Lämmönsäätö
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: To 08.06.2006 11:23
- Paikkakunta: Mäntsälä
Lämmönsäätö
Terve.
Mikäköhän meikäläisellä on ku ei tule kun kuumaa tai kylmää ei siitä välistä olleskaa?
Olen kokeillut kolmea eri lämmönsäätöpaneelia ja kerran vaihtanut mangneetti venttiilit.
Kumma juttu???!!
Mikäköhän meikäläisellä on ku ei tule kun kuumaa tai kylmää ei siitä välistä olleskaa?
Olen kokeillut kolmea eri lämmönsäätöpaneelia ja kerran vaihtanut mangneetti venttiilit.
Kumma juttu???!!
Mulla tulee pelkkää kuumaa 250D:ssä
2-läppäripanelia oon koittanu ja vaihtanu sen anturin. Nyt olis vaihdettava vielä ne megneettiventiilit. Saa nähdä.

MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Juuri meinasin päivittää tuota omaa Lang-topiccia tämän ongelman osalta.
Nimittäin taisin ratkaista lämmönsäätöongelman...eli lämmitystilanteessa kun haluttu astemäärä on saavutettu, vänkärin puoli jatkaa lämmitystä ja kuskin puoli yrittää viilentää.
Kattoanturin puhdistus paineilmalla, siinä kaikki!! Nyt tuntuu pelaavan.
Nimittäin taisin ratkaista lämmönsäätöongelman...eli lämmitystilanteessa kun haluttu astemäärä on saavutettu, vänkärin puoli jatkaa lämmitystä ja kuskin puoli yrittää viilentää.
Kattoanturin puhdistus paineilmalla, siinä kaikki!! Nyt tuntuu pelaavan.
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
Anturi putsattu mutta ei vaikutusta, taitaa olla piirilevyssä vikaa. "Närhenmunat" putsattu ja testattu, akusta suoraan 12v niin losahtaa venttilit kiinni. Nostin venttilit irtonaisena näkösälle ja kytkin omat pistokkeet takas. Räpläsin lämmönsäätölaitteistoa, joskus venat reagoi mutta joskus ei, ja jos reagoi niin aukes samantien.
lämmönsäätö
Vaihdoin w124 molemmat, venttiilin ja ohjausyksikön. Toimii taas niin kun pitääkin. Taitaa mennä enemmän sitä ohjausyksikköä kun venttiiliä.
230E -85
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
metu kirjoitti:Anturi putsattu mutta ei vaikutusta, taitaa olla piirilevyssä vikaa. "Närhenmunat" putsattu ja testattu, akusta suoraan 12v niin losahtaa venttilit kiinni. Nostin venttilit irtonaisena näkösälle ja kytkin omat pistokkeet takas. Räpläsin lämmönsäätölaitteistoa, joskus venat reagoi mutta joskus ei, ja jos reagoi niin aukes samantien.
Mulla oli kerran sellanen "vika" että se lämmönsäätöpaneelille tuleva johtohässäkkä ei ollu ihan kunnolla kiinni. Työnsi pelkästään kuumaa kabiiniin. Kerkesin sitte kanssa vaihtaa ne närhenmunat, kun vika löytyi ihan sattumalta. Eli on kai toikin niitä tarkistettavia paikkoja



Maalla, merellä ja ilmassa...
Lämmönsäätö
Eikös kellään ole vikaa ollut näinpäin: Ei tule ohjaamoon kuin kylmää ja närhenmunat saa täyden jännitteen. Kun liittimen ottaa irti , alkaa lämmintä tulla, eli magn. venat toimii niinkuin pitääkin. Säätökortti tsekattu, potikat kiinni kunnolla, foliot ehjät (eihän se muuten kylmää työntäiskään), kokeilin vielä kasatessa pakettia , kuumaa pyydettäessä jännite närhenmunilla n. 1v, kylmää haluttaessa n. 14v.
Nyt kuitenkin huomasin oudon ilmiön; takalasin kytkin ei mene pois päältä ennen kuin itsestään jonkin ajan kuluttua ja samalla lämmönsäätö toimii kuin pitääkin. Ei kai näillä pitäis olla mitään yhteistä? Onko kukaan perehtynyt kytkentään, ihmettelee: J-P
Nyt kuitenkin huomasin oudon ilmiön; takalasin kytkin ei mene pois päältä ennen kuin itsestään jonkin ajan kuluttua ja samalla lämmönsäätö toimii kuin pitääkin. Ei kai näillä pitäis olla mitään yhteistä? Onko kukaan perehtynyt kytkentään, ihmettelee: J-P