Veropäätös !!

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Re: Oudolta kuulostaa jos menee.

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Gate kirjoitti:Niin, olin kyllä varautunut 36% ja 6500€ veroihin, että sinällään olen tyytyväinen.

Kun taas sitä en ymärrä mitä te noissa kilometreissä pelkäätte, jos ostatte auton tehtaan myymälästä uskotteko että se on ruuvattu? Tai v-50 syntyneeltä naiselta jolla on kaikki kuitit hulloista mukaan lukien jokainen kuitti jokaikisestä aineesta mitä siihen autoon on laitettu.

En usko, että myöskään suomessa olisi ollut sellasta ihmistä jolla on varaa hankkia C:hen tuollasta määrää varusteita. a) siinä ei ole järkeä. b)sellasta ei ole :lol:
Ja juuri tätä tarkoitin, kun sinne reissuun lähtee, pitää olla jo orjentoitunut siihen, että mahdollisesti ko reissusta tulee ns. opintomatka, eli lentokoneella/laivalla pääsee myös ilman autoa takas.

Kun on katsonut tarjontaa Suomesta ja muusta EU maasta ja on tullut tulokseen, että ko auton saa paremman kuntoisen/paremmilla varusteilla (lue itselle mieleisen) muualta kuin Suomesta, on reissussa ideaa. Mutta jos reissun jälkeen on pakko alkaa todistelemaan homman kannattavuutta, ollaan pikkuisen pielessä. Itse olen tuonut omaan käyttöön ja muutamalle kaverille ajanmittaan kuusi autoa Saksasta ja itseni mukaanlukien, kaikki on olleet erittäin tyytyväisiä tuotuun ajoneuvoon.

Se mitä Gatekin sanoi, niin niistä ajokilometreistä, niin se alkaa olemaan jo surkuhupaisaa kommentointia pelottelulla ruuvatuista kilometreistä. Mulla on yhdessä ainoassa autossa ollut huoltokirja ja missään en ole joutunut vielä epäilemään ajokilometrien paikkaansa pitävyyttä. No toisethan meistä ostavat kilometrejä, mulla vaan se auton kunto on ollut kyllä oston kriteerinä. Täytyy kyllä myöntää, että tuntui aika jännältä ostaa avo Fiiatti, joka oli 9 vuotta vanha ja ajettu n 35 tkm, tai 11 vuotta vanha VR6 Golffi joka oli ajettu 98 tkm, mutta nämät ja kaikki muutkin ovat olleet juurikin siinä kunnossa, mitä mittarilukema osoitti. Mutta vaikka nuokin oli kivoja leluja, on toi suurimmalla mittarilukemalla ollut C-sarjalainen ollut kuitenkin se mukavin kulkine ja vaikka se nyt sitten on vaihtanut uudelle omistajalle, ei häneltäkään ole kuulunut minkäännäköistä kiukuttelua ajokilometrien paikkaansapitävyydestä, saatikka kunnosta, päinvastoin :wink: :wink:

Siihen, onko näissä ollut mitään järkeä, en todellakaan ota kantaa, osa reissuista ollut ihan täysin hupia, mutta elämä on 8) 8)
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
pantila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 03.11.2005 09:06
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja pantila »


Valitusvaiheessa on montkin tapausta. Ongelmana on vain se, että Tullin hidas asioiden käsittely on estänyt näiden tapausten etenemisen Helsingin hallinto-oikeuteen. Mutta kyllä se ennakkopäätös sieltä tulee aikanaa ja noita prosentteja on pakko alkaa muuttamaan. Saadaanpa taas töitä kunnon virkamiesarmeijalle ja oiken olan takaa ...

Saa vain nähdä, joutuuko jokainen oikeutta haluava valittamaan erikseen vai löytyykö asiaan jotain järkeä yhden ennakkopäätöksen perusteella. Veikkaanpa tosin itse, että kaikki joutuvat hakemaan oikeutta itse ...
Nyt tuli sitten nähtyä sekin ihme että käytetyn auton verotusarvo nousee vuodessa semmoset 10%. Kyseessä siis W124-mallinen Mersu, joiden hinta on käsitykseni mukaan pelkästään pudonnut markkinoilla tässä ajassa. Oma autoni on ostettu yksityiseltä myyjältä Belgiasta eräältä autotorilta. Vähän rähjäisessä kunnossa, mm. perän tasonsäätö korvattu vakioiskareilla, sisustassa jälkiä, sähköikkunoissa häikkää ja semmoista pientä, maalipinnassa sanomista muovihelmoissa. Auto tuotiin maahan ja tullattiin marraskuussa 2004. Veropäätös alveineen n. 2700 euroa. No itseasiassa ko. auton tullaus keskeytettiin kun silloinen suomalainen ostaja ei halunnutkaan autoa ostaa, mutta veropäätös ehti tulla helmikuussa 2005. No auto seisoi tuosta lähes vuoden ja tein siitä kaupat syyskuussa. Autoa vähän laitettiin kuntoon, mm. tasonsäätö toimimaan, Airbag-yksikkö vaihtoon jne. Lokakuussa auto sitten vietiin tulliin uudemman kerran, tarkastaja tsekkasi aikaisemmat paperit ja päätöksen, eikä halunnut nähdä autoa uudelleen. Kaiken piti olla selvää pässinlihaa.

Nyt vuodenvaihteessa sitten napsasti päätöslappunen postiluukusta. Veroa pitäisi maksaa alveineen n. 3080 euroa, eli noin 300 enemmän kuin vuosi aikaisemmin. Ei hyvää päivää tätä verottajan ajatuksenjuoksua. Ko. tarkastaja oli lokakuussa väittänyt että verotusarvo määräytyy edellisen päätöksen tietojen mukaan, summa vaan laskee koska auton ikä on noin vuoden vanhempi. Katsotaan nyt korjaavatko ns. kirjoitusvirheenä tuon päätöksensä vai pitääkö tästä alkaa sitten oikeutta käymään. Summa ei ole sinänsä iso, mutta tasavertaisuus ei meikäläisellä toteudu kun samaa autoyksilöä kohdellaan erilailla veroa korottamalla. Jätin tutulle lakimiehelle hoidettavaksi jos eivät itseoikaise tuota päätöstä...

Että semmonen tapaus tällä kertaa.
Avatar
Kimi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ma 28.11.2005 19:14

Viesti Kirjoittaja Kimi »

Vaikuttaako tuohon veroon juuri tuo keskeytetty verokäsittely? Kovalta tuntuu tuo..Itse sain veropäätöksen juuri, joka oli n.2800e ja autoni on todella hyväkuntoinen.
Avatar
maltio
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ti 22.11.2005 13:46
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja maltio »

Aika hurjia prosentuaalisia eroja on rinnakkaisten mallien välillä. Esim. 300 D:n veroprosentti on 24 ja farkun 38. eli farkun % on reilu 58 prosenttia korkeampi kuin sedanin. Jos tuodaan 250 farkku prosentti on 27 eli verrattuna 300:een vero on n. 41 prosenttia korkeampi 300:lla. Kallis on yksi sylinteri. Onkohan kukaan pureutunut näihin tolkuttomiin eroihin ja niiden perusteluihin valitusmielessä. Olisi mielenkiintoista saada tullin matemaatikkojen tyhjentävät perustelut miksi näin voi olla!!!!
asal
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: To 13.10.2005 17:44
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja asal »

mitäs mieltä ootta tämmösestä päätöksestä:
auto on E 320C 7/94 rek. mittarissa 207tkm
verotusarvo 14000e,vero 4200e,30% ja alv 924e
eli yhteensä 5124e.
Kannattaako tehdä valitus ja saako remontista mahdollista palautusta?
Koska auton katsastusremontti maksoi n.1500e
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Viesti Kirjoittaja RH »

asal kirjoitti:mitäs mieltä ootta tämmösestä päätöksestä:
auto on E 320C 7/94 rek. mittarissa 207tkm
verotusarvo 14000e,vero 4200e,30% ja alv 924e
eli yhteensä 5124e.
Kannattaako tehdä valitus ja saako remontista mahdollista palautusta?
Koska auton katsastusremontti maksoi n.1500e
Aina kannattaa valittaa, jos vaan viitsii. :twisted:
Mites se nyt oikein oli? Autoverotuksen perusidea vissiin oli jotain, että auton pitää olla Suomessa liikennekelpoisessa kunnossa, jotta se voidaan verottaa. :?: :idea:
Kieroa :!:
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

maltio kirjoitti:Aika hurjia prosentuaalisia eroja on rinnakkaisten mallien välillä. Esim. 300 D:n veroprosentti on 24 ja farkun 38. eli farkun % on reilu 58 prosenttia korkeampi kuin sedanin. Jos tuodaan 250 farkku prosentti on 27 eli verrattuna 300:een vero on n. 41 prosenttia korkeampi 300:lla. Kallis on yksi sylinteri. Onkohan kukaan pureutunut näihin tolkuttomiin eroihin ja niiden perusteluihin valitusmielessä. Olisi mielenkiintoista saada tullin matemaatikkojen tyhjentävät perustelut miksi näin voi olla!!!!
Silloin kun haettiin kaksi farkkua niin kyllä kanssa hämmästytti tuo yhden sylinterin ero verosummassa. Oli aika selvää että 250 farkku sieltä tuodaan 300:sen sijaan.
Siinä säästi tuhat euroa!.
Itse mietin tullimiehen ajatuksenjuoksua ja tulin siihen tulokseen että kyseessä on pelkästään tyhmien ihmisten kusettamisyritys. Joku tullimiehistä joutuu kai kanssa mopoilemaan vajaasylinterisellä ja pelkästään kateus kuusisylinterisiin on nostanut veroa tonnilla. Keksikää parempi selitys :roll:
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
Avatar
pantila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 03.11.2005 09:06
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja pantila »

Kimi kirjoitti:Vaikuttaako tuohon veroon juuri tuo keskeytetty verokäsittely? Kovalta tuntuu tuo..Itse sain veropäätöksen juuri, joka oli n.2800e ja autoni on todella hyväkuntoinen.
Ko. tullipiirin viranomainen nimenomaan suositti sen edellisen veropäätöksen perumista, koska olisi edullisin ko. autolle. Uusi päätös on kuitenkin puhtaasti paperilla tehty päätös tullin "keskivertoautosta", eli vastaava turbodieseli n. 9000 euroa Suomessa. Alkuperäinen päätös oli tehty selvitysten perusteella, eli oli selvitetty mitä remontteja auto tarvii, jotta se vastaa Suomessa myytävää vastaavaa mersua (mm. tasonsäätö poistettu perästä, ASD ei toimi jne). Näitä nyt ei sitten yllättäen huomioitukaan tässä päätöksessä vastoin ko. tullivirkamiehen lausumaa. Tässä katsotaan vielä miten nyt sitten määrittää "vastaavan auton", kun kerran kyseessä on sama auto uudelleen. Ei toteudu lain kirjain, joten vastuuseen joutunevat, toivottavasti.
Avatar
pantila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: To 03.11.2005 09:06
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja pantila »

pantila kirjoitti:Tässä katsotaan vielä miten nyt sitten määrittää "vastaavan auton", kun kerran kyseessä on sama auto uudelleen. Ei toteudu lain kirjain, joten vastuuseen joutunevat, toivottavasti.
Juttu etenee....tänään oli tilillä palautuksina n. 590 euroa alveineen. Kenenkähän muun autoon on tehty pari viikkoa veropäätöksen jälkeen uusi arvoselvitys ihan niinkuin tyyliin "olemmekin ihan itse päättäneet tarkistaa uudelleen vastaavan auton verotusarvon, ja palautamme liikaa maksettua niin ja niin paljon". Korkoa tuli huimat n. 40 senttiä tälle kahden kuukauden lainalle valtiolle.... Tulli sitten saa korvata asiasta aiheutuneita kuluja myös varmaan saman verran, katsotaan vielä....viranomaisen tekemästä virheestä aiheutuneet kulut kun kuuluu lain mukaan viranomaisen maksettavaksi. [OT]Tiesittekö muuten että Suomessa on melko tuore etujärjestö, jonka tehtävänä on kerätä tietoa kansalaisen oikeusturvaan liittyvistä asioista, puuttua epäkohtiin, vaikuttaa lainsäädäntötyössä jne....ihan vaan vinkkinä, jos jotain on hampaankolossa viranomaisten toiminnasta. [/OT]
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Liittyy löyhästi aiheeseen joten sanon..

Tuoreen tutkimuksen mukaan iso osa Suomalaisista suhtautuu entistäkin kielteisemmin EU:hun. Yksi melkoisesti ihmisiä hiertävä asia tuntui olevan se, miten EU sanelee jäsenmailleen miten asiat on tehtävä..taisi olla että arviolta jopa 70% kuuluu tähän osaan Suomalaisia.

Sikäli onkin varsin huvittavaa että autoveroasioissa ollaan kuitenkin NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN tiukasti vetoamassa joka kääntessä siihen että:
"mutku EU-komissio sitä ja EU-komissio tätä..ja PAKKOHAN Suomen valtion on kun kerran EU-komissiokin ja jos ei niin sitten EU-tuomioistuin ainakin..."

Kuulostanee varsin tutulta jokaisen korvaan..vaan miten se voi olla mahdollista jos jo valtaosa Suomalaisista suhtautuu erittäin kielteisesti siihen että EU sanelee jäsenmailleen miten asioiden tulee olla...

Ihmettelin vain...
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Lep1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: La 06.01.2007 23:29

Viesti Kirjoittaja Lep1 »

Kävipähän paska mäihä!!!!!
c280 -95 veroksi tuli 6047€!!!
Ei tullu huomattua että auto oli elokuulta.
Eli prosentiksi tuli se mukava 41%
2 vuotta uudemmissakin vehkeissä on vähemmän veroa :(
auto makso saksassa yhtä paljon kun tuli suomessa veroa.
Valitus on tekeillä, jos vaikka sais jotain takasin.
F-350
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Lep1 kirjoitti:Kävipähän paska mäihä!!!!!
c280 -95 veroksi tuli 6047€!!!
Ei tullu huomattua että auto oli elokuulta.
Eli prosentiksi tuli se mukava 41%
2 vuotta uudemmissakin vehkeissä on vähemmän veroa :(
auto makso saksassa yhtä paljon kun tuli suomessa veroa.
Valitus on tekeillä, jos vaikka sais jotain takasin.

Tervetuloa joukkoon :lol: mulla huhtikuu 95 42% :evil:
Makesettavaksi jäi silloin vuonna 2003 n 9500 euroa :shock:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
mike66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 30.10.2005 01:46
Paikkakunta: keskinen Suomi

Viesti Kirjoittaja mike66 »

Ei hevletti, ei voi mennä noin kovilla veroilla.. karseeta. Taitaa tulli vetää viimeisiään just kun joka tuutista paasataan, et verotus on persiillään..
W211 E55 AMG 2004
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Tervetuloa joukkoon :lol: mulla huhtikuu 95 42% :evil:
Makesettavaksi jäi silloin vuonna 2003 n 9500 euroa :shock:
OV-hinnat oli repäisty sillä samalla lottokoneella millä markkina-arvojakin on vuosikaudet tulli hankkinut.
puoli vuotta jankutusta niin prosentti laski 35 ... Valitusta vaan kehiin , oikea prosentti on n. 30 .
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Valitusta vaan kehiin , oikea prosentti on n. 30
Väittäisin että lähempänä 27-28 % oikealla laskutavalla ...

Oli niin tai näin, ilmaista konsultaatiota ON saatavilla (kunhan älyää pyytää)!

nimimerkillä "kokemusta on"
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

Avantgarde kirjoitti:
Valitusta vaan kehiin , oikea prosentti on n. 30
Väittäisin että lähempänä 27-28 % oikealla laskutavalla ...

Oli niin tai näin, ilmaista konsultaatiota ON saatavilla (kunhan älyää pyytää)!
nimimerkillä "kokemusta on"
29% ilman Hankovarusteita :wink:
-= Veteran of 1000 psychic wars =-
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Veropäätös !!

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

mike66 kirjoitti:Moi

Sain juuri käteeni veropäätöksen, mitä mieltä olette suuruudesta, onko kohdallaan vai yliammuttu ?
Auto: C 280 4D sedan, 1994
ajettu 125.000 km
varusteina ilmastointi, abs, penkinlämmittimet ja automaattilaatikko

Tullin armollinen päätös:
vero 4121,60 + alv 906,75 yhteensä 5028,35 €
(tullausarvoksi on laitettu 12880€
Tuntuu tuo vero vähän kovalta :roll:
Kyllä tuntuu vähän kovan puoleiselta,aikaisemmissa veropäätöksissa samasta autosta,ei ole mennyt ikinä yli 5000 ja lisäksi tuonikäisen kilommetrejä ei voi kukaan tietää,ja jos ei tieda tulli arvio 18800/vuosi eli pitkästi yli 200000km,ja puottaa jo veroa huomattavasti.Katso Ottoauto/autoveropäätökset.ja tee valitus ja ilmoitus kilommetreitä ettet tiedä varmuutta.Voit myös tarkistaa auton arvon,autoarvion sivuilta maksaa muutaman euron tulli käyttää samaa arvioijaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13608
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Kaiken tohinan keskellä unohtuikin mainita että käytin W126 500SE 1988 autoni katsastuksen lisäksi verotettavana viime torstaina. Sanoivat suoraan että nämä paperit lähtee sitten Hämeenlinnaan MARVO-ryhmälle :shock: . Niin, kysyin siis käsittelyaikaa, jolloinka tuo selvisi :evil: . Kysyin että miksi ette voi määrittää autoni markkina-arvoa Lappeenranassa, vastaus oli että eihän tällaisia Suomessa ole kuin muutama :lol: . Just niin :o .

Talvella oli MARVOssa lyhimmillään 3 pv jono mutta viime viikolla se oli 3 jo viikkoa.

Käy kuten viime keväänä eli 7 viikkoa kesti Discoveryn verotus ja päätös oli postissa vielä juhannuspyhätkin. Ja markkina-arvo taivaissa sekä veroprosentti väärä (valitus nyt sisässä).

Varmaan MARVO katsoo: joo viissatanen ässä, kunto normaali, taitaapi olla kahdentoista tuhannen auto eli verot neljä tonnia. Niin normaalilla on ajettu siis 350 tkm. Ikäähän autolla ei ole vasta kun 19 vuotta eli mitä parhaassa käyttöiässä täällä kekkosslovakiassa :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Hämmennetääs lisää soppaa. Miten vero lasketaan jos ei mistään saada selville (edes Saksan Mercedeksen myyjältä) koska auto oli otettu Saksassa käyttöön. Vuosimallitiedetään mutta päivistä ei hajuakaan.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13608
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

illinois kirjoitti:Hämmennetääs lisää soppaa. Miten vero lasketaan jos ei mistään saada selville (edes Saksan Mercedeksen myyjältä) koska auto oli otettu Saksassa käyttöön. Vuosimalli tiedetään mutta päivistä ei hajuakaan.
Kai se käyttöönottopäivä on jostain selvitettävä :shock: . Myyjähän ei siitä tiedä kait mittään...saksan otteessa merkintä oltava. Omassa tapauksessa käyttöönottopäivä 29.1 1988 oli merkitty otteeseen vaikka Saksaan auto oli rekisteröity vasta 1993 oltuaan sitä ennen rekisteröitynä Espanjaan.

EDIT 22.3.07 : poistin aiheettoman kommenttini. Yritin taas olla nokkelampi mitä olenkaan :oops: . Tosiaan valmistajalta voi koettaa onkia auton valmistumisajankohtaa jos muuta tietoa ei ole käytettävissä.

Olin tässä nauttinut päivän mittaan hotellihuoneessani useita purkkeja Asahi- sekä Kirin-olutta joten voidaan (sekin) laittaa taas alkoholin piikkiin :shock: .
Viimeksi muokannut karra, To 22.03.2007 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

11 f § (4.4.2003/266)
Verotusta varten ajoneuvon ikä luetaan kuukausina ensisijaisesti ajoneuvon ensimmäisestä rekisteröinnistä. Jos tämä ajankohta ei ole tiedossa, ajoneuvon ikä lasketaan valmistuskuukauden päättymisestä. Jos tämäkään ajankohta ei ole tiedossa, ajoneuvon ikä määritetään sen vuoden päättymisestä, jona ajoneuvo on todennäköisesti ensimmäisen kerran rekisteröity, otettu käyttöön taikka valmistettu. Ajoneuvon ikä lasketaan siihen hetkeen saakka, jolloin veroilmoitus on annettu tai olisi pitänyt antaa.

Jos ajoneuvo on valmistettu aikaisemmin liikenteessä käytössä olleen tai olleiden ajoneuvon osista, ajoneuvon valmistumisajankohdaksi katsotaan se ajankohta, jolloin ajoneuvon alkuperäisistä osista vähintään 50 prosentin on katsottava vaihtuneen.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Hämmennetääs lisää soppaa. Miten vero lasketaan jos ei mistään saada selville (edes Saksan Mercedeksen myyjältä) koska auto oli otettu Saksassa käyttöön. Vuosimallitiedetään mutta päivistä ei hajuakaan.
Auton valmistusajankohdan mukaan.

Mersun kohdalla helppoa esim www.mbclub.ru :n sivujen avulla. Muuten voi vaikka kysyä tehtaalta, kuten eräs ystäväni Fiat-harrastaja kysyi oman autonsa valmistusajankohdan museorekisteröintiä varten (oli rekisteröity Suomessa 1/xx, mutta valmistettu 10/xx-1 joten museorekisteröinti onnistui "vuotta aikaisemmin")

930:n kanssa oli vastaavia ongelmia; auto on 1978 ensirekisteröity vuosimallin 1979 auto, joka on rekisteröity Englannissa muuttoajoneuvona 1985 ... Jätettyäni paperit Tulliin kerkesin juuri kotiin, kun puhelin soi; "meinaatko huijata meitä? GB-rekisteriotteen mukaan auto on otettu käyttöön 1985 eikä 1978, kuten sinä ilmoitit! ". Asiasta selvittiin sitten runkonumeron perusteella (identifioi auton yksiselitteisesti 1979-malliksi) ja huoltokirjan luovutusleiman turvin (auto luovutettu asiakkaalle luovutushuolto tehtynä 2.9.1978).

Että silleen ...
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13608
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

1993 E420 markkina-arvo 6200, verot 1815,36 :shock: :D

Päätös soitettiin minulle ajoluvan viimeisenä voimassaolopäivänä. Tuo auto muuten oli Saksassakin kalliimpi mitä nyt täällä tullin mielestä :wink: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1999 ML 320 talvikäyttis MYYTÄVÄNÄ!
2004 C 180 kesäkäyttis
2013 A 180 daily driver
https://www.youtube.com/user/karra224
eugen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ti 19.09.2006 08:07
Paikkakunta: tampere
Viesti:

Re: Veropäätös !!

Viesti Kirjoittaja eugen »

[quote="jussilampi"][quote="mike66"]Moi

Sain juuri käteeni veropäätöksen, mitä mieltä olette suuruudesta, onko kohdallaan vai yliammuttu ?
Auto: C 280 4D sedan, 1994
ajettu 125.000 km
varusteina ilmastointi, abs, penkinlämmittimet ja automaattilaatikko

Tullin armollinen päätös:
vero 4121,60 + alv 906,75 yhteensä 5028,35 €
(tullausarvoksi on laitettu 12880€


Tässä on nyt niin montaa hemmoa haastateltu jotka auton ovat verottaneet poulen vuoden sisään ja nimenomaa tuolla MARVO:ssa niin järjestään menny ylihintaiseksi verrattuna viimevuoden vastaaviin tapauksiin ja niin myös allekirjoittaneella eikä sitä kukaan osaa sanoa mistä moinen arvon nousu johtuu varsinkin kun puhutaan 2000 luvun mersuista , valittaa toki täytyy jokaisen muuten ne käyttää mielivaltaansa entistä rohkeemmin , se tiedetään että kaikki valittaa veroista noin yleisissä keskusteluissa mutta kuinka moni oikeesti vie ne paperit postiin?

Toi yllämainittu C-malli mielestäni 2000 euroa liikaa ellei enemmän
Täydellisyyteen on hyvä pyrkiä, siellä on tilaa kaikille, mutta siellä ei ole vielä ketään .
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: Veropäätös !!

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Viimeksi muokannut jussilampi, La 29.09.2007 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Viesti Kirjoittaja Hokke »

välillä tuntuu että tullilla on joku satunnasluku generaattori käynnissä.
Omastani maksoin keväällä enemmän veroa kuin vastaavasta autosta joka oli tuotu vuotta aikaisemmin.

Tullin mielestä käytetyn auton arvo nousee!!!
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
Vastaa Viestiin