ASP tööönink (hieman hintatietoutta saapui, kamat tilauksee)

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

ASP tööönink (hieman hintatietoutta saapui, kamat tilauksee)

Viesti Kirjoittaja rollierz »

Morjens.

Jenkkiforumeilla pilviin kehuttu ASP eli http://www.aspracing.com/ tarjoaa noita ahdinpyöräsettejä kaikkiin kompuralla varustettuihin mersuihin ja voimaa tulee kuin turboautoon lastulla, eli ahdot ylös.

On tosiaan tullu luettua noita jenkkien forumeita ja ei ongelmiakaan pitäisi tulla kestävyyden kanssa, joten ajattelin jos saataisiin jonkinasteinen kimppatilaus pystyyn?

W211 E55 tarttis vähä lisää ruutia ja noi ahdinpyöräsetit ei maksa "juuri mitään"

Olisko muilla kiinnostusta? varsinki amgien omistajat hoi huomio :)


Hintatietoutta tullut!

2.3k koneisiin (vain ahdinpyörä) 650 dollaria, alet riippuu määrästä.

5.5k koneisiin (ahdinpyörä, vesipumpun pyörä, uus hihna) 870 dollaria, alet riippuu määrästä.

3.2k koneisiin (kaikki kolme pyörää ja hihna) 970 dollaria, alet riippuu määrästä.
Viimeksi muokannut rollierz, To 29.03.2007 21:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Kyllä mä voisin olla mukana jos hinta on kohtuullinen.
Ahdettujen AMG-vehkeiden omistajista tuskin saadaan suurta porukkaa aikaiseksi, joten normikompuroidenkin omistajat voisi ilmoittautua.

Kyseleppä hintatietoja kun kerta puuhamieheksi rupesit :D
Samalla voisit selvittää että tuleeko myös laturille ja vesipumpulle uudet rullat ettei pyöri liikaa...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

Tuleetulee täydellinen setti hihnoineen kikkareineen :) C32 lisää 30-40hv ja E55 lisää noin 40-50hv mutta ne väännöt...C32 jotakuinkin apauttiarallaa 60-70nm lisää, E55 noin 100nm lisää. :)


Ainiin hinnat :lol: noin 500 euroa setti, riippuen vähän minkäverran saadaan innostuneita kasaan. Helppo ja ennenkaikkea TURVALLINEN tapa päivittää esimerkiksi se SLK200 sinne 230 tehoihin jne. :) Noi setit nostaa niin varovasti kuitenkin ahtoja. mbworldissa lienee yhteensä tuhansia autoja joissa ahdinpyöräsettejä, 200k alkaen sinne 55k malleihin mutta nolla tapausta on mun silmään osunut, missä ois jotain poksahtanut. :shock:
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Asiasta en paljoakaan tiedä, mutta tuli mieleen että olisikohan Kleemanilla jotain sopivaa tuohon tarpeeseen ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

Tottakai on Kleemanilla apua, mutta samat osat Kleemann-logolla vähintään kolminkertaisella hinnalla :) likimain jokaisen viripajan Stage-1 käsittää ahdinpyörät ja ecun. Eculla lähinnä nopeudenrajoittimen poisto ja lisävoima ahdinpyörillä. ASP on tunnettu ja arvostettu paja jonka osat ovat huippulaatua, ja voiko yksinkertaisempia osia olla kuin ahdinpyörät :lol:

Koneen avaamiseen jne liittyvissä asioissa en luottaisi kuin tunnettuihin mersuihin erikoistuneisiin pajoihin (Kleemann, Renntech, MKB, Brabus, Evosport muutamia mainitakseni) mutta ahdinpyörät voisi tehdä vaikka teron teräs tampereelta, ne toimii aivan yhtä hyvin kuin Kleemannin ~3000e maksavat "timanteilla koristellut platinasta tehdyt" ahdinpyörät :lol:

Rohkeesti vaan pojat vaikka vaimon kompuramersuun vähän lisävoimaa omasta autosta puhumattakaan. :) Tämä homma on likimain yhtä riskitöntä kuin pakoputken vaihtaminen auton luotettavuuden kannalta, mikäli on luottamista jenkkilän poikien puheisiin isoilla forumeilla. Myös tuo viripajojen "nämä heti ensiksi" - asenne puhuu sen puolesta. 8)
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

ECU:n ohjelmointi on kyllä erittäin suositeltavaa tämän kanssa, voipi tulla tenkkapoo muuten. Vaikka ongelmia ei tulisikaan niin kyllä se viritys hiukan vajavaiseksi jää ilman lastutusta. Juujuu tiedetään kompurakoneen lastutuksen olevan "turhaa" turbovehkeeseen verrattuna, mutta ei ne kleemannillakaan turhaan sitä samalla tee. Eräs suomalainen paja kyllä lupaa esim. C32:n lastutuksen tuovan 20 lisähevosta, mutta en siihen kyllä oikein usko, koska en ole muilla nähnyt samanlaisia tehon nousuja.

Olen kysynyt itselleni kleemannin settiä. ASP:n setti+ohjelmointi vaikka karalan pajalla maksaa alle puolet kleemannin hinnasta. Lieneekö kleemannilla AMG-lisä hinnassa kun normikompuroihin setti irtoaa käsittääkseni pikkusummalla, eroa niissä tuskin käytännössä on...

Toki on myönnettävä että niissä on ihan oikea laatuero. Kleemannin ratas on kevyt ja valettu (alumiinistä?) ja ASP taas on tehty painavasta vakiorullasta hitsaamalla siihen lisää tavaraa ja sitten sorvattu siihen uudet urat. Noita jutskia on ainakin C32:een tarjolla vaimennettua ja vaimentamatonta, en tiedä onko vakio vaimennettu (ja siten myös ASP), kleemann käsittääkseni on. Lieneekö ASP myös isompi, koska ovat saaneet ASP:llä myös parhaat tehot. ASP:llä kyllä saa sijoitetulle pääomalle huomattavasti suuremman tuoton.

Eihän siinä muuta kuin tästä ensin stage1 ja sitten pakosarjoja, tulpat, SL55 ilmanottoa, jotkut nokat, kansien porttausta ja muuta pientä niin alkaa C:ssäkin olla tehot hyvin lähellä viittä sataa :shock: Putkistoa AMG:stä ei kannata alkaa vaihtamaan, ainostaan äänet paranee. Tulipa sitä kirjoitettua taas turhaakin...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

ECUn kopelointi on aikalailla hienosäätöä jossa pumpataan rahat ulos tyhmiltä vain ahdinpyörät vaihdettaessa. Ei se pahaa tee mutta se noin 1500erkkiä jota Kleemann esim siitä haluaa niin :lol:

Kleemannin kikkare on vakio johon on pistetty uusi isompi rinkula ympärille (kuten ASP, erona että ASP lisää pakettiin kaikenkukkuraksi muutkin rillat eikä vain modattua ahdinpyörää, joten on täydellisempi sekä oikeasti myös Vähintään yhtä hyvä).
Ainoa kokonaan omatuotos on Evosportin setti. :wink:

ASP on isoin siinä olet oikeassa.

ASP on vaan rehellisesti sanottuna se paja joka ei lisää MB/AMG extraa raudan kilohintaan, sekä on hemmetin iso paja joka tekee luultavasti satoja ahdinpyöräsettejä eri autoihin joka päivä omalla liukuhihnalla.

Kleemannin ja Renntechin hinnat ovat täysin järjettömiä Stage 1 osalta, rajumpien sarjojen hinnat hieman paremmin perusteltuja koska sisältävät paljon muutakin ja ovat vaatineet aikaa ja rahaa tutkimustöineen riskeineen (pakosarjat, jäähdytysmodaukset, nokat jne)

Brabuksen hinnoista ei kannata ees puhua. noin 15 tuhatta euroa pelkkä ahdinpyöräsetti sekä ECU modaus :lol: :lol:
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

ASP:in toteutus on todistetusti ihan toimiva. Tiedän useampia henkilöitä, joilla on ASP:in pulley kit kompressorikoneessa ja ovat hyvin tyytyväisiä.

Kuitenkin, kun asiaa katsoo täältä Euroopasta päin ja hommaan laskee rahdit, tullit ja asennustyön - sekä sen riesan, joka tulee ASP:in kanssa jos kaikki ei menekään ihan täydellisestä - soittaisin ehkä ensin Autokorjaamo Koskiselle.

Jos sen jälkeen hintaero tuntuu vielä liian suurelta, kääntäisin katseeni Atlanttin tuolle puolen.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

ASP settien hinnat ovat muutamissa satasissa, ja jos saadaan kasaan kohtalainen porukka joka noita haluaa, saadaan hintakin kohdalleen. Mä hiukka samalla koitan säädellä tota tulli/alvi osuutta kuntoon ;)

Mut jos nyt ensin katottaisiin se kiinnostuneiden määrä, eli kiinnostuneet ilmoittautukaa :)
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Minulla on myös aihe mietinnän alla, ohessa oman kyselyni tuloksia, jotensakin tuo 1+4 kiehtoisi aikas pahasti.

Ohessa Kleemanin hintatasoa, hinnat on laskettu verolla rahdilla yms kaikki kulut huomioiden.

K1: kompressorinpäivitys ja ECU ohjelmointi* ...2600 €,
* moduli tulee lähettää Tanskaan ohjelmoitavaksi
K2: pakosarjat ...2600 €
K3: nokka-akselit ...1750 €
K4: LSD -"lukkoperä" ...1300 €

Se mitä aiheesta ymmärsin niin ECU ohjelmointi on mansikka kakussa
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

2600 :lol: ja tuolla rahalla saat vähemmän tehoa kuin ASP setillä.

Pakosarjat ota ehdottomasti Evosportilta jos mietit, Kleemannin sarjoja on paukkunut. :)

Huomioidaan myös se, että esim Karalan dynossa juuri sinun yksilöösi tekemä säätö on parempi kuin minkään pajan etätyönä tekemä postipakettiecu, vaikka sen tekisi kuka tässä maapallossa tahansa. :)

Hinnasta puhumattakaan....
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

rollierz kirjoitti:2600 :lol: ja tuolla rahalla saat vähemmän tehoa kuin ASP setillä.

Pakosarjat ota ehdottomasti Evosportilta jos mietit, Kleemannin sarjoja on paukkunut. :)

Huomioidaan myös se, että esim Karalan dynossa juuri sinun yksilöösi tekemä säätö on parempi kuin minkään pajan etätyönä tekemä postipakettiecu, vaikka sen tekisi kuka tässä maapallossa tahansa. :)

Hinnasta puhumattakaan....
Asia on varmaankin myös näin :) jahka lopullinen hintataso selkenee onkin päätösten aika :lol: Kiinnostusta löytyy.

Tosin kun tuo jossain kohtaa vaihtuu kuitenkin johonkin Kleemann illa saattaa olla positiivinen vaikutus tai sitten ei
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

meinaat jälleenmyyntiarvoa? sillonhan nypitään kamat talteen ja pistetään seuraavalle harrastajalle sopuhintaan :) työ on noin kaksi tuntia ahdinpyöriä vaihtaessa. ECU:n boottaa takas alkuperäiseen Karala käsittääkseni ilmatteeksi :)
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

Mielenkiintoista! Mulla oli edellisessä autossa ja se kulki ihan mukavasti. Vähän on ollu aikomus myös tohon uudempaan laittaa. Kai sen saa myös 180kompressoriin? Eli tohon uudempaan koneeseen.
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

Saa. 30 hepoa tulee varmasti lisää. ECU hienosäätöön ja pientä modausta pakoputkistoon, niin 10-15 lisähevosvoimaa saa päälle. :P

Normaalistihan pakoputkistoon vaikuttamalla ei montaa hepoa saa mersuissa, mutta "perusmallien" putket rupee ahistamaan tosissaan jos nostaa ahtoja ja säätää ecua
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

Kiitos! Kuulostaa ihan hyvältä. Karalalla muistaakseni se pyörä homma oli jotain 1200€. Voin kyllä muistaa väärin.
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

Pyörähomma? Siis dynamometrissä säätö vaiko ahdinPyörähomma?
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

rollierz kirjoitti:Pyörähomma? Siis dynamometrissä säätö vaiko ahdinPyörähomma?
Ahdinpyörä ja säätö. Viime kesänä kysyin.
Pitää vaikka tarkastaa ja kysyä asia. Vaikka alkuviikosta.
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

Okei. Mitäköhä osia Karala siihen käyttää? Kysäsehän se samalla
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
Avatar
aqualung
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ma 21.08.2006 23:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja aqualung »

SLK 230K hankinnassa, ja mukana ollaan jos ehdin tehdä kaupat ajoissa tähän pakettiin.
Kiva siirtyä taas ahdettuihin, kun on halpoja lisäkaakkeja.
mikal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 194
Liittynyt: Ma 03.01.2005 20:46
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mikal »

rollierz kirjoitti:Okei. Mitäköhä osia Karala siihen käyttää? Kysäsehän se samalla
Tuli vastaus: Valitettavasti ei saatavilla.
Viime kesänä olis saanu kun silloin kysyin. :(
W201 - 92
Ex Mercedes-benz w639 - 06
Ex w203 - 04
Ex w203 - 01
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

Jatik pistikin privaviestiä että tonnin setti ecun kanssa....kuinka ihanan Liikaa :)

Tavoitteena 400-600 setti riippuen autosta. ECU säädölle voisi kattoa sitten uuden kimppasäädön rullilla.

Postiecut mistään ole kotoisin... :wink:
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
jatik
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: To 27.10.2005 14:15

Ecu ohjelmointi + pyörät

Viesti Kirjoittaja jatik »

Kyseessä ei kyllä ollut mikään posti ecu. Vaah ihan oikea alkp. ecun ohjelmointi + kompressorin hihnapyörä setti.
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

Dynossa? Mikä dynamometri? Kuka säätää? Kenen tekemät hihnapyörät? Pyörien koot ja valmistusmateriaali/menetelmä mikäli eivät tunnetun valmistajan?

:)
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

on tää ihme ja kumma kaikki ketun vapaavirtaussuodattimet ja pörinäputket millä saadaan se 0,1hv lisää (street-rispekt-hevosia toki 30) menee kuin kuumille kiville mutta turvallisesti saavutettava oikea voima autoon ei tunnu kiinnostavan kovinkaan montaa? :roll:
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
Teemu S
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 07.11.2005 16:22
Paikkakunta: Varkaus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teemu S »

Mitenkäs löytyykö tuohon omaan 180K W203:seen ASP:ltä hihnapyöräsettiä?

Itselle ajoin jo uudelleenohjelmoinnin mutta se nyt auttoi lähinnä alavääntöön... :/
MB W203 farkku 200CDI -06
EX:MB W203 Sportcoupe -03

http://www.modstep.fi
(foorumilaisille alennuksia kysymällä) ;)

Rainbow,Alpine,DLS,Ground Zero,Hertz....
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Tuli vaan mieleeni jos käy kuten meillä eli ohjelma solmussa syystä taikka toisesta niin kuinkas sitten edetään, tarkoitan tällä sitä että jos ohjelmisto optimoidaan jossakin niin sen vikaantuessa tai mennessä solmuun se varmaankin tulee tarkistuttaa samassa paikassa.

Voisin meinaan melko herkästi kuvitella että jos tulisi jotakin allaolevan linkin kaltaista huolta, huolto nostaa handut pystyyn heti vaikkei vika olisikaan siinä tai ainakin varmuuden vuoksi vetää sileäksi aijemmat ohjelmoinnit.

Tosin näitähän on asennettu paljon ja valtaosalla ei huolen häivää, ajattelin vaan kun tuntuu tuolle meidän kalustolle sattuvan, kaikkea pientä :lol:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 629#354629
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

Karala tai lähin hänen softiaan välittävä firma laittanee pientä korvausta (muutamia kymppejä) vastaan takaisin virisoftan mikäli se katoaa. :)
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
Avatar
SLK
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 05.08.2006 00:23
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja SLK »

Jees, meikä on inessä ja hankkimassa SLK230 kompurasarjaa, mikäli saadaan vielä hinta kohdilleen. Jostaki laitan sarjan enskesänä kumminki ! :wink:
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Komea keula sulla SLK:ssa. Rieger?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Vastaa Viestiin