Lämmönsäätö

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rockabilly
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 08.06.2006 11:23
Paikkakunta: Mäntsälä

Lämmönsäätö

Viesti Kirjoittaja rockabilly »

Terve.
Mikäköhän meikäläisellä on ku ei tule kun kuumaa tai kylmää ei siitä välistä olleskaa?
Olen kokeillut kolmea eri lämmönsäätöpaneelia ja kerran vaihtanut mangneetti venttiilit.
Kumma juttu???!!
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

oletko tarkistanut kattossa olevan anturin kunnon :?:
autodidakti
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3785
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Mulla tulee pelkkää kuumaa 250D:ssä :roll: 2-läppäripanelia oon koittanu ja vaihtanu sen anturin. Nyt olis vaihdettava vielä ne megneettiventiilit. Saa nähdä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
an55
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 351
Liittynyt: Ti 21.10.2003 21:27
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja an55 »

EVO X kirjoitti:Mulla tulee pelkkää kuumaa 250D:ssä :roll: 2-läppäripanelia oon koittanu ja vaihtanu sen anturin. Nyt olis vaihdettava vielä ne megneettiventiilit. Saa nähdä.
Löytyikö vika?
Avatar
E280Lang
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 18.10.2004 18:30
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja E280Lang »

Juuri meinasin päivittää tuota omaa Lang-topiccia tämän ongelman osalta.
Nimittäin taisin ratkaista lämmönsäätöongelman...eli lämmitystilanteessa kun haluttu astemäärä on saavutettu, vänkärin puoli jatkaa lämmitystä ja kuskin puoli yrittää viilentää.

Kattoanturin puhdistus paineilmalla, siinä kaikki!! Nyt tuntuu pelaavan.
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
metu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 03.10.2005 10:52

Viesti Kirjoittaja metu »

missähän päin kattoa tuo anturi tarkalleen on :?:
Avatar
E280Lang
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 102
Liittynyt: Ma 18.10.2004 18:30
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja E280Lang »

Anturi on sisäkattovalon kanssa samoissa kuorissa. Reunasta meisselillä kampeamalla lähtee koko paketti irti. Irrota anturille menevä johtoliitin ja ilmaletku, anturi lähtee varovasti meisselillä "haittoja" vääntämällä.
E280 Lang -94, E250TD -94, E250D -95
metu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 03.10.2005 10:52

Viesti Kirjoittaja metu »

Anturi putsattu mutta ei vaikutusta, taitaa olla piirilevyssä vikaa. "Närhenmunat" putsattu ja testattu, akusta suoraan 12v niin losahtaa venttilit kiinni. Nostin venttilit irtonaisena näkösälle ja kytkin omat pistokkeet takas. Räpläsin lämmönsäätölaitteistoa, joskus venat reagoi mutta joskus ei, ja jos reagoi niin aukes samantien.
Avatar
pjk
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 29.04.2003 15:47
Paikkakunta: Ylöjärvi

lämmönsäätö

Viesti Kirjoittaja pjk »

Vaihdoin w124 molemmat, venttiilin ja ohjausyksikön. Toimii taas niin kun pitääkin. Taitaa mennä enemmän sitä ohjausyksikköä kun venttiiliä.
230E -85
Avatar
JuriPotkuri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 518
Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
Paikkakunta: Helsinki-Kallio

Viesti Kirjoittaja JuriPotkuri »

metu kirjoitti:Anturi putsattu mutta ei vaikutusta, taitaa olla piirilevyssä vikaa. "Närhenmunat" putsattu ja testattu, akusta suoraan 12v niin losahtaa venttilit kiinni. Nostin venttilit irtonaisena näkösälle ja kytkin omat pistokkeet takas. Räpläsin lämmönsäätölaitteistoa, joskus venat reagoi mutta joskus ei, ja jos reagoi niin aukes samantien.

Mulla oli kerran sellanen "vika" että se lämmönsäätöpaneelille tuleva johtohässäkkä ei ollu ihan kunnolla kiinni. Työnsi pelkästään kuumaa kabiiniin. Kerkesin sitte kanssa vaihtaa ne närhenmunat, kun vika löytyi ihan sattumalta. Eli on kai toikin niitä tarkistettavia paikkoja :roll: :roll: :roll: .
Maalla, merellä ja ilmassa...
J-PK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 163
Liittynyt: Ma 13.10.2003 16:00
Paikkakunta: Lapeenranta/Vantaa

Lämmönsäätö

Viesti Kirjoittaja J-PK »

Eikös kellään ole vikaa ollut näinpäin: Ei tule ohjaamoon kuin kylmää ja närhenmunat saa täyden jännitteen. Kun liittimen ottaa irti , alkaa lämmintä tulla, eli magn. venat toimii niinkuin pitääkin. Säätökortti tsekattu, potikat kiinni kunnolla, foliot ehjät (eihän se muuten kylmää työntäiskään), kokeilin vielä kasatessa pakettia , kuumaa pyydettäessä jännite närhenmunilla n. 1v, kylmää haluttaessa n. 14v.

Nyt kuitenkin huomasin oudon ilmiön; takalasin kytkin ei mene pois päältä ennen kuin itsestään jonkin ajan kuluttua ja samalla lämmönsäätö toimii kuin pitääkin. Ei kai näillä pitäis olla mitään yhteistä? Onko kukaan perehtynyt kytkentään, ihmettelee: J-P
Vastaa Viestiin