meni todella pohjaan kun kiristelin laatikon loppuun. No tuohan selviää vain kokeilemalla toimiiko se yhtään. Myös startin ja pakosarjat ruuvailin kiinni.
Lisää ihmettelyä huomenna.

Tuli perjantai, ajojärjestelijä ilmoitti että jos viikonlopun vielä teet töitä niin ens viikko hiihtolomaa. Olin yhtä kaasujalkaa sen kolme päivää että saa nopeesti hommat päätökseen.
Eli tämä viikko on nyt haeskeltu osia ja kyllähän niitä alkoi löytymään, kiitos foorumilaisten.
Ruiskukone kun tuo oli niin ruiskun osia puuttui sekä johtosarja joten hautasin ruiskun käytön melkein alkuunsa. Kaasuttimia ja imusarja löytyi tänään ja ne pitäisi tulla toivottavasti ennen viikonloppua.
Oli osto-ilmoitus myös kytkimestä josko joltain olisi löytynyt hilppeineen koska TC:n perässä oli ollut ennen automaatti. OM617:n perästä olin purkanut tuolloin levyn ja asetelman pois mutta vauhtipyörä jäi vielä kiinni koneeseen. Ilmoitin Criddelle että ottaa se vielä talteen koska kyllä sitä joku joskus tulee tarvitsemaan, Ehkä

Meninpä tänään sitten hakemaan tuota vauhtipyörää mutta matkaan tarttui myös Modded n.8kg vauhtipyörä, 4-lapanen sintteri ja ap-racingin asetelma.
Leivoin ne tuossa iltamassa kiinni, ainut mikä huoletta on painelaakerin paksuus koska sylinteri meni todella pohjaan kun kiristelin laatikon loppuun. No tuohan selviää vain kokeilemalla toimiiko se yhtään. Myös startin ja pakosarjat ruuvailin kiinni.
Lisää ihmettelyä huomenna.
Viimeksi muokannut naftale_n, To 08.03.2007 00:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: W123 2.8TC "kilpuri"
Onpa hyväkuntoisen näköinen öljynjäähdytin kuvissa verrattuna muiden osien ulkoiseen kuntoon.
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
Tuommosiin pienimuotoisiin peltokisoihin joita täällä suunnalla järjestetään parit talvessa. Rokkiralliin huono osallistua, ku joutuu myymään auton pois ku sil voittaa kummiskiPetehri kirjoitti:Mihin käyttöön kilpuri on tulossa?? Jokkikseen vai ihan leikkikaluksi? Tuleeko tekniikaksi ihan vakio twincami???



W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Hei vain!
Torstai on toivoa täynnä, näinhän sitä kerrotaan. Toivossa elellään että huomis aamuksi osat kerkeisivät ja kyllähän ne taitavat keretä.
Rojekti jatku konehuoneen siivoamisella kaikesta turhasta ja jäähdyttimen paikkaakin aloin jo suunnittelemaan. Ajan hammas on purrut ja vienyt alapellin johon jäähdytin on ennen maannut. Joko teen kiinnityksen tuohon tai sitten jäähdytin siirtyy takakonttiin??
Paljo on vielä avoinna. Tuon lopullisen kohdan alkaa nähdä sitten kun saa koneen istutettua että mahtuuko sinne keulille enää muuta. Mittanauhalla kattellessani meinaa ahas tulla. Liian tiivistä on turha tehdä koska yksi pieni pusu ja joku paikka on rei'itetty sen jälkeen. Jos sitten jäähdytin siirtyisi takakonttiin niin tarvittaisiin lisäpumppu kuljettamaan vettä.
Jos jollain tiedossa jotain pumppua tuohon tai ideoita toteutukseen niin viestiä vaan alle. En välttämättä tänään kerennyt kaikkea miettimäänkään
Myös alkupätkiä pakoputkiin sommittelin sekä hain motonetistä kipinän valmistukseen tarvittavia vempaimia
Kuvia:
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0142.JPG[/url]
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0143.JPG[/url]
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0144.JPG[/url]
EDIT: Ihan tähän pienoisena lisänä että kukas tunnistaa mersua nokikkain olevan vihreän hurjimuksen?
Torstai on toivoa täynnä, näinhän sitä kerrotaan. Toivossa elellään että huomis aamuksi osat kerkeisivät ja kyllähän ne taitavat keretä.
Rojekti jatku konehuoneen siivoamisella kaikesta turhasta ja jäähdyttimen paikkaakin aloin jo suunnittelemaan. Ajan hammas on purrut ja vienyt alapellin johon jäähdytin on ennen maannut. Joko teen kiinnityksen tuohon tai sitten jäähdytin siirtyy takakonttiin??
Paljo on vielä avoinna. Tuon lopullisen kohdan alkaa nähdä sitten kun saa koneen istutettua että mahtuuko sinne keulille enää muuta. Mittanauhalla kattellessani meinaa ahas tulla. Liian tiivistä on turha tehdä koska yksi pieni pusu ja joku paikka on rei'itetty sen jälkeen. Jos sitten jäähdytin siirtyisi takakonttiin niin tarvittaisiin lisäpumppu kuljettamaan vettä.
Jos jollain tiedossa jotain pumppua tuohon tai ideoita toteutukseen niin viestiä vaan alle. En välttämättä tänään kerennyt kaikkea miettimäänkään

Myös alkupätkiä pakoputkiin sommittelin sekä hain motonetistä kipinän valmistukseen tarvittavia vempaimia

Kuvia:
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0142.JPG[/url]
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0143.JPG[/url]
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0144.JPG[/url]
EDIT: Ihan tähän pienoisena lisänä että kukas tunnistaa mersua nokikkain olevan vihreän hurjimuksen?

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Harmi kun ruiskua et saanut jätettyä. On aika iloinen ihan vakionakin tuo 280E. Siis 185 pollea tuon ikäisestä vapaasti hengittävästä moottorista on käsittääkseni aika kohtuullinen lukema. Tuolle ennen tuulitunneleita tehdylle järkäleellekin tehdas lupaa huippunopeutta 200 km/h ja ihan kivasti se kiihtyykin. Mitä lienee sitten tuolla tavalla ylimääräinen paino riisuttuna olisikaan mennyt.
W123 280TE -79
Jeespoks. Osia tuli sitten vallattoman kokonen määrä, Suuri Kiitos niistä offroad:lle
Tänään tuli kasailtua sitten tuo imusarja kaasarin kanssa kiinni, öljynlauhdutin sai putkensa ja tehostajan laittelin kanssa.
Halpaautotarvikeliikkeestä tuli hankittua krääsää sit oikeen urakalla sekä polttoainetankin(n.30l) joka tulee sijoittumaan takakonttiin. Tuosta miksi en käytä alkuperäistä tankkia: 1 se on dieselin jäljiltä, 2 polttoaineputken olisi joutunut purkamaan ja tuomaan sisäpuolelle, 3 pienemmän tankin kanssa on hieman turvallisempi olo kun palavaa nestettä hieman vähemmän yms.
Plussana isoa tankkia käyttäessä olisi tietysti ollut tämä taka-akselille tuleva paino mutta sekin on "hetkellistä". Voihan sen tietysti lyödä betonia täyteen mutta voi tulla liian raskas ja kiinnitys pitäisi rakentaa mielestäni paremmin että ei tule niskaan. Toki tuleehan tuohon vielä kaaret väliin mutta voi olla liian riskiä. Mutta jo 50kg varmasti vaikuttaisi tuolla tankissa positiivisesti tuohon takapäähän ja sitten irroitettavilla loput. Katsotaan nyt
Huomenna katsomaan talven kolmansia ajoja että siellä menee aamupäivä mutta eiköhän kiuas löydä iltamassa tiensä konehuoneeseen. Kuvia tulee sitten huomenna tai sunnuntaina. Kiitos ja hyvää yötä
EDIT: Jos jollakulla sattuisi olemaan tuohon jotain pienikokoisempaa ralliratin tynkää niin yv:llä voi tarjota.


Tänään tuli kasailtua sitten tuo imusarja kaasarin kanssa kiinni, öljynlauhdutin sai putkensa ja tehostajan laittelin kanssa.
Halpaautotarvikeliikkeestä tuli hankittua krääsää sit oikeen urakalla sekä polttoainetankin(n.30l) joka tulee sijoittumaan takakonttiin. Tuosta miksi en käytä alkuperäistä tankkia: 1 se on dieselin jäljiltä, 2 polttoaineputken olisi joutunut purkamaan ja tuomaan sisäpuolelle, 3 pienemmän tankin kanssa on hieman turvallisempi olo kun palavaa nestettä hieman vähemmän yms.
Plussana isoa tankkia käyttäessä olisi tietysti ollut tämä taka-akselille tuleva paino mutta sekin on "hetkellistä". Voihan sen tietysti lyödä betonia täyteen mutta voi tulla liian raskas ja kiinnitys pitäisi rakentaa mielestäni paremmin että ei tule niskaan. Toki tuleehan tuohon vielä kaaret väliin mutta voi olla liian riskiä. Mutta jo 50kg varmasti vaikuttaisi tuolla tankissa positiivisesti tuohon takapäähän ja sitten irroitettavilla loput. Katsotaan nyt

Huomenna katsomaan talven kolmansia ajoja että siellä menee aamupäivä mutta eiköhän kiuas löydä iltamassa tiensä konehuoneeseen. Kuvia tulee sitten huomenna tai sunnuntaina. Kiitos ja hyvää yötä

EDIT: Jos jollakulla sattuisi olemaan tuohon jotain pienikokoisempaa ralliratin tynkää niin yv:llä voi tarjota.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Dodiih, nostetaan juttua taas vähä pinnalle. Rojekti ollut hieman jäissä työkiireiden ja toisen autorojektin jäljiltä.
Tänään tuossa iltamassa kävin hieman sähköjä laittelemassa ja tälläisiä kysymyksiä tuli esille.
1. Konehan on alunperin ruiskulla ja sen jäljiltä on myös jonkinlainen boksi olemassa joka yhdistää esimerkiksi jakajan ja puolan. Kirjastossa vierailu ja kirjan selailu antoi tälläisiä vastauksia:
napa1: Kevi = transistori
napa2: Ru = maa
napa3: Pu/Mu = puola
napa4: Mu = ykk anturi
Jakajasta tulee yksi piuha boksille pyöreällä painoliittimellä, ja sen vieressä on sitten toinen isompi painettava liitin mistä nuo 4 piuhaa erkanevat.
Ja sitten kysymyksiin: Mistä löytyy ko. koneesta tuo ykk anturi, konetta kävin kyllä läpi pirusti. Alle en tietystikkään kurkistanut että olisiko nokkapyörässä? Boksihan mielestäni tarvitsee tämän tiedon jotta sytytys menee oikein?
Ja toinen asia: Kevi kuuluisi kytkeä transistoriin/kondensaattoriin mutta tässä sitä ei ole koska jakaja on kärjetön? Olenko oikeassa? Eli minne tuo yksi piuha kuuluisi kytkeä vai eikö minnekkää tässä tapauksessa?
Tälläistä. Ehkä se jo kohta käy, hiljaa hyvä tulee
Tänään tuossa iltamassa kävin hieman sähköjä laittelemassa ja tälläisiä kysymyksiä tuli esille.
1. Konehan on alunperin ruiskulla ja sen jäljiltä on myös jonkinlainen boksi olemassa joka yhdistää esimerkiksi jakajan ja puolan. Kirjastossa vierailu ja kirjan selailu antoi tälläisiä vastauksia:
napa1: Kevi = transistori
napa2: Ru = maa
napa3: Pu/Mu = puola
napa4: Mu = ykk anturi
Jakajasta tulee yksi piuha boksille pyöreällä painoliittimellä, ja sen vieressä on sitten toinen isompi painettava liitin mistä nuo 4 piuhaa erkanevat.
Ja sitten kysymyksiin: Mistä löytyy ko. koneesta tuo ykk anturi, konetta kävin kyllä läpi pirusti. Alle en tietystikkään kurkistanut että olisiko nokkapyörässä? Boksihan mielestäni tarvitsee tämän tiedon jotta sytytys menee oikein?
Ja toinen asia: Kevi kuuluisi kytkeä transistoriin/kondensaattoriin mutta tässä sitä ei ole koska jakaja on kärjetön? Olenko oikeassa? Eli minne tuo yksi piuha kuuluisi kytkeä vai eikö minnekkää tässä tapauksessa?
Tälläistä. Ehkä se jo kohta käy, hiljaa hyvä tulee

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Se boksi on sytytysboksi/kipinänvahvistinboksi. Boksille tulee pulssit sillä pyöreällä liittimellä varustetulla johdolla, joka tulee virranjakajalta. Ja ykk anturia ei ole. Yksi anturi voi löytyä(jos on paikallaan) kampiakselin etupäästä, joka menee suoraan "tietokoneliittimeen". Sillä ei ole vaikutusta mitenkään sytytykseen eli toimii ilman sitäkin. Sytytysennakko säädetään ihan virranjakajaa kääntämällä..Ja sitten kysymyksiin: Mistä löytyy ko. koneesta tuo ykk anturi, konetta kävin kyllä läpi pirusti. Alle en tietystikkään kurkistanut että olisiko nokkapyörässä? Boksihan mielestäni tarvitsee tämän tiedon jotta sytytys menee oikein?
Ja toinen asia: Kevi kuuluisi kytkeä transistoriin/kondensaattoriin mutta tässä sitä ei ole koska jakaja on kärjetön? Olenko oikeassa? Eli minne tuo yksi piuha kuuluisi kytkeä vai eikö minnekkää tässä tapauksessa?
Kevi menee kans tietokoneliittimeen ja bensapumpun releeseen, jota et kylläkään tässä tarvi lainkaan, kun laitoit kaasarin.. eli älä laita mihinkään..
Ja musta puolan miinuspuoleen.
Onko tietoa miltä vuodelta kone on? (Vuosiluvun kaksi viimeistä numeroa löytyy pakosarjan alapuolelta lohkosta) Koska pieniä muutoksia voi olla, kuten etuvastukset..
Hei vain.
Viime kirjoittelusta onkin sitten kulunut pitkä tovi ja paljon on kerennyt tapahtua
Tässä tilanne kun konetta ensikertaa pyöräyteltiin.
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0173.JPG[/url]
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0174.JPG[/url]
Lukkopelti sai väistyä tieltä asennuksen ajaksi mut se löysi paikkansa takaisin migin säestyksellä. Konetta on käytetty useita kertoja ja ensimmäiset ajotkin on jo ajettu. Tuo Rokkiorkesteri(lue. kaasutin) vaan antaa aika reippaanlaisesti soppaa joten herääminen hieman vaikeata mutta nämäkin ongelmat kyllä selviävät kunhan siihen hieman perehdytään enemmän.
Hieman tuoreempi kuva. Bensalinja ja pumppu asennettuna, jäähdytin tuosta 2.5 16tappisesta, sähköflekti kahdella ropelilla(taitaa olla passatista?) ym. Jäähdyttäjälle leivottiin melko järeä kehikko ympärille kulmaraudasta jossa se pääsee elämään aivan kuin alkuperäisestikin on tarkoitettu ettei ratkeais heti kättelys.
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0261.JPG[/url]
Tankki tuli haettua sillo halpahallista ja se lyötii takakonttiin.
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0267.JPG[/url]
Kokosin kytkimet ja sulakkeet vanhan vahvistimen etupaneeliin tuohon kepin juureen. [url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0268.JPG[/url]
Alkuperäset kaasutusvivustot heivasin ja pihalla maanneesta galantista otin täydellisen paketin polkimen kanssa ja rakentelin niistä, kuva tuosta tulossa.
Kytkin on toiminut tuolla painelaakerilla ihan oikein mutta vielä ei ole kunnolla päästy koittamaan sen pitoa. Tai kyllä tuo näyttää pitävän, hajonneina osina laatikon päästä kuminivel ja kardaanin kannatinlaakeri
Tähän voinut myös vaikuttaa kaasupolkimen asento
Huomenna setvimään tuon kohtaloa ja hakemaan siihen uudet osat et pysyis läjäs.
Huomenna tai ainakin viikonloppuna luvassa kuvia ja ehkä jopa videota
Viime kirjoittelusta onkin sitten kulunut pitkä tovi ja paljon on kerennyt tapahtua

Tässä tilanne kun konetta ensikertaa pyöräyteltiin.
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0173.JPG[/url]
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0174.JPG[/url]
Lukkopelti sai väistyä tieltä asennuksen ajaksi mut se löysi paikkansa takaisin migin säestyksellä. Konetta on käytetty useita kertoja ja ensimmäiset ajotkin on jo ajettu. Tuo Rokkiorkesteri(lue. kaasutin) vaan antaa aika reippaanlaisesti soppaa joten herääminen hieman vaikeata mutta nämäkin ongelmat kyllä selviävät kunhan siihen hieman perehdytään enemmän.
Hieman tuoreempi kuva. Bensalinja ja pumppu asennettuna, jäähdytin tuosta 2.5 16tappisesta, sähköflekti kahdella ropelilla(taitaa olla passatista?) ym. Jäähdyttäjälle leivottiin melko järeä kehikko ympärille kulmaraudasta jossa se pääsee elämään aivan kuin alkuperäisestikin on tarkoitettu ettei ratkeais heti kättelys.
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0261.JPG[/url]
Tankki tuli haettua sillo halpahallista ja se lyötii takakonttiin.
[url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0267.JPG[/url]
Kokosin kytkimet ja sulakkeet vanhan vahvistimen etupaneeliin tuohon kepin juureen. [url]http://naftale_n.on.keimo.net/Kilpuri/DSCN0268.JPG[/url]
Alkuperäset kaasutusvivustot heivasin ja pihalla maanneesta galantista otin täydellisen paketin polkimen kanssa ja rakentelin niistä, kuva tuosta tulossa.
Kytkin on toiminut tuolla painelaakerilla ihan oikein mutta vielä ei ole kunnolla päästy koittamaan sen pitoa. Tai kyllä tuo näyttää pitävän, hajonneina osina laatikon päästä kuminivel ja kardaanin kannatinlaakeri



Huomenna tai ainakin viikonloppuna luvassa kuvia ja ehkä jopa videota

Viimeksi muokannut naftale_n, To 29.11.2007 01:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Tjaah. Tämäkin juttu oli vielä nostettu korkeemmalle..
Itseasiassa koneet hyrräs juurikin lauantaina(21.2) täällä Porvoossa. Saldona ensimmäisissä kisoissa harjoitukset 4kier, ensimmäinen lähtö penkkaan ja toinen lähtö 4:s sija. Tähän loppui ajot kun ei riittäneet pisteet semiin.
Nooh ihan hyvä alku oli autolle vaikka meinasi vielä kaasutin oikutella kisapaikalla, tästä mukava jatkaa ensi viikonloppuna
Ja pienenä mainostuksena ilmoitus kisoista eli Porvoon peltoajot 28.2 2009 ajetaan Uudessa saksalassa (Haulla esim. Leppäsuontie), opasteet olleet ainakin viime vuosina Porvoo-Hyvinkää(55) tieltä, noin 5km ennen moottoritietä.
Klo 12 alkaa kisat, kuitenkin jo 10.30 alkaen nähtävää harjoitusten muodossa. Kaikki mukaan viihtymään rennon autourheilun pariin
Itseasiassa koneet hyrräs juurikin lauantaina(21.2) täällä Porvoossa. Saldona ensimmäisissä kisoissa harjoitukset 4kier, ensimmäinen lähtö penkkaan ja toinen lähtö 4:s sija. Tähän loppui ajot kun ei riittäneet pisteet semiin.
Nooh ihan hyvä alku oli autolle vaikka meinasi vielä kaasutin oikutella kisapaikalla, tästä mukava jatkaa ensi viikonloppuna




Ja pienenä mainostuksena ilmoitus kisoista eli Porvoon peltoajot 28.2 2009 ajetaan Uudessa saksalassa (Haulla esim. Leppäsuontie), opasteet olleet ainakin viime vuosina Porvoo-Hyvinkää(55) tieltä, noin 5km ennen moottoritietä.
Klo 12 alkaa kisat, kuitenkin jo 10.30 alkaen nähtävää harjoitusten muodossa. Kaikki mukaan viihtymään rennon autourheilun pariin

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
No tulihan tuolla käytyä kisoja katsomassa, kun kerrankin sain tiedon kisoista ajoissa. Kiitos naftale_n
Komeaa oli kilpurin meno, ja myös sen toisen w123:n joka oli kuulemma turbodiesel?
Muutenkin oli niin hienot kisat että rupesi mieli tehdä itselleen ajopeli.
Jos vaikka toi toinen Toyota joutaisi siihen
Silloin olisin (onneksi) vetari-luokassa enkä sun panssarivaunun tiellä
Kova olet rattimies mutta jotenkin näytti siltä että Mersu oli aika etupainoinen.
lisää dieettiä kilpurille.
Nyt taitaa olla konepelti hyvin höyrytetty

Harmi muuten ettei tullut kameraa mukaan, olisi pitänyt saada kuva siitä kun menitte sen toisen Mersun kanssa kylki-kyljessä...

Jos viitsit niin selitähän mitä vaatimuksia autolle/kuskille on osallistumiseen. kypärä ja kaaret ilmeisesti, mitä muuta?
Komeaa oli kilpurin meno, ja myös sen toisen w123:n joka oli kuulemma turbodiesel?
Muutenkin oli niin hienot kisat että rupesi mieli tehdä itselleen ajopeli.
Jos vaikka toi toinen Toyota joutaisi siihen


Kova olet rattimies mutta jotenkin näytti siltä että Mersu oli aika etupainoinen.

Nyt taitaa olla konepelti hyvin höyrytetty


Harmi muuten ettei tullut kameraa mukaan, olisi pitänyt saada kuva siitä kun menitte sen toisen Mersun kanssa kylki-kyljessä...


Jos viitsit niin selitähän mitä vaatimuksia autolle/kuskille on osallistumiseen. kypärä ja kaaret ilmeisesti, mitä muuta?
Omat:
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
E320 W210 1996 Avantgarde-AMG (210.055/104.995+722.509) <- JoonasH edition
E320cdi W210 2000 Avaaranteet-OMG (210.026/613.961+722.626) <- kylmäsavulahna
Sprinter W903 2006 Ambulanssi-ARGH (903.662/611.981+730.409) <- Kutubunkkeri
Huolehdittava:
Sprinter 316cdi 2010 (906.635/651.955+722.686) <- papan kaappipakastin
En mä mitään osaa tehä, mut voin mä neuvoo...
Jeppistä. Joo, ihan mukava oli nähä pitkästä aikaa! Ei vaan kerenny mahdottomasti jutella siin ku oli vähä sitä hässäkkää se remmin kaa 
Tuolta voi käydä lukemassa kisaa ja kalustoa koskevat kriteerit http://maranelloteam.fi/peltosaannot.html. Helppoa on osallistuminen ja jos ei halua kaaria tehdä niin sitten ajamaan Sipoon paippisiin 3h le-mans ajoa.
Kaveri oli kuvaamassa videokameralla ja toinen sitte tolla dikijärkkärillä niin sai aika paljo matskua kisoista.
Mese joo kärsi aikamoisista jäähdytys ongelmista, syykin selvisi juuri ennen b-finaalia, termari oli kuoleentunut. Ihme ettei poikinu koko kone
Ja tuosta keulapainosuudesta sen verran että onhan siel iso pala rautaa keulas et onhan se vähä eri viedä ku joku corolla tuolla.
Siinä toisessa mesessä oli joo 3litranen turbodiesel kattila mutta en käyny kysäsee oliko OM617 vai OM603. Se sai mustan lipun ja koko kisasta pois. Töni vissii muita vähä liikaa.
KUVA1
KUVA2

Tuolta voi käydä lukemassa kisaa ja kalustoa koskevat kriteerit http://maranelloteam.fi/peltosaannot.html. Helppoa on osallistuminen ja jos ei halua kaaria tehdä niin sitten ajamaan Sipoon paippisiin 3h le-mans ajoa.
Kaveri oli kuvaamassa videokameralla ja toinen sitte tolla dikijärkkärillä niin sai aika paljo matskua kisoista.
Mese joo kärsi aikamoisista jäähdytys ongelmista, syykin selvisi juuri ennen b-finaalia, termari oli kuoleentunut. Ihme ettei poikinu koko kone

Siinä toisessa mesessä oli joo 3litranen turbodiesel kattila mutta en käyny kysäsee oliko OM617 vai OM603. Se sai mustan lipun ja koko kisasta pois. Töni vissii muita vähä liikaa.
KUVA1
KUVA2
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
OK, kiitos. Voisihan nuo kuvat laittaa tavalliselle nettipalvelimellekin ja linkittää sinne.epk kirjoitti:kopsaa linkki ja entterii
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Tälläisiä löytyi.
http://www.youtube.com/watch?v=wnPvTgMjmIc
http://www.youtube.com/watch?v=Dxu_tGypm2U
http://www.youtube.com/watch?v=wnPvTgMjmIc
http://www.youtube.com/watch?v=Dxu_tGypm2U
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93