w201 puhaltaa lämmintä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

w201 puhaltaa lämmintä

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

elikkäs vänkärin puolellle puhaltaa pelkästään lämmintä. vaikka napin kääntää iha alas että puhaltaisi kylmää mutta lämmintä puhaltaa? neuvvoja
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Onko kiertokytkimen ja ilmaläpän välinen aksila poikki tai oikein paikalla? Tuntuuko kiertokytkin liian löysältä?
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

MikkoH kirjoitti:Onko kiertokytkimen ja ilmaläpän välinen aksila poikki tai oikein paikalla? Tuntuuko kiertokytkin liian löysältä?
ei tunnu.samalta kun toinenkin.
Avatar
Junnu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ma 10.11.2003 21:30
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Junnu »

Onkohan w201:ssä samanlainen lämmitysjärjestelmä kun W124:ssä..
Taitaa olla

Eli vänkärinpuoleinen närhenmuna on jumissa tai ei saa sähköä.
Menee kuumalle virrattomana.

Ite uskon että närhenmuna tahmii eli on kaput :!:
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

w201:ssä on sellainen systeemi, että ilman tuloa ohjaillaan läpillä. Kennon läpi kulkee aina neste "täysiä", paitsi silloin kun lämmitys on kokonaan pois päältä..
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: ..

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

jarski kirjoitti:w201:ssä on sellainen systeemi, että ilman tuloa ohjaillaan läpillä. Kennon läpi kulkee aina neste "täysiä", paitsi silloin kun lämmitys on kokonaan pois päältä..
eli täytyy tarkistaa onko läpät jumissa jne? vai???
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

eli täytyy tarkistaa onko läpät jumissa jne? vai???
Uskoisin vian löytyvän sieltä ilmaläpästä. Kannattaa samalla vaihtaa kojelaudan palaneet polttimot, jos käytät kojelaudan keskiosan irki. Lasikantanen pieni poltin, muistaakseni 1.2W. Ilmoita, jos ja kun vika löytyy. Helpottaa aina muiden vianmetsästystä..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

kyllä se toinen liikkuu herkemmin kun toinen säätö. pittää purkaa v_loppuna se ja kahtoo mikä on jos kerkeen.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Läpät liikkuu vaijereilla joten voi olla vaijeri irti jommastakummasta päästä. Tai sitten nappulan päästä "koukku" poikki johon vaijerinpää tulee kiinni.
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Läpät liikkuu vaijereilla joten voi olla vaijeri irti jommastakummasta päästä. Tai sitten nappulan päästä "koukku" poikki johon vaijerinpää tulee kiinni.
Mulla (W201, -89) lämmönsäätö läppiä ohjataan kiertokytkimestä lähtevällä joustavalla muoviakselilla. Muoviakseli on kaksi osainen, liitoskohdassa kiertokytkimeltä tuleva aksila menee toisen akselin sisään. Tuulettimen vieressä (konetilassa) olevaa läppää ohjaa vaijeri, joka on kiinni puhaltimen pyörintänopeus vivussa. Kun puhallin on nolla-asennossa läppä on kiinni..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

niin se vain taisi ollakki. :D Jotenkin muistelin että jossakin siellä se vaijerikin oli. :D
Avatar
THOOOOOONNI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 167
Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja THOOOOOONNI »

kiitos ohjeista.pittää katosoa tuo akseli.
Avatar
TimoN
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: La 09.09.2006 18:05
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja TimoN »

pääsikö THOOOOONI läppiin käsiks???

Itellä vänkärin puolelta puhaltaa huomattavasti viileempää varsinkin jalkatilaan.

Jotenki kyllä tuntuu et sais yleensäkin tulla lämpimämpää vai sanoisko kuumaa puhaltimesta. Tahtöö vilpakka tulla.

Onkos sitä kellään tietoo pääseekö niihin erinäisiin läppiin käsiks sen kojelaudan keskiosan irrottamalla :?: :?: :roll:
_ahma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 17.11.2007 02:07
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja _ahma_ »

Lainaan vähän topikkia. Oma w201 puhaltaa siitä keskeltä pelkkää kylmää. Sivuilta ja tuulilasille kyllä tulee lämmintä. Mikähän tossa mahtaa olla?
Nyk. w124 300e -86
Ex: w201 2.0e -85
w124 300d -86
w126 s280 -84
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Siinähän on sellainen juttu, että keskeltä ei kuulu tullakaan muuta kuin kylmää.
On pelekkä raitisilmakanava
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
_ahma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: La 17.11.2007 02:07
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja _ahma_ »

Selvä. Taas ollaan hiukan viisaampia.
Nyk. w124 300e -86
Ex: w201 2.0e -85
w124 300d -86
w126 s280 -84
Vastaa Viestiin