w202 turbo projekti

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

w202 turbo projekti

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

tuli hommattua heräteostoksena 250turbokone ja aattelin sen vaihtaa tuohon 200 konneen tilalle.
ensin pittää tietenki päivittää tuota 250:sta että ei nuo tehot pääse loppumaan kesken. jos sitä näin alkajaisiksi jonku 300hv tuosta sais :)
kuvia tullee sitä mukaa ku projekti edistyy
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: w202 turbo projekti

Viesti Kirjoittaja veskola »

Oleppas sitten tarkkana sen vähäpäästöinen merkinnän kanssa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

w202 turbo projekti

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

ois 200 kiiseli johon olis tulossa 250tbo kone..
vakiona tuossa koneessa on 126hv ja tavoite on 250-300+hv.
mikä turbo nuille tehoille olisi hyvä?
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

nuista alkuperäisistä tehoista päätellen kyseessä on OM602 mallin turbodiesel kone eli se vanhempi, kymppiventtiilinen ja semmoista ei kyllä laillisesti saa w202 koppaseen...
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Re: w202 turbo projekti

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Kari.J kirjoitti:ois 200 kiiseli johon olis tulossa 250tbo kone..
vakiona tuossa koneessa on 126hv ja tavoite on 250-300+hv.
mikä turbo nuille tehoille olisi hyvä?
Joku n.50-55/60 siivillä oleva vois olla passeli...
Riippuu ihan täysin siitä että mitä hakee.
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

no nyt on pumppu ja "solmu" irti pumpun vois ens viikolla viiä ppdieseliin ja isompaa solmua alkaa katteleen tohon. kyllä mie luultavasti saan leimaan tuon :) tai sitten jos tuota ei laita tuohon 202 vaan hommaa jonku 124 korin? ensimäinen turbo projekti niin pittää aluks testailla että miten tuo kone kestää250-300hv..
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ilmeisesti katsastuksissa ei kaikilla ole samat säännöt :lol: No näinhän se on monessa paikassa...jos sattuu vaikka itse olemaan katsastusinssi niin tuskin on leiman kanssa ongelmaa koskaan :shock:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

niin ja kyllähän tuon leimaan saa siten ettei kerro mitä siellä pellin alla on :)
mutta kyllä mie uskon että saan muutoskatastettua tuon, tuttuja katastus konttorissa :)
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kari.J kirjoitti:niin ja kyllähän tuon leimaan saa siten ettei kerro mitä siellä pellin alla on :)
mutta kyllä mie uskon että saan muutoskatastettua tuon, tuttuja katastus konttorissa :)
Niin no saat ehkä oman yksilösi katsastettua, mutta jokatapauksessa om602 ei ole w202 mallisarjan moottori, jonka tötteröinkin katsastus inssi kyllä huomaa, ellei nyt satu olemaan kovin pieruissaan :wink:

Ja vieläpä jos turbomoottorisi ei ole vähäpäästöinen niin lain puitteissa leimaaminen on käytännössä mahdotonta :(
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
stefa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 15.07.2003 13:08
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja stefa »

Laita siihen uudempi 20v turbokone.
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

kyllä mutta tuo on vielä suhtkoht auki että laitanko tuon koneen tuohon 202 vai hommaanko jostaki sille oman korin.. jos jostaki romuttamolta löytyis vaikka.. mutta nuita murheita voi miettiä sitten ku oon saanu rakenneltua tuon koneen valmiiks.. mutta asiasta kolmanteen, kestääkös kiertokanget yms. jos/kun tuota konetta piristää?
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
KAVI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: La 14.05.2005 19:02
Paikkakunta: tampere

Viesti Kirjoittaja KAVI »

mitä väliä mitä tekee pääasia että tehdään... :roll:
mercedekseni w111 220sb w123 300d turbo w124 260e Ei oo mersun voittanutta!
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

stefa kirjoitti:Laita siihen uudempi 20v turbokone.
jos vain jostaki löytyis.. ei oikeen taho olla missään myynnissä nuita
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

pengoin tänään tallilla vähän paikkoja ja löysin nurkasta lojumasta solmun jossa oli teksti kylessä: Garret AIResearch To4 :)
tietääkös kukaan tuosta mitään? google ei löytäny paljoakaan tietoa[/img]
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

GTI lehdessä oli escortti johon laitettii garretin to4 :lol: (se keltainen)

...ja mitäs tolla on tekeistä dieselin virityksen kanssa....no ei mitään.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3966
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

Kari.J kirjoitti:pengoin tänään tallilla vähän paikkoja ja löysin nurkasta lojumasta solmun jossa oli teksti kylessä: Garret AIResearch To4 :)
tietääkös kukaan tuosta mitään? google ei löytäny paljoakaan tietoa[/img]
Kokeile hakua Garrett T04 (nollaneljä), niin saat noin 12000 viitettä Googlesta.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

sillä kyllä löytyy.. pittää ens viikolla käyttää turbo tarkastuksessa/huollossa ja tehä sopiva laippa sille
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

noniin.. turbossa ei ollut mitään vikaa ja seuraavana on vuorossa pakosarjan teko. oon siinä kahen vaiheilla että tehenkö ite vai teetätänkö sen jossain :)
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

kumpi ois parempi laatikko tuohon, automaatti vai manuaali?
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Kari.J kirjoitti:
stefa kirjoitti:Laita siihen uudempi 20v turbokone.
jos vain jostaki löytyis.. ei oikeen taho olla missään myynnissä nuita
Myynnissähän niitä kyllä on :roll:
Mm. tälläkin foorumilla jos nyt ihan ettimättä tarttee löytää niin:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=48742
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Kari.J
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 153
Liittynyt: Pe 28.04.2006 11:20
Paikkakunta: keminmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kari.J »

kestääkös tuon 202 5-lovinen manuaali kuinka paljon?
kävin muutama päivä konttorilla kyselemässä ja ne meinas ettei oo ongelmaa saaha leimaan :)
-w124 200D- ex
-w202 C 200D- ex
-w201 190E 1.8- ex
-w202 C 200D- ex
-w203 C 200K- ex
-w203 C 200cdi-

-Ei voimaa ilman savua-
-www.nolimit.fi-
Vastaa Viestiin